Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:12

Ach niets zo bewerkelijk als het weer. Heb wel eens 2 week regen gehad in Kroatië/Slovenië en ook wel eens 2 week volop zon op Schiermonnikoog.
Nu is het misschien anders als je niet met het vliegtuig op vakantie gaat.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:23

Twee vakantie zijn bij mij verpest door het weer namelijk Kroatië en Sardinië omdat het dag in dag uit 34 graden was. Het is maar net wat je fijn vind. Op Nederlands weer kn je je kleden. Die vieze hitte kan je niks tegen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:25

Napie schreef:
Twee vakantie zijn bij mij verpest door het weer namelijk Kroatië en Sardinië omdat het dag in dag uit 34 graden was. Het is maar net wat je fijn vind. Op Nederlands weer kn je je kleden. Die vieze hitte kan je niks tegen.

Tuurlijk wwl, de hele dag in de zee liggen of met de boot weggaan als je die luxe hebt natuurlijk.

Wij hebben nooit last van het warme weer, dan varen we de zee op en vermaken we ons daar wel heel de dag. Tussen de dolfijnen notabene :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:32

Jolliegirl schreef:
Napie schreef:

Tuurlijk wwl, de hele dag in de zee liggen of met de boot weggaan als je die luxe hebt natuurlijk.

Wij hebben nooit last van het warme weer, dan varen we de zee op en vermaken we ons daar wel heel de dag. Tussen de dolfijnen notabene :')

Inderdaad! Liever 2 weken 34 graden dan 2 weken continu regen! Zeker als je met tent op vakantie gaat, dan is regen gewoon echt niet fijn..

Als je dat soort landen opzoekt, moet je wel rekening houden met de warmte en dus niet 3 hoog achter een hotel boeken zonder zwembad oid, maar als je je erop voorbereid en een hotel/ camping/ appartement boekt met zwemgelegenheid of vlak bij een zwemgelegenheid dan kan ik me er best prima vermaken. In de ochtend als het koel is wandelen of winkelen, in de middag bij het zwembad en in de avond lekker eten en een stukje wand oid.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:33

Ach regen.. Niets mis mee.
Zelfs niet met een tent.
Zorgen dat je een goede tent hebt.

Wij liggen in de herfst en winter ook rustig in een tent.

Ook met dagenlange regen.
We zijn niet voor 1 gat te vangen.

Slecht weer bestaat imo niet... Slechte regenkleding wel :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:48

Zoals mijn tante in Zuid-Frankrijk altijd zegt: is het te warm? Ga naar een grot, lekker fris. Regen? Ga naar een grot, zit je droog. Is het te koud? Dan heb je gewoon verkeerde kleding mee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:52

Varekaj schreef:
Zoals mijn tante in Zuid-Frankrijk altijd zegt: is het te warm? Ga naar een grot, lekker fris. Regen? Ga naar een grot, zit je droog. Is het te koud? Dan heb je gewoon verkeerde kleding mee.

En zo is het.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:55

Extreem weer is nooit leuk, beide kanten op niet. Vorig jaar zijn we in het september naar Duitsland geweest en de eerste tien dagen is het niet onder de 30 graden geweest met uitschieters naar 34. En omdat ze daar niet echt op berekend zijn was ik de hitte op enig moment wel zat.
Als ik in Florida ben dan heb ik daar veel minder last van omdat je overal wel de airco in kan en dan knap je ook weer snel op.

Voor nu heb ik goede hoop dat we in september wel naar Slovenië en Kroatië kunnen. Florida in februari vind ik nog wel spannender eerlijk gezegd maar dat duurt gelukkig nog heel erg lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:58

Vorig jaar begin/half juni hadden wij bij tante dus 14 dagen ofwel regen ofwel met moeite 20 graden. Terwijl het hier ruim 25 was en het nadien alsnog zo'n droge zomer is geweest. Was het balen? Ja, toch wel een beetje, omdat dat eigenlijk niet voorzien was. We hadden wel de kleding bij, maar goed.
Onze volgende reis weten we dat het zo wisselvallig kan zijn ook al is het regenseizoen dan net voorbij en zou het vooral heel mooi weer moeten zijn. We gaan het zien, in ieder geval is het dit keer makkelijker om rekening mee te houden

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 00:15

Helaas is het bij ons ook zo dat je vakantie blijft vast staan.

Hier 2.5 week vrij in oktober
(Vakantie naar Turkije)

Dus als we zelf omboeken dan zit ik wel thuis in oktober.

Fitzroy schreef:
Ik wil heel graag naar Maleisië en Borneo maar ik sla geheel vrijwillig wel even over.
Ik dacht nu aan een roadtrip Italië. Gelukkig heb ik nog 3 maanden om erover na te denken.

Mag iedereen hier trouwens zijn vakantie verplaatsen ? Of word je gehouden aan je oorspronkelijke planning?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 01:21

Wij moeten ook gewoon onze vakanties opnemen al mocht je geloof ik wel van 3 naar 2 weken. Zoals het nu lijkt gaan wij gewoon nog 2 weken naar Zeeland. Ik heb er ook echt wel even behoefte aan om even naar een andere omgeving te gaan.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 01:50

Mijn vakantie is toch nog verplaatst naar volgend jaar, en ik ga ook nergens anders heen. Met een beetje geluk kan ik in plaats daarvan lekker van een paard genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 06:35

Nadir schreef:
Oke, als jouw kinderen van rotweer houden en jullie in de vakantie binnen uitjes willen doen dan is het idd een optie om in NL op vakantie te gaan. Wij houden erg van de zon, ik wil echt niet in NL op vakantie. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. :)

Ik ging als kind nooit naar het buitenland op vakantie, en wij hebben in Nederland altijd geweldige vakanties gehad. Ook als het regende hoor. Nee, ik hield niet van "rotweer" en we deden nooit binnenuitjes. Maar veel kinderen maakt dat helemaal niet zoveel uit, wij gingen in de regen gewoon buiten spelen, of als het te erg werd een spelletje binnen. Het is ook wat je er zelf van maakt toch.

Continu regen is echt een uitzondering, ook in Nederland. Die pech heb ik zelf ooit alleen ooit in Frankrijk gehad, 10 dagen onafgebroken regen, in een klein tentje met mijn toenmalige vriendje :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 07:25

Nadir schreef:
Oke, als jouw kinderen van rotweer houden en jullie in de vakantie binnen uitjes willen doen dan is het idd een optie om in NL op vakantie te gaan. Wij houden erg van de zon, ik wil echt niet in NL op vakantie. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. :)

Haha snap ik, man en ik houden ook van de zon en we wilden eerst ook nooit in NL op vakantie :') Ook nooit gedaan.
Maar de oudste is echt geen leuk kind als het te warm is, dat komt er wel bij. Hij heeft het snel warm en kan daar niet tegen en is dan geen land mee te bezeilen := en dan ligt ie de hele dag voor pampus. Zielig ook.
Dus vandaar is een kouder klimaat ook noodzakelijk bij ons nu willen we t gezellig houden :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:08

We hebben nu al een aantal droge hete zomers achter de rug. Vorig jaar was het eind juli zowat een week lang rond de 40 graden. De dag dat het warmterecord sneuvelde was ik in de Kempen, het warmste gebied van België. Het ging ongeveer gelijk op tussen NL en BE, ik heb de 'strijd' online zitten volgen. :))

Ik acht de kans op een koude verregende zomer in NL iig al tijden vrij klein.

Overigens kan ik vrij goed tegen hitte. Droge hitte, geen benauwde hitte. En alles boven lichaamstemperatuur hoeft voor mij ook niet. In wat wij 'warme landen' noemen hebben ze daar wat op gevonden: siësta en airco. Alleen 'wij' uit een 'kouder klimaat' moeten bij 30+ zo nodig in de volle zon op het strand liggen of actieve dingen doen. Ik vind dat altijd zo grappig, maar dat is een andere discussie. :))

Met die zomers van de afgelopen jaren hoef je voor droog weer en hoge temperaturen iig niet naar Zuid-Europa. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:10

Maar wat is er erg aan thuis zitten? Heel misschien dat wij nog een paar dagen Hongarije doen, maar verder worden het gewoon dagjes uit... Niet zoals we ons voorgesteld hadden, maar t is niet anders

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:14

LadyMadonna schreef:
Maar wat is er erg aan thuis zitten? Heel misschien dat wij nog een paar dagen Hongarije doen, maar verder worden het gewoon dagjes uit... Niet zoals we ons voorgesteld hadden, maar t is niet anders

Er zijn mensen die thuis alleen wonen, geen tuin hebben en dus niet lekker buiten kunnen zitten.

Als ik een tuin gehad had dan hoefde ik ook niet per se weg. Maar ik ga geen vrij nemen denk ik. Ik ga denk ik 5 daagjes weg wanneer ik 5 dagen achtereen niet hoef te werken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:16

Ik ben dan niet alleen, maar ben geen tuinzitter... heb een nieuwe fiets besteld, en ik doe aan Geocaching

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:16

Sommige mensen 'moeten' gewoon weg. Al is het maar een paar dagen. Helemaal niet weg zou ik ook jammer vinden.

Voor mij is een paar dagen op 200 km van huis ook vakantie, maar voor anderen voelt dat blijkbaar niet zo. Ik ken dat gevoel niet en daar ben ik blij mee. Het maakt me wat flexibeler in de keuze van mijn bestemming. Maar ik kan me toch wel voorstellen dat dat voor anderen niet opgaat.

Overigens woon ik alleen, maar ik heb wél een prima tuin. Dat zijn niet de redenen waarom ik wel of niet op vakantie wil. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:19

Een weekje thuis blijven is prima te doen, met lekker weer. 2 weken thuis met rotweer, dan werk ik liever.
Ik woon alleen in een tussenwoning, niet veel te doen dan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:25

Marie_Anne schreef:
Nadir schreef:

Ik ging als kind nooit naar het buitenland op vakantie, en wij hebben in Nederland altijd geweldige vakanties gehad. Ook als het regende hoor. Nee, ik hield niet van "rotweer" en we deden nooit binnenuitjes. Maar veel kinderen maakt dat helemaal niet zoveel uit, wij gingen in de regen gewoon buiten spelen, of als het te erg werd een spelletje binnen. Het is ook wat je er zelf van maakt toch.

Continu regen is echt een uitzondering, ook in Nederland. Die pech heb ik zelf ooit alleen ooit in Frankrijk gehad, 10 dagen onafgebroken regen, in een klein tentje met mijn toenmalige vriendje :+

Zo!

Ik was hem gepeert, camping betaald of niet, ik had de boel ingepakt en had een droger oord opgezocht, thuis of een andere land of deel van Frankrijk.

Ik heb dat zelf gedaan in Slovenië 3 jaar geleden. Na 1 hele enge nacht met héél veel onweer en hagel enz en een hele natte dag, ben ik de volgende morgen gaan inpakken en opruimen. Want de weersverwachting was zo dat het nog wel een aantal dagen nat zou blijven. Ik had dan wel niet geboekt, dus zat nergens aan vast.

Ik heb de trein gepakt naar Krakau (Was aan het interrailen met tent) en daar een hostel genomen. Best bizar dat alle echte hostels stampvol zaten en deze "herberg" oid hoe ze het noemde had ik één andere kamergenoot op een 10 persoonskamer en de laatste nachten zat ik alleen. Tent uitgehangen aan een paar stapelbedden en klaar.

Nog een paar "leuke" (Auswitch is natuurlijk niet leuk) dagen gehad en daarna de trein naar huis gepakt.

En vorige maand ook zoiets: tot zondag camping geboekt, maar zou zondag behoorlijk nat worden. Dus jammer dan, op zaterdag ochtend op mn gemakje de hele boel ingepakt, daarna nog lekker 2 uur gewandeld met de hond, even langs de subway broodje eten en op mn gemakje naar huis getuft. Wat maakt die éne nacht dan uit denk ik dan!? Beter alles schoon en droog ingepakt, dan op zondag ochtend lopen klooien en alles zeik nat in de auto moeten stoppen om vervolgens thuis te lopen klooien om de tent uit te hangen om hem weer droog te krijgen. Geen zin in.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:31

LadyMadonna schreef:

Heel eerlijk even uit mijn omgeving zorgt dat mijn hoofd ook meer uitrust. Vorig jaar ziek in de vakantie. Toen ik opgeknapt was, waren de warme zomerdagen ook redelijk op en ondanks dat ik nog 10 dagen vrij was voelt het minder als vakantie. Ik ga toch klusjes doen of in mijn geval het nieuwe schooljaar voorbereiden. Nee je rust nooit zo uit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:36

Thuis heb ik ook de neiging om maar door te gaan. Ofwel werken ofwel in of om het huis bezig. Om die reden heb ik nu toch maar twee volle weken aangehouden. Dan hoef ik na die eerste week weg nog steeds niet te werken, maar mijn huis smeekt om een opruimbeurt. :))

LadyMadonna schreef:
Ik ben dan niet alleen, maar ben geen tuinzitter... heb een nieuwe fiets besteld, en ik doe aan Geocaching

Wacht maar tot je alle caches op fietsafstand hebt opgelost. Dan 'moet' je vanzelf verder weg om hele dagen te kunnen vullen. #beenthere #donethat :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:39

Karin: fiets kan achterop de auto :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:40

Ha, dat scheelt idd alweer! :D