Electra63 schreef:Alleen maar ellende doordat een groepje mensen niet wil vaccineren, na ruim 20 maanden ellende..
Het is toch wat, dat een klein groepje mensen zo’n enorme macht op alles heeft en alle ellende veroorzaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:In Wallonië is er staking door het zorgpersoneel vandaag.
Verpleegkundigen worden opgevorderd om toch aan het werk te gaan. Door politie in burger aan de deur met papieren om te ondertekenen en door 's nachts 15 keer opgebeld te worden....
Tot zover het respect dus voor gezondheidswerkers![]()
https://www.hln.be/binnenland/politie-g ... ~af7be5b4/
Getup schreef:Pandora2 schreef:In Wallonië is er staking door het zorgpersoneel vandaag.
Verpleegkundigen worden opgevorderd om toch aan het werk te gaan. Door politie in burger aan de deur met papieren om te ondertekenen en door 's nachts 15 keer opgebeld te worden....
Tot zover het respect dus voor gezondheidswerkers![]()
https://www.hln.be/binnenland/politie-g ... ~af7be5b4/
Wow dit gaat wel ver hoor
Suzanne F. schreef:Van mij mag die app ook weg. Stom iets.
Structurele oplossingen hebben we op lange termijn veel meer aan.
IMANDRA schreef:@Enzino: neem aan dat het sowieso in je patiëntdossier staat eigenlijk. Maar als de besmettingsdruk te hoog wordt blijft QR code wel iets goeds om weer her te gebruiken, dan is de database dus nodig. Dus dan wordt een tijdelijke maatregel opnieuw ingevoerd, voor een korte periode tot het weer beheersbaar is.
enzino schreef:Maar ja, niets is zo permanent als een tijdelijk overheids programma (Milton Friedman).
enzino schreef:IMANDRA schreef:@Enzino: neem aan dat het sowieso in je patiëntdossier staat eigenlijk. Maar als de besmettingsdruk te hoog wordt blijft QR code wel iets goeds om weer her te gebruiken, dan is de database dus nodig. Dus dan wordt een tijdelijke maatregel opnieuw ingevoerd, voor een korte periode tot het weer beheersbaar is.
Wat mij betreft is een QR code nooit iets goed om te gebruiken, ongeacht de besmettingsdruk. Zowel met als zonder vaccinatie kan je besmet worden en iemand anders besmetten: een QR code is schijnveiligheid. Bovendien is nu wel duidelijk hoe het misbruikt kan worden als drukmiddel en moet het alleen al daarom zo snel mogelijk afschaft worden.
enzino schreef:IMANDRA schreef:@Enzino: neem aan dat het sowieso in je patiëntdossier staat eigenlijk. Maar als de besmettingsdruk te hoog wordt blijft QR code wel iets goeds om weer her te gebruiken, dan is de database dus nodig. Dus dan wordt een tijdelijke maatregel opnieuw ingevoerd, voor een korte periode tot het weer beheersbaar is.
Wat mij betreft is een QR code nooit iets goed om te gebruiken, ongeacht de besmettingsdruk. Zowel met als zonder vaccinatie kan je besmet worden en iemand anders besmetten: een QR code is schijnveiligheid. Bovendien is nu wel duidelijk hoe het misbruikt kan worden als drukmiddel en moet het alleen al daarom zo snel mogelijk afschaft worden.
Huertecilla schreef:@politie in Wallonië: dat speelde al met de varkensgriep waarvoor de paniek opgeklopt werd en groot vaccins ingekocht werden. Was sprake van verplichte vaccinatie voor essentieel personeel. Ook gezwaaid met verbod op ontslag nemen want onmisbaar...
Waaide over, maar het precedent heb ik onthouden en ontslag genomen.
pien_2010 schreef:Juist voor mensen die niets willen is de QR code prima. Allang is bewezen dat de vaccinaties werken tegen ernstig ziek worden. Dus terecht dat niet gevaccineerden beschermd worden tegen zich zelf en dus ook de zorgmedewerkers daardoor tegen extra opnames.
IMANDRA schreef:De kans om besmet te worden en anderen te besmetten is toch echt lager als je gevaccineerd bent. Ttv. Delta heb ik zelfs eenstuk gelezen waarin een expert aangeaf dat het zelfs zo was dat een ongeteste gevaccineerde minder kans had besmettelijk binnen te komen ten opzichte van een geteste ongevaccineerde.
Aansporen op vaccineren blijft belangrijk: als men ondanks testen toch ziek wordt, dan is het verloop minder en dus minder ziekenhuisopnames nodig.
Dus zeker geen schijnveiligheid. Hoe het met Omikron zou zijn moet nog onderzocht worden. Of zijn daar inmiddels nieuwe inzichten al?
pien_2010 schreef:Suzanne F. schreef:Van mij mag die app ook weg. Stom iets.
De app heeft ons in Frankrijk de vrijheid terug gegeven en het aantal vaccinaties versneld verhoogd. Hier wordt overal gehandhaafd en ben dankbaar dat we niet meer opgehokt hoeven te leven. Met de QR code en chirurgisch maskertje komen wij weer overal. Het leven is weer mooi!
Schande de nachtelijke acties. Krijgen ze dan ook een grote pot met geld erbij ?
enzino schreef:pien_2010 schreef:Juist voor mensen die niets willen is de QR code prima. Allang is bewezen dat de vaccinaties werken tegen ernstig ziek worden. Dus terecht dat niet gevaccineerden beschermd worden tegen zich zelf en dus ook de zorgmedewerkers daardoor tegen extra opnames.
Groepen mensen die de zorg teveel belasten verplicht medische behandelingen laten ondergaan. Dat is vaker voorgekomen in de geschiedenis en dat waren behoorlijk zwarte bladzijden.
Needje schreef:Maar Frankrijk gaat dus goed qua besmettingen begrijp ik hieruit?
Anna79 schreef:Nou, ik weet in elk geval niet meer wat ik ga doen. In mijn omgeving 8 mensen met corona, 6 gevaccineerd, 2 niet. De ongevaccineerden flink ziek, van de gevaccineerden 3 flink ziek. De niet al te zieken zijn 2 tieners en 1 volwassene. Lijkt wel hetzelfde als zonder de vaccins.
Huertecilla schreef:Electra63 schreef:Als,als, als.
Het grote codewoord van de provaxers....
Ja maar, als de infecties weer toenemen, als de zorg, als muatie....Citaat:Vaccineren, dan neemt de druk op de zorg af en kunnen we weer vooruit kijken i.p.v. ons te laten gijzelen door ontevreden burgers.
Nee, dan beter laten gijzelen/canteren door povaxers; vaccin of uitsluiting![]()
Vaccineer de risicogroepen en wie wil. Vooruit kijken graag!! Laat de jongeren/gezonden alsjeblíeft liefst ongevaccineerd; zíj zijn de uitweg naar een toekomst normaal levend met covid. Het meest normale verloop van virussen is dat ze minder schadelijk worden wanneer er eenmaal een bredere aanwezigheid is onder de bevolking.
Zénnnnnnn....
...en omicron
IMANDRA schreef:Douce schreef:
Mits![]()
Imandra, heb je echt nog het idee dat de vaccinatie goed werkt tegen besmetting? Zelfs Gommers heeft dat idee al losgelaten he?
Het maakt vooralsnog wel degelijk verschil vergeleken met ongevaccineerden. Als dat verschil te klein wordt dan iedereen testen.
Ik neem aan dat je doelt op Gommers' mening over 2G? Ik denk dat die namelijk heel erg gericht is op de huidige situatie met ontzettend veel besmettingen omdat we gewoon veel te laat zijn geweest met ingrijpen. Als in: gevaccineerden hebben –dacht ik– een hogere virusload 'nodig' om besmet te raken. Als het virus flink om ons heen slaat lijkt me dat je een hogere kans hebt om als gevaccineerde besmet te raken (stel die kans is 30%: 1 aanraking met 30% kans versus 5 aanrakingen met elk 30% kans. Bij veel mogelijke aanrakingen is het dus waarschijnlijker dat je besmet raakt).
Als het aantal besmettingen minder is dan maakt gevaccineerd/ongevaccineerd wel degelijk uit, is mijn aanname. Maar die beslissing laat ik liever over aan de experts, wij kunnen veel opgooien maar ik hoop dat ze het uiteindelijk op concrete cijfers en onderzoeken baseren.
Als je het over toekomstige maatregelen/draaiboek hebt, waarbij je dit niveau van besmettingen kan voorkomen, dan kan 2G/3G nog wel prima lijkt me. Dus ja. Mits vaccinatie nog bewezen tegen besmettingen werkt. En vooralsnog doet dat het wel. Als blijkt dat het verschil door Omikron minimaal is, dan niet.
Overigens bedoel ik de app als aanvulling op andere maatregelen, onderdeel van het pakket vanaf een bepaald besmettingsniveau / R-waarde. Niet als op zichzelf staande maatregel of een altijd-blijvend-ongeacht-niveau-iets natuurlijk.
Gommers schreef:Het 2G-beleid houdt in dat je alleen nog een coronatoegangsbewijs krijgt als je gevaccineerd bent of hersteld van corona. „Als dokter voelt dit niet goed. De politiek heeft blijkbaar in zijn hoofd zitten dat je mensen die zijn gevaccineerd een beetje meer moet belonen. Het probleem is dat de gevaccineerden ook besmettelijk zijn en dat is de oorzaak van de stijging van het aantal besmettingen”, zegt Gommers in een gesprek met Sven Kockelmann in het programma 1 op 1 (NPO Radio 1).
pien_2010 schreef:Suzanne F. schreef:Van mij mag die app ook weg. Stom iets.
De app heeft ons in Frankrijk de vrijheid terug gegeven en het aantal vaccinaties versneld verhoogd. Hier wordt overal gehandhaafd en ben dankbaar dat we niet meer opgehokt hoeven te leven. Met de QR code en chirurgisch maskertje komen wij weer overal. Het leven is weer mooi!