Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:40

nine1987 schreef:
ik ben verhuisd van limburg naar zuid holland, en nu krijg ik in de winkel dagelijks te horen: "oh je komt hier niet vandaan he?" en dat dan zeker 20x per dag.. Ben in staat om een briefje op mn voorhoofd te plakken: "Ja ik ben een limbo.."

Zucht.... :P

Ik had dat ook toen ik hier pas woonde.
Ik was 12/13 toen ik naar Utrecht verhuisde & ik werd er zo gek van (van al die opmerkingen) dat ik ook maar mijn accent ben gaan aanpassen :o
Nu hoort niemand van mijn vrienden hier dat ik uit Limburg kom, tenzij ik ze thuis uitnodig of iemand hier met een Limburgs accent praat want dan schakel ik weer over! :=
Mijn ouders en familie kennen mij trouwens niet met het Utrechtse accent, en velen van mijn vrienden mij niet met het Limburgse accent.
Ik voel me er vaak onzeker over :o heel irritant, levert ook ingewikkelde situaties op als ik vrienden mee naar huis neem. Dan ontwijk ik eigenlijk alle woorden met de G en woorden met een R aan het einde.. := De meeste mensen sleur ik dan ook gelijk mee naar mijn kamer. :')

meggiemeg

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:59

Heb het ook, alleen ik woon hier al mijn hele leven, praat alleen wel zo netjes mogelijk abn ipv in het dialect mee te gaan.... Vind het niet kunnen bij mijn werk en mijn vorige werk ook niet... Pest is dat ik het dialect prima kan en zodra iemand er mee begint ik heel goed op moet letten om het niet ook te doen want dan kom ik er de rest van de dag niet meer af.....

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:34

nine1987 schreef:
ik ben verhuisd van limburg naar zuid holland, en nu krijg ik in de winkel dagelijks te horen: "oh je komt hier niet vandaan he?" en dat dan zeker 20x per dag.. Ben in staat om een briefje op mn voorhoofd te plakken: "Ja ik ben een limbo.."

Zucht.... :P

tja ben nie voor niks in limbo gaan wonen daar zijn ze stukkkken vriendelijker en doen nooit raar;-) in holland hoor je er niet zomaar bij hahahhaa

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 01:01

Ik had gisteren een aparte.. Werk oa als caissière bij een selfservice restaurant. Kwam een vrouw naar me toe, op een hele normale, nette toon. Ze had zalm besteld, maar dit duurde te lang, dus wilde ze haar geld terug. Ik vertelde haar: "Dat is prima, momentje, ik haal even een collega erbij, want in mijn huidige functie mag ik niet zomaar geld teruggeven."

De vrouw ontploft, schreeuwt "TRUT" door de hele tent, propt haar bonnetje op, smijt hem op de grond en loopt stampvoetend weg. Ik was echt flabbergasterd :') kijk achter me mijn 2 collega's aan en die haalden hun schouders op, stomverbaasd.

Achteraf bleek dat haar man vergeten was de zalm op te halen :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:11

Dat is er een die geen manieren kent, je legt het netjes uit en nog is het niet goed....

Gisteren een klant aan de telefoon: ik wil graag informatie over douchecabines. Ik zeg tegen die meneer dat wij ze niet hebben maar dat ik wel een telefoonnummer en eventueel een website voor hem heb van een collega die ze wel verhuurt. Waar dat op sloeg! Het bedrijf staat in de telefoongids onder die noemer dus hebben wij ze ook..... Ehhhh meneer ik kan er niets aan doen dat er bij de telefoongids bepaalde takken samen worden gevoegd van bedrijven, dat wil nog niet automatisch zeggen dat we dat dan ook moeten gaan verhuren... Hij wilde niet eens de naam of wat dan ook meer hebben, ging zelf wel op zoek, ook prima.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:25

Van de week wel iets grappigs gehad.
Het was best druk in de winkel en we waren met 3 kassa's aan het draaien.
Komt er een man bij mij aan de kassa, dus ik alles gescant en die man had betaald met de pinpas. Dus ik vroeg daarna of hij zegeltjes spaarde. Waarop hij heel luid antwoorde dat ik ze zelf mee mocht meenemen. En zo luid dat iedereen het kon horen. Toen vroeg ik of hij het bonnetje wilde en opnieuw heel luid dat ik het ook zelf mocht houden. En ondertussen keek hij rond of iemand hem hoorde...
Dus ik zag dat zijn pinpas nog in de pinautomaat zat toen hij weg wou lopen, dus zei heel gevat en een iets harder, meneer mag ik deze ook houden? Met de pinpas in mijn hand.
Man schaamde zich dood.

Ik weet het, niet zo netjes maar het was gewoon een inkoppertje :')

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:31

Ik had zelf een rare/lompe opmerking gister.
Ik zou een patient terugbellen om te zeggen dat ze een blaasontsteking had en er een kuur voor haar klaar lag bij de apotheek.
Neemt ze op, noem mijn naam etc, zeg ik: ' Gefeliciteerd u heeft een blaasontsteking!'
Gelukkig kon ze het wel hebben en vroeg waar ze haar prijs op kon halen ''Bij uw apotheek mevrouw'', maar vond het wel lomp van mijzelf. :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:33

_coquette_ schreef:
Komt er een man bij mij aan de kassa, dus ik alles gescant en die man had betaald met de pinpas. Dus ik vroeg daarna of hij zegeltjes spaarde. Waarop hij heel luid antwoorde dat ik ze zelf mee mocht meenemen. En zo luid dat iedereen het kon horen. Toen vroeg ik of hij het bonnetje wilde en opnieuw heel luid dat ik het ook zelf mocht houden. En ondertussen keek hij rond of iemand hem hoorde...
Dus ik zag dat zijn pinpas nog in de pinautomaat zat toen hij weg wou lopen, dus zei heel gevat en een iets harder, meneer mag ik deze ook houden? Met de pinpas in mijn hand.
Man schaamde zich dood.

:j _O-

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:33

_coquette_ schreef:
Man schaamde zich dood.

Geweeldig, goed gedaan :))

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:12

Ik ben gisteren echt boos geworden op een klant :o

Heel aso, maar ik laat me niet afkatten :o . Als die klant een klacht indient, heeft hij nog gelijk ook, maar hij was gewoon onuitstaanbaar :(

Klant staat aan de andere kant van de balie en ik zie hem, maar ben nog even aan het afrekenen met een andere klant. Dus ik zeg: meneer, ik kom zo bij u hoor.

Klant: ok
Ik ben klaar en stap naar die meneer toe. Hij heeft én een volle tas voor zijn snufferd staan en er staat nog een shaker van de blokker van een andere klant in de weg. Hij doet moeite om zijn tas op de balie te houden. Tot zover de situatie schets.

Ik: goedemiddag
Hij: pakje grote gouloise (al mompelend en bijna niet te verstaan) en... (ik kijk meneer aan, maar zet ondertussen even die shaker die de hele balie in beslag neemt aan de kant, zodat meneer zijn spullen kwijt kan (waarom hij die niet gewoon op de grond zet is me een raadsel.. enfin, die doos stond ook gewoon in de weg, maar klanten kwakken hier alles neer op de balie)
Hij: Jongedame!!
Ik kijk hem vragend aan
Hij: Ja ik sta hier
Ik: Uhm, ja dat zie ik, maar ik zet deze alleen even weg, zodat u er makkelijker bij kan? (En ik heb hem de hele tijd aangekeken, was een kwestie van dat ding optillen en 10 cm neerzetten)
Hij: Onverstaanbaar mompelend: tas en gouloise
Ik pak sigaretten en had hem echt niet verstaan of hij nou een grote of kleine wilde: Meneer, een pakje van 6,20?
Hij: heeeele diepe zucht: en spelt heel luid: een g-r-o-t-e (en tekent hierbij een groot vierkant voor zich met beide handen). Je snapt toch wel wat dat is???
Hij: En een zak!
Ik: Dus ik pak een plastic zakje
Hij: Nee verdorie ik zoek een b-o-o-d-s-c-h-a-p-p-e-n-t-a-s. Ken je dat ook al niet?
Ik: meneer, u kunt ook gewoon tegen mij praten, dat doe ik ook tegen u.
Ik pak een tasje en reken af
Ik: meneer wilt u de bon?
Hij: echt onhoorbaar mompelt hij iets
Ik voelde de bui al hangen :7
Ik: Meneer, wilt u de bon erbij?
Hij: JAAHAAA schreeuw hij
en toen was ik er helemaal klaar mee
Ik: meneer, u kunt gewon normaal tegen mij doen en u hoeft helemaal niet zo onredelijk te doen. Ik kon uw antwoord gewoon niet verstaan en herhaal gewoon mijn vraag. Daar kunt u ook gewoon normaal op reageren. Nog een prettige dag verder
Hij: JONGEDAME
en ik ben weggelopen. Wat een zak. Hij komt hier vaker en had net hiervoor mijn collega lopen afbekken omdat ze voor de tweede keer vroeg 'Het bonnetje erbij?" omdat ze hem niet verstond, waarop hij door de winkel blerde dat alle Nederalnders in hele zinnen praten (oh, en bij mij kon hij dat niet? Want JAHAA vind ik geen hele zin).

Zo dat lucht op.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:23

Oeww zap....ik had het lontje langer gehouden, vriendelijk gebleven, en de baas erbij geroepen voor zijn gedrag, en laat je baas het maar afhandelen.

Mayflower.

Hahaaaa, strike....

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:26

Serieus Maralyn?
Ik denk dat mijn lontje nog wel iets korter was geweest eerlijk gezegd, wat een onbeschofte vent zeg..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:28

Ik heb standaard elke maand van zulke klanten....Maar mijn lontje word niet korter, ik geef hem gewoon mijn baas, kan ik ook niets verkeerd zeggen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:29

maralyn schreef:
Oeww zap....ik had het lontje langer gehouden, vriendelijk gebleven, en de baas erbij geroepen voor zijn gedrag, en laat je baas het maar afhandelen.

Mayflower.

Hahaaaa, strike....

Haha, ik was de leidinggevende op dat moment *\o/* . Ik ben echt wel vriendelijk hoor tegen mensen en heb veel geduld, maar hij spande gewoon echt de kroon. Ik laat me echt niet afbekken en zeker niet omdat hij zo onduidelijk praat.

En als ik Dé baas roep dan gaat hij straks nog naar huis met een bosje bloemen, dacht het niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:14

zap schreef:
maralyn schreef:

Mayflower.

Hahaaaa, strike....

Haha, ik was de leidinggevende op dat moment *\o/* . Ik ben echt wel vriendelijk hoor tegen mensen en heb veel geduld, maar hij spande gewoon echt de kroon. Ik laat me echt niet afbekken en zeker niet omdat hij zo onduidelijk praat.

En als ik Dé baas roep dan gaat hij straks nog naar huis met een bosje bloemen, dacht het niet :n

Ik geef je groot gelijk, ok je had misschien niet weg moeten lopen, maar je hebt 2x aangegeven dat je niet op zo'n manier wil communicieren, en er zijn grenzen.
Hier ook 1 klant die behoorlijk onbeschoft kan zijn en als hij dat bij mij doet accepteer ik dat ook niet, je hoeft niet bij alles je mond dicht te houden, zal helemaal lekker worden..

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:17

Ik had denk als ik niet had verstaan of ze de bon wouden deze gewoon maar in de tas gedaan. Zoeken ze zelf maar uit wat ze er mee doen.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:26

Zo heeft mijn mama ooit eens een klant gehad die een zak (ik geloof dat het paardenvoer was) had gekocht, en de winkel weer binnen kwam om te vragen hoe ze die zak nu open kon krijgen :=

Met een schaar ? En er hangt ook altijd een koordje aan de zak waar je aan moet trekken waardoor die automatisch open gaat :+

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:30

ZarcoTje schreef:
Zo heeft mijn mama ooit eens een klant gehad die een zak (ik geloof dat het paardenvoer was) had gekocht, en de winkel weer binnen kwam om te vragen hoe ze die zak nu open kon krijgen :=

Met een schaar ? En er hangt ook altijd een koordje aan de zak waar je aan moet trekken waardoor die automatisch open gaat :+

Zo had ik van de week iemand die terug kwam, met hoe ze postzegels moest opplakken.

En een mevrouw die vroeg of ze 2 verchillende merken zilvervliesrijst samen kon koken. Of dat dit af zou stoten...
Ze was echt serieus. Heb gezegt dat ze niet de pan uit zouden springen :')

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:36

Hahahaha :') Dan denk je echt, hebben ze zelf nu door dat ze zo'n vraag stellen of wéten ze het gewoon echt niet ? :+

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:37

ZarcoTje schreef:
Hahahaha :') Dan denk je echt, hebben ze zelf nu door dat ze zo'n vraag stellen of wéten ze het gewoon echt niet ? :+

Ik stond eerst serieus met een bek vol tanden en dacht holy crap hoe kun je dat nou niet weten! :')

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:42

ZarcoTje schreef:

automatisch??

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:49

Ja 'automatisch' is misschien niet het goede woord maar je moet gewoon aan het koordje trekken dan is 'ie meteen open :p
Maar dat had die vrouw blijkbaar nog niet in de gaten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:07

Dat touwtje doet het alleen heel vaak niet. :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:14

suuzepuus schreef:
ZarcoTje schreef:

automatisch??

Ik wilde net zeggen _O-

Dat koortje hangt er bij mij altijd voor jan joker aan, kan je aan trekken wat je wilt :')

Ugh wat een vreselijke man zap

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:28

Ik had vandaag een HELE rare!

Ik werk o.a. bij een drogist/zonnestudio. Vandaag kwam een man, met kaart (dus alle gegevens bekend) voor de gezichtsbruiner. Ging allemaal prima, kuurkaart zaten nog genoeg minuten op dus hij kan binnenkomen wanneer hij wil en kan dan ook weer weggaan als de kaart is afgestempeld. Ik was bezig met de was vouwen, en moest na een belangrijk telefoontje m'n iPhone even wegleggen onder de balie. Dit zag deze meneer, aangezien ik hem hielp met de zonnebank.

Een half uur later was mijn mobiel weg! Ik schrok me dood, en wist waar ik hem gelaten had dus ik kon maar 2 mensen verdenken, 2 mensen die op dat moment onder een van de zonnebanken waren geweest. De man was er een van. Maarja, bewijs had ik natuurlijk niet! Ik balen natuurlijk, en m'n vriend al het e.e.a. geregeld dat de mobiel op vermist komt te staan met blokkeringen en alles. Hij kon al direct zien dat iemand de mobiel had uitgezet, want hij was niet te traceren.

Nog geen anderhalf uur later loopt dezelfde man binnen en roept mij naar achteren. Hij zegt: Ja trut. Je hebt je mobiel laten liggen. En verder wat gemompel over spijt en hij geeft zo mijn iPhone! Echt, wtf! Ik stond met m'n bek vol tanden en stamelde dus maar dat ik niet weet wat zijn bedoelingen waren, maar dat ik het op prijs stel dat hij hem teruggebracht heeft. Hij jat mijn telefoon, en brengt hem vervolgens weer terug? Hij stond op simlock actief, dus hij heeft er na het uitzetten niks meer mee kunnen doen.

Nu blijkt dus dat deze man bekend staat als een man welke nog wel eens bier meeneemt onder de zonnebank... Zo ook weer vandaag, groot blik bier in de prullenbak naast de zonnebank. :\

M'n vriend heeft hem gemeld bij de politie en we mogen hem weigeren bij de zonnestudio. Ik vind het nog steeds bizar wat er is gebeurd %)