Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:24

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:25

Er staan ook allemaal artikelen op ninefornws dat 98% van de doden in Italië toch al wat anders had, dat griep gevaarlijker is, Duitse regering op de tv viert dat er doden gaan vallen.
En dat kwam ik alleen al tegen met 1 minuut scrollen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:27

Wij komen al jaren bij de Makro in Breda (ja, ook al wonen we in Spanje) en kinderen mogen echt al heel erg lang mee. Ook naar het aantal mensen wordt totaal niet meer gekeken. In Vianen precies zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:30

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:31

Oscar schreef:
Ik kwam net dit bericht op Nu.nl tegen:
https://www.nu.nl/coronavirus/6038751/b ... enten.html

Samenvatting: Brabant verwacht komende week tot 1.000 nieuwe patienten op de IC.

En zo komen de roddels in de wereld. Jij vergat het nummer 500 (500 tot 1000). De volgende vergeet het woordje tot. De volgende zegt wel 1000 en ga zo maar door. Als je gaat samenvatten moet je het wel goed doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:33

Femke_Tweety schreef:
kiki1976 schreef:
Femke_Tweety, mee stoppen is ivm haar astma ook geen optie, gaat nu eindelijk net wat beter

Ik reageer hierboven even op jouw quote.

Die schreef ik voor jouw reactie op mijn post.

Is niets persoonlijks,echt totaal niet!
En gelukkig beste jíj in ieder geval dat acuut stoppen geen optie is.

Dus zie het ook niet als persoonlijk.

Het topic gaat zo snel dat er alweer tig reacties zijn, voordat je ertussen komt.
Daardoor hebben onze eerste reacties elkaar gekruist.

__

Maar ik vind dit soort vragen op bokt heel eng, er zijn altijd mensen die wél heel makkelijk op internetadvies afgaan.
En daar zitten gewoon echt grote risico's aan.

Nee snap ik hoor. Maar was gewoon nieuwsgierig haha.
Stoppen wijzigen van medicijnen echt alleen in overleg met de ha of longverpleegkundige.
Maar ik begreep dat er in van haar puffers ook iets van prednison zat, vandaar dat ik het vroeg.

Zoontje van mijn vriendin met flinke reuma moet vanuit het amc de brufen blijven slikken

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:33

Sheran

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:34

United News en Radio Israël. Ik wacht op de NOS enzo :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:34

secricible schreef:
Loretta schreef:
Toch lopen we op dit moment nog precies op schema om Italie achterna te gaan.

gisteren is verteld in de technische briefing dat alle scenarios over dezelfde lijn beginnen, dus dat zegt niks. De vraag is wanneer we gaan afbuigen, en dat duurt even na de maatregelen.

Is Italië al aan het afbuigen?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:35

nynke55 schreef:
Oscar schreef:

Samenvatting: Brabant verwacht komende week tot 1.000 nieuwe patienten op de IC.

En zo komen de roddels in de wereld. Jij vergat het nummer 500 (500 tot 1000). De volgende vergeet het woordje tot. De volgende zegt wel 1000 en ga zo maar door. Als je gaat samenvatten moet je het wel goed doen.

Dat mag wel een beetje minder hoor......

Dit is gewoon de titel van het stuk: Brabant verwacht komende week tot 1.000 nieuwe ic-patiënten

Maar goed: tot 1.000 dus. Of tussen de 500 en 1.000. Het maakt het er allemaal niet minder erg op ;(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:39

Justme_Lisaa schreef:
Geen theoretische bron of een site, maar via familievriend die bij defensie zit of contact heeft daarmee, komt er zondag een lockdown. Een nee, ik wil ABSOLUUT geen paniek veroorzaken, maar ik ben van mening dat ik liever open ben tegen mensen die misschien niet deze info te horen krijgt van te voren. Voor zover is het nog afwachten.

Dit werd van de week ook verteld door personen die bij het rivm werkte. Toen zouden we maandag op lockdown gaan werd er verteld. Ook toen waren er al mensen van defensie opgeroepen en de lopende verlof ingetrokken. Maar kwam geen lockdown

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:41

kiki1976 schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Geen theoretische bron of een site, maar via familievriend die bij defensie zit of contact heeft daarmee, komt er zondag een lockdown. Een nee, ik wil ABSOLUUT geen paniek veroorzaken, maar ik ben van mening dat ik liever open ben tegen mensen die misschien niet deze info te horen krijgt van te voren. Voor zover is het nog afwachten.

Dit werd van de week ook verteld door personen die bij het rivm werkte. Toen zouden we maandag op lockdown gaan werd er verteld. Ook toen waren er al mensen van defensie opgeroepen en de lopende verlof ingetrokken. Maar kwam geen lockdown

En zo heeft iedereen wel wat gehoord van een neef van een oom en een tante van mijn nicht....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:42

Destination schreef:
Oscar schreef:

Er worden ook patiënten overgeplaatst naar het UMCG. En echt, de commentaren op Facebook waren om te kotsen :r Mensen die klagen dat het de schuld van de buitenlanders is, mensen die bang zijn dat zij geen plekje hebben straks, mensen die Rutte de schuld geven van ziekenhuizen die zijn gesloten. Er is echt geen greintje fatsoen te bekennen bij sommige mensen.

Die mensen hadden gisteravond naar het debat en de motie's moeten kijken. Daar werd genoeg over uitgelegd, Is nu meer ic capaciteit dan toen die nog open waren

Justme_Lisaa

Ja nu is het wel duidelijk, boodschap is overgekomen. Jezus :roll:

tamary

Echwel schreef:

Hij gaat er als ik het goed begrijp van uit dat de besmettingen terug lopen door combi maatregelen en het feit dat de fysieke sociale contacten van mensen in een vrij beperkte kring plaats vinden, waardoor het virus verspreidingsbeperkingen krijgt, die nu door social distancing en dus (nog) minder interesse ook in nieuwe mensen ontmoeten (of naar nieuwe plekken gaan) versterkt worden. Mensen zijn gewoontedieren en die beperkte interacties met andere groepen door vaste routines valt zeker wat voor te zeggen.
Echter dat is wel een flinke klap voor toerisme en datingsites, want reizen en nieuwe mensen ontmoeten wordt daarmee echt onaantrekkelijk.

kiki1976

PSvanLot schreef:
En zo heeft iedereen wel wat gehoord van een neef van een oom en een tante van mijn nicht....

In dit geval kwam het via de politie, maar klopte evengoed niet

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:43

Het maakt het er inderdaad niet minder erg op, maar in je eerste link staat 500 tot 1000 en dat vind ik toch een groot verschil.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:43

Oscar schreef:
Maar goed: tot 1.000 dus. Of tussen de 500 en 1.000. Het maakt het er allemaal niet minder erg op ;(

Alleen vol is vol. En wanneer het overvol raakt dan wordt het een nog grotere ellende dan dat het is.
Daarom denk ik toch maar dat ze maar beter er voor zorgen dat het aantal eronder blijft want dit virus heeft al vaker verassingen gegeven.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:04

Eindelijk bericht dat we (grote brillenketen) zaterdag per 12 uur dicht gaan voor onbepaalde tijd.
Fijn, want als we toch al niks meer kunnen/mogen dan heeft het ook geen nut.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:06

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:09

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/video/20296343 ... n-lockdown
Stukje van gisterenavond Op1 met interview Osterhaus. Deze vertelt precies hoe het virus zich zou kunnen ontwikkelen en hoeveel IC bedden je dan nodig hebt. Let op besmuikt gezicht van IC bedden coördinator.

Het is ook beangstigend hoe er hier gegokt wordt op verwachtingen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:11

Babootje schreef:
Stukje van gisterenavond Op1 met interview Osterhaus. Deze vertelt precies hoe het virus zich zou kunnen ontwikkelen en hoeveel IC bedden je dan nodig hebt. Let op besmuikt gezicht van IC bedden coördinator.

Ja, zou kunnen, als het virus de vrije hand krijgt. Maar dat wordt dus nu al ingeperkt door de social distancing maatregelen die er genomen zijn.

En het woord lockdown is mooi in de kop verwerkt door de Telegraaf, maar uiteindelijk hoor je hem zeggen dat hij voor handhaving van social distancing pleit.

Ook aan deze tafel komt weer naar voren dat iedereen de term lockdown zo verschillend gebruikt en interpreteert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:12

Babootje schreef:

Babootje , wat probeer je nu eigenlijk elke keer te doen? Redder van de mensheid door verdeeldheid te zaaien, helaas is er nu een hoop ellende maar dan hoef je toch niet elke manier aan te wenden om elk puntje te promoten wat ook maar zou kunnen leiden naar een drama zoals dit zich in Iran, Italië en andere landen voltrekt? Ik snap je behoefte niet om dit te doen en ergens lijkt het alsof je ons maar een stel domme lemmingen vind die allemaal achter elkaar aanrennen en van de rots afdonderen.

Nayomie

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:13

Laat vooral geen Ziggo monteurs meer langskomen. Die moeten doorwerken ondanks dat monteurs besmettingen oplopen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:15

Nayomie schreef:
Laat vooral geen Ziggo monteurs meer langskomen. Die moeten doorwerken ondanks dat monteurs besmettingen oplopen.

Logisch lijkt me? Niet tof, maar ald je leven nu behoorlijk binnen is en je telefonie, internet en of tv valt weg... Is het toch behoorlijk fijn als iemand dat komt fixen?