Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 20:55

Of het kuchje komt net voor dat ene belangrijke moment, of net voor de vakantie, of of of

Het is ook lastig hoor moet ik eerlijk bekennen. Ik had op zaterdagavond keelpijn, op zondag nog minimaal en bedacht om evt vandaag te gaan testen. Vandaag was ik echter weer gewoon maximaal fit zonder enige klacht. Ik ben niet gegaan want ze willen je liever niet testen zonder klachten hebben ze net afgelopen week opgeroepen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 20:56

Het is deels ook: je kunt je wel blijven afzonderen maar wanneer begint het leven dan weer, en wat win je er zelf mee? Als er daadwerkelijk een plan is om corona te stoppen ligt dat alweer anders, maar in de huidige opzet van 'mwah, we doen maar wat, zie maar' zit je een tijd thuis zonder dat het echt ergens aan bijdraagt. (Je vertraagt misschien de besmetting iets in de omgeving, maar dan gebeurt hetzelfde een paar weken later. Wat schiet je daarmee op?)

Ik zou heel graag willen dat het anders was, maar het gedrag van mensen lijkt me een gevolg van het beleid dat er nu is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:07

_Penotti schreef:
Maar je weet ook niet hoeveel onderliggend lijden ze al hebben.

Iemand die al terminal aan kanker is zal er sneller komen te liggen dat mien feestneus die gezond is toen ze corona kreeg.

begrijp me goed, ik bezoek nog steeds geen grote groepen, ik probeer nog steeds die 1,5 meter aan te houden.
Heb nog steeds niemand een hand geschud of geknuffeld buiten mijn vriend om dan :+

Maar met dit soort bangmakerij van de media kan ik niets.

Was geen bangmakerij , gewoon constatering van iets .

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:12

Shadow0 schreef:
Het is deels ook: je kunt je wel blijven afzonderen maar wanneer begint het leven dan weer, en wat win je er zelf mee? Als er daadwerkelijk een plan is om corona te stoppen ligt dat alweer anders, maar in de huidige opzet van 'mwah, we doen maar wat, zie maar' zit je een tijd thuis zonder dat het echt ergens aan bijdraagt. (Je vertraagt misschien de besmetting iets in de omgeving, maar dan gebeurt hetzelfde een paar weken later. Wat schiet je daarmee op?)

Ik zou heel graag willen dat het anders was, maar het gedrag van mensen lijkt me een gevolg van het beleid dat er nu is.

Dit snap ik niet... het gaat toch niet om jezelf, het gaat juist om die bescherming van anderen. Mensen die buiten lopen moeten er vanuit kunnen gaan dat andere mensen hen ook veilig proberen te houden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:23

Sheran schreef:
Shadow0 schreef:

Dit snap ik niet... het gaat toch niet om jezelf, het gaat juist om die bescherming van anderen. Mensen die buiten lopen moeten er vanuit kunnen gaan dat andere mensen hen ook veilig proberen te houden.

Maar hoe lang gaan we dit blijven doen?

Als straks inderdaad blijkt dat het virus minder "schuldig" is als in maart en alleen nog echt serieus gevaarlijk voor ouderen en mensen met onderliggende medische aandoening, blijven we dan de maatregelen vasthouden voor zn kleine groep? Of gaat het juist veel meer: "ach, voor mij is het maar een flinke verkoudheid" en laten de jongere generatie de regels helemaal los?

En wie heeft er zin om straks als het écht herfst wordt, iedere keer ruim 1 week te wachten op een corona test bij de minste geringste kuch, zere keel, snotneus enz. Want dan blijf je bezig met in isolatie zitten.

We kunnen de boel uiteindelijk ook omdraaien. De ouderen en kwetsbare voorzien van GOEDE bescherming materiaal (dus pff2) en bijvoorbeeld 2x per dag een ouderen/ kwetsbare uurtje in de supermarkt: 07 en 20 uur.

Dan kan de economie weer meer gaan draaien en zodra er een vaccin komt, kunnen de ouderen/ kwetsbare ook weer steeds meer en meer dingen ondernemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:26

Kwetsbare ouderen uurtjes zijn er nog steeds. Bovendien moet je je nog steeds laten testen bij klachten en zolang er geen werkend vaccin is zal dit zo blijven.

Ik moet bij iedere collega die binnenkomt een checkgesprek houden(vragen naar gegevens en of zij gerelateerde klachten hebben). Hebben ze een verkoudheid komen ze er niet in bij mij...

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:28

@mvdende: ik zou dat dus inderdaad wel doen, en zo lang volhouden als het nodig is. We mogen nu al super veel. Ik hoop vooral dat de testen dan wat sneller worden, dat zou al veel schelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:35

Tsja ik vind het ook niet leuk die stokjes die overal ingeduwd worden en daarna wachten op een uitslag. Maar ja wat moet dat moet. Vandaag voor het eerst sinds lang iemand op bezoek gehad buiten mijn vaste en enige contact. En ik zal voorzichtig blijven. Blijven ontsmetten, afstand houden, momdkapjes en o ja ontsmetten. :+ zolang het nodig is.

En wie weet door het thuisblijven met klachten worden misschien wel veel minder mensen verkouden :)*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:35

mvdende schreef:
Maar hoe lang gaan we dit blijven doen?

Om heel kort te zijn: Tot we een vaccin hebben

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:41

purny schreef:
Kwetsbare ouderen uurtjes zijn er nog steeds. Bovendien moet je je nog steeds laten testen bij klachten en zolang er geen werkend vaccin is zal dit zo blijven.

Ik moet bij iedere collega die binnenkomt een checkgesprek houden(vragen naar gegevens en of zij gerelateerde klachten hebben). Hebben ze een verkoudheid komen ze er niet in bij mij...

Hier niet, gestopt vanwege te weinig animo :')
En wij hebben veel ouderen.

Ik blijf erbij dat je de de wachttijden van testen moet verkleinen. Dan zullen mensen ook eerder testen en ook eerder thuisblijven.
Zat mensen zonder vangnet. Hoe moet je dan eten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:52

Ik heb nu standaard voldoende eten in huis inclusief beschuit en afbakbroodjes waarmee ik het een week minstens kan volhouden.
Die speciale uurtjes waren er hier niet voor ouderen. :n en dan had ik er als niet zooo oudere er niet eens gebruik van mogen maken. Voor nu wordt voor mij meeste gedaan en als ik zelf moet ben ik na de laatste overvolle supermarkt maar over gegaan op de iets duurdere buurtsupermarkt. Daar ben ik meest de enige klant. :') als het heel druk is zijn er drie klanten en twee personeel :)) niet het ruimste assortiment maar ze hebben de basis

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:55

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Hier niet, gestopt vanwege te weinig animo :')
En wij hebben veel ouderen.

Ik blijf erbij dat je de de wachttijden van testen moet verkleinen. Dan zullen mensen ook eerder testen en ook eerder thuisblijven.
Zat mensen zonder vangnet. Hoe moet je dan eten.

Er zijn volgens mij zat initiatieven opgezet om mensen die de deur niet uit kunnen wel te helpen met boodschappen.
Ik ben ook voor sneltesten. Vooral bij bepaalde werkvelden

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:01

Nou hier is het anders nog steeds onmogelijk. Tijdsloten van thuis boodschappen bezorgen zitten nog steeds vol. Wachttijd is een week, dan heb je de uitslag ook wel. Dus je bent afhankelijk van je buren dan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:12

lenaa_tje schreef:
Nou hier is het anders nog steeds onmogelijk. Tijdsloten van thuis boodschappen bezorgen zitten nog steeds vol. Wachttijd is een week, dan heb je de uitslag ook wel. Dus je bent afhankelijk van je buren dan.

Ik sta nog steeds op plek 3156 bij picnic.
Maar zijn er geen initiatieven dat buurtbewoners elkaar een handje helpen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:15

purny schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik sta nog steeds op plek 3156 bij picnic.
Maar zijn er geen initiatieven dat buurtbewoners elkaar een handje helpen?

Picnic hebben wij hier niet. Dat stopt nog voor Zwolle :')
Maar nee maar ik denk ook dat, dat komt omdat Corona hier nauwelijks is geweest en nu ook nog steeds (gelukkig!) minimaal aanwezig is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:25

karuna schreef:
Testen is ook niet leuk. Ik heb eigenlijk altijd klachten jaar rond maar toch ben ik afgelopen periode meerdere malen getest en steeds negatief bevonden. Want bij twijfel en koorts is testen en afzonderen, niet leuk wel noodzakelijk helaas -O-

Praat er eens met je huisarts over. Denk niet dat het de bedoeling is om zo vaak te testen. Herkennen ze je al bij de teststraat? Je maakt het jezelf echt veel te moeilijk hoor.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:52

imaudy schreef:
karuna schreef:
Testen is ook niet leuk. Ik heb eigenlijk altijd klachten jaar rond maar toch ben ik afgelopen periode meerdere malen getest en steeds negatief bevonden. Want bij twijfel en koorts is testen en afzonderen, niet leuk wel noodzakelijk helaas -O-

Praat er eens met je huisarts over. Denk niet dat het de bedoeling is om zo vaak te testen. Herkennen ze je al bij de teststraat? Je maakt het jezelf echt veel te moeilijk hoor.

Heel eerlijk dit gaat bij ons op het werk ook gebeuren. We zijn nu 4 week bezig en heb een collega die voor de tweede keer getest is. Het is dweilen met de kraan open. Gelukkig wel 2x negatief.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 23:18

Imaudy het is steeds in overleg met de huisarts en ggd onderling. -O- ik ga niet op eigen houtje gezellig stokjes in mijn neus en keel laten duwen. na hun eerdere blunder lijkt het erop alsof ze me nu liever 10 keer teveel testen of zo ipv een keer te weinig. :') en ja als je dan om de haverklap koorts hebt, benauwd, snot enz. Maar het lijkt er langzaam op dat het hardnekkige restklachten zijn van maart/april in combi met allergie. Maar ondanks dat blijf ik getest moeten worden want stel dat. al moeten de klachten wel steeds erger worden voor een test. :+ Het mensen ontwijken en regelmatig binnenblijven went.

Picnic en andere bezorgservices zijn hier niet. :n Wel is de buurtsuper sinds kort voorzien van een busje en een vrijwilligerspoule die vrijdags bezorgd. *\o/* maar in de woonplaats wordt gemiddeld goed afstand gehouden. :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:39

Karuna je hebt toch al Corona gehad ? Maanden geleden? Snap niet dat je dan niet een paar dagen gewoon thuisblijft wanneer je weer snottert, kan jouw test door een leraar of verpleegster worden gebruikt.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:51

Ik geloof dat zelfs al heb je aangetoond corona gehad het RIVM na x aantal weken weer aanraad om gewoon te komen testen ivm herbesmetting.

Dat je het in maart hebt gehad is dus dan ook geen vrijbrief om niet te testen

En wat Karuna doet klopt daar mee, het is een beetje krom als dezelfde mensen 800 keer moeten testen, naar als je netjes de regels volgt is dit wel wat er uit komt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:01

Huh maar ze test nu toch juist wel?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:03

Sheran schreef:
Huh maar ze test nu toch juist wel?

Ja
En een aantal bokkers reageren er op dat dat ook weer niet goed zou zijn

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:06

Ik zeg niet dat het niet goed is maar dat het ook anders kan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:25

Ik houd me aan wat mijn huisarts en de ggd me opdraagt te doen. Dat het soms wat eh tjsa onlogisch of overbodig lijkt kan ik ook niet helpen. Ik wil zelf absoluut niemand aansteken met wat dan ook. Maar behandelaar wil ook weten wat een aanpak moet zijn. Bij covid besmetting wordt anders gereageert op benauwdheid en longklachten dan bij andere oorzaak. Oa medicatie keuze.

De terechte opmerking kan de test niet voor iemand anders gebruikt worden heb ik zelf ook gemaakt. Maar het resolute antwoord is je hebt nu niks met anderen te maken je moet getest worden je kunt het vaker krijgen. -O- Dan ben je uitgediscussierd. Huisartsenpraktijk heeft meerdere patienten die vaker getest wordt. Oa een van hun eigen medewerkers die met de eerdere gevolgen worstelt ook.

Dus hoe idioot ook als je de regels van de overheid volgt kun je met pech veel vaker getest worden. :j wat ggd zegt we zouden willen dat veel meer mensen vaker getest werden.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:55

Hoe vaak ben je nu getest Karuna?
Je hebt er steeds koorts bij?