Had ik verteld dat ik laatste tijd af en toe zulke rare mensen in de trein heb? Dan weer dronken Polen, dan weer 'mogelijke terroristen'. Zal dat laatste even nader verklaren. Heb tijd last gehad van angst voor aanslagen, waardoor ik in elke in mijn ogen verdacht uitziende Marokkaan/Turk een terrorist zag, en niet met de trein durfde. Nu is dat zo goed als over, maar heel soms komt het nog eens boven.
Ik had laatst ook een ICM die ontzettend naar Kots stonk, bah.. maar gelukkig wel op het balkon. De SLT's rijden naar mijn weten wel hoor, alleen niet in de spits. Ik heb ze vaak genoeg zien stoppen op Gouda en Zoetermeer
Ik zat vanmiddag weer in de stiltecoupé hoor. Echt zonde dat zoveel mensen zich er niets van aan trekken. Eindelijk 's wat van gezegd, trekken ze zich er niets van aan. Echt heel vervelend.
De SLT's zijn nog niet in de dienstregeling opgenomen, maar rijden inderdaad wel proefsgewijs met reizigers. Ik heb ze zelf nog niet zien rijden eerlijk gezegd .
Ik heb 'm toevallig van 't weekend weer paar keer zien rijden. Evenals ook trouwens de oude stoomlocomotief, prachtig ding. Helaas geen tijd gehad om 'm even van dichtbij te gaan bekijken.
Inoterry
Geplaatst: 11-10-09 22:40
Ik heb dit weekend ook een stoomloc zien rijden. Dat vind ik ook echt geweldig om te zien, dan heb je het tenminste over een TREIN .
Ik kom vandaag trouwens nog een jongeman tegen met een enkele reis Zutphen-Nijmegen met korting. Hij geeft me het kaartje, en gaat me met een stralende glimlach aan zitten kijken, waarop ik, uiteraard, met een stralende glimlach om zijn kortingskaart vraag . De jongeman pakt zijn portomonee, en constateerd "verbaasd" dat hij er geen bij heeft. J-Oh, ik heb mijn kaart niet bij . I-Oh jeetje, zit hij niet in een ander vakje dan? J-Nee hoor, hij zit altijd hierzo . (laat een portomonee zien waar geen pasjes in zitten, en die er ook nog nooit in gezeten hebben. Mijn vermoeden begon bevestigd te worden ) I-Ach, dat is wel een heel leeg vakje hè . Wat voor soort kortingskaart heeft u dan? J-Nou ehm, zoëen die je aan moet vragen . I-( )Ach zo'n pasje ! Dat geeft niks hoor, die mag u 3 keer op een jaar vergeten. Dan schrijf ik nu een uitstel van betaling voor u uit, en dan krijgt u de 35 euro en de kosten van het nieuwe kaartje weer gewoon terug . J- Ehm . Mag ik ook hier uitstappen en een nieuw kaartje kopen dan? I-Tuurlijk mag dat, maar dan gaat u niet meer met deze trein mee hè . De jongeman wist niet hoe snel hij de trein uit moest komen, wat mijn eerste vermoeden dat hij helemaal geen kortingskaart heeft alleen maar bevestigde