Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:08

Electra63 schreef:
Alleen maar ellende doordat een groepje mensen niet wil vaccineren, na ruim 20 maanden ellende..

Het is toch wat, dat een klein groepje mensen zo’n enorme macht op alles heeft en alle ellende veroorzaakt :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:10

Pandora2 schreef:
In Wallonië is er staking door het zorgpersoneel vandaag.
Verpleegkundigen worden opgevorderd om toch aan het werk te gaan. Door politie in burger aan de deur met papieren om te ondertekenen en door 's nachts 15 keer opgebeld te worden....
Tot zover het respect dus voor gezondheidswerkers :x

https://www.hln.be/binnenland/politie-g ... ~af7be5b4/

Wow dit gaat wel ver hoor

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:14

Getup schreef:
Pandora2 schreef:
In Wallonië is er staking door het zorgpersoneel vandaag.
Verpleegkundigen worden opgevorderd om toch aan het werk te gaan. Door politie in burger aan de deur met papieren om te ondertekenen en door 's nachts 15 keer opgebeld te worden....
Tot zover het respect dus voor gezondheidswerkers :x

https://www.hln.be/binnenland/politie-g ... ~af7be5b4/

Wow dit gaat wel ver hoor

Het is haast niet voor te stellen hé :(
Ik kijk de laatste maanden echt met hele grote ogen naar de wereld... :x

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:17

Suzanne F. schreef:
Van mij mag die app ook weg. Stom iets.
Structurele oplossingen hebben we op lange termijn veel meer aan.

De app heeft ons in Frankrijk de vrijheid terug gegeven en het aantal vaccinaties versneld verhoogd. Hier wordt overal gehandhaafd en ben dankbaar dat we niet meer opgehokt hoeven te leven. Met de QR code en chirurgisch maskertje komen wij weer overal. Het leven is weer mooi!

Schande de nachtelijke acties. Krijgen ze dan ook een grote pot met geld erbij ?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 07-12-21 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:18

IMANDRA schreef:
@Enzino: neem aan dat het sowieso in je patiëntdossier staat eigenlijk. Maar als de besmettingsdruk te hoog wordt blijft QR code wel iets goeds om weer her te gebruiken, dan is de database dus nodig. Dus dan wordt een tijdelijke maatregel opnieuw ingevoerd, voor een korte periode tot het weer beheersbaar is.

Wat mij betreft is een QR code nooit iets goed om te gebruiken, ongeacht de besmettingsdruk. Zowel met als zonder vaccinatie kan je besmet worden en iemand anders besmetten: een QR code is schijnveiligheid. Bovendien is nu wel duidelijk hoe het misbruikt kan worden als drukmiddel en moet het alleen al daarom zo snel mogelijk afschaft worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:18

enzino schreef:
Maar ja, niets is zo permanent als een tijdelijk overheids programma (Milton Friedman).

Jij, jij conspiracy theorist!, jij, jij WAPPIE!! :+

@politie in Wallonië: dat speelde al met de varkensgriep waarvoor de paniek opgeklopt werd en groot vaccins ingekocht werden. Was sprake van verplichte vaccinatie voor essentieel personeel. Ook gezwaaid met verbod op ontslag nemen want onmisbaar...
Waaide over, maar het precedent heb ik onthouden en ontslag genomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:21

enzino schreef:
IMANDRA schreef:
@Enzino: neem aan dat het sowieso in je patiëntdossier staat eigenlijk. Maar als de besmettingsdruk te hoog wordt blijft QR code wel iets goeds om weer her te gebruiken, dan is de database dus nodig. Dus dan wordt een tijdelijke maatregel opnieuw ingevoerd, voor een korte periode tot het weer beheersbaar is.

Wat mij betreft is een QR code nooit iets goed om te gebruiken, ongeacht de besmettingsdruk. Zowel met als zonder vaccinatie kan je besmet worden en iemand anders besmetten: een QR code is schijnveiligheid. Bovendien is nu wel duidelijk hoe het misbruikt kan worden als drukmiddel en moet het alleen al daarom zo snel mogelijk afschaft worden.

Juist voor mensen die niets willen is de QR code prima. Allang is bewezen dat de vaccinaties werken tegen ernstig ziek worden. Dus terecht dat niet gevaccineerden beschermd worden tegen zich zelf en dus ook de zorgmedewerkers daardoor tegen extra opnames.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:24

pien_2010 schreef:
Schande de nachtelijke acties. Krijgen ze dan ook een grote pot met geld erbij ?

Ik denk eerder een gerechtelijke vervolging :7

pien_2010

Pandora2 schreef:
pien_2010 schreef:

Ik denk eerder een gerechtelijke vervolging :7

Heel heel erg dit!!!

IMANDRA

enzino schreef:
IMANDRA schreef:

De kans om besmet te worden en anderen te besmetten is toch echt lager als je gevaccineerd bent. Ttv. Delta heb ik zelfs eenstuk gelezen waarin een expert aangeaf dat het zelfs zo was dat een ongeteste gevaccineerde minder kans had besmettelijk binnen te komen ten opzichte van een geteste ongevaccineerde.
Aansporen op vaccineren blijft belangrijk: als men ondanks testen toch ziek wordt, dan is het verloop minder en dus minder ziekenhuisopnames nodig.

Dus zeker geen schijnveiligheid. Hoe het met Omikron zou zijn moet nog onderzocht worden. Of zijn daar inmiddels nieuwe inzichten al?

Drukmiddel, mwah. Zeker met 3G waren er voldoende opties dus vaccineren was niet nodig als je dat echt niet wilde.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:25

Huertecilla schreef:
@politie in Wallonië: dat speelde al met de varkensgriep waarvoor de paniek opgeklopt werd en groot vaccins ingekocht werden. Was sprake van verplichte vaccinatie voor essentieel personeel. Ook gezwaaid met verbod op ontslag nemen want onmisbaar...
Waaide over, maar het precedent heb ik onthouden en ontslag genomen.

Was dat het schandaal met Tamiflu ? Dat is wel geen vaccin, maar daar is ongelooflijk veel geld mee verspild voor iets wat eigenlijk niet deugde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:27

pien_2010 schreef:
Juist voor mensen die niets willen is de QR code prima. Allang is bewezen dat de vaccinaties werken tegen ernstig ziek worden. Dus terecht dat niet gevaccineerden beschermd worden tegen zich zelf en dus ook de zorgmedewerkers daardoor tegen extra opnames.

Groepen mensen die de zorg teveel belasten verplicht medische behandelingen laten ondergaan. Dat is vaker voorgekomen in de geschiedenis en dat waren behoorlijk zwarte bladzijden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:29

IMANDRA schreef:
De kans om besmet te worden en anderen te besmetten is toch echt lager als je gevaccineerd bent. Ttv. Delta heb ik zelfs eenstuk gelezen waarin een expert aangeaf dat het zelfs zo was dat een ongeteste gevaccineerde minder kans had besmettelijk binnen te komen ten opzichte van een geteste ongevaccineerde.
Aansporen op vaccineren blijft belangrijk: als men ondanks testen toch ziek wordt, dan is het verloop minder en dus minder ziekenhuisopnames nodig.

Dus zeker geen schijnveiligheid. Hoe het met Omikron zou zijn moet nog onderzocht worden. Of zijn daar inmiddels nieuwe inzichten al?

Gisteren was Herman Goossens, microbioloog UZA aan het woord. Ze hebben tot nu toe geen idee wat omikron betreft. Feit is wel dat het 55 mutaties heeft en dat is niet bepaald gunstig voor de bestaande vaccins.

Omikron is trouwens ook ontdekt in stalen van begin en half november in ons land, dus de verspreiding is al veel verder dan de stats op dit moment.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:33

pien_2010 schreef:
Suzanne F. schreef:

De app heeft ons in Frankrijk de vrijheid terug gegeven en het aantal vaccinaties versneld verhoogd. Hier wordt overal gehandhaafd en ben dankbaar dat we niet meer opgehokt hoeven te leven. Met de QR code en chirurgisch maskertje komen wij weer overal. Het leven is weer mooi!

Nou... ik was vorige maand in Parijs en heb werkelijkwaar nérgens m'n app hoeven te laten zien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:36

enzino schreef:
pien_2010 schreef:

Groepen mensen die de zorg teveel belasten verplicht medische behandelingen laten ondergaan. Dat is vaker voorgekomen in de geschiedenis en dat waren behoorlijk zwarte bladzijden.

Jij praat over sterilisaties etc. Overdrijven is ook een kunst als je dat gaat vergelijken met een verplicht prikje want er is een pandemie waardoor de mensen niet meer ernstig ziek worden.
Ik weet enzino hoe je er over denkt, maar in deze situatie ben ik steeds meer voorstander van verplicht vaccineren.

Dat zal best niwla, en dat is dan een slechte zaak en ik ga dit navragen bij mijn vrienden die in Parijs wonen.
Ik heb nog nooit! meegemaakt dat ik hem niet hoefde te laten zien. Dus als wij weggaan is het:" heb ik mijn telefoon bij me, hebben we goed mondkapje", en dan vertrekken we.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:40

Maar Frankrijk gaat dus goed qua besmettingen begrijp ik hieruit?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:43

Needje schreef:
Maar Frankrijk gaat dus goed qua besmettingen begrijp ik hieruit?

Dat is vragen naar de bekende weg Needje waarmee je weer je punt om niet te vaccineren wil maken.

Het gaat nergens groen geloof ik in de EU. Frankrijk is geel gekleurd de laatste keer op de EU kaart iets dat me verbaasde want hier is het ook rood. Nog steeds niet zo diep rood, maar zorgelijk genoeg.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:54

Ik hoef geen punt te maken want ik ben gewoon gevaccineerd :+
Maar JIJ roept dat het veilig is en alles daardoor veilig open kan. Dus dan vraag ik idd of bij jullie de besmettingen laten zien dat het veilig is.
Blijkbaar dus niet. Dus imo is die QR dus schijnveiligheid. Want jij waant je veilig terwijl de besmettingen gewoon oplopen om je heen.
En blijkbaar helpt die QR daar toch nite tegen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:04

Nou, ik weet in elk geval niet meer wat ik ga doen. In mijn omgeving 8 mensen met corona, 6 gevaccineerd, 2 niet. De ongevaccineerden flink ziek, van de gevaccineerden 3 flink ziek. De niet al te zieken zijn 2 tieners en 1 volwassene. Lijkt wel hetzelfde als zonder de vaccins.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:07

Lezen is ook een kunst needje. De kans dat mensen die gevaccineerd zijn in het ziekenhuis belanden is buitengewoon klein. Dus de QR code helpt. Als een ongevaccineerde negatief test en ergens naar binnen gaat is het zijn/haar risico of hij wel of niet besmet raakt daar zowel gevaccineerde als niet gevaccineerde een virusload bij zich kan dragen.
90%van de opnames betreffen ongevaccineerden en 10% mensen met obesitas, immuunziektes, ouder dan 80 jaar en nog geen booster hebben. Dus ja met mijn booster voel ik me veilig.

Anna de kans is groot dat de zieke gevaccineerden zonder vaccin op de IC terecht zouden zijn gekomen of wellicht overleden.

Ik was zeer dicht bij mijn zoon de dag dat hij positief teste en de dag ervoor de hele dag samen in een klein autootje. Ik heb niet alleen nergens last van gehad, maar testte ook 2x negatief. Mijn vaccinatie werkte gelukkig en die van mijn man ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:14

Anna79 schreef:
Nou, ik weet in elk geval niet meer wat ik ga doen. In mijn omgeving 8 mensen met corona, 6 gevaccineerd, 2 niet. De ongevaccineerden flink ziek, van de gevaccineerden 3 flink ziek. De niet al te zieken zijn 2 tieners en 1 volwassene. Lijkt wel hetzelfde als zonder de vaccins.

Precies zoals je zegt , lijkt ! Hoop dat het voor allemaal goed afloopt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:14

Pien het blijven inderdaad kansen maar er is ook een kans op hele vervelende bijwerkingen voor mij bij het vaccin. Ik wil ook niet graag corona krijgen maar als ik zo om me heen kijk qua zieken en hoeveel daar dus van gevaccineerd zijn en nog steeds best ziek dan laat ik het voorlopig toch aan mij voorbij gaan. Ik ben in principe geen risicogroep gelukkig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:17

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:
Als,als, als.

Het grote codewoord van de provaxers....

Ja maar, als de infecties weer toenemen, als de zorg, als muatie....

Citaat:
Vaccineren, dan neemt de druk op de zorg af en kunnen we weer vooruit kijken i.p.v. ons te laten gijzelen door ontevreden burgers.

Nee, dan beter laten gijzelen/canteren door povaxers; vaccin of uitsluiting :roll:

Vaccineer de risicogroepen en wie wil. Vooruit kijken graag!! Laat de jongeren/gezonden alsjeblíeft liefst ongevaccineerd; zíj zijn de uitweg naar een toekomst normaal levend met covid. Het meest normale verloop van virussen is dat ze minder schadelijk worden wanneer er eenmaal een bredere aanwezigheid is onder de bevolking.

Zénnnnnnn....

...en omicron ;)

En wat doen we met alle mensen die op een operatie wachten?
Die moeten nog maar tot de zomer wachten? Pech ?
En dat zijn niet allemaal ouderen.
Vorige week op TV een onderwijzeres van 38, die wacht op een operatie i.v.m. een hersentumor.
Jammer meid, je wacht alleen paar maanden, daar kunnen nog wel een paar maanden bij.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:22

IMANDRA schreef:
Douce schreef:

Mits :')

Imandra, heb je echt nog het idee dat de vaccinatie goed werkt tegen besmetting? Zelfs Gommers heeft dat idee al losgelaten he?

Het maakt vooralsnog wel degelijk verschil vergeleken met ongevaccineerden. Als dat verschil te klein wordt dan iedereen testen.

Ik neem aan dat je doelt op Gommers' mening over 2G? Ik denk dat die namelijk heel erg gericht is op de huidige situatie met ontzettend veel besmettingen omdat we gewoon veel te laat zijn geweest met ingrijpen. Als in: gevaccineerden hebben –dacht ik– een hogere virusload 'nodig' om besmet te raken. Als het virus flink om ons heen slaat lijkt me dat je een hogere kans hebt om als gevaccineerde besmet te raken (stel die kans is 30%: 1 aanraking met 30% kans versus 5 aanrakingen met elk 30% kans. Bij veel mogelijke aanrakingen is het dus waarschijnlijker dat je besmet raakt).
Als het aantal besmettingen minder is dan maakt gevaccineerd/ongevaccineerd wel degelijk uit, is mijn aanname. Maar die beslissing laat ik liever over aan de experts, wij kunnen veel opgooien maar ik hoop dat ze het uiteindelijk op concrete cijfers en onderzoeken baseren.

Als je het over toekomstige maatregelen/draaiboek hebt, waarbij je dit niveau van besmettingen kan voorkomen, dan kan 2G/3G nog wel prima lijkt me. Dus ja. Mits vaccinatie nog bewezen tegen besmettingen werkt. En vooralsnog doet dat het wel. Als blijkt dat het verschil door Omikron minimaal is, dan niet.

Overigens bedoel ik de app als aanvulling op andere maatregelen, onderdeel van het pakket vanaf een bepaald besmettingsniveau / R-waarde. Niet als op zichzelf staande maatregel of een altijd-blijvend-ongeacht-niveau-iets natuurlijk.

Ik bedoel onderstaande quote

Gommers schreef:
Het 2G-beleid houdt in dat je alleen nog een coronatoegangsbewijs krijgt als je gevaccineerd bent of hersteld van corona. „Als dokter voelt dit niet goed. De politiek heeft blijkbaar in zijn hoofd zitten dat je mensen die zijn gevaccineerd een beetje meer moet belonen. Het probleem is dat de gevaccineerden ook besmettelijk zijn en dat is de oorzaak van de stijging van het aantal besmettingen”, zegt Gommers in een gesprek met Sven Kockelmann in het programma 1 op 1 (NPO Radio 1).

Bron: https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... en-testen/

Alle maatregelen gebaseerd op het idee dat gevaccineerden minder besmettelijk zijn, het virus minder verspreiden gaan imo gewoon niet werken. Simpelweg omdat, als er al nog steeds een verschil is, het verschil gewoon echt te klein is. Anders zaten we al niet in deze winter, notabene >80% is gevaccineerd. Die 22k besmettingen per dag komen echt niet door die <20% die ongevaccineerd is. Gevaccineerden kunnen besmettelijk zijn, klaar.

Als iedereen zich daar bewust van zou zijn en dus zijn eigen klachten en de maatregelen serieus zou nemen, dán pas zaten we niet in de oliebol. Dat geldt voor zowel gevaccineerden als ongevaccineerden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:27

pien_2010 schreef:
Suzanne F. schreef:

Zo mooi is het leven daar niet zag ik op Tv? De besmettingen en opnames rijzen in Frankrijk de pan uit begreep ik.