Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Maar je weet ook niet hoeveel onderliggend lijden ze al hebben.
Iemand die al terminal aan kanker is zal er sneller komen te liggen dat mien feestneus die gezond is toen ze corona kreeg.
begrijp me goed, ik bezoek nog steeds geen grote groepen, ik probeer nog steeds die 1,5 meter aan te houden.
Heb nog steeds niemand een hand geschud of geknuffeld buiten mijn vriend om dan
Maar met dit soort bangmakerij van de media kan ik niets.
Shadow0 schreef:Het is deels ook: je kunt je wel blijven afzonderen maar wanneer begint het leven dan weer, en wat win je er zelf mee? Als er daadwerkelijk een plan is om corona te stoppen ligt dat alweer anders, maar in de huidige opzet van 'mwah, we doen maar wat, zie maar' zit je een tijd thuis zonder dat het echt ergens aan bijdraagt. (Je vertraagt misschien de besmetting iets in de omgeving, maar dan gebeurt hetzelfde een paar weken later. Wat schiet je daarmee op?)
Ik zou heel graag willen dat het anders was, maar het gedrag van mensen lijkt me een gevolg van het beleid dat er nu is.
Sheran schreef:Shadow0 schreef:Het is deels ook: je kunt je wel blijven afzonderen maar wanneer begint het leven dan weer, en wat win je er zelf mee? Als er daadwerkelijk een plan is om corona te stoppen ligt dat alweer anders, maar in de huidige opzet van 'mwah, we doen maar wat, zie maar' zit je een tijd thuis zonder dat het echt ergens aan bijdraagt. (Je vertraagt misschien de besmetting iets in de omgeving, maar dan gebeurt hetzelfde een paar weken later. Wat schiet je daarmee op?)
Ik zou heel graag willen dat het anders was, maar het gedrag van mensen lijkt me een gevolg van het beleid dat er nu is.
Dit snap ik niet... het gaat toch niet om jezelf, het gaat juist om die bescherming van anderen. Mensen die buiten lopen moeten er vanuit kunnen gaan dat andere mensen hen ook veilig proberen te houden.
purny schreef:Kwetsbare ouderen uurtjes zijn er nog steeds. Bovendien moet je je nog steeds laten testen bij klachten en zolang er geen werkend vaccin is zal dit zo blijven.
Ik moet bij iedere collega die binnenkomt een checkgesprek houden(vragen naar gegevens en of zij gerelateerde klachten hebben). Hebben ze een verkoudheid komen ze er niet in bij mij...
lenaa_tje schreef:purny schreef:Kwetsbare ouderen uurtjes zijn er nog steeds. Bovendien moet je je nog steeds laten testen bij klachten en zolang er geen werkend vaccin is zal dit zo blijven.
Ik moet bij iedere collega die binnenkomt een checkgesprek houden(vragen naar gegevens en of zij gerelateerde klachten hebben). Hebben ze een verkoudheid komen ze er niet in bij mij...
Hier niet, gestopt vanwege te weinig animo![]()
En wij hebben veel ouderen.
Ik blijf erbij dat je de de wachttijden van testen moet verkleinen. Dan zullen mensen ook eerder testen en ook eerder thuisblijven.
Zat mensen zonder vangnet. Hoe moet je dan eten.
lenaa_tje schreef:Nou hier is het anders nog steeds onmogelijk. Tijdsloten van thuis boodschappen bezorgen zitten nog steeds vol. Wachttijd is een week, dan heb je de uitslag ook wel. Dus je bent afhankelijk van je buren dan.
purny schreef:lenaa_tje schreef:Nou hier is het anders nog steeds onmogelijk. Tijdsloten van thuis boodschappen bezorgen zitten nog steeds vol. Wachttijd is een week, dan heb je de uitslag ook wel. Dus je bent afhankelijk van je buren dan.
Ik sta nog steeds op plek 3156 bij picnic.
Maar zijn er geen initiatieven dat buurtbewoners elkaar een handje helpen?
karuna schreef:Testen is ook niet leuk. Ik heb eigenlijk altijd klachten jaar rond maar toch ben ik afgelopen periode meerdere malen getest en steeds negatief bevonden. Want bij twijfel en koorts is testen en afzonderen, niet leuk wel noodzakelijk helaas
imaudy schreef:karuna schreef:Testen is ook niet leuk. Ik heb eigenlijk altijd klachten jaar rond maar toch ben ik afgelopen periode meerdere malen getest en steeds negatief bevonden. Want bij twijfel en koorts is testen en afzonderen, niet leuk wel noodzakelijk helaas
Praat er eens met je huisarts over. Denk niet dat het de bedoeling is om zo vaak te testen. Herkennen ze je al bij de teststraat? Je maakt het jezelf echt veel te moeilijk hoor.