Ook hier de hele dag zo goed als droog,na vanochtend 3 hele korte maar pittige regenbuitjes. Er is toch echt wel noodweer op komst hoor,er is geen enkele zwaluw te zien in de lucht. Trouwens je ziet geen een vogel meer in de lucht op een enkeling na. Vogels voorspellen ook heel goed of er iets op komst is.
Hier word het ook wel erg bewolkt en dreigend! Je kan de lucht zowat vast pakken zo zwaar! Getver...ik hou hier niet zo van!
1Boefje
Geplaatst: 21-08-11 18:00
K weet niet hoor Iefke, op de radar zie je gewoon geen enkele wolk of iets wat op een beginnend onweer lijkt! Klopt er wel iets van de voorspellingen van het KNMI?????
Vanmorgen bij de heide in Valkenswaard gaan rijden, het was bloedheet!! Uiteindelijk toch nog een mooie rit van 25 km gemaakt en een gemiddelde snelheid van 12 km/u Topsnelheid van de Haflinger: 41 km/u topsnelheid draver: 59 km/u Even een nieuw speelgoedje uitgeprobeerd! Op de terugweg zei de temperatuurmeter van de auto 29,5 graden (14:37). Eerst daarna thuis de tuin gedaan in de hitte, het begon verkoelend te regenen. Ik zweette me kapot! Daarna een heerlijk verkoelend bad genomen............zalig!
Maaike_Ma
Geplaatst: 21-08-11 18:01
Hier werd het net dreigent grijs. Paarden zijn erg onrustig hele tijd hinneken en bij het hek staan. Nu begint het weer licht te worden maar in de verte al wel rommelen
Weet niet wélk weet bericht je net zag op t.v.?maar bij de NOS zeiden ze kans op zwaar tot zeer zwaar onweer. Op BR zie je zowat niets,mja die kan je niet écht serieus nemen. Ik zie hier alweer blauwe plekjes in de lucht komen.
xYaartje
Geplaatst: 21-08-11 18:13
-
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 10-05-24 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Vanmorgen was het heel mooi weer, totdat er een onweersbui langs waaide, paar donders, paar spetters en verder weer mooi weer. Het is hier binnen nu 22 graden, de katten liggen voor pampus op de bank. Mag vanavond wel even onweren, gewoon een onweersbui, geen noodweer. Gezellig, op de bank tv kijken en wat flitsen op de achgtergrond..
Anoniem
Geplaatst: 21-08-11 19:02
xYaartje schreef:
Hier zal al wel een bui komen volgens buienradar en het rommelt inderdaad al in de lucht, flits heb ik ook al gezien. Dus ik ben benieuwd hoe erg het word
Misschien hebben we te snel geroepen. Tijdens het eten (buiten) heb ik een onweersbui tot ontwikkeling zien komen. De wolken zijn snel, klonteren samen en groeien hoog uit. Activiteit genoeg in de atmosfeer! De bui is te zien op de buienradar onder Eindhoven. Een half uur geleden was hij er nog niet. Ik ben dus benieuwd of deze ontwikkeling zich verder België in gaat gebeuren, dan kunnen we nog wel wat verwachten!
Rienn
Geplaatst: 21-08-11 19:15
Heerlijke dag vandaag! Jammer van de wolken zo af en toe. Nu is de lucht dicht... ben benieuwd wat er uit komt. (Volgens buienradar vrij weinig.)
gohya
Geplaatst: 21-08-11 19:17
Nou hier word het anders behoorlijk blauw,ook die hete zon is weer terug. Mja nog ruim 1 week en dan begint de herfst!
Akecheta
Geplaatst: 21-08-11 19:20
Ik denk toch ook dat het wel meegaat vallen, op een enkele heftige bui na.Want ik geloof wel dat áls er nu een onweersbui ontstaat, het een heftige zal zijn. Vanmiddag was op dit plaatje west NL geel, en midden/zuid/oost NL okergeel. Utrecht was bv ook okergeel, en is nu al groen Van mij mag in ieder geval de benauwdheid wel mijn huis uit. Pfoe, is gewoon niet grappig.