Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:04

Oeh mooi weer is goed voor mijn hum :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:54

Zaterdag 6 juni. T komt er op neer, hoe rozer/roder, des te meer paasei :P
Afbeelding

Joyce_R

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:57

:):) :):) :):)
Ziet er veelbelovend uit Jolien!

Qua weer vandaag hier en in Breda was er weinig noemenswaardig, enkel wat vervelende regen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:58

Ja ti s nog ff afwachten, de modellen schommelen enorm maar er komt een middag dat het los gaat. Hoop dat het in het weekend is, dan kan ik namelijk gewoon op pad :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:21

:):) Ziet er veelbelovend uit!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:56

Ik kreeg net een redelijk dreigende lucht te zien en vond het wel leuk om ze ook met jullie te delen.
Rond 10 uur maakte ik deze foto uit mijn raam:
(foto's zijn te groot, dus linkjes. kwaliteit is ook niet al te best, met mobiel gemaakt)
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-OX6BCIXN.jpg

Nog geen 5 minuten later maak ik deze foto en begint het heerlijk te regenen en te waaien:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QEEY6XSF.jpg

en dan nog een foto na de bui, dit was ongeveer rond half elf:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VEW77ZKM.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:28

Mooi. Ziet er idd dreigend uit!

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:31

Bah ben je lekker een weekend weg..
hagel regen en onweer ook niet zuinig(Gramsbergen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:58

Ik heb net een shelfcloud gezien :D :D :D zal m zo posten!!
Oh dn ik zie net mammatus :D wat een leuke dag *\o/*

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:15

Aaaah gaaf Jolien! Dat is een mooi begin van de dag!
Hier onweert het wel, maar de wolken zijn niet erg bijzonder, helaas -O-

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:09

Jeetje, wat gaan jullie snel! Heb de eerste pagina's meegelezen, en nu zitten jullie al in de 90 :D
Was het topic een beetje kwijtgeraakt, maar hoop het nu weer wat bij te houden!

Moest vanmorgen toen ik op de fiets stapte (mendurance die letterlijk in het water viel) wel aan dit topic denken, dus ben afgestapt en heb even een fotootje voor jullie gemaakt...
Zag nl. zo'n wolk met van die "lobben" eraan, heel apart, had ze nog niet eerder gezien (ja, op de foto, maar niet zelf :D)
Zie hier, schuin vooraanzicht, vond het mooi en verontrustend tegelijk :Y)
Afbeelding

En hier parallel naast de wolk:
Afbeelding
Beetje jammer van de krappe compositie, maar stond net midden in het drop en toen ik bij een open veld was, was het weer weg...

Had zelf het idee dat dat op sneeuw/hagel wees, en heb inderdaad een hagelbui op m'n dak gekregen hierna.. :')

Citaat:
Ziet er veelbelovend uit!

Veelbelovend -O- jammer van mijn plannen die dag!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:11

Whut! Zaterdag 6 juni ben ik in Nederland aan het strand. Zakenreisje. :+ Ohhh menn... denk dat ik mijn camera maar probeer mee te nemen!

CAPE... <3

@Amanda: je laatste foto is erg mooi!

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:17

Onder die roze plek ligt Nederland?

Sllllik..... %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:21

Mooie foto's. Dat is nu mammatus!

Samen chasen Shanna? :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:22

Ik heb op zaterdag verplichtingen (lees: vip beach event) voor het werk, dus helaas... hoewel ik niet klaag want ik ben een weekend weg op kosten van het werk, haha. Zit er dus helaas niet in... anders had ik het direct gedaan! Op zondag vlieg ik pas om 6uur 's avonds weer terug, en mijn ouders komen die dag naar Amsterdam, gezellig *\o/* Maar wie weet gaat het weer los en ben ik precies op de juiste plek. You never know! Dus mijn camera gaat mee.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:33

Ik heb volgend weekend op de zaterdag vrijgezellen feest dus word echt niet blij van t weer

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:01

Het is nog een week weg... en zelfs op de dag zelf staat er niks vast. :) Niets is immers zo veranderlijk als het weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:29

Dit is een heel interessant kaartje, omdat het laat zien dat de cape(rechts onderin) voor meerdere dagen heel hoog is. Dinsdag piekt. Dat er dus slecht weer komt is wel duidelijk, komende week gaan we zien welke dag dat wordt en ik hoop intens dat het in het weekend zal zijn, ik kan niet wachten om op pad te gaan en ik heb verschillende medechasers al paraat staan! WOEP WOEP! Er wordt zelfs al gesproken van MCS cells, dus grote cellen die samenkomen. Denk aan Pinkpop vorig jaar.
(voor de duidelijkheid, de capewaarden geven de instabiliteit van de lucht aan, dus hoe hoger de instabiliteit, des de grotere kans op onweer <3 )
Afbeelding

En verder een heel interessant maar bizar filmpje over de El Reno tornado vandaag exact 2 jaar geleden. Hierbij overleden 4 stormchasers door deze tornado die onverwachte dingen deed. In dit filmpje zie je ook dat er een heleboel chasers uberhaupt de sjaak waren en kun je aannemen dat er velen van hun door het oog van de naald gekropen zijn...

En nog een foto, de tornado was dus 4,2 kilometer breed en had windsnelheden van 476 km per uur!!
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:38

El Reno... pfoe. Ik herinner me het ook nog goed.

Kaartjes zien er goed uit. Ik zeg: zaterdag of zondag, en graag omgeving Amsterdam zodat ik het vanaf daar kan zien. Maar niet als mijn vliegtuig vertrekt!!! :')

Hoewel ik na de turbulentie in Oklahoma volgens mij alles aankan, maar brrrrrrrrrr. Dat was echt het effect: vliegtuig valt naar beneden en het water in het bekertje komt er een seconde later achteraan. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:48

Annash schreef:

Kaartjes zien er goed uit. Ik zeg: zaterdag of zondag, en graag omgeving Amsterdam zodat ik het vanaf daar kan zien. Maar niet als mijn vliegtuig vertrekt!!! :')

Hoewel ik na de turbulentie in Oklahoma volgens mij alles aankan, maar brrrrrrrrrr. Dat was echt het effect: vliegtuig valt naar beneden en het water in het bekertje komt er een seconde later achteraan. :+

Haha maar dan heb je misschien wel goed uitzicht!!!
Ik vind t vooral bizar ook om te zien heoveel chasers er op zo'n moment rondrijden :oo Had jij daar ook t idee dat er veel chasers op pad waren?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:50

Even bijgelezen.

Prachtige foto's Amanda!

Vrijdag ben ik vrij, nice, hoop dat het noorden ook wat krijgt. :j

Vind vooral de periode van Pinkpop (12-14 juni) wat eng omdat mijn vriend er nu is, hoop dat het dan rustig blijft. :o

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:55

Joolien schreef:
Annash schreef:

Haha maar dan heb je misschien wel goed uitzicht!!!
Ik vind t vooral bizar ook om te zien heoveel chasers er op zo'n moment rondrijden :oo Had jij daar ook t idee dat er veel chasers op pad waren?

Niet qua aantal, maar de eerste chasedag in Texas (Amarillo, Lubbock, Lockney) was echt een gekkenhuis... wij waren van de grote weg afgedraaid zodat we even (een minuut of vijf) de bui konden bekijken. Echt idiote rotatie. Dit was de bui die urenlang een sterke hook had en onwijs veel rotatie (met verschillende mesos) maar die nooit een tornado vormde (je vraagt je werkelijk af waarom niet!)
Dus die bui komt op ons af, en Roger zegt dat we weer moeten gaan, want die meso komt recht op ons af. Wij in de bus en ik zweer dat we een minuut of vijf hebben staan wachten voor we de weg op konden draaien! Het was auto, aan auto, aan auto. Allemaal chasers.

Kortom: als die meso een tornado had uitgespuugd, dan hadden we iets minder zeker in de bus gezeten. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:58

Ja kan me voorstellen dat je dan bijna in je broek piest van angst :') Ik zou gewoon alvast gaan rennen ofzo. :')

Zie net een kaartje van aanstaande vrijdag voorbij komen, het wordt echt menens!! :oo :oo :oo Die cijfers zijn dus de capewaarden, vorig jaar Pinksteren was de capewaarde -11. Komt aardig in de buurt dus! :oo
Afbeelding

(ik krijg trouwens echt kippevel van dit soort kaartjes, kan echt neit wachten!!!!)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:01

Staat -11 gelijk aan joules? Ik ben nog niet zo van de kaartjes. :+

(Waar haal je dit vandaan? Wil ik ook voor de UK!)