Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:57

Dat was in Wijchen toch?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:01

Dacht ik ook, maar dat was volgens mij in 2020

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:11

Froukje schreef:
Gelukkig zijn er nog mensen die wel blij zijn met hun bezorgers.

Als leidinggevende zie ik de laatste tijd zoveel gezeur en geklaag voorbij komen dat ik er bijna aan begin te twijfelen.
[ [url=m/VTs8qH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke start van een werkdag dit :D

Oh, en mochten jullie dit nou zelf ook wel eens denken. Neem gewoon contact op met de klantenservice van PostNL, kunnen vooral de bezorgers wel heel erg waarderen.

Die complimenten geef ik al zelf, heb ik geen actie voor nodig. PostNL zelf kan beter een serieuze goede cao op poten zetten ipv dit soort flut acties.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:36

Ja klopt bij ons een paar straten verder echt ongelofelijk was dat …

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:43

Hier vandaag ook een spam mail van PostNL die echt heel echt leek. Pas toen ik goed las zag ik dat de tekst niet helemaal overeenkwam met het origineel. Daarom klikte ik niet op de track en trace link.
Als ze dat ook nog exact hadden overgenomen dan had je het gewoon niet gezien, best eng idee eigenlijk.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 07:08

Altijd het mailadres van de afzender checken, vaak is de naam PostNL maar zit er 1 of ander vaag mailadres achter.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:18

Je kan ook met je muis boven de link gaan hangen (of op je telefoon indrukken en ingedrukt houden tot er een popup verschijnt). Je kan dan zien waar de link naartoe verwijst, op je telefoon in die popup en op je PC/laptop onderin je browser.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:05

Vandaag weer een irritatie.

Pakket zou vandaag bezorgd worden na aantal keer verzetten vanuit postnl. Krijg ik een melding dat adres onjuist is en het retour gaat. Ze kunnen er niks meer aan doen, dus pakket krijg ik niet meer. Wel extreem slordig, want adres is 100% juist. Klantenservice heeft dus klacht ingediend voor me, maar eigenlijk heb je daar weinig aan. Vraag me toch af hoe en wat, vooral vervelend dat er niks aan gedaan kan worden.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:04

ik heb even alle frustraties gelezen.
Wat betreft PostNL, tijdstip c.q afleverlocatie kan je wijzigen via de app, dit moet alleen wel gebeuren voor de bezorger met de zending onderweg is. Dus kan meestal ook s morgens vroeg.
Pakketten die beschadigd aankomen kan je weigeren (natuurlijk heel lastig als je ergens dringend op zit te wachten) maar vaak is dit wel het beste. Kies je er toch voor om het aan te nemen, maak dan een video terwijl je de doos uitpakt. Laat op de video ook het verzendlabel zien. Webshop zijn daar blij mee om dit terug te koppelen aan de vervoerder.
Als je iets besteld en je wilt het pas een een paar dagen later geleverd hebben, neem dan direct na het bestellen contact op met de webshop, zij kunnen de leverdatum wel aanpassen.

@MyWishMax: het kan zijn dat het label niet leesbaar (lees gekreukt oid) dan komt deze melding ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:10

Dat kan dus lang niet altijd helaas, het wijzigen bij post.nl. In bijna alle gevallen krijg ik als melding er kan niets gewijzigd worden. Vaak kan dat pas na een eerste tevergeefse poging.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:13

Ik kan 's ochtends vroeg nooit wat aanpassen? Of het zou voor 7 uur moeten? Want ik ben elke dag vroeg op en als ik weet dat er iets kan komen kijk ik 's ochtends al of ik kan wijzigen als dat nodig is, maar kan nooit meer. Op dat vlak vind ik DHL dus een stuk fijner.

Over dat label, ze konden aan de telefoon wel alle gegevens die erop stonden opnoemen? Dat was het aparte, nu weet ik ook niet wat zij kunnen zien oid hoor. Het stond daarvoor al 2 dagen in de app dat ze zouden komen. Dat is toch apart als het niet leesbaar zou zijn? Kwam zelf ook in app, zonder t&'t ingevoerd te hebben. Maar gelukkig was de verzender zo aardig om maandag meteen opnieuw te versturen, voordat ze het pakket retour hadden dus ik heb het al binnen. Heel rap dus van verzender en postnl.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:15

Bij DHL heb je een veel langer tijdvak om te wijzigen inderdaad. Bij PostNL is dit maar heel kort en vaak ‘s nachts. En soms kan je bij PostNL helemaal niet wijzigen, dat ligt aan de zending.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:59

Citaat:
PostNL gooit geen briefje meer in de bus bij niet thuis
1 uur geleden
in FINANCIEEL

PostNL Koninklijke
3.5012.61%
DEN HAAG (ANP) - PostNL laat vanaf deze zomer niet langer briefjes achter als een pakketbezorger voor een dichte deur heeft gestaan. Vanaf 1 juli informeert het post- en pakketbezorgingsbedrijf mensen die niet thuis waren op het moment van bezorging alleen per e-mail of via de eigen app. Volgens PostNL scheelt dat jaarlijks 70.000 kilo papier.

Ook fijn voor diegenen die geen app of mail hebben. Of dan stuur je een leuk kadootje naar iemand met de post als verrassing. Dan weet diegene dus niet dat er dan een pakketje op ze ligt te wachten bij een pakketpunt. Niet echt over nagedacht -O-

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:09

Bij DHLis dat hier al langer... Bij ons op werk al verschillende keren dat het terug is gestuurd omdat ze na sluitingstijd waren geweest en wij geen briefje hadden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:11

Dan gaan er toch steeds meer pakjes zinloos heen en weer en hebben ze er alleen maar meer werk aan. Zo vaak dat een pakje niet komt op het moment dat het zou komen. Of de app zegt dat het nog moet komen terwijl het briefje in de bus anders zegt.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:13

Vorig jaar een keer gehad dat m'n werk een verrassingspakketje naar alle werknemers had gestuurd. Kwam toen de buurman een keer tegen die vertelde dat er al vijf dagen een pakketje bij hem lag voor me, PostNL had nooit een briefje in de bus gedaan en ik wist niet dat er wat onderweg was.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:15

Dat dus, en dan heb je geluk dat je buurman het aangenomen heeft en gezegd heeft, als het dan bij een postpunt ligt te wachten op niemand -O-

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:12

Als verzender kun je toch gewoon de track and trace zien? Dan houd je die in de gaten als je een verrassingspakket op stuurt en meld je het even als er een pakketje voor ze klaar ligt bij een pakketpunt...

Je kunt het leven ook onnodig moeilijker maken dan dat nodig is natuurlijk.

Doen ze een keer iets om het milieu te sparen is het weer niet goed.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:22

Ik wens je veel plezier als je als bedrijf 200+ medewerkers een pakket stuurt om bij te houden welke wel en niet aangekomen zijn :x

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:27

Exitium schreef:
Vorig jaar een keer gehad dat m'n werk een verrassingspakketje naar alle werknemers had gestuurd. Kwam toen de buurman een keer tegen die vertelde dat er al vijf dagen een pakketje bij hem lag voor me, PostNL had nooit een briefje in de bus gedaan en ik wist niet dat er wat onderweg was.

Gelukkig zijn onze buren wat makkelijker. Ligt het pakje er 1 dag, dan gaan we zelf wel even naar de geadresseerde buur toe om het af te geven. Doen we over en weer, werkt prima.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:38

Ach ze maken er allemaal een bende van.
Kreeg bericht dat ze op vrijdag einde dag ( nu komen ze altijd pas rond 18.00 hier) een pakket zouden komen afleveren van DHL.
Nu kwam dit niet dus andere dag + tijd aangegeven, maandag.
Nou op maandag geen DHL en om half 10 met de avond een mail, sorry we gaan het niet meer redden. We plannen een nieuw bezorg moment in. Geen bericht niets, stonden ze dinsdag spontaan alsnog voor de deur. Gelukkig was mijn dochter thuis, anders had het nog langer geduurd.

Post.nl zou wat komen afleveren tussen half 11 en half 2. Prima ben gewoon thuis.
Om 10 over 11 een mailtje, uw pakket is geleverd. Maar niet aangebeld, dus ik denk loop wel even naar beneden. Ja hoor gewoon in de centrale hal neer gegooid.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:16

Ik heb maandag een brief op de bus gedaan met een postzegelcode. Het betrof een voorgedrukte retourenvelop. Bij gebrek aan beter heb ik de code naast het postzegelvakje geschreven.
Afbeelding

Nu krijg ik vandaag 2! kaarten dat er geen port betaald is.
Brief was ook niet te zwaar kan ik zien op de website van PostNL.
Bezwaar ingediend, ben benieuwd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:25

Vreemd die postzegelcode werkt normaal gewoon goed. Misschien dat er onder wel ok was geweest. Maar ja die code door het voorgedrukte heenschrijven gaat ook niet

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:17

Ik had 2 grote zakken hondenvoer besteld, vanwege gewicht komt dat altijd in 2 pakketten. Vrijdag kwam deel 1, vrijdagavond stond in de app dat zaterdagochtend deel 2 kwam. Niet gewenst, zaterdagavond stond ie voor dinsdag. Sinds dinsdag staat bezorgtijd onbekend en via track en trace dat het pakket nog niet ontvangen is door postnl. -O-

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:49

Neonlight, zit er bij jou inmiddels weer vooruitgang in de track & trace code?

Ik zit zeer ongeduldig te wachten op een pakketje waar ik me heel erg op verheug. Ik heb 7 april online de invoerrechten betaald, maar het pakket is nog niet door PostNL ontvangen, waardoor de bezorgdatum steeds weer wordt uitgesteld.

Ik hoop toch dat ik het pakket voor aanstaande vrijdag in huis heb..