Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:16

Maranta schreef:
Nee ziek zijn is niet leuk, maar houdt wel je immuunsysteem scherp :+ Dus doe mij maar af en toe verkoudheidje of griepje.

_/-\o_

Zo is het ook met allergiie.
Kinderen die op de boerderij ´in het wild´ opgroeien zijn véél minder allegisch dan kasplantjes uit de grote stad.

Al met al lezen we nu hier wéér een voor en na C: een ***beeeeep 8)7 beeep beeeeeeep*** over besmettng/besmettelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:16

Sheran schreef:
Ik ben niet anti test (ben erg vaak getest en vind het gewoon erg belangrijk) maar bij de GGD-test is het wel van tevoren een nacht niet slapen en super nerveus vanwege emetofobie :)

Zelftest snap ik ook niet, die hoeft niet eens diep. Zo'n kleine moeite.

Dan kan ik zeker begrijpen van jouw kant maar echt diegene die het niet willen doen want test maatschappij.. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:19

Ook testen voor griep. Alsjeblieft niet. Dan mag de rest van je huisgenoten zeker ook thuis blijven. Hebben dat met corona al meegemaakt en dat is echt geen pretje en ook totaal niet handig. Voor je boodschappen moet je anderen inschakelen. Je paarden kun je niet zelf heen een ruime week. Met je hele gezin een ruime week in isolatie zitten en de mensen die je lief hebt alleen door het raam kunnen zien is echt vreselijk naar helemaal als je je dood ziek voelt. Ik denk er niet graag aan terug. Ik hoop oprecht dat corona een dusdanig " onschuldig " virus wordt dat je gewoon op ziekenbezoek kunt gaan bij iemand die corona heeft.

En wat werken betreft als je echt een goede griep hebt kom je echt je bed niet uit. Dus aan werken hoef je al helemaal niet te denken.

Onze werkgever adviseert nu trouwens ook testen als je thuiskomt van vakantie, zelfs na een vakantie in Nederland. Wij hebben gekampeerd op 6 km van huis. Dus ik vind dat testen schromelijk overdreven. Bovendien zijn wij beiden gevaccineerd. Onze dochter is pas 11, die hoeft nog geen vaccinatie maar heeft met de afgelopen kerst ook corona gehad. En is er niet ziek van geweest.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:19

Suzywuzi, Als je inent na het doormaken, raak je het virus dan nog kwijt uit je lijf? Of kun je het alsnog latent oppikken na de inenting? (Geen idee)
Het probleem met doormaken is niet de waterpokken zelf (afgezien van de kleine groep met hersenvliesontsteking) maar dat het latent aanwezig blijft en op latere leeftijd andere problemen kan maken.
Is de incidentie gordelroos lager in de US?

Ik ga het eens opzoeken.

Edit: Dat was makkelijk: „Vaccinatie is de enige manier om waterpokken en gordelroos te voorkomen“

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:26

Sizzle schreef:
Suzywuzi, Als je inent na het doormaken, raak je het virus dan nog kwijt uit je lijf? Of kun je het alsnog latent oppikken na de inenting? (Geen idee)
Het probleem met doormaken is niet de waterpokken zelf (afgezien van de kleine groep met hersenvliesontsteking) maar dat het latent aanwezig blijft en op latere leeftijd andere problemen kan maken.
Is de incidentie gordelroos lager in de US?

Ik ga het eens opzoeken.

Edit: Dat was makkelijk: „Vaccinatie is de enige manier om waterpokken en gordelroos te voorkomen“

Je kan sowieso altijd nog wel van alles krijgen ookal ben je geënt, je immuunsysteem is er gewoon op voorbereid en dit voorkomt meestal minder ergere waterpokken, toen ik waterpokken kreeg samen met mijn tweelingzus was het gewoon afwachten tot het klaar is, niks inenting gehad omdat je immuunsysteem al stofjes hadden gemaakt voor opnieuw waterpokken

*Het gaat over het virus dan niet waterpokken zelf*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:31

Ik heb het niet over waterpokken zelf maar latere schade door hetzelfde virus. Zodra je waterpokken gehad hebt blijft het virus voor altijd in je lichaam en kan dan later bijv. Gordelroos, vasculitis en andere problemen veroorzaken.
Waarom willen we dat als dat te voorkomen is?
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 11-08-21 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:36

Sizzle schreef:
Ik heb het niet over waterpokken zelf maar latere schade door hetzelfde virus. Zodra je waterpokken gehad hebt blijft het virus voor altijd in je lichaam en kan dan later bijv. Gordelroos veroorzaken.
Waarom willen we dat als dat te voorkomen is?

Tja dat kan wel weer ingeënt worden, en het is zon beetje het zelfde als waterpokken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:38

Het is hetzelfde virus, niet enkel zo‘n beetje :D

Is de inenting effectief tegen gordelroos als je al waterpokken gehad hebt (en dus automatisch chronisch drager bent van het virus in je zenuwstelsel)?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:43

Suzywuzy schreef:
Sheran schreef:
Ik ben niet anti test (ben erg vaak getest en vind het gewoon erg belangrijk) maar bij de GGD-test is het wel van tevoren een nacht niet slapen en super nerveus vanwege emetofobie :)

Dan kan ik zeker begrijpen van jouw kant maar echt diegene die het niet willen doen want test maatschappij.. :')

Het is prima dat jij geen problemen hebt met het testen. Ik echter wel. Was eerder ook niet nodig en die er nu ook geen noodzaak meer in als iedereen straks z'n vaccinaties op zak heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:46

Suzywuzy schreef:
Sheran schreef:

Het is prima dat jij geen problemen hebt met het testen. Ik echter wel. Was eerder ook niet nodig en die er nu ook geen noodzaak meer in als iedereen straks z'n vaccinaties op zak heeft.[/quote]
Vaccinatie betekent NIET dat je het virus niet meer kan krijgen, wat is voor jou het probleem dat je niet test dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:48

Sizzle schreef:
Het is hetzelfde virus, niet enkel zo‘n beetje :D

Is de inenting effectief tegen gordelroos als je al waterpokken gehad hebt (en dus automatisch chronisch drager bent van het virus in je zenuwstelsel)?

ja nog steeds effect hoor, vaccinatie voorkomt reactivering van het virus

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:51

Iedereen die wil kan nu inenten en daarmee voor een mild verloop zorgen. Ik wil niet blijven testen voor mensen die gekozen hebben om niet te vaccineren.
Voor onbeschermden die dat niet kunnen kiezen vind ik de test ook gewoon niet betrouwbaar genoeg. Dan spreek ik liever nog gewoon niet binnen af.
Zo ben ik deze week op buitenwandelkraambezoek geweest.

Suzy, thanx dat is goed om te weten +:)+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:52

Suzywuzy schreef:
Vaccinatie betekent NIET dat je het virus niet meer kan krijgen, wat is voor jou het probleem dat je niet test dan?

Volgens mij heb ik ook nergens beweerd dat je het virus niet meer kunt krijgen? Het maakt mij echter niet meer uit of ik het nog krijg of door kan geven aan een ander die gevaccineerd is omdat ik vertrouw op de werking van de vaccins. Ziek worden hoort bij het leven. De vaccins zouden voor het gros van de mensen ernstig ziek worden moeten voorkomen.

Ik vind het dus simpelweg overbodig en in mijn optiek houdt dat moeten blijven testen ook een bepaalde angst voor corona in leven die weggenomen zou moeten worden door de vaccins.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 00:25

@ingedebruin

Ach joh maak je niet zo druk om het testen. Ik heb mij 5 maanden ook nog extreem aan de maatregelen moet houden omdat ik als één van de weinige nog maar volledig gevaccineerd was. Ik heb daar ook geen seconde over geklaagd. Ik deed dat niet voor mijzelf maar voor mijn ongevaccineerde medemens. En dan lopen nu mensen te klagen dat ze zich nog aan maatregelen zoals testen moeten houden. Ik heb niks geen extra vrijheid gehad hoor van vroeg vaccineren. Ik moest mij toen ook gewoon nog laten testen en sterker nog in die tijd zeker nog 10 dagen in quarantaine. Dus zoveel verschil was er toen zeker niet tussen niet en wel gevaccineerde.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 00:26

Zebrastreep schreef:
@ingedebruin

Ach joh maak je niet zo druk om het testen. Ik heb mij 5 maanden ook nog extreem aan de maatregelen moet houden omdat ik als één van de weinige nog maar volledig gevaccineerd was. Ik heb daar ook geen seconde over geklaagd. Ik deed dat niet voor mijzelf maar voor mijn ongevaccineerde medemens. En dan lopen nu mensen te klagen dat ze zich nog aan maatregelen zoals testen moeten houden. Ik heb niks geen extra vrijheid gehad hoor van vroeg vaccineren. Ik moest mij toen ook gewoon nog laten testen en sterker nog in die tijd zeker nog 10 dagen in quarantaine. Dus zoveel verschil was er toen zeker niet tussen niet en wel gevaccineerde.

Ik maak me er ook niet druk om. Leg alleen uit waarom ik er niet aan mee doe. Als een ander dat wel wil is dat toch prima?

Plus, over een aantal weken moet iedereen die wilde, 2x gevaccineerd zijn dus dat is niet te vergelijken met jouw vroege vaccinatie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 00:50

ingedebruijn schreef:
Zebrastreep schreef:
@ingedebruin

Ik maak me er ook niet druk om. Leg alleen uit waarom ik er niet aan mee doe. Als een ander dat wel wil is dat toch prima?

Plus, over een aantal weken moet iedereen die wilde, 2x gevaccineerd zijn dus dat is niet te vergelijken met jouw vroege vaccinatie.

Dat wel, maar een vaccinatie heeft mij zeker geen unieke vrijheden gegeven. Ik had toen ook kunnen denken nou nu ga ik niet meer testen want ik ben nu gevaccineerd en het is klaar.

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 00:58

Nee maar toen waren er nog heel veel mensen die de kans op een vaccinatie niet hadden gehad en konden zichzelf dus niet beschermen. Nu, of over een korte tijd, heeft wel iedereen die kans gehad. Dus ik vind 'm nog steeds krom.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 01:07

In mijn logica moet je, om zo snel mogelijk van het testen af te zijn, juist gaan testen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 01:13

Dat is het hem juist iedereen denkt oh als iedereen gevaccineerd is zijn we ervan af. Het zit aardig in ons dat we denken dat we als mens zijnde alles te boven staan en op te kunnen lossen. Maar we zijn er nog lang niet ook niet als iedereen gevaccineerd is. We zijn helaas ook niet met vaccinaties onsterfelijk. Ik snap dat het vervelend is om voor on gevaccineerde je nog steeds aan de maatregelen te houden. Maar dat is precies ook wat ik al sinds februari netjes heb gedaan. Ook als iedereen de kans heeft gehad op een vaccinatie. En misschien is testen straks echt niet meer van toepassing.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:22

Zebrastreep schreef:
Dat is het hem juist iedereen denkt oh als iedereen gevaccineerd is zijn we ervan af. Het zit aardig in ons dat we denken dat we als mens zijnde alles te boven staan en op te kunnen lossen. Maar we zijn er nog lang niet ook niet als iedereen gevaccineerd is. We zijn helaas ook niet met vaccinaties onsterfelijk. Ik snap dat het vervelend is om voor on gevaccineerde je nog steeds aan de maatregelen te houden. Maar dat is precies ook wat ik al sinds februari netjes heb gedaan. Ook als iedereen de kans heeft gehad op een vaccinatie. En misschien is testen straks echt niet meer van toepassing.

Ik heb nergens gezegd dat we er dan wel zijn. Naar mijn idee is dat echter een moment om gewoon weer door te gaan met het normale leven en als ziek worden of overlijden daarbij hoort, dan is dat zo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:35

Nou, in eerste instantie was het not done om gevaccineerden zgn voorrang te geven (had van mij prima gemogen) want niet iedereen had de kans gehad om te vaccineren en oeh oneerlijk etc... Dus als straks wel iedereen de kans heeft gehad om te vaccineren, lijkt mij dat alles grotendeels normaal wordt.
Testen kan voor mensen die dat zelf willen prima (afstand leren houden met vreemden lijkt mij persoonlijk helemaal prima) en verder lijkt scheiding mij niet perse iets wat je moet willen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:51

DuoPenotti schreef:
Verootjoo ik kwam niet altijd in direct contact met patiënten. Soms wel. Maar kletste wel met personeel. Bezoekers of ook patiënten als ze dat wilde. En ben zo in diverse ziekenhuizen werkzaam geweest.
Niet iedereen is verpleegkundige. Maar diverse beroepen komen wel op veel afdelingen.

Oh, ik had gedacht dat je direct patiëntencontact had. Ondersteunende beroepen mogen idd wel afdelingen op hier.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:55

Sizzle schreef:
Ik heb het niet over waterpokken zelf maar latere schade door hetzelfde virus.

ah, de gevreesde lang-waterpokken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:02

ingedebruijn schreef:
Naar mijn idee is dat echter een moment om gewoon weer door te gaan met het normale leven en als ziek worden of overlijden daarbij hoort, dan is dat zo.

_/-\o_ _/-\o_

wie testen wil test maar
wie afgescheiden wil die houdt maar afstand
blijf ook gerust een maskertje dragen

Gisteren een ritje gemaakt met mijn 83 jaar oude motor met zijspan. geen richtingaanwijzers, geen achtervering, geer rem op bakje etcetera. Geef gas en hij gaat naar rechts, rem en het is links. Als voor je iemand een onverwachte noodstop maakt kan je beter ontwijken dan proberen te stoppen.
GEWELDIG!!!
Ja, is goedgekeurd, historisch kenteken en nee ben itt moderne SUVs vna 2000 kilo of meer geen gevaar voor de anderen :(:)
Lééf! en daar hoort de dood bíj.
Memento mori dus pluk de dag :)*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:16

Sheran schreef:
In mijn logica moet je, om zo snel mogelijk van het testen af te zijn, juist gaan testen.

Hoe zit het dan in elkaar? Lang blijven testen bij elke snotneus want het zou wel eens corona kunnen zijn en nog langer maatregelen houden?