Grote bokkers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prinnie

Re: Grote bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:51

Ik was vroeger nog dunnen dan nu Knipoog. Ik heb ook heel lang 55 kg gewogen bij 1.83, daarna 59 kg en nu opeens in 1,5 jaar doorgegroeid naar 65 kg. Ik vind het nu wel goed zo eigenlijk. Bloos

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:01

Ik ben 1.83,5 m en heb maat 34/36 (rond 60 kg, soms iets eronder, soms iets erboven). Heb ook hele lange benen. Had laatst een pak nodig en bij de WE gevonden. Ze hangen daar niet in de winkel in de lengtematen, maar ze hebben ze wel. Was ik even blij dat ik gevraagd had of ze ook pantalons hadden in lengtematen. Mijn leren rijlaarzen heb ik op maat laten maken. Heb smalle kuitjes en lange benen (hoogte 54,5 cm). In de standaarmaten paste ik nergens. En omdat ik niet zo'n rijke student ben zijn het op maat gemaakte laarzen van Lipica geworden.
Hier wordt vaak op de Only spijkerbroeken gewezen in lengtemaat 36 maar die zijn me nog steeds te kort. Heb het idee dat die eerder als een 34 lengtemaat vallen. Van het merk Kuyichi kunnen ze de spijkerbroeken ook in lengtemaat 36 bestellen en die vallen wel echt lang. Verder is het bij mij met broeken vaak gewoon geluk hebben en soms de zoom wat uit laten leggen als het maar een klein stukje is. Truitjes zijn trouwens ook vaak een probleem: mouwen zijn bijna altijd te kort! Ben altijd blij dat het weer zomer is, dan past alles gewoon (tenminste als ze verder ook lang genoeg zijn, aan een naveltruitje heb ik niets). Bij truitjes en jassen is het bij mij vaak gewoon veel passen en hopen dat ik er een vind die en mooi staat en mouwen die lang genoeg zijn heeft. Achjah houdt je bezig toch!
Hakken draag ik trouwens gewoon hoor. Tenminste kleine hakjes (2-3 cm). Hoge hakken kan ik echt niet aan met mijn HMS, dan loop ik iedere stap mijn enkels te zwikken. Ik ben gewend boven al mijn vriendinnen uit te steken en hakken doen daar toch niets aan af.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:23

Pfff, gewicht was voor mij altijd zo'n rotpunt. Heb altijd rond de 62 kg gewogen. Maar ik vond het wel heel erg dun. Daarbij kwam dat als ik bijv. 1x flink een uur ging paardrijden ofzo dat ik dan ineens 2 kg was afgevallen. Ik heb zelfs een tijd gehad dat ik echt onder de 60 kg kwam en dat vond ik echt te mager, terwijl ik er niets aan kon doen. Gek genoeg ben ik de afgelopen tijd veel meer aangekomen, weeg nu 67 kg. Ben er ontzettend blij mee. Ik voel me sinds jaren goed, ben niet meer lamlendig en voel me echt gezond!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:38

tiennuh schreef:
ik meld me:p ben 1,92 lang. Heb het topic gedeeltelijk gelezen, en sta dus vrij ver boven aan heb ik het idee. zag nog iemand van 1.92. Heb schoenmaat 43/44. Vind het ook lastig met kleren kopen, vooral shirtjes. Broeken van Only, Vero Moda, LTB passen vaak wel. En schoenen koop ik bij mijn vader in de zaak, of in zwolle bij ascona, nu schuurman.

Ha, ha, daar haal ik ook altijd mijn schoenen!
Zelfs nu ik in de randstad woon!
(Ben gek op de uitverkoop!)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:44

Ik ben 1.81 en mn schoenmaat is 40. Ik vind mezelf helemaal niet zo groot eigenlijk.......Geen problemen mee in ieder geval. En hakken? Why not??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:50

iepsel schreef:
Ik ben 1.81 en mn schoenmaat is 40. Ik vind mezelf helemaal niet zo groot eigenlijk.......Geen problemen mee in ieder geval. En hakken? Why not??

Ik heb er tegenwoordig minder problemen mee, ik zit op het HBO met nog 2 meiden in mijn klas die 1.85m zijn! Haha!
Ben ik erg blij mee.
Verder is iedereen daar behoorlijk aan de maat.
Maar wat zou ik graag 1.80 zijn, een paar centimer lijkt het maar, maar het maakt zo veel verschil.
Kijk maar naar een paard, een van 1.62m, is klein, maar 1.64m is weer normaal.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:33

nienke_92 schreef:
Pfff, gewicht was voor mij altijd zo'n rotpunt. Heb altijd rond de 62 kg gewogen. Maar ik vond het wel heel erg dun. Daarbij kwam dat als ik bijv. 1x flink een uur ging paardrijden ofzo dat ik dan ineens 2 kg was afgevallen. Ik heb zelfs een tijd gehad dat ik echt onder de 60 kg kwam en dat vond ik echt te mager, terwijl ik er niets aan kon doen. Gek genoeg ben ik de afgelopen tijd veel meer aangekomen, weeg nu 67 kg. Ben er ontzettend blij mee. Ik voel me sinds jaren goed, ben niet meer lamlendig en voel me echt gezond!!

gewicht is inderdaad een rotpunt. Zodra het weer even wat langer (lees een maand) goed met me gaat kom ik weer op 63 kg. Maar dan ben ik weer een week ziek en dan zit ik zo weer op 58 kg. Dat is geen gezond gewicht en de anorexia-vragen komen dan meteen weer over me heen. Of je hoort mensen fluisteren: die is wel heel eng dun, ze zou eens wat meer moeten eten. Net of ik er wat aan kan doen. Dikke mensen kunnen niet altijd wat aan hun gewicht doen, maar dunne mensen zeker ook niet. Ik hoop dat ze eindelijk eens gaan vinden wat voor darmziekte ik heb, dan kom ik misschien ook eens wat meer aan voor langere tijd. Er is al heel wat uitgesloten qua ziektes, maar wat het wel is, dat weten de doktoren ook niet! Maargoed, ik ben van het positieve soort en ben dan ook heel erg blij dat ik weer aan het paardrijden ben en zelfs weer een paar wedstrijdjes heb kunnen meepakken. En dunne lange mensen hebben vaak problemen met hun kleding. Maar één voordeel heeft het wel (tsjah ik ben verder wel de vrouwelijke lijnen, ben geen plank) alle kleren staan altijd perfect. En dan krijg ik weer de opmerkingen: sow je lijkt wel een fotomodel. Kijk en dan voel ik me weer even helemaal geweldig van zo'n complimentje!

Wauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 19:59

Heehee Lachen
Vandaag wezen shoppen Haha!
Een jas kopen was echt vreselijk, uitendelijk niets gevonden.
Wel een lange broek! 36 lengte. heerlijk.
Ook heb ik voor het eerst hakken gekocht (ik ben lang, dus ik durfde het nooit) maar nu heb ik kleine hakjes.
Dat komt omdat ik in mijn nikes ook hak zolen heb, en de platte laarzen gewoon echt beroerd zaten zonder hak, haha.

Ik ben ook lang (voor wie het vergeten was/overheen gelezen) 1.87 (!) ik ben ook vrij dun, en heb net als jullie al een paar keer de vraag gehad of ik wel eet, enz. Zelf mijn moeder ging erop letten of ik wel af, natuurlijk doe ik dat. Ik ben de grootste snoepkont die er is! Maar ik blijf op 59 kg, wat ik zelf neit erg vind, ik vind het fijn om dun te zijn.

Groetjes!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:20

Jammer dat je geen jas hebt gevonden.. Zelf ben ik ook wezen shoppen, ben weer goed geslaagd bij het merk outfitters nation.. Haha!
Ook heb ik nieuwe laarzen, lang genoeg en zonder hak.. Lachen

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:20

haha heb net het topic een beetje doorgelezen en ik vond mezelf al een reus vergelijken bij mijn vriendinnen van net 1.70!

ik zelf ben 1.77/1.78

vind dit ook aardig groot maar heb hele lange benen dus staat wel weer normaal. met kleding heb ik geen problemen

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:48

Ik ben nu 15, en ik meet rond de 1.70 / 1.73

Ik ben dus ook een vrij groot persoon, ik heb onwijs lange benen, en daardoor toon ik nog groter dan ik werkelijk ben Knipoog

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:50

Sorry, maar 1.70/173 is echt niet zo groot hoor. Dan ben je echt niet bovengemiddeld lang.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:01

Voor een 15 jarige vind ik dat vrij groot, ik ben zoiezo bijna 5 cm groter als de rest van mn vrienden

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:06

Dan heb je gewoon kleine vriendinnetjes Clown

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:08

mopper, wou vandaag een leuk jasje kopen.
Uiteraard alle mouwen te kort.

Ga binnenkort voor de herkansing

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:47

Ik heb een geweldige jas bij Miss Etam gekocht, met de perfecte mouwen! Bij de Long Wear afdeling. Bij M&S mode vallen ze soms ook wel lang!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 05:29

Nikki__ schreef:
Ik heb een geweldige jas bij Miss Etam gekocht, met de perfecte mouwen! Bij de Long Wear afdeling. Bij M&S mode vallen ze soms ook wel lang!

Daar ben ik vorig jaar uiteindelijk ook beland. Ik zou er zelf normaal niet zo snel binnen stappen, maar was zo frustie na alle jassen en deze zat goed.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 05:52

Hier nog eentje die de hoogte ingeschoten is Haha! 1,94 mtr.
Kleding kopen doe ik al jaren niet meer, ben gelukkig handig genoeg met de naaimachine en maak alles zelf. Schoenen koop ik bij Van Wonderen in Antwerpen en draag ook gewoon schoenen met hak. Die paar cm maakt namelijk ook niet meer uit, kijken doet men toch wel Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 06:48

Dát zou ik ook best willen... alleen heb ik natuurlijk de tijd en creativiteit weer niet Boos!
En als ik het moet laten maken, ben ik nog meer kwijt dan in de winkel, weliswaar 3cm te kort Knipoog

Een lengtemaat + grotekleding maat vinden valt nml echt niet mee

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:08

Plien91 schreef:
Ik heb maat 38/40, weeg 70 kilo. Dikke schok, laatste keer dat ik op de weegschaal stond woog ik 55 maar dat was ook anderhalf jaar terug. Toen was ik ook echt heeeeel dun moet ik zeggen, ben nu wel blij met m'n figuur. Kan nu in de meer reguliere maten. Lachen

Ik en 1.80 en weeg 54 kilo. En denk maar niet dat het eraan komt, en dan is kleren klopen een crime. Nagelbijten / Gniffelen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:38

Kan ik me nog wel herinneren van 1,5 / 2 jaar terug. Broeken breedte 26, lengte 34-36. Succes met zoeken Huilen van het lachen

Heb nu teminste eindelijk een normale kont + bovenbenen en pas ook in heeel veel broeken qua breedte (soms krijg ik ze niet eens over m'n heupen heen, dat vond ik toch wel een vooruitgang haha!)

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:22

Oh ja, ik heb eindelijk een fijne winterjas gevonden! Go jij! Go jij! En ook nog van een merk waar ik dat nooit van verwacht had: Benetton! Normaal loop ik die winkel altijd voorbij, pas toch nooit in die Italiaanse maatjes (1.88m, maat 42).

Nu toch eens binnen gekeken, en zowara een jas op de kop getikt die én mooi is, én lekker zit, én waarvan de mouwen tot echt ook mijn handen vallen in plaats van tot boven mijn polsen. En nu maar wachten tot het kouder wordt...

Oh ja, dit is 'm, de jas aan de linkerkant.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:48

maikl zeer mooie jas Ja
ik moet zeggen dat ik veel van deze problemen niet heb ook al ben ik lang Bloos
heb wel maat 41-42 Bloos!

Wauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 15:29

Ik kan je jas niet zien!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:34

Zo wat zijn hier veel langebokkers zeg!

Ik ben 1.82 meter. En loop altijd op hakken, waardoor ik nog groter word Tong uitsteken IK heb schoenmaat 42/43 wat leuke schoenen kopen vaak erg lastig maakt.

Jassen zijn ook vaak te kort, en broeken ook vaak. Vooral als ik ze liever wat langer heb met skinny jeans.