Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:15

Relaxed schreef:
Meer besmettingen nu is binnen een paar dagen meer ziekenhuisopnames en van daaruit ook weer toename op ic.. Dit wil je gewoon niet..

Maar dat weet je toch helemaal niet? Er zijn nog nooit zoveel jonge kinderen getest als nu de laatste tijd. Die stijging is echt enorm fors!! Het kan heel goed dat er onder die groep veel besmettingen zijn.

Er is een duidelijke daling van besmettingen onder mensen mensen die wonen in een verpleeghuis, in de gehandicaptenzorg en onder thuiswonende 70+ers.
Als de besmettingen vooral plaatsvinden onder jonge mensen en deze komen niet of nauwelijks in contact met kwetsbaren, kan het echt prima zijn die ziekenhuisopnames en IC opnames stabiel blijven hoor.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:18

Juist Vayo en als de.mensen.met risico nu gewoon effe mak aan doen tot ze geënt zijn
Dus vooral thuis blijven niet van.hot naar haar gaan en niet bij anderen over de vloer is het toch ok

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:24

Echwel schreef:
Juist Vayo en als de.mensen.met risico nu gewoon effe mak aan doen tot ze geënt zijn
Dus vooral thuis blijven niet van.hot naar haar gaan en niet bij anderen over de vloer is het toch ok

Inderdaad. Het aantal testen onder kinderen van 4-12 is echt héél erg toegenomen. In de klas van mijn jongste ook 2. 1 wat ziek, maar prima te doen en de andere a-symptomatisch. Die laatste leerling heeft zijn moeder besmet, welke ook a-symptomatisch is. In de andere groep was er ook een a-symptomatisch besmette leerling.

Juist hen ertussenuit pikken zorgt ervoor dat ze in isolatie gaan en niet verder ongemerkt (!!) mensen besmetten waaronder wellicht kwetsbare mensen. Dus ik denk dat als de toename in die groep ligt én hier veel a-symptomatische leerlingen tussen zitten, dit zelfs beschermend kan werken voor de meer kwetsbaren.

Als juist de meest kwetsbare mensen zorgen dat ze zo veel mogelijk thuis blijven, zo min mogelijk bezoek ontvangen en zo min mogelijk risico lopen tot ze gevaccineerd zijn hoeven meer besmettingen niet perse te leiden tot meer (IC)opnames.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:28

Vayo schreef:
Relaxed schreef:
Meer besmettingen nu is binnen een paar dagen meer ziekenhuisopnames en van daaruit ook weer toename op ic.. Dit wil je gewoon niet..

Maar dat weet je toch helemaal niet? Er zijn nog nooit zoveel jonge kinderen getest als nu de laatste tijd. Die stijging is echt enorm fors!! Het kan heel goed dat er onder die groep veel besmettingen zijn.

Er is een duidelijke daling van besmettingen onder mensen mensen die wonen in een verpleeghuis, in de gehandicaptenzorg en onder thuiswonende 70+ers.
Als de besmettingen vooral plaatsvinden onder jonge mensen en deze komen niet of nauwelijks in contact met kwetsbaren, kan het echt prima zijn die ziekenhuisopnames en IC opnames stabiel blijven hoor.

Nee ik heb idd geen glazen bol :+ maar dit is hoe het nu steeds ging.. Maar meer besmette kinderen is niet perse positief, zij belanden waarschijnlijk niet in het ziekenhuis, maar kunnen wel anderen besmetten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:28

Vayo schreef:
Juist hen ertussenuit pikken zorgt ervoor dat ze in isolatie gaan en niet verder ongemerkt (!!) mensen besmetten waaronder wellicht kwetsbare mensen. Dus ik denk dat als de toename in die groep ligt én hier veel a-symptomatische leerlingen tussen zitten, dit zelfs beschermend kan werken voor de meer kwetsbaren.

Ik vind het eigenlijk best wel kwalijk om kinderen bloot te stellen aan een virus waarvan we al weten dat het bij heel veel mensen grote schade doet. We weten toch helemaal niet wat de langetermijngevolgen zijn van een infectie? (Plus, ook langdurige ziekte en een toename van een zeldzame autoimmuunziekte zijn gezien. Dus het lijkt me gewoon echt niet ok om te denken dat het goed als kinderen het krijgen.)

secricible

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:33

De vorige golf begon ook met met name jongeren die besmet raakten. En dan zie je ineens dat zij de besmettingen doorgeven en het dan ineens heel hard gaat.
Het geeft ons weer even iets meer tijd met het oog op de vaccinaties, maar ook besmettingen onder jongeren zijn niet positief natuurlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:34

Vayo schreef:
Echwel schreef:

Inderdaad. Het aantal testen onder kinderen van 4-12 is echt héél erg toegenomen. In de klas van mijn jongste ook 2. 1 wat ziek, maar prima te doen en de andere a-symptomatisch. Die laatste leerling heeft zijn moeder besmet, welke ook a-symptomatisch is. In de andere groep was er ook een a-symptomatisch besmette leerling.

Als juist de meest kwetsbare mensen zorgen dat ze zo veel mogelijk thuis blijven, zo min mogelijk bezoek ontvangen en zo min mogelijk risico lopen tot ze gevaccineerd zijn hoeven meer besmettingen niet perse te leiden tot meer (IC)opnames.

Heel veel kwetsbare mensen zitten al een jaar achter de geraniums of zijn dood.
En in de verpleeghuizen gaat het dan een stuk beter ( gelukkig ) maar dit zijn niet de mensen die naar het ziekenhuis gingen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:35

Had net mijn ouders op visite. Mijn moeder begint ook een beetje op een wappie te lijken. Volgens haar is het vaccin niet veilig. Zijn steeds meer mensen met een auto immuunziekte na vaccinatie volgens haar. En je moet niet op de site van GGD etc kijken voor betrouwbare info over vaccineren. Ze is hierover gewaarschuwd door 2 vrienden van mijn ouders die arts zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:41

Shadow0 schreef:
Vayo schreef:

Ik vind het eigenlijk best wel kwalijk om kinderen bloot te stellen aan een virus waarvan we al weten dat het bij heel veel mensen grote schade doet. We weten toch helemaal niet wat de langetermijngevolgen zijn van een infectie? (Plus, ook langdurige ziekte en een toename van een zeldzame autoimmuunziekte zijn gezien. Dus het lijkt me gewoon echt niet ok om te denken dat het goed als kinderen het krijgen.)

Ik zeg nergens dat we de kinderen expres bloot moeten stellen aan dit virus. Ik bedoel juist te zeggen dat de besmettingen onder deze kinderen vaak niet opgemerkt zijn geweest. Ze waren vaak of a-symptomatisch of kinderen hadden zéér milde klachten en werden niet getest. Nu met het school quarantainebeleid worden vaak zo goed als hele klassen getest. Dan haal je wel de kinderen eruit die a-symptomatisch positief zijn of kinderen die zéér milde klachten hebben. Waar deze kinderen eerder meestal niet geïsoleerd werden, gebeurt dit nu wel. Dus roep je eerder een halt in de besmettingen die hieruit zouden voortvloeien.

En verder zijn wij het gewoon niet eens met elkaar. Ik zal nooit ontkennen dat er mensen zijn met restschade, maar merendeel van de mensen hersteld gewoon goed van een coronabesmetting. Kinderen helemaal en kinderen zijn er vaak ook nauwelijks ziek van. De langetermijngevolgen weten we niet, net zoals de langetermijngevolgen van de vaccins. Maar persoonlijk denk ik dat de langetermijngevolgen van het doormaken van corona met een prima herstel te verwaarlozen zullen zijn. Ik denk ook dat de langetermijngevolgen van de vaccins te verwaarlozen zullen zijn.

Ik zie voor mijn kinderen nog steeds veel meer gevaar in het verkeer dan in een coronabesmetting. Natuurlijk heb ik liever niet dat ze corona krijgen, maar als het zo is dan ben ik er niet direct bang voor dat ze er iets aan overhouden. Juist kinderen hebben vaak zulke milde klachten. Nu zijn ze 10 en 13, maar wat jaren geleden waren ze beide ieder jaar wel een paar keer flink ziek. Overgeven, diarree, hoge koorts en heel slap. Ik heb me nooit afgevraagd wat het was, net zo min als de huisarts (denk ik, want het advies is toch uitzieken). Over langetermijnklachten van een dergelijk virus toen denk je vaak ook niet na. Zolang kinderen nu na een besmetting met corona amper ziek zijn en snel en goed herstellen denk ik persoonlijk dat langetermijngevolgen echt verwaarloosbaar zijn. Maar dat is wat ik denk. Jij mag uiteraard een andere mening hierover hebben!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:44

Citaat:
de geraniums of zijn dood.
En in de verpleeghuizen gaat het dan een stuk beter ( gelukkig ) maar dit zijn niet de mensen die naar het ziekenhuis gingen

Maar lees ook dat er zat zijn die van Hot naar haar kleppen en voor tut dingen bij anderen over de vloer komen..

Is het zo moeilijk om nog effe 2.maanden door te bijten..

Makkelijk is het niet, maar met een frisse neus en zon op je bol moet het toch.kunnen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:47

secricible schreef:
De vorige golf begon ook met met name jongeren die besmet raakten. En dan zie je ineens dat zij de besmettingen doorgeven en het dan ineens heel hard gaat.
Het geeft ons weer even iets meer tijd met het oog op de vaccinaties, maar ook besmettingen onder jongeren zijn niet positief natuurlijk.

Nee natuurlijk zie je besmettingen liever omlaag gaan. Maar daar geloof ik niet meer in. Veel mensen zijn er zo klaar mee, dat ze niets meer dan nu willen doen qua maatregelen. En maatregelen worden gewoon niet goed meer opgevolgd. Niet alleen door jeugd, net zo goed door mensen van middelbare leeftijd als ouderen. Ik bedoelde vooral te zeggen dat besmettingen onder kinderen niet altijd hoeft te leiden tot ziekenhuisopnames.

bigone schreef:
Heel veel kwetsbare mensen zitten al een jaar achter de geraniums of zijn dood.
En in de verpleeghuizen gaat het dan een stuk beter ( gelukkig ) maar dit zijn niet de mensen die naar het ziekenhuis gingen.

Ik bedoel naast hen ook zeker de 60+ers of mensen met onderliggend lijden. Dat vooral zij nog even extra voorzichtig moeten doen tot ze gevaccineerd zijn. Hoeveel 60+ers ik nog samen boodschappen zie doen met een mondmasker onder de neus getrokken. Geen afstand houden e.d.

Ik denk dat er onder basisschoolleerlingen nu best wat a-symptomatische besmette leerlingen eruit gepikt worden. Deze zouden normaal voor meer besmettingen zorgen dan wat ze nu doen, omdat ze positief testen en in isolatie gaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:50

Maar zo mild verloopt het lang niet altijd bij kinderen. Hier dus al kinderen die echt heel erg ziek zijn en zelfsnmet de klas in quarantaine werkt het niet. 10 dagen thuis om niet te hoeven testen en dan dus op school andere kinderen besmetten omdat die toch positief was.

Ik vind het nogal wat om te zeggen dat die risico groepen maar binnen moeten blijven tot ze gevaccineerd zijn. Wat denk je dat een hoop al een jaar doen? Jullie zijn er klaar mee en doen wat jullie goed vinden voor jezelf. Iedereen is er klaar mee, maar houd je gewoon aan de maatregelen en adviezen. Misschien mogen de risicogroepen ook nog eens naar buiten? Die 2 maanden doorbijten zou iedereen moeten doen ipv gewoon maar eigen regels maken omdat zebhet zat zijn

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:52

Het is alleen geen 2 maandjes doorbijten. Dit gaat nog veel langer duren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:57

Er zijn in elke leeftijdsgroep mensen die zich niet aan de regels houden, zie de demonstratie of koffiedrinkers vandaag, van alle leeftijden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:51

SusanH schreef:
Had net mijn ouders op visite. Mijn moeder begint ook een beetje op een wappie te lijken. Volgens haar is het vaccin niet veilig. Zijn steeds meer mensen met een auto immuunziekte na vaccinatie volgens haar. En je moet niet op de site van GGD etc kijken voor betrouwbare info over vaccineren. Ze is hierover gewaarschuwd door 2 vrienden van mijn ouders die arts zijn.

Mijn moeder is daar ook wel gevoelig voor. Die moet ik steeds even bijsturen. ;) Als ik dan begin over hoeveel mensen het vaccin al hebben gehad zonder er dood aan te gaan dan land ze wel weer. Gisteren was ze helemaal over de kachel van de bijwerkingen van AZ.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:55

bigone schreef:
Er zijn in elke leeftijdsgroep mensen die zich niet aan de regels houden, zie de demonstratie of koffiedrinkers vandaag, van alle leeftijden.

Tja

SusanH schreef:
Het is alleen geen 2 maandjes doorbijten. Dit gaat nog veel langer duren.

Ik ben er van overtuigd dat wanneer in juni veel geënt zijn en het weer beter is , er ook perspectief is.

Dus nog april en mei doorbijten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:56

Jessix schreef:
SusanH schreef:

Mijn moeder is daar ook wel gevoelig voor. Die moet ik steeds even bijsturen. ;) Als ik dan begin over hoeveel mensen het vaccin al hebben gehad zonder er dood aan te gaan dan land ze wel weer. Gisteren was ze helemaal over de kachel van de bijwerkingen van AZ.

Hoe stuur je dat bij dan? Mijn moeder is een echte stijfkop. Dat krijg ik er niet uit gekletst hoor.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:58

SusanH schreef:
Jessix schreef:

Hoe stuur je dat bij dan? Mijn moeder is een echte stijfkop. Dat krijg ik er niet uit gekletst hoor.

Even alle feiten weer opsommen. Ze is het overzicht soms gewoon kwijt. Ook de bijwerking van AZ zoals koorts. Dan vergelijk ik het met andere entingen, van ons als kinderen en nu ook met de dieren. Beetje ziek voelen daarna is normaal. En dat realiseert ze zich dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:10

Oh mijn ouders zijn gelukkig heel nuchter en weten dat veruit de meeste gevaccineerden gewoon gezond zijn gebleven. Mijn zusje is anti vaxxer, dus daar hebben we het maar ff niet over :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:14

Hier gelukkig niemand in mijn omgeving die zo denkt. Vrijwel iedereen denkt wel nuchter over het vaccin maar ook wel over het virus. Ja je past je aan maar jezelf opsluiten doen we ook niet.
En dat is niet hetzelfde als veel te veel mensen zien. Dat is namelijk niet het geval.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:16

Jessix schreef:
SusanH schreef:
Jessix schreef:

Even alle feiten weer opsommen. Ze is het overzicht soms gewoon kwijt. Ook de bijwerking van AZ zoals koorts. Dan vergelijk ik het met andere entingen, van ons als kinderen en nu ook met de dieren. Beetje ziek voelen daarna is normaal. En dat realiseert ze zich dan ook.

Mijn moeder vindt juist dat zij het het beste weet en wil anderen overtuigen van haar gelijk. En ze heeft 2 artsen die haar voeden hierin die weten natuurlijk meer dan ik volgens haar.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:17

Ik denk ook dat met 2/3 maanden er weer veel meer kan, mag en veilig is. Ik denk ook dat ze nu al hard nadenken en discuseren over hoe dat zal kunnen gaan als sommige niet gevaccineerd zijn of niet gevaccineerd willen worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:28

moonsparkle schreef:
Ik denk ook dat met 2/3 maanden er weer veel meer kan, mag en veilig is. Ik denk ook dat ze nu al hard nadenken en discuseren over hoe dat zal kunnen gaan als sommige niet gevaccineerd zijn of niet gevaccineerd willen worden.

Ik denk dat het uiteindelijk aantal mensen wat zich niet wil laten vaccineren best wel meevalt.
Er is altijd wel een percentage die dat niet wil.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:32

Het enige wat ik interessant vind is dat als de besmettelijkheid hoog blijft ondanks vaccinatie die groep heel snel allemaal besmet raken. Als die groep groot genoeg is kunnen ze alsnog flink de zorg belasten.

Ik hoop dat we daar niet alsnog maatregelen voor nodig gaan hebben om de zorg te beschermen tegen die groep.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:36

lenaa_tje schreef:
Ik denk dat het uiteindelijk aantal mensen wat zich niet wil laten vaccineren best wel meevalt.
Er is altijd wel een percentage die dat niet wil.

frankly i don't give a damn :D
Als merendeel wel gevaccineerd is en er minder ziek van wordt is het doel toch bereikt