[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:41

Petrichor schreef:
Inmiddels heb ik het filmpje ook gezien, het is verschrikkelijk dat iemand dit kan doen! Het idee dat dit gewoon echt is en niet een een of andere slechte film. Je zult bijna niet meer naar een moskee, kerk of wat dan ook heen durven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens in de kerk daarover denk

Ben dus christelijk en dan zit ik in de dienst en dan denk ik wat als... Wat als er nu een gek met een geweer binnen wandelt. Wat moet ik dan doen met mijn 3 kindjes waarvan er 1 dan in de oppas zit. Heb der zo vaak over na gedacht. Liefst zie ik dat ze de kerkdeur op slot doen.
Weet dat we een kelder hebben in ons gebouw hoop dat ik die dan zou kunnen bereiken.

Van de zotte dat we daar eigenlijk over na moeten denken.,

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:53

Ook ik heb het filmpje gezien. Wat een koelbloedige Actie van die man. Koelbloedig maar gevaarlijk gestoord.

Waarom ik kijk? Doet mij meer beseffen waarom ik het werk doe wat ik met veel plezier doe. Ik realiseer mij na het zien van het filmpje dat er extra stukje alertheid al heel wat kan doen. Ik ga het filmpje analyseren hoe hij te werk is gegaan. Dit neem ik mee ergens in mijn hoofd en waarom? Zodat ik op mijn werk het weer kan gebruiken kwa extra signalen die mensen geven

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:57

blokje schreef:
Petrichor schreef:
Inmiddels heb ik het filmpje ook gezien, het is verschrikkelijk dat iemand dit kan doen! Het idee dat dit gewoon echt is en niet een een of andere slechte film. Je zult bijna niet meer naar een moskee, kerk of wat dan ook heen durven.

Ben dus christelijk en dan zit ik in de dienst en dan denk ik wat als... Wat als er nu een gek met een geweer binnen wandelt. Wat moet ik dan doen met mijn 3 kindjes waarvan er 1 dan in de oppas zit. Heb der zo vaak over na gedacht. Liefst zie ik dat ze de kerkdeur op slot doen.
Weet dat we een kelder hebben in ons gebouw hoop dat ik die dan zou kunnen bereiken.

Dat hoef jij niet, want dat zie ik in Nederland nog niet heel snel gebeuren.

Tivoli

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 23:02

Dat dachten ze in nieuw-zeeland ook...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 23:57

Tivoli schreef:
Dat dachten ze in nieuw-zeeland ook...

Nou idd....

"Dat overkomt mij niet"

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:03

Avalanche81 schreef:
blokje schreef:

Dat hoef jij niet, want dat zie ik in Nederland nog niet heel snel gebeuren.
Dat is, op zich, best wel naïef gedacht, dit kan letterlijk overal gebeuren, helaas :(

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:10

Ik hoop dat je gelijk hebt avalanche81 maar denk dat wij ook niet zo veilig zijn.

Deze man was geen gevaar voor de christelijke Europese kerk maar er lopen ook zulke mensen rond die wel christenen haten.

Nieuw Zeeland is veiliger dan Nederland de laatste schietpartij was echt lang geleden geloof uit me hoofd 30 jaar.
Politie draagt daar niet eens altijd een wapen. Het is een veilig land met weinig criminaliteit.

Nederland kent wel schietpartijen (denk aan een paar jaar terug toen een jonge vent het vuur opende in een winkel centrum) hier worden bijna wekelijks in het criminele circuit mensen om gebracht.

Van terrorisme hebben we weinig last. Komt dat door ons veiligheidsysteem of zijn we gewoon de dans nog ontsprongen waren we domweg nog niet interessant genoeg.

Ben niet bang. Maar in de kerk denk ik er wel eens aan. De kerk staat sowieso steeds meer onder druk.
En ik zou ook niet geheel zorgeloos naar een enorm event gaan zoals Koningsdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:14

Klopt, het komt veel sneller dichterbij dan je zou denken. Was ik niet gaan studeren, dan is de kans groot dat ik in de aanslagen in Brussel had gezeten, in de metro. Ik passeerde regelmatig om dat uur met de metro in station Maalbeek op weg naar werk.
Mijn vriend moet regelmatig met het vliegtuig weg voor werk, hoe vaak wij al niet op Zaventem rondgelopen hebben met het idee "wat als". En nadien is het enorm creepy om terug in de heropgebouwde hal te lopen. Een collega van hem was nét door de deur van de ID check toen het gebeurde.

Die "dat gebeurt mij niet", dat durven wij niet meer zo overtuigd uitspreken.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:16

Dachten die moslims vandaag waarschijnlijk ook. Die hadden zichzelf vast ook nog niet als doelwit gezien...

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:17

Dat vind ik inderdaad ook echt veel te naief. Het kan altijd overal gebeuren.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:21

Oktober vorig jaar. Vriend spreekt me aan over een krantenbericht, een dame uit stad X is aan de kust zwaar gevallen met paard, met traumaheli weggebracht etc etc. Of ik daar iets over wist. Ik hoor het me nog zo zeggen: " wat moet ik dat nu weten wie dat is, ik ken niet iedereen die paardrijdt hoor".
Dag nadien een smsje van een clubgenoot. Die onbekende dame bleek uit onze club te komen.

De ene dag een show mijlenver van je bed, de dag erna doe je kaarsje branden en hoop je dat alles nog goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:23

Ook onschuldige mensen worden niet per ongeluk dood geschoten, totdat ‘t je schoonbroer betreft.

Zijn autopsie rapport lezen en horen hoe en wat er precies gebeurd was, dat was heel luguber...

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:24

Gek hè... De wereld is eigenlijk heel klein. Mijn ouders liepen vorig jaar in die stad in nieuw Zeeland..

Vorig jaar was ik naar een kerstmarkt in Duitsland geweest (Münster) terwijl ik er liep zei ik nog 'dit is de plek voor een aanslag' weekend erna rijd er iemand een vrachtwagen de mensen in...

Het kan je zomaar overkomen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:26

Oké oké het kan ons idd ook onderkomen. Maar ik wil daar ook niet teveel bij stilstaan. Dan heb je ook geen leven meer.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:57

Ik vind eigenlijk wel dat je dit soort filmpjes niet moet kijken om de daders geen podium te geven. Bv bij schoolshotings roepen ze op om vooral de naam van de dader niet te delen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 01:03

Nee, maar ik merk wel dat ik net met het uitgaan keek naar een tafel in een hoekje in het donker en dacht daar zou ik me onder verstoppen als er wat gebeurde. Dat ik zoiets al denkt vind ik erg triest. Want dan denk ik er wel aan terwijl dit niet zou mogen. Hetzelfde in London in hyde park op de kerst markt of in het metro station dat je toch even denkt stel er loopt hier een gek.

Op feesten als Koningsdag ben ik niet zo bang, omdat ik Eindhoven niet echt zie als een plek waar het gebeurt. Maar dat is ook naïef. Ik denk dat het in Nederland een combi van de dans ontspringen en goed veiligheidssysteem is. Die terroristen afgelopen jaar die gepakt zijn zaten 10 km van mijn thuis in een vskantie park. Ziek dat zulke zielen zo dichtbij zitten. Nu wonen in mijn dorp 700 mensen dus daar ben ik echt niet bang. :+

Ander luguber iets: een vriend van me heeft een van de MH vluchten gemist, weet zo even niet uit mijn hoofd welke. Dat is pas de dans ontspringen ...

@gypsy: je hebt gelijk. Maar het klinkt heel raar, maar zo’n situatie ga je nooit meemaken. En daarom keek ik... en het is walgelijk I know, hoe nieuwsgierig ik ben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 01:06

Is er in NL niet een keer een auto in een optocht gereden? Zie dat beeld nog voor me, mensen die gewoon rondom vliegen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 01:07

Varekaj schreef:
Is er in NL niet een keer een auto in een optocht gereden? Zie dat beeld nog voor me, mensen die gewoon rondom vliegen.

Apeldoorn Koningsdag toch?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 01:23

Avalanche81 schreef:
Oké oké het kan ons idd ook onderkomen. Maar ik wil daar ook niet teveel bij stilstaan. Dan heb je ook geen leven meer.

Mensen angst inboezemen is juist wat ze willen. Verdeel en heersch, angstige mensen zijn goed te controleren...

Dat is een van de redenen dat ik aanslagfilmpjes niet bekijk buiten dan op m'n verplichte veiligheidscursussen voor het werk. Wij worden behoorlijk getraind om te denken als een terrorist en als je een beetje paranoia bent en die info niet kan relativeren, is de kans groot dat je in een hutje in niemandsland wil gaan wonen.

Je denkt inderdaad vaak; "Oh, mij overkomt het niet", tot je dichtbij iets meemaakt. Twee weken terug is er een Atlas vrachtvliegtuig neergestort, mijn vriend en zijn collega's vliegen o.a. met die maatschappij mee als loadmasters. Toen dat bericht kwam, was het behoorlijk spannend of er een collega aan boord was. Gelukkig niet, maar toch is het dan minder ver van je bed. Ook bij MH-17 en de Bataclan zijn mensen betrokken geweest die ik 'kende'...

Afgelopen jaar zijn wij op roadtrip door Jordanië geweest. Een redelijk stabiel land in een onstabiele regio, ingeklemd tussen Irak, Syrië, Israël en Libanon. Mijn moeder was lichtelijk in paniek dat we die kant op gingen, mijn pa als ex-militair gaf alleen de tip om wel ogen in je rug te hebben zonder jezelf gek te maken. En eerlijk? Ik heb me heel erg veilig gevoeld in alle uithoeken van het land, óók 's nachts en op drukke plekken. De grens met Irak hebben we laten passeren omdat daar ook niks is, de grens met Syrië hebben we 1km van af gestaan. Geen enkel moment dat ik dacht; "Hmm, dit voelt niet chill". Toch een mooie bevestiging van mijn nuchterheid :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 03:30

Goed zo. Dat is idd precies wat ik bedoel.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 09:21

Varekaj schreef:

Ja, maar dat was gericht op de koninklijke familie, maar die zaten in een bus en hij in een gewone kleine personen auto.
Ik weet niet wat het plan exact was, maar effectief gezien was het een slecht plan. Wel ontzettend verdrietig van de 7 overige mensen die om het leven gekomen zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 09:28

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:21

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:27