Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:58

@Tyrcanol......ja dat is inderdaad kwalitatief uitermate teleurstellend! Zet het er ook altijd bij dat verzending op eigen risico is (maar wat zullen die mensen idd wel niet denken als ze niets ontvangen omdat het in de post "verloren" is geraakt......pppffff blij dat me dat nog niet gebeurd is, maar snap je gevoel wel!)

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:06

6 maart een dun shirtje verkocht. Ze vroeg naar de verzendkosten.
Dus ik zeg die zijn €2,00. Dacht zonde om daar een pakket van te maken.

Ze ging akkoord.
Maar vroeg later wel om de t&t code -O-

Stom van mezelf natuurlijk.
Had moeten vragen of ze het via pakket wilde.
Maar anderzijds was de prijs voor haal volgens mij al hoog. En ik dacht dat ze bij de €2,00 verzendkosten wel zou snappen dat ik brievenbus post bedoelde. En had ze kunnen zeggen dat ze via pakket wilde..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:08

Ojajoh schreef:
Tyrcanol schreef:
Er raakt de laatste tijd veel kwijt.
Nu weer 2 mensen die claimen niks gehad te hebben.
Echter maak ik altijd een foto als het gefrankeerd is maar toch vind ik het banketstaaf.

misschien heeel overdreven, maar heb je smartphone?
zoja, filmpje maken van het feit dat je hem post, dus ff inzoomen op het adres, envelop volgen met je camera en in de bus gooien
beter bewijs kan je niet hebben!

Dan zou ik de hele weg moeten filmen want wie zegt dat ik er daadwerkelijk in doe wat afgesproken is?
En dan moet ik wel heul veul filmen :oo
Maar idd dan heb ik wel nog meer bewijs.

Maar mijn foto's worden gemaakt op het postkantoor met TNT op de achtergrond.
Ga het toch niet laten frankeren om het vervolgens niet te posten? -O-

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:12

Tyrcanol schreef:
6 maart een dun shirtje verkocht. Ze vroeg naar de verzendkosten.
Dus ik zeg die zijn €2,00. Dacht zonde om daar een pakket van te maken.

Ze ging akkoord.
Maar vroeg later wel om de t&t code -O-

Stom van mezelf natuurlijk.
Had moeten vragen of ze het via pakket wilde.
Maar anderzijds was de prijs voor haal volgens mij al hoog. En ik dacht dat ze bij de €2,00 verzendkosten wel zou snappen dat ik brievenbus post bedoelde. En had ze kunnen zeggen dat ze via pakket wilde..

via wat verzendt jij dan.....vind die 2 euro zo'n raar bedrag, ken alleen de 1,62 en 2,16 enz....

Maar vind ook dat je zelf kan bedenken dat als het beneden de 5.50 is (DHL) of 6,75 (TNT) dat het dan brievenbuspost is.......jij kunt bedenken ik had het moeten vragen anderzijds, zij wil iets van jou en had het dus ook kunnen zeggen dat ze het met pakket wilde en wat daarvan de kosten waren......beetje twee kanten op.

vindt trouwens foto's maken of filmpjes van het feit dat je het verzendt wel een beetje erg.........als ik dat ook nog moet gaan doen dan wordt het helemaal een "dagtaak".....rijd je als speciaal naar het postkantoor voor de frankering en moet je ook nog gaan filmen en foto's maken (ik verwacht dat eerlijk gezegd niet van degene waar ik spulletjes van koop maar poog altijd wel zoveel uit te zoeken dat het maar beter in een pakketje kan.......better safe than sorry.....toch?!)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:49

2,16 was het idd :j

Ik maak altijd foto's.
Maar in het vervolg vraag ik of ze het via pakket willen ...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:30

Het is beetje zielig dat het "moet" maar op zich is het niet zo veel moeite natuurlijk als je een GSM hebt die kan filmen.

Je staat bij brievenbus, zet de telefoon op filmen, envelop in beeld, adres in beeld, envelop in brievenbus.....klaar. Hoeft nog geen minuut te duren :)

Wel balen dat er zoveel kwijt raakt zeg!

Ellende is natuurlijk ook dat je niet weet in hoeveel gevallen het gaat om kwijtraken...of niet versturen...of zeggen dat het niet aangekomen is -O-

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:29

Juist en dat laatste daar ben ik een beetje bang voor...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:52

Stybba schreef:
Is niet mijn bankje, maar een advertentie op marktplaats. :P Vroeg me af wie zoiets nou zou willen met zo'n tekst erbij :+

Eerlijk duurt het langst? :')

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:55

hier nog geen boeken binnen helaas, verkoper komt op bedrag van 7.40 uit voor verzenden omdat: 'En aangezien de verzendkosten 2,70 per boek zijn geweest, wat uitkomt op 5,40. En dan heb ik ook nog 1 euro ps betaald voor 2 bubbeltjesenveloppen zodat de boeken ongeschonden aan zouden komen.
Dat houd dus in dat het op een totaal van 7,40 uitkomt. '

Dus eigenlijk verwacht ze dat ik nu nog geld naar haar over ga maken, weet nog niet zo goed wat ik terug moet gaan sturen. Ze wil er verder niet op in gaan dus mails zijn zonde van mijn tijd zegt ze, iemand suggestie? Wil of mijn boeken of geld, en aangezien die boeken voor mijn gevoel nooit meer gaan komen wordt het denk ik het laatste, maar ja, zie dat maar eens te krijgen *zucht*

Als ze dat bankje zelf zo lelijk vinden hoeft toch niet te betekenen dat het zo is, misschien vind n ander m wel prachtig, zelfde als die tafeltjes van iemand hier met die oranje tegels, ik hou er niet van maar zag dat er genoeg waren die ze wel mooi vonden!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:03

Er zijn hier boven ergens wetsartikelen (of op zijn minst de theorie) aangewezen waarin staat dat als de verkoper aangeeft dat het verzonden kan worden, de verkoper verantwoordelijk is voor de goede aankomst. Misschien die aanhalen? Beetje indruk proberen te maken.. Want je staat in je recht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:24

Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe je als verkoper verantwoordelijk kan worden gesteld om iets goed te laten aankomen. Natuurlijk is het knap knullig als het niet gebeurt, maar meer dan juiste verpakken, juist adresseren en juist frankeren kun je niet doen toch? Zodra een pakketje bij DHL of TNT wordt afgeleverd heb je nog weinig invloed en is het maar duimen dat het aankomt? Als je als koper kunt bewijzen dat het pakketje niet deugdelijk verpakt is of op de juiste manier gefrankeerd is dan sta je in je recht. Maar heb tegenwoordig het idee dat zodra je iets in handen van de post geeft het in een goocheldoos stopt. En dan maar duimen dat het heel, binnen een acceptabel tijdsbestek ergens op de juiste plaats terecht komt. :=
Maar dan ligt het wel weer bij de verkoper om een klacht oid bij TNT neer te leggen. Daar wordt dan immers niet de dienst geleverd waar de verkoper voor betaald.

Zulke dingen zijn lastig en weerhoudt mij er tegenwoordig toch wel van om iets te laten versturen. Zit nu met ander gedonder van een flink bedrag. Loopt alleen niet via MP. Maar gewoon 'je geld terug eisen' zoals er een paar keer wordt geadviseerd is leuk. Maar haalt via de mail weinig uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:31

Als je het met een track and trace code verstuurd kan je bewijzen dat het ook echt verstuurd is, maar als iemand voor pakketpost betaald en de verkoper verstuurd het zelf als briefpost dan ligt de verantwoordelijkheid wel bij de verkoper vind ik. De verkoper heeft er zelf voor gekozen om het als briefpost te versturen zonder overleg, dat vind ik sowieso niet netjes..

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:32

Judith, verkoper heeft mij gezegd dat kosten voor verzenden 6.75 zouden zijn, prima, maar dan ga ik er vanuit dat dit met pakketpost is (leer voor volgende keer, gewoon zeggen dat het pakketpost moet worden) Verkoper heeft op eigen initiatief met brievenbuspost verstuurd en nu zijn de boeken nergens meer, en wat dan?
Het gaat mij trouwens niet om het hele bedrag, wil best bedrag door de helft doen hoor, ben de moeilijkste ook niet, vind het gewoon vervelend dat ik mijn boeken nog niet heb, verkoper legt het vervolgens bij mij neer terwijl ik als ontvanger niets kan doen bij Postnl, dit kan alleen verkoper, maar die wil denk ik helemaal niets meer gaan doen nu omdat alles wat ik nu ga sturen volgens haar vergeefse moeite is.

Ga in elk geval haar melden bij MP, heb ik in elk geval mijn plicht gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:54

Ik bedoelde het vooral algemeen. Als in jouw geval de verkoper doodleuk de boeken als brievenpost verstuurd terwijl je heel duidelijk voor pakketpost hebt betaald, lijkt mij dat de verkoper niet de verantwoordelijkheid heeft genomen die hij had kunnen nemen.

Melden bij MP is in dit geval helaas het enige wat je kunt doen. Jammer. := Hopelijk gaat er bij de verkoper nog een helder lichtje branden of zijn of haar verantwoordelijkheden en krijg je het bedrag (deels) terug. Of duiken de boeken nog ineens op.

Voor mij zorgen zulke ervaringen er toch wel voor dat ik alleen nog maar dingen afhaal. Kan ik eventueel nog de koop niet door laten gaan als de koper blijkt mij een poot uit te willen draaien. := Ik ben heel knullig meerdere tientjes kwijt dankzij een verkoper die een product verkocht voor een hele verkeerde maat. :n

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:06

Het gemiddelde (redelijk) dikke boek (alles kleiner dan de encyclopedie voor scheepskennis, en geloof me: dat is een flinke jongen!) past, mits netjes ingepakt, in een bubbeltjesenvelop prima door de brievenbus, maar het moet dan sowieso gewogen worden en bij een postkantoor/servicebalie worden gepost, omdat het echt niet in zo'n gewone oranje bus past (die 'hoek' bij de gleuf kan een A4-envelop met, zeg, een doodgewoon collegeblok erin al niet eens maken), dus volgens mij liegt ze of ze heeft belachelijk hard gepropt.
Dus volgens mij wordt Nikolletje gewoon flink belazerd. :=

Ik zou inderdaad aan de verkoper melden dat je het gaat aangeven bij MP en dit dan ook doen. :j

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:12

ik heb een melding gedaan bij marktplaats maar zou graag een 'intimiderend' mailtje willen sturen waarin het gewoon duidelijk is dat ze geld terug over moet gaan maken zonder gezeur, helaas ben ik hier niet heel goed, echte voorbeelden hiervan heb ik ook nog niet kunnen vinden, mocht iemand inspiratie hebben (graag met wat dure termen enz haha) dan mag die gerust een voorbeeldje in bij pb box droppen :P

Judith helaas hebben verkoper en ik nooit in de mails gezegd dat het om pakketpost zou moeten gaan, leer voor volgende keer, dat ik toch echt T&t code wil dus via pakketpost, maar voor nu is het gewoon balen....alhoewel, het had na alle goede ervaringen een keer mis moeten gaan natuurlijk...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:37

Ik ben erg goed in schelden met nette woorden, als het nodig is, laat maar weten, ik schrijf wel ff n briefje.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:44

Wat een mooie uitdrukking, schelden met nette woorden. :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:50

Ik ben toch wel benieuwd wat jij onder schelden met nette woorden verstaat :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:52

Ik kan hele, hele duidelijke brieven schrijven, die héél goed duidelijk maken hoe ik erover denk en hoe ik over iemand denk, zonder dat ik onbeleefd word.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:52

Dat soort brieven zie ik op mijn werk ook wel eens, maar die zijn meestal van het justitieel incassobureau. :+

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:59

Wat een verhalen weer.
Vervelend dat spullen niet aankomen, maar het gebeurd hier ook nog wel eens dat we iets middels brievenbus zending verzenden en het komt niet aan.
Zeg er wel vaak bij dat ik wel via de brievenbus wil verzenden, maar niet 100% kan garanderen dan dat het aankomt.
Artikelen boven de 15 euro verzend ik zowiezo niet meer via de brievenbus.

Was nu zelf op zoek naar kippen (levend voor in een hok) kom je allemaal advertenties tegen zonder telefoonnummer, dat vind ik zo irritant.
Nu maar gemailt, maar wil ze graag zaterdag ophalen, want het is een cadeau.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:16

Ik blijf het wel iets raars vinden, al die pakjes die niet aankomen. Je betaald voor een bepaalde dienst. Die dienst wordt niet geleverd. En vervolgens is het je eigen schuld omdat je niet aangetekend verzonden hebt.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:22

Ja, dat vind ik ook nog heel krom, en verzend om die reden ook mijn pakketten al een hele tijd niet meer met TNT.
Verzend nu met DPD, zelfde kosten, maar wel voor 250 euro verzekerd ALTIJD en de klant moet tekenen.

Als een pakket "kwijt" is bel ik hen, en geven ze het adres, of de plek waar die ligt.
Nog nooit iets niet meer terug gevonden!
Ook verzenden wij heel veel naar België, ook bijna dagelijks, bij TNT kwam meer dan de helft retour zonder dat het bij de klant was geweest, en de andere helft deed er ruim een week over om aan te komen.
Nu verzenden wij het, en een dag later (soms 2) is het bij de klant.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:27

Vjestagirl als je dat voor me wilt doen zou geweldig zijn! Laat maar weten of je nog iets nodig hebt van ons mailcontact dan :P

Begin weer wat hoop te krijgen!

HTM in mijn geval gaat het om brievenbuspost, denk dat dat niet terug te vinden is....