secricible schreef:De vorige golf begon ook met met name jongeren die besmet raakten. En dan zie je ineens dat zij de besmettingen doorgeven en het dan ineens heel hard gaat.
Het geeft ons weer even iets meer tijd met het oog op de vaccinaties, maar ook besmettingen onder jongeren zijn niet positief natuurlijk.
Nee natuurlijk zie je besmettingen liever omlaag gaan. Maar daar geloof ik niet meer in. Veel mensen zijn er zo klaar mee, dat ze niets meer dan nu willen doen qua maatregelen. En maatregelen worden gewoon niet goed meer opgevolgd. Niet alleen door jeugd, net zo goed door mensen van middelbare leeftijd als ouderen. Ik bedoelde vooral te zeggen dat besmettingen onder kinderen niet altijd hoeft te leiden tot ziekenhuisopnames.
bigone schreef:Heel veel kwetsbare mensen zitten al een jaar achter de geraniums of zijn dood.
En in de verpleeghuizen gaat het dan een stuk beter ( gelukkig ) maar dit zijn niet de mensen die naar het ziekenhuis gingen.
Ik bedoel naast hen ook zeker de 60+ers of mensen met onderliggend lijden. Dat vooral zij nog even extra voorzichtig moeten doen tot ze gevaccineerd zijn. Hoeveel 60+ers ik nog samen boodschappen zie doen met een mondmasker onder de neus getrokken. Geen afstand houden e.d.
Ik denk dat er onder basisschoolleerlingen nu best wat a-symptomatische besmette leerlingen eruit gepikt worden. Deze zouden normaal voor meer besmettingen zorgen dan wat ze nu doen, omdat ze positief testen en in isolatie gaan.