Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:44

Cowboy55 schreef:
luuntje schreef:
Absolem, kan gebeuren een keer.
Niet druk over maken. Je hebt bewist een gevaarlijke actie gedaan.

Het is mij opgevallen dat wanneer nieuwe auto’s de bocht omgaan een van de koplampen uitgaat. Rijden ze weer recht gaat de lamp weer aan. Ik vind dat stom.

Als het goed is gaat niet een koplamp uit maar gaat een tweede licht aan om ‘om de bocht te kijken’. Als jij het goed hebt gezien heeft iemand onhandig zitten klussen aan de auto. :D

Idee is niet nieuw. Rolls Royce had dat systeem al in ca. 1910.

Jep, doet mijn auto ook! Wel eens iemand gehad die zei dat mijn lichten niet goed werkten. Even gedemonstreerd dat dat zo hoort als ik aan mijn stuur draai :+ Ik vind het handig, vooral op donkere smalle weggetjes :))

Nayomie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:46

Je hebt ook auto's waarbij de koplamp uit gaat en vervangen wordt door een knipperlicht.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:18

luuntje schreef:
Absolem, kan gebeuren een keer.
Niet druk over maken. Je hebt bewist een gevaarlijke actie gedaan.

Het is mij opgevallen dat wanneer nieuwe auto’s de bocht omgaan een van de koplampen uitgaat. Rijden ze weer recht gaat de lamp weer aan. Ik vind dat stom.

Nayomie schreef:
Je hebt ook auto's waarbij de koplamp uit gaat en vervangen wordt door een knipperlicht.

Dat is de dagrijverlichting. Je koplampen zullen nooit uitgaan in bochten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:08

Vandaag een oude vent op 80 km weg die het bord 50 km en wegversmalling wel heeel serieus nam. Er ging 30 cm van rechterbaan af, je kan daar nog prima rijden, en hij knalde hem zo naar links (geen verkeer voor hem, wel die hem wou inhalen) dus keihard remmen op linkerbaan, zag het gelukkig gebeuren en rechts ingehaald maar wat een knakker zeg

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:55

Ik had er net bijna eentje in mijn linkerkant. Kwam van rechts en was overduidelijk allang aan mijn bocht bezig, kijk naar links en ineens was hij daar. Schrok me een ongeluk dus vol op de rem, rijdt hij nog door ook _-:( was ook overduidelijk geen uitrit of iets dergelijks maar gewoon een weg zonder voorrangstekens. Laatste keer dat ik mijn theorie deed had rechts toch echt nog gewoon voorrang.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:26

Ik had net een soort van ergenis.
Ik ergerde mij eerder aan haar reactie naderhand dan aan de actie zelf.
Ik reed op de voorrangsweg en wou linksaf slaan.
Zij stond op de kruising rechts en wou rechtdoor.
Zij had geen voorrang.
Ineens gaat ze toch rechtdoor terwijl ik nog niet van de voorrangsweg afgebogen was.

Ik had in har blik al gezien dat ze zou gaan rijden.
Dus ik remde wat meer af. En alles is goed gegaan.
We reden beide naar de coop dus ik sprak haar best netjes erop aan.
En ze was echt helemaal baf en bang.
Terwijl ik het niet erg vond wat er gebeurd was.

Maar ze was echt helemaal van haat apropos. Dat vond ik best zielig eigenlijk

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:29

Soms hebben mensen je echt niet gezien of zien ze niet hoe de situatie is. Ik had toen ook een huilend meisje nadat ze mijn auto had geraakt :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:54

Ik stond ook te janken naderhand toen iemand mn koplamp eraf reed door de binnenbocht te pakken (waar ik dus reed) :+ Gewoon van de schrik hahahaha

Terwijl die ene keer dat ik vol van achteren aangereden werd, ik niet 1 traan heb gelaten :') Was meer bezorgd om degene die achterop mij klapte. Beide auto's total loss helaas

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:02

Ze was echt helemaal beduusd en vond het geloof ik ook eng dat ik haar aansprak.
Maar ik was echt absoluut niet boos en dat vond ze heel raar ze vroeg nog bent u niet boos.
Terwijl ik dus zei, alles is goed gegaan ik ben niet boos

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:11

Ik zou ook vol janken als iemand tegen mijn auto knalt maar dan uit woede :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:16

Ik zou denk ik bevriezen, in elk soort van verkeersongeval (maakt niet uit wiens schuld het is). En een uur later een emotioneel wrak zijn.

Vandaag weer een hoop linksrijders. En ik denk ongeveer 10 minuten bij een verkeerslicht gestaan. Staat kort op groen en stond een flinke rij voor en als een paar mensen niet opletten is het helemaal zuur :')
En morgen kijk ik beetje op tegen mijn reis, ivm behoorlijke werkzaamheden in Groningen die ik niet echt kan vermijden. :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 18:39

Toen ik de wielrenner die door rood reed raakte heb ik eerste hulp verleend en de ambulance gebeld. Pas thuis was ik helemaal van de kaart door de gebeurtenis :')

Bijna thuis vandaag kwam ik een fietser tegen die tegen het verkeer in nog even rakelings voorlangs kwam. Ik zat echt zo van “ oke….zo kan het ook” en vervolgens wilde ik gaan parkeren en zag een auto achter mij staan dus ik ga aan de kant staan en wacht met parkeren zodat hij mij eerst kan passeren.

Hij kwam voorbij en druk gebaren dat ik schijnbaar dom bezig was ofzo. Nou ik zal nog eens iemand eerst langslaten voor ik ga parkeren :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:31

Ergernis van de dag: software update waardoor alle berichten tegenwoordig vergezeld gaan met een irritante pingel in de bus. Ik was net serieus aan het sturen; krap bochtje, palen, verkeerslichten enz. Beide kanten 10 cm speling. Komt er een bericht binnen over een roze tasje 50 km verderop. Reed prompt bijna een kapje van het verkeerslicht. Compleet afgeleid door dat irritante geluid wat niet uit te schakelen is. _-:(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:34

Oof daar schrik je wel even van :oo

Net onderweg weer veel linksrijders. En iemand die behoorlijk in mijn achterkant liep te drukken. Ik kon niet inhalen vanwege drukte op die 80 weg. Reed ook netjes 80, ja ik ga ook liever 90 maar wat niet kan, kan niet. Ik heb mijn gas geminderd tot 70-75 en hij leek de hint te snappen. Daarna niet meer wezen kleven :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:41

Anne_GTI schreef:
Ergernis van de dag: software update waardoor alle berichten tegenwoordig vergezeld gaan met een irritante pingel in de bus. Ik was net serieus aan het sturen; krap bochtje, palen, verkeerslichten enz. Beide kanten 10 cm speling. Komt er een bericht binnen over een roze tasje 50 km verderop. Reed prompt bijna een kapje van het verkeerslicht. Compleet afgeleid door dat irritante geluid wat niet uit te schakelen is. _-:(

Die hebben wij al een aantal dagen, in de ene bus staat die harder dan de ander -O- }>
Maar zoo irritant, alsof ik nog niet genoeg hoor in de bus ;(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:31

Vanmorgen onderweg naar het werk weer een paar van die opgewonden standjes hoor...

Doornseweg, daar mag je 80. Ik reed tegen de 90 (was te laat vertrokken dus had haast), komt er een Renault dicht op me rijden want blijkbaar vond ie dat niet hard genoeg (ik wel, dus hij had pech). Bij het stoplicht sjeest ie me voorbij om vervolgens bij het volgende stoplicht voor mij stil te staan, naast een Tesla. Het wordt groen. Ze doen even een wedstrijdje wie als eerste weg is, wat de Tesla wint. Maar die Tesla gaat vervolgens 85/90 rijden terwijl die Renault wel tegen de 100 wilde schat ik. Zat er dus heel krap achter, continue op de rem omdat ie er anders op zou klappen.

Dan denk ik echt bij mezelf... Heeft dat nou zin? Beetje flauw wel ook van die Tesla om niet door te rijden als je wel per sé voorop rijdt maar echt...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:34

Oh maar ik vind vlot optrekken bij stoplicht ook leuk. Maar daarna rijd ik toch echt de max snelheid. Hoe vaak ik niet mee maak dat mensen bij stoplicht links gaan staan, snel voor je gooien en onder de snelheid gaan rijden := dus ik zou net als de tesla kunnen doen, zonder flauw te willen zijn.

Het is niet mijn probleem dat iemand 20km te hard wil rijden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:38

Nja als je zelf netjes de snelheid rijdt is dat prima, maar vlot optrekken om voor iemand anders uit te komen terwijl je ook wel door hebt dat die harder wil, is wel een ergernis.

Mijn autootje trekt niet heel snel op, maar ik rijd wel vaak net wat te hard. Als ik links sta en degene rechts is sneller weg (wat nogal snel gaat), en diegene gaat dan 80 op de teller rijden... Dat is wel echt een ergernis hoor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:45

Als ik 80 op mijn teller rijd is het ook echt 80, mijne wijkt zo goed als niet af. Dus ik rijd al wat harder en paar km erboven meestal.

Dus ik snap je ergernis en die heb ik ook wel, omdat het hier juist vaak andersom is. Snel ervoor en onder de snelheid blijven (dus 10 of 15km langzamer)
Ik zie alleen het verschil met optrekken niet tussen iemand die net wat harder wil rijden en iemand die echt te hard rijdt.

Maar ik ga niet mijn optrekken aanpassen aan degene naast me. Ik trek gewoon vlot op en als jij sneller bent ga je voor en anders ik. Tenzij het stoplicht of rotpnde 2 is en je dus zo iemand bent die langzamer gaat rijden maar wel snel ervoor gooit. (Of ander gevaarlijk rijgedrag)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:59

Bij mij zit er echt 5km verschil in.

Maar als iemand al zo hard aan komt rijden, laat ik ze sowieso wel voor. Ook al zou ik het kunnen winnen :P . Heb geen zin in gedruk achter me :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:03

Haha, nee ik ga niet mijn best doen om ervoor te komen nee.

Hier is hele gedeelte vervangen met alle tellers en sindsdien is er geen afwijking meer :+ ja, bij mijn benzine meter ding. Die is veel leger als aangegeven wordt...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:49

Ik zat vandaag achter een randdebiel die met 45 de snelweg op ging. Wat een idioot. Ik was zo boos. Zo gevaarlijk dat.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:37

Marjo schreef:
Bij mij zit er echt 5km verschil in.

Valt nog mee, hier is de afwijking 10% :+

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:20

Mensen die eerst hard remmen en dan bij het stuur draaien het handeltje van het knipperlicht tegen komen…. Zeker als ze een oprit bij huis willen oprijden…

Hoe lastig is het om eerst te kijken, dan te knipperen en dan te remmen…

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:21

Het is vandaag "60 waar je 80 mag" dag. En 50 op een 100 km weg als je het bordje "rotonde 300m" ziet.