Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:33

Hahaha, dat probeer ik ook nog wel eens met mijn hondje. O:)
"Maar hij kan op m'n arm hoor!"

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:39

Werk op de broofdafdeling in de Hoogvliet, vroeg n klant om 8 uur(openingstijd): Mevrouw zijn dit wel verse broodjes er ligt zo weinig!

Ik": Ja sorry is van 3 weken terug we hadden nog wat over dat nu op moet.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:52

Debbie schreef:
Kinderen zijn inderdaad altijd een ramp... Wij hebben een hele hoog trap in de winkel,
willen ze van de leuning afglijden enzo.. Als je valt mieter je 3 meter naar beneden vol in een
stelling met glazen vazen en beelden. Onze winkel is vrij groot, dus ook vaak kinderen
die verstoppertje of tikkertje gaan spelen. Terwijl we erg veel breekbare decoratie verkopen.
Als ouder hou je je kind dan toch even in de gaten? Ik had het vroeger niet moeten proberen.. :n

Of mensen met een hond... Bij ons een grote sticker op de deur met verboden voor honden.
Maar mensen lopen nog steeds met hun honden rond te wandelen.
Als je er dan wat van zegt krijg je gewoon de opmerking; Ja maar de mijne is opgevoed.
Of hij is heel braaf. Etc.. Ja? Dus? :+

nooit gehoord van verharende honden zeker. Ik zou ook NOOIT met me hond een winkel ingaan waar ze eten verkopen. verpakt of onverpakt.

Van de week was ik in een schoenenwinkel komt er een jochie naar me toe
j; :o WOOOOW
Ik: >;)
J; U bent groot :=

Ik ben rond de 1.80 dus wel vrij normaal toch? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:57

RianUnique schreef:
Werk op de broofdafdeling in de Hoogvliet, vroeg n klant om 8 uur(openingstijd): Mevrouw zijn dit wel verse broodjes er ligt zo weinig!

Ik": Ja sorry is van 3 weken terug we hadden nog wat over dat nu op moet.

Heel bekend, ben je de hele ochtend bezig om brood af te bakken: 'Is dit wel brood van vandaag'?

Ik kreeg van de week op mijn kop: Het brood was echt vreselijk snel verkocht dus we waren de hele avond op nieuw aan het bij bakken, de ene lading er uit, de volgende er in.
Een heet brood snijden is echt niet te doen, als mensen het risico willen nemen okee maar wij adviseren om nog even te wachten. Een gloeiend heet brood wil van binnen nog wel eens stuk gaan als je het snijd. Nadat we die aan een mevrouw uitlegde ging ze helemaal over de rooie. Hoe we er dan bij kwamen om het brood nu pas uit de oven te halen als we weten dat het nog niet gesneden kan worden. Belachelijk gewoon.

Tja bij geen brood worden sommige klanten woedend, ben je de hele avond bezig om iedereen van vers brood te kunnen voorzien, is het nog niet goed. ;(

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:17

Ik moest van de week een paar klanten bellen voor meterstanden en een e-mail adres, zodat we per e-mail gegevens op kunnen vragen en niet steeds telefonisch hoeven te stalken. Ik had al 2 dove klanten aan de telefoon gehad, zat zowat te schreeuwen door de telefoon hihi.
Vervolgens belde ik een klant voor zijn e-mail adres waarop hij een heel verhaal over het onstaan van zijn e-mail adres begon over dat hij ergens was geweest waar ze hem een boeddha naam ofzo hadden gegeven etc etc. Ik gaf aan dat we het juiste adres zouden noteren. Hij zei daarop bedankt en ik wens u een gezond nieuwjaar, waarop ik zei, u ook meneer. Nee, begint hij vervolgens dat ie al 83 is en dit jaar gehandicapt is geraakt en dat hij pas geleden weer is gevallen...
Ik heb hem alsnog een gelukkig nieuwjaar gewenst en bedankt voor zijn e-mail adres :+

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:33

Kitty_ schreef:
Ik moest van de week een paar klanten bellen voor meterstanden en een e-mail adres, zodat we per e-mail gegevens op kunnen vragen en niet steeds telefonisch hoeven te stalken. Ik had al 2 dove klanten aan de telefoon gehad, zat zowat te schreeuwen door de telefoon hihi.
Vervolgens belde ik een klant voor zijn e-mail adres waarop hij een heel verhaal over het onstaan van zijn e-mail adres begon over dat hij ergens was geweest waar ze hem een boeddha naam ofzo hadden gegeven etc etc. Ik gaf aan dat we het juiste adres zouden noteren. Hij zei daarop bedankt en ik wens u een gezond nieuwjaar, waarop ik zei, u ook meneer. Nee, begint hij vervolgens dat ie al 83 is en dit jaar gehandicapt is geraakt en dat hij pas geleden weer is gevallen...
Ik heb hem alsnog een gelukkig nieuwjaar gewenst en bedankt voor zijn e-mail adres :+

Waarom sturen jullie geen kaartjes naar de mensen toe zodat ze zelf de meterstand kunnen opschrijven? Vaak staat er op het kaartje dat je het ook online kunt doen. Is toch veel makkelijker?

Enne schreeuwen door de telefoon tegen dove mensen heeft geen zin :+ Ze horen het toch niet. Mocht je nou een slechthorend iemand aan de lijn hebben, dan is mijn advies om rustig en duidelijk te praten.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:48

'Ruilen binnen 30 dagen met bon'

Ik ben mijn bon net kwijtgeraakt denk ik, hij lag bovenop m'n boormachine. Niet terugnemen?! wat zijn jullie on-klantvriendelijk zeg! wat een belachelijk beleid. Ik zeg toch net dat ik mijn bon kwijtgeraakt ben.

rooz1993

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:51

Ik werk in een vrij duur restaurant. Vraagt een echtpaar aan het einde van de avond aan mijn collega of ze iets voor de hond mee morgen nemen. Mijn collega dacht dus restjes ofzo. Dus hij vraagt of ze nog voorkeur hadden ofzo.. Qua brood ofzo. Nee meneer en mevrouw wilde echt een geheel gerecht. Kreeft met vanalles en nog wat. Ook niet echt goedkoop ook niet!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:04

rooz1993 schreef:
Ik werk in een vrij duur restaurant. Vraagt een echtpaar aan het einde van de avond aan mijn collega of ze iets voor de hond mee morgen nemen. Mijn collega dacht dus restjes ofzo. Dus hij vraagt of ze nog voorkeur hadden ofzo.. Qua brood ofzo. Nee meneer en mevrouw wilde echt een geheel gerecht. Kreeft met vanalles en nog wat. Ook niet echt goedkoop ook niet!

Haha doet me denken aan deze zomer.
Ik zat met een vriendin op texel wat te eten bij een strandtent.
Mensen naast ons kregen ook hun eten en op 1 bordje lagen 2 frikandellen die er nogal euh.. goor uitzagen!
Dus wij die hele kaart inspecteren of er misschien groente frikandellen op stonden, maar nee hoor.
Die dingen waren dus gewoon rauw. Begon de vrouw ze heel netjes in stukjes te snijen, en toen ging een
stukje frikandel op haar vork... (Wij zaten ondertussen natuurlijk compleet gefasineerd te kijken := )
en toen ging de vork onder de tafel naar de hond.. Heeft ze dr hondje twee rauwe frikandellen opgevoerd.. |o

Je zal dr werken en de bestelling op moeten nemen...; Wij willen graag dit en dat en zus enzo.. Ohja en graag
twee rauwe frikandellen voor de hond! :oo

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:07

rooz1993 schreef:

Om het vervolgens zelf op te eten zeker :D

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:26

Citaat:
Mensen naast ons kregen ook hun eten en op 1 bordje lagen 2 frikandellen die er nogal euh.. goor uitzagen!
Dus wij die hele kaart inspecteren of er misschien groente frikandellen op stonden, maar nee hoor.
Die dingen waren dus gewoon rauw. Begon de vrouw ze heel netjes in stukjes te snijen, en toen ging een
stukje frikandel op haar vork... (Wij zaten ondertussen natuurlijk compleet gefasineerd te kijken := )
en toen ging de vork onder de tafel naar de hond.. Heeft ze dr hondje twee rauwe frikandellen opgevoerd.. |o

Je zal dr werken en de bestelling op moeten nemen...; Wij willen graag dit en dat en zus enzo.. Ohja en graag
twee rauwe frikandellen voor de hond!
:oo

Ik werk in een friettent en maak dit echt super vaak mee! Vind het echt onzin om je hond frikandellen te geven, maar er zijn mensen die een hond behandelen alsof 't een klein kind is.. :7

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:47

Zo zat ik op vakantie;
Waren ijs aan het eten, en een oudere man ook .
Man 1 hapje van het ijs en daarna de hond 1 hapje.
En zo continu! Echt vies.
En die hond helemaal over de tafel heen.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:55

xXLiekeXx schreef:
Citaat:

twee rauwe frikandellen voor de hond!
:oo

Ik werk in een friettent en maak dit echt super vaak mee! Vind het echt onzin om je hond frikandellen te geven, maar er zijn mensen die een hond behandelen alsof 't een klein kind is.. :7

Als ik naar het frituur ga hoef ik nog niet eens iets te vragen hij krijgt standaard een paar frietjes en soms een hotdog worstje maar als ze bouletten of frikandellen wilt geven zeg ik toch maar nee (hij hoeft nu ook weer niet te verwend en/of te dik worden).

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:58

Mellanii schreef:
Zo zat ik op vakantie;

Ja heerlijk he..
Ben opzich helemaal niet zo vies van mn dieren maar zoiets gaat me te ver.
Die honden van ons eten de hele dag paardestront.. ze likken hun eigen kont schoon..
Om daar nou een ijsje mee te delen.. :n

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:01

Een frikandel is toch enorm slecht voor een hond? XD
Mijn honden worden ook wel verwend maar dan met stukjes fruit haha.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:06

Debbie schreef:
Mellanii schreef:
Zo zat ik op vakantie;

Ja heerlijk he..
Ben opzich helemaal niet zo vies van mn dieren maar zoiets gaat me te ver.
Die honden van ons eten de hele dag paardestront.. ze likken hun eigen kont schoon..
Om daar nou een ijsje mee te delen.. :n

bah, lekker fris :Y)

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:23

Haha, hoezo offtopic.

Ik moet nu denken aan een vrouw die midden in de winkel opeens een zakje dipsnoep (poeder, dat je kan opeten door er een stokje in te dippen) opentrok, en begon te eten. Ze had het nog niet betaald. Heel drama voor ze betaalde, het kostte 25 cent. }:0

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:24

vibabu schreef:
'Ruilen binnen 30 dagen met bon'

Ik ben mijn bon net kwijtgeraakt denk ik, hij lag bovenop m'n boormachine. Niet terugnemen?! wat zijn jullie on-klantvriendelijk zeg! wat een belachelijk beleid. Ik zeg toch net dat ik mijn bon kwijtgeraakt ben.

Inderdaad, zo vervelend... Wij zeggen het er altijd nog extra duidelijk bij, bon bewaren, anders niet ruilen en geen garantie!!!, en het staat er nog enorm groot op ook, maar luisteren ho maar...
Vooral als ergens garantie op zit. Ja het is stuk, maar ik heb geen bon. Vaak zit er bij dure horloges een heel boekwerk bij met garantievoorwaarde, maar bewaren doen ze het niet.
Dan kun je het net zo goed ergens anders gekocht hebben. En dan nog kwaad worden ook.

Wat ik ook zo grappig is dat ze nog dingetjes van 1 euro komen ruilen. Of er na een jaar mee terug komen, ja ik heb dit een jaar geleden gekocht voor 1 euro en elke dag gedragen en nu is het stuk... Ehm, tsjah.
Ook wel eens helemaal afgedragen dingen, ja ik heb m 2 weken, maar hij zit toch niet zo lekker/ wil toch liever een andere...

Waar ik me ook aan erger is dat als wij met sluitingstijd het luik dichtdoen tot 30 cm boven de grond, voor een beetje frisse lucht, er gewoon nog mensen onderdoor komen rollen om nog wat te kopen (hoeveel spoed kunnen sieraden hebben). Ik kan me zo niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen.

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:27

Haha, ik zie die mensen rollen. _O-

Ik had een keer de deur net dichtgedaan, toen een bejaard echtpaar keihard aan de deur trok, en er tegenaan trapte, omdat ze nog per se iets moesten hebben. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:30

Zo hebben wij toen ik nog bij het kruidvat werkte ooit iemand gehad, die op koopavond om 10 voor 9 binnen kwam. Goed, dat mag, om 9 uur doen wij de voordeur dicht, helpen de laatste mensen en sluiten af. Zij begon uitgebreid foto's af te drukken op het kodak apparaat. Werkte allemaal niet zoals het moest, dus dat duurde eeeeeeeuwen. Was het half 10. Dus mijn collega had ondertussen de kassa lades er al uit gehaald en in de kluis gedaan, dag omzet uitgerekend etc. Begon dat mens te schreeuwen en te tieren dat ze niet meer af kon rekenen. 'En ik ben jaren filiaal manager van daar en daar geweest, en als er klanten waren dan hielpen we die altijd, ook al werd het 11 uur en dit kan niet en ik ga een klacht indienen!' Is goed hoor mevrouw, fijne avond nog!

En idd, mensen die om half 9 al mensen in de winkel zien lopen die om 9 uur open gaat (vullen, promotie materiaal in elkaar zetten, opruimen) en dan beginnen te kloppen, en te trekken aan die deur. En als je ze dan wijst op het feit dat je om 9 uur open gaat dan is het 'maar je bent er toch?' Of om kwart over 6 nog naar binnen willen, want het is heeeeeeeeeeel belangrijk. Nou vooruit. En dan halen ze een rol drop ofzo... Goed, dat doen we dus ook nooit meer.

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:35

Ik werk in de Praxis bij de kassa, wij sluiten op zaterdag om 5 uur en dan komen er mensen om 5 voor 5 binnen dat ze nog 3 potten verf gemengd willen hebben en dan eerst nog helemaal een kleurtje komen uitzoeken (weet je hoeveeeeel kleuren).
Ook dat er om 10 over 5 nog mensen binnenkomen die hele pakketten hout gezaagd willen hebben.
Heb je de hele dag?! Kom laten we op het laatste moment komen want wij hebben niks te doen na sluitingstijd...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:37

Chantal_ schreef:
Ik werk in de Praxis bij de kassa, wij sluiten op zaterdag om 5 uur en dan komen er mensen om 5 voor 5 binnen dat ze nog 3 potten verf gemengd willen hebben en dan eerst nog helemaal een kleurtje komen uitzoeken (weet je hoeveeeeel kleuren).
Ook dat er om 10 over 5 nog mensen binnenkomen die hele pakketten hout gezaagd willen hebben.
Heb je de hele dag?! Kom laten we op het laatste moment komen want wij hebben niks te doen na sluitingstijd...

Tuurlijk! Als winkel personeel leef je toch voor die winkel! En dan vind je het ook helemaal niet erg om op je vrije zaterdag avond een uur langer in de winkel te blijven, omdat er nog iemand een doe roller, een haarborstel of een fles shampoo wil kopen...

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:38

Over die bonnetjes; officieel hoeft een klant deze niet te bewaren. Zelfs als het de policy van een bedrijf is, als de klant bewijzen kan dat het bij dat bedrijf gekocht is, heeft hij geen bonnetje meer nodig en heeft hij alsnog recht op z'n rechten (:'))
Daarom is het ook verstandig om belangrijke aankopen met pin te betalen, kun je altijd nog aantonen dat je het product bij dat bedrijf gekocht hebt.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:39

Maar dan kan je in principe als je contant betaalt hebt, dus niks terugbrengen zonder bonnetje?
Want dan is het bijna niet te bewijzen.

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:39

Vjestagirl schreef:
Chantal_ schreef:

Tuurlijk! Als winkel personeel leef je toch voor die winkel! En dan vind je het ook helemaal niet erg om op je vrije zaterdag avond een uur langer in de winkel te blijven, omdat er nog iemand een doe roller, een haarborstel of een fles shampoo wil kopen...

Haha ja, en punt is krijg ook niet betaald na 5en.. dat vertel ik er soms maar eens bij.. :Y)