Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:11

xxShetLover schreef:
Tweede ergernis:
Rond half 5 's avonds is het nogal druk. Ik zag een vrouw zitten die alleen in een vierzits zat en ik was blij dat ik erbij kon zitten. Wel een beetje een ongemakkelijk gevoel. Ik installeerde me voor de reis van een halfuur, dus met muziek en koptelefoon. Begint die vrouw ineens te praten. Ik denk ''oh, er zit vast iemand achter mij tegen wie ze praat''. Maar nee hoor, ze zat voor zich uit/tegen iedereen te praten. Ik ving maar flarden op en vond het heel naar en ongemakkelijk. ''Jullie komen allemaal in de hel. [...] Iedereen is alleen als hij sterft. [...] Hades komt je halen. Jullie zijn slecht.'' en nog meer van dat soort dingen, Poseidon en Helios werden ook nog genoemd. Ik wilde heel graag weg, maar vond het onbeleefd om zomaar op te staan (ookal hadden twee anderen dat wel gedaan), dus ik wilde bij de volgende halte doen alsof ik eruit moest en naar de volgende coupé lopen. Balen dat dit een trein was die bij grotere plaatsen stopt, waardoor ik 12 minuten naar dat geneuzel moest luisteren in plaats van 5 wanneer de trein wel overal stopt. Jak, wat was dat vervelend.

Hahaaaa een x in de sneltram Utrecht Nieuwegein, zit psychiatrische vrouw met tweede wereldoorlog verhalen, eerst vriendelijk, soms heel aanvallend mensen aan te spreken.
Kon het goed gadeslaan, het leek net een toneelstuk, veel wisselende personages in de 4 persoons plek behalve de vrouw.

Ik snap dat het ongemakkelijk is maar ik heb me kostelijk vermaakt, tijdens mijn halfuurs reis.

Ach je gaat er niet dood aan en verwarde mevrouw is niet in orde, heb daar meer mee te doen, ze zit dag in dag uit met zichzelf opgescheept.

magda_90

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:32

Heerlijk, vakantie! De plekken voor het uitzoeken in de spits. :+:

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:33

A3a1 schreef:
xxShetLover schreef:
Tweede ergernis:
Rond half 5 's avonds is het nogal druk. Ik zag een vrouw zitten die alleen in een vierzits zat en ik was blij dat ik erbij kon zitten. Wel een beetje een ongemakkelijk gevoel. Ik installeerde me voor de reis van een halfuur, dus met muziek en koptelefoon. Begint die vrouw ineens te praten. Ik denk ''oh, er zit vast iemand achter mij tegen wie ze praat''. Maar nee hoor, ze zat voor zich uit/tegen iedereen te praten. Ik ving maar flarden op en vond het heel naar en ongemakkelijk. ''Jullie komen allemaal in de hel. [...] Iedereen is alleen als hij sterft. [...] Hades komt je halen. Jullie zijn slecht.'' en nog meer van dat soort dingen, Poseidon en Helios werden ook nog genoemd. Ik wilde heel graag weg, maar vond het onbeleefd om zomaar op te staan (ookal hadden twee anderen dat wel gedaan), dus ik wilde bij de volgende halte doen alsof ik eruit moest en naar de volgende coupé lopen. Balen dat dit een trein was die bij grotere plaatsen stopt, waardoor ik 12 minuten naar dat geneuzel moest luisteren in plaats van 5 wanneer de trein wel overal stopt. Jak, wat was dat vervelend.

Hahaaaa een x in de sneltram Utrecht Nieuwegein, zit psychiatrische vrouw met tweede wereldoorlog verhalen, eerst vriendelijk, soms heel aanvallend mensen aan te spreken.
Kon het goed gadeslaan, het leek net een toneelstuk, veel wisselende personages in de 4 persoons plek behalve de vrouw.

Ik snap dat het ongemakkelijk is maar ik heb me kostelijk vermaakt, tijdens mijn halfuurs reis.

Ach je gaat er niet dood aan en verwarde mevrouw is niet in orde, heb daar meer mee te doen, ze zit dag in dag uit met zichzelf opgescheept.
Het dikgedrukte stuk doet me denken aan Forrest Gump. :+

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:56

Forest Gump was lief en vriendelijk, deze vrouw niet echt, maar ja, het was wel ook surrealistisch. :)

Ik heb met toneelles wel eens zo'n oefening gehad, dan zit je op een stoel, er komt een volgende speler aan, die vervolgens alles uit de kast mag halen de zittende persoon weg te krijgen.
Dit zou dan een zittende persoon zijn geweest, die je niet wegkreeg :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:01

De tram naar Nieuwegein mag van mij ook wel eens op de schop voor meer veiligheid :x

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:06

Geen idee hoe het nu is, dit was een jaar of 22 terug en de situatie was niet onveilig.
Veel ermee gereisd, nooit problemen gehad, nu vrienden die daar wonen en dagelijks reizen, heb ze nooit over onveiligheid gehoord, afgelopen 7 jaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 01:11

Dat er om 00.30 geen enkele tram meer naar de stad rijd en ik vervolgens een half uur moet lopen. Maar wel een lekkere stevige wandeling gehad

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:31

purny schreef:
Dat er om 00.30 geen enkele tram meer naar de stad rijd en ik vervolgens een half uur moet lopen. Maar wel een lekkere stevige wandeling gehad

Kun je gelijk veel pokemon vangen :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:29

*Vind k leuk* xD

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:27

Mensen zonder shirt die in een halletje in de trein harde muziek aanzetten op een boxje
ja, dit gebeurde echt.. :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:32

Grootste ergernis... Ouders die hun kinderen in de trein alles maar laten doen. Rondrennen, gillen, vooral het gillen. Tegen de stoelen aan tikken en schoppen. Bij andere mensen gaan zitten en aandacht zoeken. Ik vind kinderen leuk maar ik hoef niet zo'n schreeuwlelijk in de trein. Zei wat van het schoppen tegen mijn stoel en kreeg grote mond van de moeder + vriendin. Zucht.

Haat vooroordelen, maar een moeder met blond haar en ze heeft nog net geen luipaardprint aan. Borsten vallen er bijna uit. Donker kindje met een typische aso naam.

Ennnn nu klimt hij over de stoelen heen en staat op een tafeltje bij het raam en ze lachen er maar om.

Conducteur kwam net en dan zit hij braaf op zijn stoeltje, want mama riep hem snel terug. Dus ze weten prima dat het niet mag.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:44

ElineS schreef:
Grootste ergernis... Ouders die hun kinderen in de trein alles maar laten doen. Rondrennen, gillen, vooral het gillen. Tegen de stoelen aan tikken en schoppen. Bij andere mensen gaan zitten en aandacht zoeken. Ik vind kinderen leuk maar ik hoef niet zo'n schreeuwlelijk in de trein. Zei wat van het schoppen tegen mijn stoel en kreeg grote mond van de moeder + vriendin. Zucht.

Haat vooroordelen, maar een moeder met blond haar en ze heeft nog net geen luipaardprint aan. Borsten vallen er bijna uit. Donker kindje met een typische aso naam.

Ennnn nu klimt hij over de stoelen heen en staat op een tafeltje bij het raam en ze lachen er maar om.

Conducteur kwam net en dan zit hij braaf op zijn stoeltje, want mama riep hem snel terug. Dus ze weten prima dat het niet mag.

Er zit zo elke dag van het schooljaar een kind bij me op de trein. I kid you not, die kleine is zo irritant dat die vrouw een heel compartiment voor haar alleen heeft. iedereen die meermaals pendelt, kent die kleine ondertussen al, en ze weigeren steevast er nog bij te gaan zitten. En klachten helpt weinig, want als de conducteur er is is het zo'n braaf kind :roll:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:15

Wat is een typisch aso naam? :+

Maar idd kinderen moeten een beetje normaal doen anders moet je maar met auto gaan hoor heeft niemand er last van

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:55

Heel fijn. Ik zit nu in de tram met een jankend kind.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:26

Gisteren een man in de bus die om de haverklap zat te hoesten maar daarbij niet de moeite nam zijn handen van zijn schoot te halen om ze voor zijn mond te houden.. was blij dat ik een stuk achter hem zat en niet recht voor hem. Bah.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:39

in de tram met jankend kind...sorry maar kinderen huilen soms...daar doe je weinig aan...ik was ook met 2 kids op vakantie...10 uur in de trein...na 8 uur hadden ze het wel bekeken...ik probeerde ze rustig te houden maar als andere mensen dan gaan lachen om hun gedrag en olie op het vuur gooien dan bekijk het maar, hoor...want het is o zo grappig totdat er ongelukken gebeuren...

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:42

Maar waarom ga je dan 10 uur met 2 kinderen in de trein zitten?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:13

suus_pepper schreef:

Mag iemand dat zelf beslissen? Ik kan genoeg redenen bedenken:
- geen auto
- geen auto kunnen betalen
- geen rijbewijs
- gratis met de trein kunnen reizen
- goedkoper met de trein kunnen reizen
- makkelijker dan de auto
- vakantie

En ga maar door..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:14

Ik snap dat ook niet zo goed, als je nou weet dat je je kinderen daar ook geen plezier mee doet... Wacht dan tot ze wat ouder zijn.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:15

suus_pepper schreef:

Omdat niet iedereen een auto heeft.
Omdat niet iedereen auto kan/mag rijden
Omdat een lange reis met 2 kinderen in de auto net zo goed geen pretje is
Omdat sommige bestemmingen nu eenmaal makkelijker en/of goedkoper te bereiken zijn met de trein
En er zijn vast nog wel een stel redenen waar ik niet aan gedacht heb :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:17

Maar in de auto heb je blijkbaar geen last van anderen en zij niet van jou. Ieder moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt hoor, daar niet van. Maar om die reden zou ik ook niet willen vliegen met een kleintje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:21

IHN schreef:
in de tram met jankend kind...sorry maar kinderen huilen soms...daar doe je weinig aan...ik was ook met 2 kids op vakantie...10 uur in de trein...na 8 uur hadden ze het wel bekeken...ik probeerde ze rustig te houden maar als andere mensen dan gaan lachen om hun gedrag en olie op het vuur gooien dan bekijk het maar, hoor...want het is o zo grappig totdat er ongelukken gebeuren...

Nou dat was geen huilen maar gewoon een luchtalarm. En moeders doet er ook gewoon niks aan laat het gewoon op z'n beloop

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:22

Soms kun je er ook gewoon niks aan doen Purny en wordt het met elke aandacht die het kind krijgt, erger.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:33

lieveli schreef:
Soms kun je er ook gewoon niks aan doen Purny en wordt het met elke aandacht die het kind krijgt, erger.

Moeders nam het kind in het begin op schoot en bevestigde het gehuil.
Maar het valt me op dat moeders vaak het gedrag van kinderen bevestigen of niet eens een keer flink toespreken. Of dat een mobiel belangrijker is dan het kind

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:36

Purny, jij vult nu dingen voor een ander in. Je hebt zelf geen kinderen (neem ik aan) en het is als buitenstaander ook heel lastig om voor een ander in te vullen of ze troosten of bevestigen. Dingen zoals flink toespreken kan ook olie op het vuur zijn.