[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 15:55

Oktober! We gaan lekker :D

De kipjes are going strong! :+:

Afbeelding

Ze komen dan ook niets te kort.. na de mooie stokken en schommel, nu ook een stofbadje :D

Afbeelding

Om maar gelijk mee te beginnen; deze maand een klus die al héél lang hoog op m'n wensenlijstje stond <3

Afbeelding

De openingen in de paddocks krijgen mooie poorten <3 Nu sluiten we alles nog af met schrikdraad.. werkte ook niet zoals zou moeten, en is daarbij ook nog een stuk minder mooi... Deze poorten zijn toch wel heel erg mooi <3 Met handige sluiting die door ons vanuit beide kanten is te bedienen, maar voor paarden toch een stuk lastiger :D

Afbeelding

En zo handig om paarden wel een uitloop te geven vanuit de stal, maar de zandpaddock tijdelijk af te kunnen sluiten voor 1 paard, zodat een ander paard lekker even alleen op het zand kan. Het is natuurlijk een vrij open stalling, maar niet alle paarden kunnen samen. Op deze manier kan ik alle paarden wel een uitloop bieden, vanuit de (grote 3.5x4) stal, maar kan ik ze afwisselend op de zandpaddock laten :D Grote blij! Weer een upgrade :+:

Afbeelding

En 't is toch wel echt veel mooier... Inmiddels zijn de poorten natuurlijk net zo verkleurd als het hek <3

Afbeelding

Afbeelding

Verder met de voorbereiding in dit hoekje.. nog even wachten tot alle bloemen zijn uitgebloeid, dan pakken we dat stukje er ook bij en kunnen we het af gaan maken :D :):)

Afbeelding

Nu omgespit en met Tamme-mest :D

Afbeelding

Mijn pot met goud :+:

Afbeelding

Elke paardeneigenaar, zonder automatische drinkbakken, herkent dit wel: de kraan open laten staan |( Wat een drama is dat... álles weer onder water gelopen... Ik was er helemaal klaar mee.. dus: we konden weer gaan graven _O-

Afbeelding

Mooie afsplitsing, zodat de beide mini-vertrekken een automatische drinkbak kunnen krijgen :D

Afbeelding

Gelijk een mooi stoepje gelegd! Blij! :D

Afbeelding

De buurman heeft ons gematst en we mogen een deel van zijn bosje opruimen, in ruil voor het hout dat we eruit opruimen! :D Dus aan de slag, en omgevallen/zieke/dode bomen opruimen!

Afbeelding

Gelijk ook zoveel mogelijk verwerken naar hapklare brokken voor de open haard :D

Afbeelding

En stapelen! Érg blij mee! En hopelijk de buurman ook :D

Afbeelding

Natuurlijk ook druk met de paardjes bezig geweest.. zelfs af en toe samen staan trainen! Dat is leuk :D

Afbeelding

En deze dame kreeg nog een goeie wasbeurt, kijk d'r eens shinen! <3

Afbeelding

Want die heeft inderdaad een nieuw thuis gekregen!! :+: En wat is die mooi terecht gekomen! Respect voor beide partijen, verkopende en kopende, over het open kaart spelen en eerlijk zijn. Wat een verademing dat óók dit toch nog kan in de paardenwereld <3 Maar hierdoor heeft ze wel haar forever home kunnen krijgen :+:

Afbeelding

Blijkbaar was 't soms best warm := Na het rijden even achterover leunen en deze handprint achterlaten _O-

Afbeelding

Maar hard werken kan ze wel ja <3 :+:

Afbeelding

Afbeelding

Deze maand heb ik ook deze merrie weg mogen brengen.. maar.. verrassing !! die ging terug naar de eigenaresse!! Zij wilde graag weer zonder angst en gedoe buiten kunnen rijden, en doordat ze hier ook regelmatig (alleen) mee naar buiten is genomen, werd dit weer een mogelijkheid voor hen samen!! En aangezien de eigenaresse toch ook wel veel moeite bleek te hebben met het verkopen, was dit eigenlijk wel de beste en mooiste oplossing <3 Dus deze prachtige merrie mocht weer naar huis :+:

Afbeelding

Op deze buitenritten ook af en toe een ontmoeting met deze knapperds <3 Blijft toch altijd bijzonder.. :+:

Afbeelding

Hooi voeren met deze monsters om je heen wordt toch wel lastig _O-

Afbeelding

Maar het is wel gezellig <3

Afbeelding

Bloemetjes staan er nog steeds mooi te bloeien <3 Ook al lijkt het weer om te slaan..

Afbeelding

We hebben een strawberry-hill gemaakt :')

Afbeelding

En de stallen waren wel erg leeg inmiddels... dus tijd voor een nieuwe uitdaging! <3

Afbeelding

All Star, een Zangersheide springmerrie <3 <3 <3
En de zondvloed is begonnen...

Afbeelding

Ook saampjes hebben we nog leuke dingen gedaan, zoals een dagje Efteling.. waar ik niet meer kan rondlopen zonder deze heerlijke churros te hebben gegeten :9

Afbeelding

:')

Afbeelding

En richting halloween was er hier in de buurt een indoor speelhal, voor kinderen, omgetoverd tot halloween locatie voor volwassenen!! Dát was leuk.. mogen wij ook een keer spelen _O- Maar dan wel in het donker, met rookmachine en enge acteurs die rondlopen :')

Afbeelding

En een DJ en bier... :oo Het was écht heel leuk :')

Happy_Hippie

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:40

Leuke update weer *\o/*

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:38

Ohh leuke updateeee!
Je gaat snel zeg!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 22:54

wauw gave update, al dacht ik even dat je strawberry hill iets anders was :D :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 00:02

Mer1980 schreef:
wauw gave update, al dacht ik even dat je strawberry hill iets anders was :D :=

Je weet niet wat er als compost voor is gebruikt :P :=
Mia komt bijna <3 <3

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 09:38

xXutopiaXx schreef:
Leuke reacties op de foto's <3 Dankjulliewel :+:
Als je in de buurt woont, kijk zeker even of je je paard hierheen kan slepen dan.. kunnen we een shootdagje organiseren :):)

Ik zie ze al aan hun staart en onder hakken-in-het-zand-protest richting je huis gesleurd worden _O-

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 09:43

Ahhh wat een leuke update weer :D toch ook echt fijn om stil te staan bij alle leuke dingen :j naast al het geploeter om de boel draaiende te houden, zeker in de droevige wintermaanden, dan weet je weer waar je het voor doet :D

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:12

Fijne Update, goed bezig geweest.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 14:45

Jaa, dat stilstaan moet ook echt hoor. Je kan wel bezig blijven, elke 3m. die je loopt zie je weer iets anders wat opgeruimd moet worden, anders gemaakt kan worden, waar nog iets voor bedacht moet worden, enz. enz. :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 16:58

Hahaha stiekem ligt je ex daar gewoon onder lol

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 20:04

Mer1980 schreef:
Hahaha stiekem ligt je ex daar gewoon onder lol

:') :') :') :)) :') :') :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 23:29

Snel door naar november 2023! Ben ik weer bijna nog maar een jaar achter :')

Donder gespot genietend op de auto :? :')

Afbeelding

Alle poorten zijn nu afgemaakt, ook de grote poort in Splash z'n paddock naar de wei :D

Afbeelding

En ik ben zó fan van deze sluitingen! Het werkt echt zo handig :+:
En natuurlijk ontzettend blij dat deze vriend de tijd wilde nemen om dit alles in elkaar te zetten <3 Het is echt zo prachtig geworden!

Afbeelding

Als klap op de vuurpijl kreeg ík zelfs nog een cadeau van hem!!
Ik had echt géén idee, dus ik was echt heel erg blij verrast! <3

Afbeelding

Samen met vriendje goed uitgepakt :+:

Afbeelding

Kijk nou hoe mooi!!!

Afbeelding

Dije vond het ook mooi :') :D
Nu nog een mooi plekje ervoor vinden :D

Afbeelding

Als je even iets uit de kelder gaan pakken :')

Afbeelding

We waren nog niet klaar in het bosje van de buurman...

Afbeelding

Zelfs m'n moeder wilde even meehelpen _O-

Afbeelding

Sinterklaas kwam langs :oo :):)

Afbeelding

Maar we gingen ook al kerstbomen halen haha, 1 voor in huis en 1 voor in de stal :D

Afbeelding

Met All Star ging het gestaag beter.. het is een vrij explosieve merrie! :oo Dus lekker veel grondwerk!

Afbeelding

Eigenaar had al heel veel voorwerk gedaan, dus ze was al vrij stabiel en had al erg veel geleerd. Daardoor kon ik wat sneller stappen nemen dan normaal. Dit was allemaal geen probleem :D

Afbeelding

Vaak klim ik er op de poetsplaats al eens een paar keer op, om te kijken hoe ze hier mee om gaan. Dit bouw ik natuurlijk langzaam en veilig voor beide partijen op, maar het is vaak een mooie graatmeter.

Afbeelding

Eenmaal in de bak er op, bleek dat een enorme trigger te zijn.. Alle zeilen bij om te blijven zitten, en met hulp van mijn springinstructeur is dat allemaal goed en veilig verlopen. Goed afgesloten, maar hier zit duidelijk tóch nog wel wat meer werk in... :=

Afbeelding

Mijn buurmeisje komt tegenwoordig ook wel eens helpen met de paarden trainen en voeren :D
Hier de grote All Star aan het longeren!

Afbeelding

Maar kijk nou ff, hoe knap... langzaam begin ik hier aardig verliefd op te worden.... <3 <3

Afbeelding

We hadden natuurlijk nog ruimte nu! Die werd al gauw ook opgevuld. Door niemand minder dan Mia, van Mer1980 hier op bokt! :D <3

Afbeelding

Wát een pracht van een merrie :+:

Afbeelding

En wát een natuurtalent! Al zo snel konden we lekker met de dubbele longe aan de slag <3

Afbeelding

Maar we hadden nog een plekje over, en daar kwam Shooshy! Een Haflinger x Arabier merrie! Dus ja... weer allemaal merries op stal :') Ben toch zo trots op m'n hengsten die hier fantastisch mee om gaan <3

Afbeelding

Beide rassen zijn duidelijk vertegenwoordigd :P

Afbeelding

Ook m'n eigen paardjes kregen nog wel eens wat aandacht := Knappe Dije <3 <3

Afbeelding

En die lieve Splashy die met m'n buurmeisje lekker rondhobbelt :+: <3

Afbeelding

Deze maand dus vooral veel hout en paarden :') :D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 10:26

Wat leuk dat je weer aan het updaten bent. Ontbijtje erbij en heerlijk plaatjes kijken :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 10:31

Blijft leuk om te zien, al die verschillende paarden ook :j

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:43

Die Allstar was me er eentje he!

Leuke update weer!
Je gaat haaard!

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:50

Jaaa weer een update *\o/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 17:15

Jaaaaaa leuke update weer. En met mijn Mia. Nog steeds blij met jouw werk ondanks dat ze toch wel met veel medische klachten kampte. Ze ziet er nu zo uit (met mijn 11 jarige dochter):

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 23:38

Jennyxx schreef:
Wat leuk dat je weer aan het updaten bent. Ontbijtje erbij en heerlijk plaatjes kijken :D

Ahh haha, wat leuk om te horen! :D

Achterom schreef:
Blijft leuk om te zien, al die verschillende paarden ook :j

Ja dat vind ik toch ook wel het leukste, al die verschillende paarden om mee te mogen werken. Ze leren je allemaal wat anders <3

jolmer20 schreef:
Die Allstar was me er eentje he!

Nou hè! Die gaf 't niet cadeau, maar daardoor misschien juist extra leuk :+:

Mer1980 schreef:
Jaaaaaa leuke update weer. En met mijn Mia. Nog steeds blij met jouw werk ondanks dat ze toch wel met veel medische klachten kampte. Ze ziet er nu zo uit (met mijn 11 jarige dochter):

[ Afbeelding ]

Zo lief <3 En ja, Mia was een bijzondere klant.. maar wat doet ze 't nu goed!! <3 <3

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 11:14

Leuk dat je weer zo fanatiek aan het updaten bent! En wat een mooi bord heb je gekregen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 11:27

Jaaa updates!! zo leuk om het nog allemaal een keer voorbij te zien komen *\o/* Geniet er echt enorm van om jou mooie plekje te zien <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 14:30

Lys_PPA schreef:
Leuk dat je weer zo fanatiek aan het updaten bent! En wat een mooi bord heb je gekregen.

Ja gaaf hè! Moet 'm alleen nog een mooi plekje geven...

leonie87 schreef:
Jaaa updates!! zo leuk om het nog allemaal een keer voorbij te zien komen *\o/* Geniet er echt enorm van om jou mooie plekje te zien <3

Haha ja, je hebt 't op Insta allemaal al gezien :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 12:08

Nou, wilde eigenlijk wachten tot de volgende pagina i.v.m. teveel foto's op 1 pagina, maar gaan toch maar gelijk door.. als iemand problemen krijgt met het laden van de pagina, laat 't maar even weten, dan weten we dat 3 updates op 1 pagina teveel is _O-

Decemberrrr!!
Héél leuke maand, want toen gingen we Mhysa ophalennnn!! <3 <3 <3
Dus maak je klaar voor een dikke Mhysa spam :+:

Had vriendlief al gewaarschuwd, dat hij bedolven zou worden onder puppyliefde :')

Afbeelding

En deze lieverd is het geworden.. :+: In de auto toen we d'r op mochten halen :+:

Afbeelding

Brego ontmoeten <3

Afbeelding

Had niet anders verwacht, maar dat ging eigenlijk gelijk goed <3 En het is eigenlijk zelfs echt gelijk al zo'n ontzettend leuk stel :+:

Afbeelding

Check bij de dierenarts!

Afbeelding

Ging best, samen in de auto :P <3

Afbeelding

Gewoon even spam <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het plan was om elke zoveel-tijd een vergelijkingsfoto te maken van Mhysa, in exact dezelfde setting.. om te zien hoe ze groeit.. dus zo begon een traditie <3

Afbeelding

Ook decembermaand, dus tijd voor versiering!
Kerstboom in huis :):)

Afbeelding

Kerstboom in de stal :D

Afbeelding

En kerstboom in de tuin :') <3

Afbeelding

Kerstkrans aan de deur :D :+:

Afbeelding

En een adventkalender aan de schouw, elke dag mag m'n vriend een envelop open maken. Hier zit dan een foto in van iets leuks/moois/bijzonders dat we afgelopen jaar samen hebben gedaan <3

Afbeelding

Natuurlijk horen daar ook kerstfoto's bij!! Dit jaar waren Kevin en Brego de banketstaaf.. ze deden het beide zo goed <3 Die ouwe Kevin is toch zo'n lieverd en goedzak :+:

Afbeelding

M'n vader heeft zich kwaad gemaakt op het 'witte' hek aan de voorkant, die nu inderdaad weer wit is! Rechts is al gedaan, links nog niet :')

Afbeelding

Ook weer nieuwe beplanting aangekocht :):)
Dat moet natuurlijk onderzocht worden :')

Afbeelding

En steeds meer oortjesfoto's!! :D :):)

Mia
Afbeelding

All Star
Afbeelding

Shooshy
Afbeelding

Eerste keren los ook..

Afbeelding

En zelfs drafjes waren al mogelijk <3
Zo trots!! Waar ik eerst alle hoeken van de bak kreeg te zien, gaat 't nu op deze manier <3

Afbeelding

En hoe?!?! :+: <3 Wat een geweldige paarden :+: Mia :+:

Afbeelding

Deze heeft toch wel echt m'n hart gestolen hoor... :+:

Afbeelding

En met Shooshy kon zelfs de eigenaresse al lekker mee uit de voeten! :D

Afbeelding

Zo fijn als de paardjes goed gaan samen.. samen is altijd leuker dan alleen <3 Dus als het een beetje mogelijk is, maak ik graag paartjes, ook van de trainingspaarden :+:

Afbeelding

Mia mocht lekker nog wat vaker de wei op, hopelijk kan ze dan nog wat extra bijkomen van het afspenen/lacteren van haar veulen, want ze heeft helaas wel wat ingeleverd.. maar we zitten er bovenop! <3

Afbeelding

Met de kerstdagen gaat het normale werk hier natuurlijk ook door.. dus vers terug van een kerstdiner, moeten we toch ff de paarden checken en hooi bijvullen! En dat doen we dan zo _O- Mooie jurk en pany verstopt onder een dikke paardenjas en in blubberlaarzen :')

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:40

Supertof dat je weer aan het updaten bent! Leuk om alles weer terug te zien :j

Ik zie dat jij ook lage stallen hebt. Blijven ze bij jou erin? Ik heb er 2 die eroverheen proberen te komen als het ze niet snel genoeg gaat met voeren of buiten zetten bijvoorbeeld. Heel irritant is dat. Was benieuwd of ze bij jou wel in stal blijven.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 17:04

Oh, dat is wel spannend! :oo Maar dat heb ik hier gelukkig nog nooit aan de hand gehad, ook niet met hengsten of paarden met verlatingsangst. Durf uit m'n hoofd niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij zijn de tussenschotten 1.20m hoog en de staldeuren aan de voorkant 1.40m., maar dit zou ik eigenlijk eens moeten nameten, mocht je dat willen weten :P

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:45

Mhysaaaaaa <3

Ze is zo leuk!