[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muisbal

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:58

Ik vind de oranje banken juist minder lekker zitten omdat de hoofdsteun dan in m'n nek zit en de tafeltjes vind ik minder fijn :)
Ik heb het liefst gewoon de blauwe stoffen banken :D

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:41

Ik heb het liefste de oranje banken :j .
Laatst hadden we trouwens een vet luxe trein naar Enschede :Y) Wij gaan altijd met de stoptrein, en meestal is dat de sprinter, niks mis mee :) .
Maar heel soms wordt er een héééle oude trein ingezet, die rugleuningen staan ook helemaal rechtop enzo :Y) Maar laatst hadden we eentje met oranje banken, vond ik best luxe voor een stoptrein :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:44

Muha een koploperstoptrein. Doe mij die ook maar op mijn traject :Y)

Ik krijg in Mat 64 en de reviseerde koplopers altijd last van mijn rug omdat de zitting te groot is waaroor ik niet normaal kan zitten :n

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:45

Unwritten schreef:
Als ze er op Rotterdam Alexander pas achterkomen dat ze eigenlijk naar DH moeten.. wat hebben ze bij Gouda dan zitten slapen? :') daar wordt het zelfs nog omgeroepen..

Of je bent doof net als ik.. zo ben ik eens op Den haag beland ipv Rotterdam.

Ik heb liever de oranje stoelen, weet alleen niet zo goed waarom :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:48

Ja maar in jouw geval is het niet verwonderlijk Nienke :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:50

nee maar dat betekent toch wel dat er toch echt wel digitale omroep aanwezig moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:51

Uhuh, die behoren ze ook niet te vergeten, netzoals wanneer een trein splitst. Dan kom je ook wel in rare situaties terecht, Leeuwarden ipv Groningen ofzo :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:58

Ik bedoelde omroep IN trein zelf niet buiten, joh ik ga niet bij elke station naar buiten rennen om te checken :P

Ook voor als bijv net als afgelopen week, iemand voor trein gesprongen en omdat ik toevallig zat naast de bord in Zwolle wist ik dat wij ergens op bus moesten stappen.
Als dat niet zo was, had ik dat helemaal niet geweten en had ik net als altijd van mijn opmerkingsvermogen moeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:03

Ik doel ook op de omroep in de trein :D

Die nieuwe sprinters (SLTjes) hebben monitors, dat is nog veel handiger. Kan je ook leuke reclamedingen mee doen :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:11

Ik heb ook het liefst de koplopers met de rode stoelen, vind ik lekker zacht en fijn zitten. :j

Vandaag ook weer het probleem hoor, Den Haag of Rotterdam in Utrecht. :Y)
Die van Rotterdam stond bij het bord van Den Haag op spoor 8a,
maar op de trein zelf stond toch echt duidelijk Rotterdam Centraal. En nog mensen die verkeerd zaten. :Y)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:01

Unwritten schreef:
Den Haag gaat 2 keer per uur vanaf 18 :j

Ik ben altijd net een springveer als ik met de trein mag.. echt een stuiterballetje := :D

Als ze er op Rotterdam Alexander pas achterkomen dat ze eigenlijk naar DH moeten.. wat hebben ze bij Gouda dan zitten slapen? :') daar wordt het zelfs nog omgeroepen..

ja kennelijk wel :P Het werd toen omgeroepen weet ik zeker.

Muisbal schreef:
De ene keer dat het mij overkomen is werd er helemaal niets omgeroepen, dus ik kwam er ook pas op Rotterdam Alexander achter, samen met heeeel veel andere mensen...
Maar toen stond het treinstel ook wel ernstig verkeerd... Hij was echt over de helft van spoor 8a, maarja :P

oh ja dan is het idd wel stom zeker als niks wordt omgeroepen, en als je dan ook niet echt naar buiten kijkt merk je het ook niet.

MoonChloe schreef:
Unwritten schreef:

oh dat is wel vervelend zeg, soms kloppen die bordjes ook niet of wat op de trein staat ofzo, lijkt me wel lastig!

Ik had vandaag trein van 16.32 naar rotterdam van utrecht. Wordt er ineens omgeroepen van er staat al een deel op 8b, de rest komt zo nog :+ En dat stuk was niet via de normale kant waar ie altijd vandaan komt gekomen ofzo :P Naja ik stond helemaal vooraan dus was in het deel gestapt wat toen nog aan kwam. Kregen ze ze natuurlijk weer niet gekoppeld. Weet niet zeker of dat deel nou meegegaan is of niet :P Ik zat dus helemaal vooraan maar voordat we wegreden, jeetje wat een lawaai kwam er uit dat ding, leek wel of we gingen opstijgen ofzo joh :wow:

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:04

In Rotterdam staat er standaard op het bord bij 6B dat de intercity naar Vlissingen via Gouda rijdt ipv Dordrecht :')

Daarnet weer lekker heen en weer getreind :)
Utrecht - Den Haag Centraal, Den Haag Centraal - Den Haag HS, Den Haag HS - Utrecht :') Allemaal VIRM'pjes en een heerlijke koploper met de lekkerste oranje banken :+:

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:07

SimoneDV schreef:
MoonChloe schreef:

oh dat is wel vervelend zeg, soms kloppen die bordjes ook niet of wat op de trein staat ofzo, lijkt me wel lastig!

Ach, ik ben in 10 jaar dat ik met trein ga maar 1x in de verkeerde trein gestapt......

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:08

morgenavond-nacht weer vaste ritje; amsterdam centraal-coevorden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:30

Vergat bijna uit de trein te stappen op Utrecht :D

leuke conductrice op de trein. Kort blond haar blauwe bril. Leuk mens :) ICtje Schiphol Nijmegen was lekker rustig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:46

De trein naar DH van 1930 was stuk op Utrecht :') dus nu in die van 44.

Conducteur heel netjes iemand met krukken geholpen :)

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:28

Ik heb vandaag ook een mooie treinrit gemaakt, van Apeldoorn naar Utrecht - Den Bosch - Etten-leur en diezelfde weg ook weer terug :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:55

Wat is er toch aan de hand met de conducteurs? Ik ben de laatste 3 weken al niet meer gecontroleerd in de trein Utrecht-Goes en terug :=
Vandaag wel lekker ritje gehad, maar oh wat stapten er in Dordrecht veel mensen in. Alle gangpaden stonden ook vol :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:57

vandaag weer coevorden-breukelen

Ingmar_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:58

Ik zat gisteren met een vriend en een vriendin in de trein en tussen Rotterdam en Dordrecht hadden we de slappe lach. De halve coupé ging mee lachen en er waren mensen die de tranen over hun wangen hadden :') Het was echt geniaal en alle mensen waren opeens vrolijk :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:00

Geen idee wat het is, controleren is natuurlijk niet de eerste prioriteit he. Veiligheid is de eerste :j

Ingmar_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:02

Ik ben wel benieuwd of er nog bokkers zijn die bij ons in de coupé zaten :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:02

Snap ik, maar normaal heb ik standaard tussen R'dam Centraal en R'dam Alexander controle, en ergens tussen Goes en Kruiningen. En vandaag viel het me ineens op dat ze wel erg weinig langskwamen...
Maakt voor mij niet uit hoor, maar het viel me vandaag ineens op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:03

Als ik zou willen kan ik elke dag eerste klas zitten in de stoptrein, tussen Nwk en Amsterdam. Ik word ook nooit gecontroleerd. Maar ik doe het alleen als er echt geen zitplek meer is.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:15

Muisbal schreef:
Ik vind de oranje banken juist minder lekker zitten omdat de hoofdsteun dan in m'n nek zit en de tafeltjes vind ik minder fijn :)
Ik heb het liefst gewoon de blauwe stoffen banken :D

Ik juist niet, die blauwe zien er altijd zo ranzig uit, vol met vlekken..

Ik had gisterochtend de eerste trein van Utrecht-Amsterdam Amstel (7.10u...), zaten echt allemaal van die sjappies in die in Utrecht waren gaan stappen :D.