OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:37

Weet niet of deze site al eens langs is gekomen, maar mocht iemand nog wat frustraties kwijt willen: mail ze...
http://www.ov-chipklacht.nl/

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:41

_Tara_ schreef:
Chantal, uitchecken vergeten bij de bus mag maximaal 20 keer geloof ik gebeuren. Dan wordt je pas geblokkeerd.

En dan?

Mijn teller staat al op 2 :o In de stadsbus denk ik er wel aan, maar bij de streekbus vergeet ik gewoon uit te checken, omdat ik zelden of nooit met iemand uitstap die met OV-chip reist.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:46

@ Batje: Via de balie ofzo stond er op www.studentenov-chipkaart.nl Moet je even kijken bij veelgestelde vragen en dan vragen over reizen.

@ Tayga: Ja, dan doet je pas 't dus niet meer. Zul je de klantenservice wel moeten bellen ofzo denk ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:47

Oke dus..
- In de trein hoef je niet in/uit te checken, maar moet je bij controle je chipkaart laten zien? En als je met korting reist in het weekend (of doordeweeks bij een OV) koop je een kaartje met reductie maar hoef je alsnog niet in- en uit te checken, alleen je OV + kaartje te laten zien bij controle?

- In de bus moet je wel in- en uitchecken, en als je dat een aantal keer niet doet wordt je pas geblokkeerd? (Bij veel bussen doet de helft van die checkdingen het niet eens.. :( )

- Je dinges activeren / 'bestelling ophalen' moet je gewoon 10.000x proberen tot het wel werkt? := Ik wordt nl. echt wanhopig, heb 't nou bij meerdere (erg rustige) punten geprobeerd maar het werkt steeds niet..

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:54

Ik heb laatst ook ingecheckt in de bus en toen ik weer moest uit checken was dat apparaat buiten werking.

Ik ben naar de bus chauffeur toegelopen, dat ik niet kon uit checken omdat het kastje buiten werking was. Kreeg van hem een speciaal papier waar hij een stempel van de bus op zet.
Deze kun je gratis opsturen naar een instantie die er vervolgens voor zorgt dat er op je ov chipkaart komt te staan dat je daar toch uit gecheckt ben.

Kortom, naar de bus chauffeur als je niet meer kunt uit checken

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:55

Je kan ook gewoon je OV van 2009 laten zien :+ .

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:57

Misser schreef:
Je kan ook gewoon je OV van 2009 laten zien :+ .

Dat is ook een optie, maar ik moet het ooit leren :+ Moet het nog 1,5 jaar uit zien te houden, als ik tenminte mijn OV-chip dan al heb kunnen opladen 8-)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:58

@ WildWings: Klopt :j Als die checkdingen 't niet doen in de bus: chipkaart laten zien als je gratis reist, anders met een roze strippenkaart reizen.
Als je bestelling ophalen nog steeds niet werkt, misschien contact opnemen met DUO (IBG) ofzo?

@ Misser: Je kan inderdaad je OV van 2009 nog laten zien. Maar er wordt toch wel verwacht dat als je je chipkaart hebt dat je die gebruikt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:05

WildWings schreef:
Oke dus..
- In de trein hoef je niet in/uit te checken, maar moet je bij controle je chipkaart laten zien? En als je met korting reist in het weekend (of doordeweeks bij een OV) koop je een kaartje met reductie maar hoef je alsnog niet in- en uit te checken, alleen je OV + kaartje te laten zien bij controle?

+:)+ U wint een geheel onverzorgde treinreis naar keuze op een eigengekocht kaartje! :j In 1 keer goed!

Citaat:
- In de bus moet je wel in- en uitchecken, en als je dat een aantal keer niet doet wordt je pas geblokkeerd? (Bij veel bussen doet de helft van die checkdingen het niet eens.. :( )

Alleen als je wel incheckt maar niet uitcheckt. Als je ook niet in kunt checken is er niet veel aan de hand. Als het gebeurt zou ik datum+tijd+busdienst meteen vastleggen (desnoods gewoon opslaan in je telefoon). Hoe het afgehandeld wordt weet ik niet, maar wat extra details kunnen helpen. Als ze in hun logs kunnen zien dat lijn 11 op 25 januari om 10:15 inderdaad een storing had, heb je allicht meer kans dan als je zegt dat je 'ergens ooit' niet uit kon checken.

Citaat:
- Je dinges activeren / 'bestelling ophalen' moet je gewoon 10.000x proberen tot het wel werkt? := Ik wordt nl. echt wanhopig, heb 't nou bij meerdere (erg rustige) punten geprobeerd maar het werkt steeds niet..

Ik zou wachten met wanhopig worden tot er meer duidelijkheid is over wanneer de studenten hun kaart geactiveerd moeten hebben. De einddatum van 1 februari is vervallen en er is nog geen nieuwe datum bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:12

Nou dan zet ik mijn geheel onverzorgde reis op eigen kaart maar in om morgen naar Deurne te gaan, wat een geluk zeg! :+

Bedankt voor alle antwoorden! Dan blijf ik gewoon dapper en onverslagen proberen mijn spul te activeren / 'bestelling op te halen' :h En als het nou blijft mislukken en er komt een 'einddatum' in zicht dan zal ik maar eens een leuk belletje richting DUO/IBgroep doen denk ik, thanks :D

Pff maar eigenlijk is dat OVsysteem met de bus toch wel wat onhandig- hier is er een halte waar alle studenten eruit moeten, en 75% van alle reizigers in de betreffende bus bestaat uit studenten.. :+ Dat moet dan allemaal uitchecken, en met maar 2 werkende automaten is dat volgens mij niet echt een feest voor de rest van de reizigers.. :=

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:20

WildWings schreef:
Pff maar eigenlijk is dat OVsysteem met de bus toch wel wat onhandig- hier is er een halte waar alle studenten eruit moeten, en 75% van alle reizigers in de betreffende bus bestaat uit studenten.. :+ Dat moet dan allemaal uitchecken, en met maar 2 werkende automaten is dat volgens mij niet echt een feest voor de rest van de reizigers.. :=

Inderdaad, vooral niet als je naar een trein moet die bijna vertrekt o.i.d... :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:21

Het zou me niets verbazen als daar al snel oplossingen voor gevonden worden. :) Zoals meer apparaten bv. Het maakt volgens mij vooral in de stadsbussen uit, de streekbussen hebben zulke smalle gangpaden dat er toch meestal toch maar 1 persoon tegelijk kan uitstappen. Even uitchecken kan er dan wel bij.

Maar als ik ov-bedrijf was, zou ik een aantal algemene uitcheckpaaltjes neerzetten op de drukke plekken (stations bv). Technisch zou dat wel moeten kunnen, ik hoop dat ze daar ook echt iets mee gaan doen.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:07

Debbie schreef:
Ben een half uur het topic aan het doorlezen geweest maar ben er nog niet uit.
Als ik op de site kijk van studentenovchipkaart krijg ik 2 plekken vlakbij waar ik hem op kan halen.
Ik kwam daar echter van de week en daar zeiden ze dat ze geen signaal hadden en
dat ik voor het opladen dus naar leeuwarden moest. (Kost me maar 3 uren om heen en weer te reizen.. _-:( )
Maaar.. dat ik wel eerst een account aan moest maken en daar moest kiezen wel abonnement
ik op wou halen.

Hebben de mensen hier bij wie het 'ophalen' al gelukt is, dat ook gedaan?
Ik heb net een account aangemaakt maar kan nergens iets vinder over het kiezen van een abbo..
Snap er nu even he-le-maal niks meer van..

Dit snap ik dus ook niet. Heb al een keer of 10 geprobeerd dat ding te activeren, of het apparaat is defect of er staat geen bestelling klaar. Als je dan bij die meest gestelde vragen kijkt zeggen ze: ''Als je zeker wilt weten of je product klaar staat voordat je naar een ophaalpunt gaat, controleer dan eerst via je besteloverzicht op deze website in ‘Mijn OV-chipkaart’ of het product daadwerkelijk voor je klaarstaat. Hiervoor dien je eerst een account aan te maken. Staat het product niet voor je klaar op de datum die Dienst Uitvoering Onderwijs aan jou heeft doorgegeven, bel dan met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-6655444 (€ 0,10 p.m.). Zij helpen je verder.''

Ik kan alleen nergens een besteloverzicht vinden? :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:27

Eindelijk dat ding kunnen activeren en meteen geld erop gezet zodat ik in de weekenden nog kan blijven reizen :')

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:08

magda_90 schreef:
Eindelijk dat ding kunnen activeren en meteen geld erop gezet zodat ik in de weekenden nog kan blijven reizen :')

Heb je hem gewoon kunnen activeren of heb je eerst via een internet account nog iets geregeld?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:08

Ik heb hem meteen kunnen activeren zonder hulp van internet :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:11

Dat biedt weer hoop! :D

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:23

Wonder boven wonder heb ik die van mij vandaag kunnen activeren. Kreeg eerst elke keer de melding dat er niks voor mij klaar stond. Voor de zekerheid op internet even zo een account aangemaakt en nu deed ie het wel. Geen idee of dat toeval was, maar bij mij heeft het in ieder geval gewerkt ;)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:06

Ik heb 'm ook kunnen activeren! Er stonden ineens twee apparaten (eerst stond er èèn maar die was na een tijdje weer verdwenen) EN er stond een vrouw bij die je hielp en je gegevens noteerde als het niet lukte.
Diezelfde dag kreeg een jongen de volle laag van de buschauffeur omdat zijn OVchip het niet deed dus ik was blij dat die van mij het gewoon deed.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:10

Na nog een paar pogingen vandaag heb ik hem nog niet kunnen activeren...

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:13

DarkShines schreef:
Diezelfde dag kreeg een jongen de volle laag van de buschauffeur omdat zijn OVchip het niet deed dus ik was blij dat die van mij het gewoon deed.

Pff... En maar zeggen dat de medewerkers in het openbaar vervoer op de hoogte zijn van de
problemen en er rekening mee zullen houden!!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:58

batje schreef:
_Tara_ schreef:
Chantal, uitchecken vergeten bij de bus mag maximaal 20 keer geloof ik gebeuren. Dan wordt je pas geblokkeerd.

Voor studenten geld: trein niet in en uitchecken, bus/tram/metro wel.

Mijn uitcheck op vrijdag is niet gelukt (1e keer niet goed uitgecheckt) en zondagmiddag blokkeerde mijn pas. Hij is nu wel gedeblokkeerd, maar die keer niet uitchecken op mijn gratis dag koste toch 4 euro..

Hoe weet je dat? Heb je daar een melding of iets van gekregen?

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:09

Jeej, ik ook eindelijk mijn reisproduct op kunnen halen *\o/* *\o/* *\o/*

Ik was nummer 2 waar het lukte vandaag om tien voor 5, zei die vrouw achter de balie :+

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:11

Ik heb 20minuten in de wacht gestaan en had nog niemand te pakken ik probeer het vanavond nog wel een keer :=

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:15

Vraagje: Ben vandaag naar een AH gegaan waar je die OV-Chipkaart kan activeren maar het lukte niet echt. Volgens mij is hij nu wel geactiveerd maar hoe weet ik dit zeker? In de winkel wisten ze er ook niks van. :\
En je kan er ook geld opzetten zag ik, dus je kunt het ook als betaalmiddel gebruiken?