Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:11

Morrie schreef:
Goede berichten Pien en Rien (dat rijmt)
Morgen komt de uitslag van de test van mijn moeder. Fingers crosst. Ze is erg benauwd en doodmoe. Ze krijgt ab en een puffer (die had ze al sinds januari maar ze vond het niet meer nodig)
Ze is in januari al bizar ziek geweest. Eigenlijk alle symposium van corona alleen kenden we die nog niet toen.

Misschien heeft ze allang corona gehad en beschadigingen opgelopen? Sterkte voor je mam.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:13

Blacky94 schreef:
neetoch schreef:
Ik vond het wel bijzonder dat ik nu binnen een maand al voor de 2e x werd gebeld door de assistente van mijn nieuwe huisarts; eerst of ik maar even langs wilde komen voor een hartfilmpje en nu om bloed te laten prikken. Terwijl ik de eerste keer al had gezegd dat ik normaliter bij en cardioloog en longarts loop, maar hier nog niet lang woon en de jaarlijkse controle maar even vooruit heb geschoven wegens het corona virus.

Ze werd niet blij van mijn reactie geloof ik; Ik zei gelijk, "sorry maar ik ga nu toch niet bij de huisarts zitten voor wat bloed te laten prikken? Met het corona virus en ik die dus flink risico loopt dan". "Nee dat was inderdaad niet verstandig". Dus ik erachter aan: "Waarom vraagt die ha het dan nu al voor de 2e x in een maand tijd dan? Hebben jullie niets te doen ofzo?".

Kon er niet over uit eigenlijk, dus misschien was ik niet heel vriendelijk....

Ik weet natuurlijk niet wat je hebt/waarom je behandeld wordt, en dat gaat mij ook niks aan, maar waar wij in het ziekenhuis wel massaal bang voor zijn is dat mensen met milde klachten zich niet meer melden of laten behandelen. Hetzij uit angst, hetzij uit "jullie zijn al druk genoeg".
Nu begrijp ik dat dit bij de HA was en niet het ziekenhuis, maar het laatste wat wij willen is dat problemen pas later ontdekt worden, soms met onomkeerbare problemen tot gevolg.
Ik ben een beetje bang dat als dit coronagebeuren straks een beetje onder controle is, we het druk gaan krijgen met mensen met zware CVA's en hartproblemen die bij eerdere diagnostiek mogelijk voorkomen hadden kunnen worden of minder ernstig waren geweest.

Hoe het precies bij de HA zit weet ik niet maar in principe hoort iedereen met klachten natuurlijk thuis te blijven of gaat de HA daarheen. Binnen de ziekenhuizen die ik ken worden de verschillende stromen patiënten strikt gescheiden gehouden.

Ik snap je helemaal!
Maar dit is een soort van andersom gevalletje; ik heb niet aangegeven klachten te hebben (dan ga ik wel gelijk naar het ziekenhuis als het buiten de jaarlijkse controles van cardio en longarts om toch weer mis zou gaan trouwens). En ik behoor tot de risicogroep. Dan ga je toch niet vragen of ik maar even bloed kom prikken als dat niet nodig is?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:13

Weet iemand iets van het feit dat Baudet mondkapjes heeft geregeld?
Zijn dat goede?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:16

Suzanne F. schreef:
Ach Trump lijkt de bleek en de UV toch al wel zelf aan het uitproberen te zijn aan dat witblonde haar en dat oranje gezicht te zien.

Oh ik dacht dat dat gewoon zijn ultraslechte spraytan was...

Maar echt… Jim Jones achtige praktijken gaat dit oproepen… Er zijn al meerdere mensen dood gegaan omdat ze dat malariamiddel in de garage denken te hebben staan, waartoe hij heeft opgeroepen het te consumeren.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:32

Echwel schreef:
Weet iemand iets van het feit dat Baudet mondkapjes heeft geregeld?
Zijn dat goede?

Ja, ze zijn gecertificeerd zegt ie :+

Dan kunnen rutte en de jonge weer verder met de app. Daar waren ze te druk mee bezig volgens Lilian Marijnissen :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:35

Triest weer al die poppenkastpolitici

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:38

Echwel schreef:

Deze snap ik niet zo goed? Politiek is ook vragen stellen. De vraag over de app speelt bij veel mensen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:46

bigone schreef:
Morrie schreef:
Goede berichten Pien en Rien (dat rijmt)
Morgen komt de uitslag van de test van mijn moeder. Fingers crosst. Ze is erg benauwd en doodmoe. Ze krijgt ab en een puffer (die had ze al sinds januari maar ze vond het niet meer nodig)
Ze is in januari al bizar ziek geweest. Eigenlijk alle symposium van corona alleen kenden we die nog niet toen.

Misschien heeft ze allang corona gehad en beschadigingen opgelopen? Sterkte voor je mam.

Tnx Bigone!
Dit dacht ik dus ook al. Ik weet dat ze vroeger ook veel gehoest heeft, dus ze zal geen beste longen meer hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:46

lenaa_tje schreef:
Echwel schreef:

Deze snap ik niet zo goed? Politiek is ook vragen stellen. De vraag over de app speelt bij veel mensen.

Marijnissen lijkt me ongesteld te zijn, de manier waarop ze van de week ook uit de hoek kwam… Weet niet… Heeft te veel naar Baudet en Wilders gekeken.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:53

Janine1990 schreef:
lenaa_tje schreef:

Marijnissen lijkt me ongesteld te zijn, de manier waarop ze van de week ook uit de hoek kwam… Weet niet… Heeft te veel naar Baudet en Wilders gekeken.

Dat vind ik echt een nare manier van kritisch zijn op iemand die toevallig ook vrouw is. Ongeacht wat je van iemand vindt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:54

Janine bah, als vrouw hoor je al helemaal niet dit soort vrouwonvriendelijke opmerkingen te maken.
Beoordeel Marijnissen op haar optreden en verwerp dat (doe ik ook), maar laat ajb haar maanstonde er buiten. Bij mannen maken we toch ook geen seksistische opmerkingen zoals "het zal wel lang geleden zijn dat hij heeft kunnen wippen", als we het niet eens zijn met.....

Gelijk met Astorga!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:00

Excuus, ik werk met mannen. De scheidingslijn wordt wel eens wat te dun.
Maar ik heb er bovenal een hekel aan dat er dergelijke sneren worden gemaakt.

Ja ik heb ook mijn twijfels bij het prioriseren van die app. Maar ik vind het ontzettend laag van Marijnissen om haar standpunt zo kenbaar te maken cq. Aan te dikken.
Dit zijn uitspraken voor headlines, ze heeft zich goed ingelezen in alle facebookcommentaren en heeft het licht gezien om de SP weer wat groter te krijgen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:02

Dan zijn we het inhoudelijk met elkaar eens!

Maar ga niet als vrouw seksistische op vrouwen worden want dat is echt niet ok! Het is al erg genoeg Als mannen dat doen en normaal vinden.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 24-04-20 16:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:03

lenaa_tje schreef:
Echwel schreef:

Baudet die het weer beter regelt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:07

pien_2010 schreef:
Dan zijn we het inhoudelijk met elkaar eens!

Maar ga niet als vrouw seksistische op vrouwen worden want dat is echt niet ok! Het is al erg genoeg Als mannen dat doen en normaal vinden.

Is een wat andere discussie, maar ik voel me persoonlijk niet aangetast in mijn seksualiteit als iemand mij vraagt of ik soms ongesteld moet worden. Sterker nog, van huis uit is dit een vrij normale vraag. En ik krijg ergere vragen op mijn werk hoor :') (mannen onder elkaar zijn ook niet mals, misschien speelt dat mee in mijn interpretatie)

Maar de context waarin ik het plaatste begrijp ik wel dat het door anderen als zodanig opgevat kan worden na jullie reacties.

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:07

Weer 45 minder op de IC en zitten nu onder de 1000! Fijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:09

sureido schreef:

Geweldig! Dus nog minder dan 300 te gaan!!!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:17

Janine1990 schreef:
sureido schreef:

In dit tempo een week nog dus! *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:18

Dat zou heel mooi zijn, maar of het ook haalbaar is???

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:19

Er is al veel gebeurt wat eerst gezien werd als onmogelijk (want we gaan omlaag ipv tot de 2400 bedden komen) dus ik heb er vertrouwen in

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:20

Ik weet niet of het over hetzelfde stukje gaat, maar ik vond het punt van Marijnissen helemaal terecht. Er gaat meer aandacht naar een app waarvan eigenlijk niet eens bekend is welk doel er nou bereikt mee wordt, dan naar het oplossen van de problemen die er nu zijn. (Leuk dat het op papier allemaal klopt maar er worden nog steeds mensen ziek in verpleegtehuizen doordat het beleid van bescherming niet voldoende is.)

En er is nog veel meer waar onze gezondheidsministers achteraan mogen zitten: in de GGZ *mag* men wel kiezen voor behandeling in persoon als ht nodig is, maar de signalen zijn overduidelijk dat het niet gebeurt. Dan is dat dus iets om aandacht aan te geven. Die dingen goed aanpakken redt veel rechtstreekser levens dan een app. Dus iedere politicus die dat aanstipt: ja, graag, daar hebben we ze voor!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:22

sureido schreef:
Janine1990 schreef:

In dit tempo een week nog dus! *\o/*

En dan? Taart voor iedereen? :Y)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:24

sureido schreef:

Dat is fijn.
Maar hier in drenthe stijgen de besmettingen al een week met 15/16 per dag, dat dat lijkt minder.....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:24

Nee, dan kunnen we weer allemaal op stap en het oude leven oppakken. :Y)

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:25

De juichberichten in dit topic over de afname van IC-bezetting geven mij al een aantal dagen een ongemakkelijk gevoel. Ja, het is goed nieuws dat de druk op de IC-zorg afneemt, maar de getallen bij stichting-nice.nl laten ook zien dat een belangrijk deel van de afname komt door overlijden van patienten. Goed nieuws met een dikke zwarte rand dus, of daar nou echt de juichsmiley bij past? Ik zie 'm liever bij de berichten over geliefden van bokkers die genezen.