Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:30

Balenciaga schreef:
Weet iemand hoe veel je kan fotograferen met de Instax mini 9 voordat er nieuwe batterijen in moeten?

Veel. Bij mij zitten er 1.5 jaar de zelfde batterijen in en al heel wat foto's gemaakt.

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 14:59

Stel... je wil na je dood in een mausoleum geplaatst worden.
Die je zelf wil bouwen, eventueel op eigen grond. Of op een bestaande begraafplaats.
Wat is hier de wetgeving voor? Of is dat per gemeente verschillend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:23

c_alsemgeest schreef:
Die je zelf wil bouwen, eventueel op eigen grond. Of op een bestaande begraafplaats.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0005009/2018-08-01
Zie hoofdstuk 3.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 15:34

Staat niks in over een mausoleum, alleen betreft grond bestemmingen.
Dus dat is wel duidelijk idd...

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:43

c_alsemgeest schreef:

Op een bestaande begraafplaats mag het wettelijk gezien gebouwd worden, alleen veel begraafplaatsen willen dit niet.

Mausoleum wordt wettelijk ook gezien als een grafkelder. Hiervoor maakt het niet uit of het onder of boven de grond is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:44

c_alsemgeest schreef:
Staat niks in over een mausoleum, alleen betreft grond bestemmingen.
Dus dat is wel duidelijk idd...

Wel over bouwwerken en kelders. Een mausoleum valt daar onder dan toch?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 18:38

Oh op die fiets

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:58

Zijn mieren alleseter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:40

c_alsemgeest schreef:
Oh op die fiets

Of die mee mag staan er niet bij. ;)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:44

als ik in 2021 mijn ID moet laten verlengen mag ik dan de pasfoto gebruiken die vandaag is gemaakt?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:44

Mijn rijbewijs is van 2018 en heeft de zelfde foto als mijn ID van 2014. Daar heeft geen haan naar gekraaid :j

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:51

Trui schreef:
als ik in 2021 mijn ID moet laten verlengen mag ik dan de pasfoto gebruiken die vandaag is gemaakt?

Officieel mag het niet. Het moet een recente pasfoto zijn. De gemeentes hier vinden 1 maand recentelijk (heb 13 jaar pasfoto’s gemaakt). Maar als je er nog op lijkt en er niks over zegt, kom tie er meestal wel doorheen hoor.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:55

Als er ponyritjes gegeven worden als actie bij een winkel moeten de kinderen dan geen helm op?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:16

njiloj schreef:
Trui schreef:

Officieel mag het niet. Het moet een recente pasfoto zijn. De gemeentes hier vinden 1 maand recentelijk (heb 13 jaar pasfoto’s gemaakt). Maar als je er nog op lijkt en er niks over zegt, kom tie er meestal wel doorheen hoor.

ja er staat op de site van de overheid dat er geen maximum voor is maar dat je er maar op moet lijken. maar k vraag me dan altijd af hoe erg je er op kan lijken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:23

Trui schreef:
njiloj schreef:

ja er staat op de site van de overheid dat er geen maximum voor is maar dat je er maar op moet lijken. maar k vraag me dan altijd af hoe erg je er op kan lijken

Ik weet niet op welke, maar ik heb op rijbewijs of paspoort, of misschien wel allebei... een foto van mezelf zonder bril met pony.

Tegenwoordig draag ik een bril en geen pony... :+ En de foto's zijn gemaakt eind 2016 ofzo, voor mijn paspoort. Rijbewijs heb ik 3 maanden later laten vervangen. Toen droeg ik mijn bril nog niet heel veel.
Maar er heeft nog niemand gedacht dat ze de verkeerde hadden gelukkig.
Al vind ik mezelf zonder bril wel heeeeeeeeeeeeeeeel anders eruit zien. Het viel weinig mensen op dat ik een bril ging dragen, maar als ik mijn bril afzet missen ze wat :')

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:26

Brillen mogen ook niet op bij een pasfoto. Dus zodra je normaal gesproken een bril draagt, lijkt je al niet meer op je pasfoto :') (oké, je kan hem afzetten maargoed)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:30

Myrsky schreef:
Brillen mogen ook niet op bij een pasfoto. Dus zodra je normaal gesproken een bril draagt, lijkt je al niet meer op je pasfoto :') (oké, je kan hem afzetten maargoed)

Aaah das nieuw voor me :')

Is toch wel raar voor echte brillenhoofden :')

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:36

Myrsky schreef:

Je mag gewoon een bril dragen op je pasfoto hoor? Heb een tijdje terug nog de eisen doorgelezen toen ik een pasfoto moest laten maken.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:52

Whale schreef:
Myrsky schreef:

Je mag gewoon een bril dragen op je pasfoto hoor? Heb een tijdje terug nog de eisen doorgelezen toen ik een pasfoto moest laten maken.

De laatste keer dat ik er een moest maken is toch echt gezegd dat hij af moest tegenwoordig. Ik wilde ook met laten maken, maar dat mocht absoluut niet meer volgens de fotograaf.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:53

Myrsky schreef:
De laatste keer dat ik er een moest maken is toch echt gezegd dat hij af moest tegenwoordig. Ik wilde ook met laten maken, maar dat mocht absoluut niet meer volgens de fotograaf.

Dat is raar, hier staat gewoon dat het mag: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-id-kaart

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:54

Whale schreef:
Myrsky schreef:

Dat is raar, hier staat gewoon dat het mag: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-id-kaart

Huh raar. Misschien wilde die fotograaf gewoon geen gedoe met of de bril juist op was ofzo :') maar het was toen echt een probleem en hij werd zelfs pissig toen ik met bril wilde gaan zitten voor de foto.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:59

hij mag idd gewoon op

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:03

Altijd gezeik bij de gemeentes met brillen. Ze trekken hun eigen regels. Hier zijn gemeentes die ze niet met bril accepteren, ookal staat het anders aangegeven bij de overheid.
Ik neem zelf gewoon geen risico, en laat Mn foto gewoon zonder bril maken. Alsof iemand ooit naar die foto’s kijkt. Voor een leuke foto moet je geen officiële pasfoto laten maken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:06

Hier mag een bril ook niet...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:07

Ik heb mijn bril altijd op... zelfs zonder bril op. Alleen is hij dan wit en de rest bruin. :+