Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:28

Quidou schreef:
Besef jij wel hoeveel mandarijnen jij eet! 11 mandarijnen, ja ik denk dat dat echt te veel is :p Niet slecht bedoeld hoor, maar zeg nu zelf!

Een mandarijn is ongeveer 25cal, dus x 11 kom je uit op 275 cal alleen al aan mandarijnen...
Dan nog je appels dr bij (60 per appel) is 120, zit je al aan alleen fruit op 400 cal.. De rest zal ik dr nog maar even niet voor je bij optellen, wil je goede gevoel niet wegnemen.. :')

Dan ben ik blij dat ik liever een mandarijn eet dan een appel. Minder calorieen! :D

Mijn dag van vandaag ziet er zo uit:

O: 2 volkoren crackers met slankie en 1 bruin broodje met appelstroop
T: 5 druiven :')
L: (eigenlijk avondeten omdat ik vanavond college heb). Halve pizza ( :o )
T: bruin broodje met ham
A: Salade van 2 rode bieten en drie augurken
T: Weet ik nog niet, waarschijnlijk een banaan, appel of kiwi
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-11 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:29

Eefske schreef:
caloriechecker.nl
Oke thanks! :D
*gaat de calorieën van mijn dag vandaag ff bij elkaar optellen*

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:32

Haha wat grappig dat iedereen direct weer gezond begint in een nieuw jaar, hoorde net dat het in de top tien stond van goede voornemens :+

Ik denk er zelf ook weer om nu na de feestdagen en wil ook weer wat kilotjes kwijt, maar een bewust dieet volg ik niet.

Mijn dag bestaat uit 1 broodje en 2 crackers in de ochtend met meestal een stuk fruit of een gekookt eitje een bak koffie met een zoetje(Ja van koffie poep je goed :o )

Middag eet ik meestal gewoon een koekje en wat drinken(altijd veel water drinken liefste met wat citroen sap erdoor)

Avond eten net waar we zin in hebben daar denk ik niet teveel bij na mijn vriend houd ook gewoon van lekker eten.

En in de avond zelf neem je nog wel eens een biscuitje bij een kopje thee heah :D

Dus ik wil ook graag meedoen voor goede ideeën!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:40

Sabin_e schreef:
Eefske schreef:
caloriechecker.nl
Oke thanks! :D
*gaat de calorieën van mijn dag vandaag ff bij elkaar optellen*

Hij is leuk, die caloriechecker.

had het volgende ingevoerd:

- o: 3 bruine boterhammen met runderrookvlees
- l: 1 bruin piramidebroodje (stond er niet bij, dus heb een ander hard bruin broodje gekozen) met runderrookvlees en komkommer en cherrytomaatjes
-t: magere yoghurt, tuinkruidenbouillon
- a: erwtensoep

Ondanks de snert (met rookworst) :o zat ik toch nog rond de 1200 calorieen, dus onder gemiddeld.
Ik was helemaal happy... :D

(heb even een dag in de vakantie uitgeprobeerd, met shoarma als avondeten en voor ontbijt en lunch witte bolletjes met kaas en katenspek. 3500 calorieen voor die dag...) :o

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:49

Quidou schreef:
Een mandarijn is ongeveer 25cal, dus x 11 kom je uit op 275 cal alleen al aan mandarijnen...
Dan nog je appels dr bij (60 per appel) is 120, zit je al aan alleen fruit op 400 cal.. De rest zal ik dr nog maar even niet voor je bij optellen, wil je goede gevoel niet wegnemen.. :')

Ik tel mijn calorieen ook niet, ik eet gewoon regelmatig en veel fruit (aangezien ik dat eerst helemaal niet deed, ik probeer het langzaam op en af te bouwen, ik ga mezelf niet meteen uithongeren, dan hou ik t niet vol... Gewoon langzaam mijn eetpatroon veranderen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:52

spottedponie schreef:
Quidou schreef:

Ik tel mijn calorieen ook niet, ik eet gewoon regelmatig en veel fruit (aangezien ik dat eerst helemaal niet deed, ik probeer het langzaam op en af te bouwen, ik ga mezelf niet meteen uithongeren, dan hou ik t niet vol... Gewoon langzaam mijn eetpatroon veranderen

Hier sluit ik mij bij aan.. dat is wat ik ook doe.. :j

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:56

Sabin_e schreef:
Vandaag is mijn dag:
O: 2 volkoren boterhammen, een met runderroodvlees en een met file american. 1 beker melk en 1 glas water
T: Stuk komkommer
M: Bakje yoghurt en 1 bruine boterham met kipfile
T: Suikervrije mueslireep en 1 kiwi
A: Zalmfile met sla (zonder dressing) en boontjes, glas water
T: Plakje suikervrije ontbijtkoek zonder boter, glas Roos Vicee
Dit samen is 1355 kcal.
Volgens Caloriechecker eet ik te weinig calorieën voor iemand van mijn leeftijd en gewicht. Maargoed, dat is ook een beetje de bedoeling als je wil afvallen toch? Ik eet niet ongezond te weinig en "de hoeveelheid vet in je eten is prima: niet te veel en niet te weinig".

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:58

Melanie_B schreef:

Gelukkig een medestander, ik begon me al rot te voelen omdat ik (nu nog) teveel eet...
:+

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:58

Trouwens als ik 90 minuten moet voetballen neem ik in de rust nog een extra kop thee, soms een dextro energy en een mueslireep (en vóór aanvang van de wedstrijd heb ik meestal net m'n ontbijt op). Dus ik compenseer ook wel weer iets qua eten met het sporten :)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:00

spottedponie schreef:
Melanie_B schreef:

Gelukkig een medestander, ik begon me al rot te voelen omdat ik (nu nog) teveel eet...
:+

Ik ook hoor! :j

pinto_1 schreef:
(heb even een dag in de vakantie uitgeprobeerd, met shoarma als avondeten en voor ontbijt en lunch witte bolletjes met kaas en katenspek. 3500 calorieen voor die dag...) :o

_O- _O- WOEPS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:01

Ik heb net mijn 'avondeten' op, die halve pizza, MY GOD wat was die lekker. :9 I know, het was slecht, maar het kwam nu eenmaal zo uit en het was maar een halve (ik wilde eigenlijk de andere helft ook nog in de oven gooien maar heb mezelf toch tegen kunnen houden)!

Gelukkig kan ik die pizza hier in de buurt niet krijgen, ik moet hem speciaal bij mijn vriend uit de supermarkt halen en dat is 60 km hier vandaan. Dus dat scheelt, kom ik ook niet zo snel in de verleiding. :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-11 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Monnie_

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:10

11manderijnen is echt te veel hoor, in fruit zitten veel fruitsuikers dus 2 porties per dag is genoeg. 1 portie is 1 appel of 2 manderijnen

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:11

Nou bij mij mogen er ook wel een paar kilootjes vanaf ;) Gelukkig niet al te veel (3-5), maar moet er wel wat voor doen! Merk dat het niet paardrijden door de vorst er in heeft gehakt :')

Lastig is weer dat ik een allergie/overgevoeligheid heb voor koemelk, tarwe, ei. Dus ik mag eigenlijk geen brood en anders wit brood.

Eten vandaag:
O: 250 ml geitenyoghurt met een schepje suiker
T: 3 manderijnen
M: 3 witte boterhammen met geitenkaas
T: Stuk fruit (banaan) of een rijstewafel met beleg
A: Japanse teriyaki (hoe schrijf je dat) met rijst :9 (flink bord, heb altijd trek 's avonds!)

Moet nog maar eens gaan berekenen hoe ik met de calorien zit dan :) Hoop niet te weinig!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:12

Wuis schreef:
Ik heb net mijn 'avondeten' op, die halve pizza, MY GOD wat was die lekker. :9 I know, het was slecht, maar het kwam nu eenmaal zo uit en het was maar een halve (ik wilde iegenlijk de andere helft ook nog in de over gooien maar heb mezelf toch tegen kunnen houden)!

Gelukkig kan ik die pizza hier in de buurt niet krijgen, ik moet hem speciaal bij mijn vriend uit de supermarkt halen en dat is 60 km hier vandaan. Dus dat scheelt, kom ik ook niet zo snel in de verleiding. :Y)

Je mag af en toe echt wel zondigen hoor! En wat je zegt: je hebt nu een halve op, terwijl je normaal misschien een hele op zou eten +:)+

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:15

'Zondigen' doe ik ook af en toe. Ook als 'beloning' voor de andere goede dagen. Als ik zondig mag ik ook een halve pizza of wat vet-arme chippies O:) (meestal gebeurt dat ik het weekend trouwens :Y) ).

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:16

Zondigen meestal op zondag :+ Dan ga ik soms bij m'n oma langs en ik kán haar gehankballetjes niet weerstaan :n :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:17

Ik kan beter nu teveel mandarijnen eten en zorgen dat ik geen honger heb, dan maar 2 mandarijnen nemen en gaan zitten snaaien...

Uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen manier, ik weet in ieder geval zeker dat ik er op mijn manier wel kom...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:18

O ; Niks
T ; Niks
M ; Kampioentje met kipfilet 2 plakjes een Krackers met American filet ( vaasa kracker ofzo met veel vezels ) En een witte boterham met american filet en komkommer stukjes . en een beker melk. Die vervang ik morgen voor thee! Wajoo me lunch was gewoon 461 calorieen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:24

_Kimmm schreef:
O ; Niks
T ; Niks
M ; Kampioentje met kipfilet 2 plakjes een Krackers met American filet ( vaasa kracker ofzo met veel vezels ) En een witte boterham met american filet en komkommer stukjes . en een beker melk. Die vervang ik morgen voor thee!

Ontbijten is erg belangrijk hoor!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:24

Weet ik maar heb er gewoon geen tijd voor en weg krijg ik het ook amper.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:27

Je kan het toch rond 10 uur eten?

Alleen lunchen is écht niet goed hoor.. Dit houd je écht niet lang vol.
Goed voor jezelf zorgen!

Heb een lekker soepie als lunch! :9

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:28

Ik zie trouwens als banner in het topic reclame voor broodjes. Geel, roze en blauw :r

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:28

Ik zal is proberen om tien uur wat te eten , k eet eigenlijk al jaren smorgens niet. :o

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:29

Lins_Vetra schreef:
Ik zie trouwens als banner in het topic reclame voor broodjes. Geel, roze en blauw :r

Jaa ik ook vraag me af wat het is :P

okido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:29

Nou ik ga vanaf maandag 10-1 beginnen
moet er echt van komen dus ga er lekker streng tegenaan
ga 2 x in de week naar de sportschool en 5 dagen naar mn paard
voor de rest letten op mn eten kijken wat er van komt
ga elke week dan noteren wat ik ben afgevallen
dat word afzien maar voor het goede doel!!!