Ik had donderdag een koper voor mijn zadel alles al afgesproken zegt ze een half uur van te voren dat ze toch van de koop afziet, vond ik ook erg raar, hebben jullie dat ook vaker?
Ik had er weer 1 voor me bitloos hoofdstel per mail. Bieden is nl vanaf 50. Hebben we voor 40 euro inclusief een deal..pff wordt er zo moe van. Hij ligt me niet in de weg hoor dus dat scheelt.
O, maar VRAAGprijs is ook niet te begrijpen merk ik.... Als mensen een bedrag bieden wat ik te laag vind, mail ik netjes terug wat ik zelf in gedachten heb. Met daarbij dat ik dat er voor vraag. En dan krijg ik echt nooit een tegenbod. Ze haken dan af of ze accepteren de prijs die ik vraag. Prima, maar als ze mijn prijs te hoog vinden mogen ze best een tegenbod doen. Meestal wil ik het voor iets minder ook wel wegdoen.
Nou ik heb wat positiefs Net iemand geweest om een deken te kopen, had ze €5 meer geboden als wat ik in gedachte had, dus akkoord natuurlijk. Vroeg ze of ik de bandages en hoofdstel ook mocht zien, hoofdstel was te groot maar de bandages heeft ze ook nog meegenomen. Nu de rest nog verkopen.
Droomster
Geplaatst: 20-01-13 13:03
Ik krijg de laatste dagen eindelijk wat meer reacties op mijn advertenties Bijna alleen maar studieboeken, dus het is te merken dat de tentamentijd er weer aan zit te komen.
Maar ik vind het stiekem echt heel storend dat ze allemaal vragen of ze het boek mogen komen ophalen. Als er 1 iemand langs komt: oké. Maar als ik er straks weet ik veel hoeveel in een week heb, dan vind ik het best storend eigenlijk Helemaal niet over nagedacht toen ik de advertenties plaatste
Eerst nog maar zien of ze überhaupt kunnen op de afgesproken dagen, er niet vanaf zien of gewoon helemaal niet op komen dagen, etc.
Misschien kun je dan één avond/middag daarvoor inplannen ? Je hoeft toch niet doorlopend bezoek aan de deur te hebben ?
Droomster
Geplaatst: 20-01-13 13:42
Helaas hebben de kopers nu aangegeven niet allemaal op dezelfde dag te kunnen en ik heb zelf onregelmatige diensten (ochtenddiensten, avonddiensten, weekenddiensten). Dus het is best onhandig plannen
Ik heb ook weer wat hoor. Akkoord gegaan. Had gezegd dat ik het geld in de loop van de week over zou maken. Zo gezegd zo gedaan. Stuurt ze ineens een pb dat de koop niet door gaat .. Prima geef m'n geld dan maar terug.
Dagen niks meer gehoord en prompt een pakket. En ja hoor. Kapotte dingen en missende dingen! En ze heeft er gewoon schijt aan!
Lekker hoor die bokt markt. :s
roxiie
Geplaatst: 20-01-13 13:57
Dat kun je wel melden aan een modje hoor
Saul
Geplaatst: 20-01-13 14:01
Dat heb ik ook wel gedaan. Heb gelukkig de foto en advertentie en pbs opgeslagen.
Dames, ga dit even lekker ergens anders uitvechten. Ik heb nu een paar het bericht zien langskomen dat het verder via de PB opgelost gaat worden, maar ondertussen zie ik nog steeds met dezelfde vaart berichtjes verschijnen.
Om de boel toch nog een beetje gezellig te houden: van de week twee boeken gekocht bij 2 verschillende mensen en dit is prima verlopen. Kwestie van mailtje van mij over de prijs, mailtje van verkoper terug met bankgegevens, mailtje van mij met betalingsbevestiging, mailtje van de verkoper met bericht dat het is verstuurd en tot slot mailtje van mij dat ik twee dagen later de boel heb ontvangen.
Lekker vlot, verder geen poespas eromheen
pmarena
Geplaatst: 20-01-13 15:22
On-topic inderdaad: zo hoort het ook, gewoon netjes. Ik heb gisteren ook een via Marktplaats gekocht boekje ontvangen.
Meestal gaat het gewoon prima gelukkig, als zowel koper als verkoper gewoon vlotjes hun zaken afhandelen en de ander op de hoogte houden, en afspraak = afspraak hanteren, dan gaat het gewoon vlot.
Ik kreeg overigens net dus inderdaad een mailtje over het dressoir waar ik het eerder over had...de hoger biedende man is niet op komen dagen, en of ik hem nog wil hebben....
Ik heb tot op heden niets vernomen van de gelpad koper....... Hij staat gewoon weer te koop en ligt weer gewoon op de stapel met verkoopbare spullen! Erg jammer!
heb een (speel/kinder)fornuisje op MP staan met heel veel toebehoren, aardewerk serviesje, bestek, bestek-lade, potjes, pannetjes etc. Nou hoef ik er niet veel voor te hebben, maar het bod wat ik kreeg van 3,50 vond ik toch echt te weinig hoor! Daar koop je niet eens zo'n serviesje voor!
birte
Geplaatst: 20-01-13 16:59
ik heb net weer een onzin bod gekregen, ik heb 2 kieffer singels te koop staan (nieuwprijs bijna 60 euro per stuk) vraagprijs 30 euro per stuk
krijg ik een bod van 10 euro voor alle 2
je zou toch zeggen dat als je de nieuwprijs en de vraagprijs neer zet dat er dan ook serieus geboden kan worden. (ze zijn trouwens in nieuwstaat (amper gebruikt) en netjes gewassen)
Nee, ik heb vriendelijk bedankt.... laat me geen derde keer in de maling nemen
Het vertrouwen is er gewoon niet meer.
Zie het al helemaal gebeuren, rijden we daar speciaal met een aanhanger naartoe, en heeft er ineens weer iemand gebeld met een hoger bod, of de buurman kwam net langs en wilde hem wel hebben dus hebben ze dat maar gedaan....
Ik hoef niet meer zo nodig
Heb ze wel succes gewenst met de verkoop en gezegd dat ik er in eerste instantie nog wel 300 euro voor over had ook, en dat ze hem voor dat bedrag best moeten kunnen verkopen
MarvanTom
Geplaatst: 20-01-13 17:22
Wij hadden met onze salontafel weer enorm veel geluk. De man was al akkoord met ons bod en in de tussentijd waren er mensen die meer hadden geboden. Die man had die mensen netjes een mail gestuurd dat als wij de tafel niet zouden nemen, zij de tafel mochten halen voor hun bod. Dus hij kon ze weer mailen dat wij de tafel hadden genomen.
Ik ga zo ook weer een lading advertenties op mp zetten. Had toevallig nog wat paardjes en hondjes van schleich op zolder liggen. Heeft iemand hier daar verstand van en enig idee wat het ongeveer waard is? Ik heb namelijk echt geen idee!