Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem_

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:20

dan moet het lukken :)
ik heb boekje 1x gelezen, en dan cursus van 3 avonden gedaan met oefen examens :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:22

Ik ga ook wel zenuwachtig worden hoor :j Heb er vannacht over gedroomd, haha.
Nouja, ik moet 's ochtends afrijden, en die avond ga ik met een vriendin naar Jan Smit, kan ik of mijn verdriet verdrinken, of heel veel proosten op mijn rijbewijs :Y) :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:23

Komt vast goed hoor Mandieetje! Ik had het boek één keer doorgelezen en de CD-rom één keer helemaal gedaan. Oh en nog wat oefenvragen uit het oefenboek. Nou, het was een eitje. :') Weinig fouten gemaakt ook.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:25

Veel vragen op het theorie-examen zijn ook heel erg logisch - maar dan moet je ze nog wel goed beantwoorden. :=
Ik kreeg de vraag "Wanneer moet je je auto verlaten wanneer je te water raakt?"
A) Zo snel mogelijk
B) Wanneer de auto pas volledig onder water is.

Ik zat daar echt van: "Oké, dit is té makkelijk. Het is een strikvraag, ik weet het zeker."
Dus koos ik voor B. Hartstikke fout natuurlijk. :o

Niet te moeilijk denken dus tijdens je theorie-examen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:26

Ik heb net weer heel fijn gereden. :D Voor het eerst met navigatie, ging prima. :) Heb toch een pakket genomen 15 lessen en examen. M'n instructeur denkt dat ik het daarmee ga redden. Dus dat zijn nog maar 14 lessen nu!! :D

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:46

_Lindsey schreef:
__KELLY schreef:
Gefeli Lindsey *\o/* ... Las het al bij verhaal van de dag op hyves :D

Brrr ik moet over 2 weken ook .. hoop dat ik dan net als jou in 1x slaag want ben een beetje gelijk met jou begonnen volgensmij :):)

En wat voor auto doe jij? Ik hou mn scooter gewoon. Kan altijd een auto van hier pakken als ik wil. Ik kan wel een auto betalen maar die maandelijkse lasten aan de auto vind ik een beetje veel.

Mijn ouders rijden beide automaat en dat wil ik niet aanwennen :Y)
Dus ben nu lekker aan het rondkijken, eerst die scooter maar verkopen

oowja oké hahaha nouwja ze hebben het wel goed bekeken... lekker makkelijk :Y) .. en over een tijdje bestaan dr geen schakelauto's meer. Maar snap als je er nog niet aan wil wennen. Ik vind automaat ook nog niks.
Wat voor scooter heb je? Mijn nichtje wil nog een nieuwe scooter .. maar wel een Zip :=

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:52

Mandieetjee schreef:
ben zo zenuwachtig voor morgen de theorie ! heeelluuupp!! :9

succes er mee!
Komt vast helemaal goed.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:53

Wanneer moet je voor je praktijk ?? ;)

Aranel schreef:
Ik ga ook wel zenuwachtig worden hoor :j Heb er vannacht over gedroomd, haha.
Nouja, ik moet 's ochtends afrijden, en die avond ga ik met een vriendin naar Jan Smit, kan ik of mijn verdriet verdrinken, of heel veel proosten op mijn rijbewijs :Y) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:29

@ Mandieetjee ; komt goed, mij is't ook gelukt ;)
De vragen zijn over het algemeen heel logisch. Tuurlijk zitten er wel bij dat je denk van 'hmmm, hoe zat t ook alweer'.
Zolang je de vraag goed leest kan er niet veel fout gaan.

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:49

__KELLY schreef:
oowja oké hahaha nouwja ze hebben het wel goed bekeken... lekker makkelijk :Y) .. en over een tijdje bestaan dr geen schakelauto's meer. Maar snap als je er nog niet aan wil wennen. Ik vind automaat ook nog niks.
Wat voor scooter heb je? Mijn nichtje wil nog een nieuwe scooter .. maar wel een Zip :=

_O- ik heb een zip waar ik vanaf wil, een zwarte :)

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:17

IK BEN GESLAAGD :):) :):) :):) *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:19

gefeliciteerd!!

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:20

Had het niemand verteld dit keer, heeft erg geholpen want was lang niet zo zenuwachtig als de vorige x :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:21

Gefeliciteerd Patricia!

Ik had net ook weer rijles, keren op de weg geleerd, en nu gaat hij mijn TTT aanvragen! :)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:38

gefeliciteerd! :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:02

_Lindsey schreef:

Geen schakkelauto's meer, hoe weet jij dat?
Ik denk persoonlijk dat die er niet uitgaan hoor teveel jongeren die het veel leuker vinden dan een automaat.
Ik wil zelf ook niet in een automaat afrijden, vind schakel veel handiger denk ik.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:06

Weet iemand dit trouwens.
Mn examen tijd is 08.55 zelfde tijd als mn ttt toen was ik om 09.45 weer thuis, Als ik nou slaag
kan ik dan meteen naar t gemeentehuis die geloof ik tot 12 uur open is om hem aan te vragen?

En als je hem met spoed aanvraagt hoelang duurd het dan?
En hoelang duurd het zonder spoed?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:11

Ik denk dat je dat allemaal kan nakijken op de site van CBR en je gemeentehuis. Ik heb zelf geen idee ;)

Heeft iemand enig idee of je les kan krijgen in je eigen auto? :o Ik wil in m'n smartie rijden!! :P

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:13

_Lindsey schreef:
__KELLY schreef:

_O- ik heb een zip waar ik vanaf wil, een zwarte :)

oehhh ik zal het eens aan dr vragen :D !!
Heb je een advertentie ofzo? Dan mail ik ehm naar dr door :Y)
Maar ze wil dr wel 1tje met zo'n wintscherm enzo maar dat kan je dr toch gewoon zo opzetten?
Tenzij ze een hele nieuwe wil >;)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:14

In zoetermeer kost het 33,50 extra om een spoedaanvraag te doen. In totaal dus ongeveer 78 euro O_O

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:16

Vandaag om 08.00 uur heb ik mijn TTT gehad. Heb vrijstelling gekregen :D Maar de parkeeropdracht was niet voldoende :o
Verder zaten er goede momenten tussen maar ik kreeg ook wat opmerkingen natuurlijk. Vooral wéér dat kijken. Als ik het al gezien heb zeggen zij dat ik niet keek. Het is echt altijd dat kijken :P
Nu nog 10 lesjes ongeveer en dan mag ik hopelijk op :D
Voor de geslaagden: Gefeliciteerd!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:19

wemkelover schreef:
_Lindsey schreef:

Geen schakkelauto's meer, hoe weet jij dat?
Ik denk persoonlijk dat die er niet uitgaan hoor teveel jongeren die het veel leuker vinden dan een automaat.
Ik wil zelf ook niet in een automaat afrijden, vind schakel veel handiger denk ik.

Haha ze verdwijnen niet op de 1 of andere dag :P
Maar daar gaat de markt wel meer naar toe naar meer automaten omdat schakelen eigenlijk onzin is .. een automaat doet precies het zelfde en is handig.. dus ooit gaat het wel eens gebeuren.
Ik hoef ook geen automaat .. vindt schakelen prima en heb weinig keuze :P ..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:21

__KELLY schreef:
Haha ze verdwijnen niet op de 1 of andere dag :P
Maar daar gaat de markt wel meer naar toe naar meer automaten omdat schakelen eigenlijk onzin is .. een automaat doet precies het zelfde en is handig.. dus ooit gaat het wel eens gebeuren.
Ik hoef ook geen automaat .. vindt schakelen prima en heb weinig keuze :P ..

hahahah, nee ik liever ook niet en me vriend wil dat al helemaaaal niet en aangezien hij de auto gaat halen (is al druk bezig aan sparen en kan over niks anders hebben) heb ik geen keus helaas. Zelf de centjes niet ervoor.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:22

ChrissiejJ schreef:
Vandaag om 08.00 uur heb ik mijn TTT gehad. Heb vrijstelling gekregen :D Maar de parkeeropdracht was niet voldoende :o
Verder zaten er goede momenten tussen maar ik kreeg ook wat opmerkingen natuurlijk. Vooral wéér dat kijken. Als ik het al gezien heb zeggen zij dat ik niet keek. Het is echt altijd dat kijken :P
Nu nog 10 lesjes ongeveer en dan mag ik hopelijk op :D
Voor de geslaagden: Gefeliciteerd!

Goed hoor!!!
Heb je toch geluk gehad ondanks de parkeeropdracht. Hoop dat je snel examen mag doen!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:22

SamSter schreef:
Weet iemand dit trouwens.
Mn examen tijd is 08.55 zelfde tijd als mn ttt toen was ik om 09.45 weer thuis, Als ik nou slaag
kan ik dan meteen naar t gemeentehuis die geloof ik tot 12 uur open is om hem aan te vragen?

En als je hem met spoed aanvraagt hoelang duurd het dan?
En hoelang duurd het zonder spoed?

Meestal gaat er 1 nacht overheen, aldus het CBR. ;) Voordat je 'm aan kunt vragen dus.
Was bij mij ook zo jammer. Ik had 'm rond 12 uur gehaald, en om 16.00 uur hadden ze nog niets binnen bij 't gemeentehuis. Toen kwam Pasen en dus moeten wachten tot dinsdag terwijl ik 'm de donderdags al gehaald had. :oo