Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Tara_ schreef:Chantal, uitchecken vergeten bij de bus mag maximaal 20 keer geloof ik gebeuren. Dan wordt je pas geblokkeerd.
WildWings schreef:Oke dus..
- In de trein hoef je niet in/uit te checken, maar moet je bij controle je chipkaart laten zien? En als je met korting reist in het weekend (of doordeweeks bij een OV) koop je een kaartje met reductie maar hoef je alsnog niet in- en uit te checken, alleen je OV + kaartje te laten zien bij controle?
Citaat:- In de bus moet je wel in- en uitchecken, en als je dat een aantal keer niet doet wordt je pas geblokkeerd? (Bij veel bussen doet de helft van die checkdingen het niet eens..)
Citaat:- Je dinges activeren / 'bestelling ophalen' moet je gewoon 10.000x proberen tot het wel werkt?Ik wordt nl. echt wanhopig, heb 't nou bij meerdere (erg rustige) punten geprobeerd maar het werkt steeds niet..
WildWings schreef:Pff maar eigenlijk is dat OVsysteem met de bus toch wel wat onhandig- hier is er een halte waar alle studenten eruit moeten, en 75% van alle reizigers in de betreffende bus bestaat uit studenten..Dat moet dan allemaal uitchecken, en met maar 2 werkende automaten is dat volgens mij niet echt een feest voor de rest van de reizigers..
Debbie schreef:Ben een half uur het topic aan het doorlezen geweest maar ben er nog niet uit.
Als ik op de site kijk van studentenovchipkaart krijg ik 2 plekken vlakbij waar ik hem op kan halen.
Ik kwam daar echter van de week en daar zeiden ze dat ze geen signaal hadden en
dat ik voor het opladen dus naar leeuwarden moest. (Kost me maar 3 uren om heen en weer te reizen..)
Maaar.. dat ik wel eerst een account aan moest maken en daar moest kiezen wel abonnement
ik op wou halen.
Hebben de mensen hier bij wie het 'ophalen' al gelukt is, dat ook gedaan?
Ik heb net een account aangemaakt maar kan nergens iets vinder over het kiezen van een abbo..
Snap er nu even he-le-maal niks meer van..
batje schreef:_Tara_ schreef:Chantal, uitchecken vergeten bij de bus mag maximaal 20 keer geloof ik gebeuren. Dan wordt je pas geblokkeerd.
Voor studenten geld: trein niet in en uitchecken, bus/tram/metro wel.
Mijn uitcheck op vrijdag is niet gelukt (1e keer niet goed uitgecheckt) en zondagmiddag blokkeerde mijn pas. Hij is nu wel gedeblokkeerd, maar die keer niet uitchecken op mijn gratis dag koste toch 4 euro..