Stellen die scheiden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Stellen die scheiden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:57

detour schreef:
Zo iets is idd niet vanzelfsprekend, er zijn niet voor niks tig datingssites in het leven geroepen en zoveel mensen alleen en treurig.

Kennelijk wordt je als je oduer wordt voorzichtiger, kritischer, sceptischer en is het prachtig als je zo iemand tegenkomt maar het is absoluut geen vanzelfsprekendheid.

Alleen en treurig zijn lijkt me vreselijk... Net zoals het me vreselijk lijkt om niet alleen te kunnen leven en daarom wanhopig op zoek te zijn naar een partner of juist thuis te zitten kniezen. Máák wat van je leven zolang je alleen bent en richt niet je hele leven in rond dat 'gemis' in plaats van rond datgene wat je wél hebt (namelijk jezelf). Het is te kort om niet te genieten van de tijd die je hebt zolang je 'de ware' nog niet bent tegengekomen. Mensen die wanhopig op zoek zijn naar een partner of zitten te kniezen omdat ze (nog) niemand hebben gevonden zijn vaak niet de prettigste mensen om mee om te gaan, weet ik uit ervaring.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:02

En iemand straalt het toch ook meer uit als het zijn leven op een rijtje heeft en gelukkig is met zzichzelf? da's aantrekkelijker dan iemand die zich te afhankelijk van een ander opstelt..

Een stabiele basis is er vast het meeste als beide personen goed in hun vel zitten en onafhankelijk ook prima kunnen functioneren.
Maar een maatje maakt het leven wel veel warmer en voller.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:07

Een maatje dat bij je past kan het leven warmer en voller maken, daar ben ik van overtuigd. Ik zie een relatie dan ook als aanvulling op mijn leven, niet als invulling van. Maar ik zou geen relatie kunnen hebben 'om maar niet alleen te hoeven zijn'. Daar zou ik zelf iig nooit voor kiezen, in dat geval ben ik toch echt liever happy in mijn eentje dan toch-niet-helemaal-happy met z'n twee.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:14

Moet ineens denken aan owner of a lonely heart van Yes, briljant nummer.
Veel plezier hier, ik ga 24 uur werken, zal de bewoners eens vragen naar hun mening over scheiden. ben benieuwd!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:23

Maar, eerlijk is eerlijk, ik vind het soms wel knap onpraktisch om alleen te zijn. En dan mis ik soms meer 'gewoon maar iemand' dan een diepe betekenisvolle relatie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:24

danneke80 schreef:
Huertecilla schreef:
Klopt.
Dat heet 'bestuur', grip door de overheid.
De bestuurders hebben er belang bij dat de samenleving zo georganiseerd mogelijk verloopt. Het gezinsmodel is het makkelijkste te volgen en.... belasting van te innen Haha!

kennelijk ben ik erg blond oid
maar op welke manier heeft de overheid de communes dan om zeep geholpen?

Dit snap ik wel, de overheid bepaald in grote lijnen hoe wij ons leven indelen......... ze doen nog net niet de partnerkeuze maken......

Als je gewoon mannetje, vrouwtje, twee kinderen leeft dan zijn er een hoop dingen veel makkelijker te realiseren dan als je net met je linkerteen buiten het kadertje leeft. Als je net even anders bent dan de doorsnee........ moet je voor hele simpele dingen (bijvoorbeeld Hypotheken ed) hele andere touren uithalen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:27

Shadow0 schreef:
Maar, eerlijk is eerlijk, ik vind het soms wel knap onpraktisch om alleen te zijn. En dan mis ik soms meer 'gewoon maar iemand' dan een diepe betekenisvolle relatie.

Voor de praktische zaken in het leven heb ik een netwerk. Tong uitsteken

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:06

detour schreef:
Kennelijk wordt je als je oduer wordt voorzichtiger, kritischer, sceptischer en is het prachtig als je zo iemand tegenkomt maar het is absoluut geen vanzelfsprekendheid.

Welnu ook dít ervaar ik anders Go jij! Go jij!

Juist in deze maatschappij waarin alles zo snel beweegt kom je ontzettend veel interessante personen tegen.
Ik ervaar het juist steeds meer als de moeite waard om níet afstandelijker te worden en juist wél meer voor open te staan.
Het leven is zelforganiserend op de rand tussen chaos en stabiliteit. Stel je open en er komt van alles voorbij.

Het vinden van een duurzame partner is in míjn beleving geen groot probleem en eenvoudig een afgeleide van wat je zelf investeert.
Hoe ouder je wordt hoe minder te verliezen en hoe meer te winnen, terwijl je ook nog eens een beter beslagen ten ijs komt Pling
Noem me gerust een geluksvogel. Bedankt daarvoor; ik voel me dat ook Afgod

hc

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:10

Huertecilla schreef:
Het vinden van een duurzame partner is in míjn beleving geen groot probleem en eenvoudig een afgeleide van wat je zelf investeert.
Hoe ouder je wordt hoe minder te verliezen en hoe meer te winnen, terwijl je ook nog eens een beter beslagen ten ijs komt Pling
Noem me gerust een geluksvogel. Bedankt daarvoor; ik voel me dat ook Afgod

hc

kom jij dan zoveel interessante mensen tegen hc? Of heb je weinig eisen? Veel mensen komen juist "de ware maar niet tegen"
hoe zie jij dat investeren dan?
ik ken namelijk veel mensen die graag tips zouden krijgen om die ware dan wel tegen te komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:19

KiWiKo schreef:
Als je gewoon mannetje, vrouwtje, twee kinderen leeft dan zijn er een hoop dingen veel makkelijker te realiseren dan als je net met je linkerteen buiten het kadertje leeft. Als je net even anders bent dan de doorsnee........ moet je voor hele simpele dingen (bijvoorbeeld Hypotheken ed) hele andere touren uithalen

...en de naam daarvoor is ontmoedigingsbeleid Kim.
'Overig' is een simpel te implementeren veldje doch dat is er vrijwel nooit.

Denk je eens in hoe snel de samenleving zich zou reorganiseren in andere samenlevingvormen als de overheid slechts twee maatregelen zou veranderen:
- invoeren van een matriarchaal erfrecht met afschaffing van erkend vaderschap
- belastingheffing op 'haardstede' op basis van het schone (alle inkomsten - directe kosten voor levensonderhoud) samenlevingsinkomen daar

Voor wie iets verder wil denken: google eens op het aantal binnen de echt geboren kinderen waarvan de biologische vader niet de echtgenoot is zonder dat deze laatste dit weet. Een heel interessant en volkomen verklaarbaar fenomeen.
Exact dít is waarom het huwelijksmodel met exclusieve kuisheidsvoorwaarde een mánnenmodel is Knipoog

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:23

danneke80 schreef:
ik ken namelijk veel mensen die graag tips zouden krijgen om die ware dan wel tegen te komen.

Daar geef ik met plezier een workshop in Haha!
De zoektocht kan ook nog eens geweldig léuk zijn.
Het is een vergelijkend warenonderzoek met als bijna gegarandeerd resultaat een duurzame relatie Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

hc

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:36

ik zal eens kijken of ik een clubje geinteresseerden bij elkaar kan krijgen. wat gaat de locatie worden?
Vergelijkend warenonderzoek vind ik ook erg interessant hoor. Probleem is echter dat er vaak onvoldoende kwaliteit te vinden is. En op kwaliteit inleveren is geen goed idee.

dat een heleboel kinderen niet van de vader zijn van wie ze denken dat ze zijn dat wist ik wel. maar m.i. zegt dit niet meteen dat deze ouders liever een anderssoortige relatie zouden hebben. Wel dat in dit geval de vrouw behoefte had aan avontuurtjes buitensdeurs. Dat de vader dit niet weet insinueert dat hij niets zal voelen voor polygame vormen van relaties.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:49

danneke80 schreef:
Probleem is echter dat er vaak onvoldoende kwaliteit te vinden is.

Ik heb de perceptie dat er heel veel mensen die de moeite waard zijn rondlopen Ja OK dan!

Heb jij je wel eens afgevraagd waarom iemand die jij 'kwaliteit' vindt voor joú zou kiezen?
Ook die kwaliteitspersoon heeft kwaliteitseisen en verwacht erop vóóruit te gaan in een relatie.
Heb jij meer te beiden dan te vragen aan de persoon die jij zoekt? Je krijgt wat je beloont Pling

'Hallo ik ben alleereerst moeder van twee kinderen die het belangrijkste voor me zijn. Ben heel tevreden in mijn gezellige huisje en met mijn leuke baan. Ben niet op zoek maar zou toch graag een maatje hebben voor de romantische momenten.'
Herkenbaar ? Nee, en ik bedoel ik niet JOU persoonlijk.
Door de lezer te verwachten commitment = NUL Huilen

hc

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:55

Huertecilla schreef:
Ik heb de perceptie dat er heel veel mensen die de moeite waard zijn rondlopen Ja OK dan!

ok, dan kan ik me voorstellen dat het voor jou interessanter/makkelijker is dan voor sommige anderen.

Citaat:
Heb jij je wel eens afgevraagd waarom iemand die jij 'kwaliteit' vindt voor joú zou kiezen?
Ook die kwaliteitspersoon heeft kwaliteitseisen en verwacht erop vóóruit te gaan in een relatie.
Heb jij meer te beiden dan te vragen aan de persoon die jij zoekt? Je krijgt wat je beloont Pling

jahoor, dit vroeg en vraag ik mezelf nog steeds af. Ik heb al bijna 8 jaar een relatie met dezelfde persoon, maar ik vind het erg belangrijk om interessant en aantrekkelijk voor elkaar te blijven.

Citaat:
'Hallo ik ben alleereerst moeder van twee kinderen die het belangrijkste voor me zijn. Ben heel tevreden in mijn gezellige huisje en met mijn leuke baan. Ben niet op zoek maar zou toch graag een maatje hebben voor de romantische momenten.'
Herkenbaar ? Nee, en ik bedoel ik niet JOU persoonlijk.
Door de lezer te verwachten commitment = NUL Huilen

hc

hier volg ik je even niet meer, sorry

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:13

danneke80 schreef:
hier volg ik je even niet meer, sorry

Ah, dan is een workshop wel zinvol ROFL

Knipoog

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:28

Sjonge, wat een topic.

Ik geloof idd dat het voor kinderen het beste is op te groeien in een stabiele omgeving. Kinderen moeten weten waar ze aan toe zijn. 1 eigen kamer ipv 2.....
Het is het instinct van kinderen om papa en mama bij elkaar te willen houden, zelfs al houden de ouders niet meer van elkaar. Wat het beste is als de ouders niet meer van elkaar houden, weet ik niet. Beide lijkt me voor kinderen zeer schadelijk.

Opgroeien in een liefdeloze, kille omgeving lijkt me vreselijk, maar of het minder kil is als de ouders uit elkaar gaan, vraag ik me af.... er zijn er zoveel die de kinderen tegen elkaar uitspelen... Verdrietig
Ik zou het werkelijk niet weten, het is kiezen uit 2 afschuwelijke kwaden.

Ben het verder volledig met Detour eens. Ook ik ben getrouwd, heb een stabiele, volledig exclusieve relatie. Wij zijn trouw aan elkaar, en we controleren elkaar nooit. Ik zou het niet eens willen....
Ik zie dat jongeren idd wel doen, ik vraag me dan af waar het vertrouwen is. Vertrouwen is imo niet hoeven controleren, omdat je wéét dat het nergens voor nodig is....
Een open relatie.... ik zie het niet zitten. Kan me niet voorstellen hoe ik daarin gelukkig zou zijn. Sex is voor mij iets exclusiefs, iets heel dieps. Iets waarin ik me totaal aan de ander geef, en dat wil ik maar met een persoon..... kán ik alleen maar met een persoon. Dát opengooien, zou voor mij de diepte en het exclusieve uit een relatie halen.
Ik hoop met mijn man oud te worden, stokoud. Zoals opa en oma, die volgend jaar 50 jaar getrouwd zijn, en mijn ouders, die ook al 25 jaar getrouwd zijn....
Verliefdheid?
Ja, het kan best zijn dat ik verliefd word op een ander. Dat kan. Ik heb ook wel eens een man leuk gevonden om te zien. Maar mijn eigen man ken ik. Ik weet wat ik heb.... en niet wat ik krijg. Maar meer dan dat nog, is ons huwelijk de moeite waard om voor te knokken, om in te investeren. Wij hebben al zoveel samen gedeeld.... dat gooi ik niet weg om een verliefdheidje. Ik ben trouw aan mijn man en hij is het aan mij..... liefde en trouw is zoveel meer waard dan verliefdheid.
De geschiedenis die je samen hebt, al die dingen die je gedeeld hebt..... dat is zoveel waard, dat gooi ik niet weg, nooit

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:48

Yamcha schreef:
Zoals opa en oma, die volgend jaar 50 jaar getrouwd zijn,

Prima hoor OK dan!
Daar krijgen ze dan een 'lintje' voor Haha!
Waarom eigenlijk? Waarom wordt dit beloond??

Weet iemand wat nu de modale duur van een duurzame relatie is in NL?
Ik kan me van een jaar of 10 geleden herinneren (omdat ik dat als een schijnbare tegenstelling ervaarde) dat de periode tussen verkoop van een huis 7 jaar was en de modale relatieduur 5 jaar.

Wat daar en uit de ts blijkt is dat het monogame model waar we met zijn allen mee opgevoed zijn niet zo duurzaam (meer) is.
Doe daarmee wat je wil.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:55

Dat blijkt, dat dat niet duurzaam is.

Ik ben opgevoed met veel praten met elkaar, samen werken aan een relatie. Eerlijke, open afspraken maken, die voor beiden werken. Die hebben wij, en het werkt goed Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 19:52

Als ouders echt niet meer samen kunnen leven dan is scheiden wel het beste. Als je een puber bent als dat gebeurd ga je je afzetten tegen je ouders. Vroeg of laat.

Later als je volwassen bent snap je wel dat 't beter was dat ze ook daadwerkelijk uit elkaar zijn gegaan juist omdat ze niet bij elkaar pasten.

Maar toch, gelukkig zijn er zat voorbeelden dat relaties ook wel 40 jaar kunnen duren Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:24

Gefeliciteerd Yamcha.. Ik dacht ooit dat de relatie van mijn ouders ook zo was.. Als ik jouwn verhaal lees lijkt t wel alsof jij t perfecte huwelijk hebt, en stellen de scheiden maar eig slap zijn, en lang niet zo sterk als jouwn relatie..Als je er in zou zitten he, ineens zomaar vanuit het niets in een scheiding, dan kijk je wel anders tegen alles aan. Kon ik ook nog maar zo praten als jou, met zoveel zekerheid over mijn ouders "die gaan nooit uit elkaar" totdat ze op die ene dag plots zeiden dat t over was...

edit: en wij praten thuis veel, heel veel.. dus daar kon het niet aan liggen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:35

HC is voor een oude man ( Haha! Haha!) heel erg vooruit........... monogamiteit is belangrijk........... geestelijk!! mensen zijn niet gemaakt om monogaam te zijn, net zoals paarden niet in een stal horen......... een mens is een kudde dier......... en noem mij een kuddedier wat monogaam is......... de vrouwtjes gaan nog altijd voor de sterkste mannetjes en de mannetjes gaan nog altijd voor de vruchtbaarste vrouwtjes alles om het nageslacht veilig te stellen........ en zo simpel is het Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:53

KiWiKo schreef:
HC is voor een oude man ( Haha! Haha!) heel erg vooruit....

Een dimensie op de jonkies zoals je hier létterlijk kan lezen ROFL

Uiteraard is er niets nieuws en ben ik nul vooruit (noch oud Boos! Knipoog ) en is het gewoon wéér een voorbeeld van het ontbreken van collectief geheugen bij de modale mens.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:59

pinuts schreef:
Gefeliciteerd Yamcha.. Ik dacht ooit dat de relatie van mijn ouders ook zo was.. Als ik jouwn verhaal lees lijkt t wel alsof jij t perfecte huwelijk hebt, en stellen de scheiden maar eig slap zijn, en lang niet zo sterk als jouwn relatie..Als je er in zou zitten he, ineens zomaar vanuit het niets in een scheiding, dan kijk je wel anders tegen alles aan. Kon ik ook nog maar zo praten als jou, met zoveel zekerheid over mijn ouders "die gaan nooit uit elkaar" totdat ze op die ene dag plots zeiden dat t over was...

edit: en wij praten thuis veel, heel veel.. dus daar kon het niet aan liggen.

Daarom probeerde ik het ook zo op te schrijven zoals het bij ons is, niet dat anderen dat ook zo moeten.
En misschien joh, misschien zou ik dan idd anders tegen dingen aankijken, die kans is groot....

Dat lijkt me trouwens heel erg, dat je dénkt dat alles zeker en veilig en stabiel is, en dan de bodem er onderuit wordt geslagen.....

Sterkte meis....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:56

HC, waarom pak je elke keer een zin uit stukjes van anderen? Lees je het hele verhaal niet? Want dan snap je de strekking niet. Knipoog

Kiwiko, ik denk ook dat een mens een kuddedier is maar dat kun je ook prima zijn met een partner waar je samen mee leeft en sex deelt, het hangt er van af hoe speciaal sex voor je is.
Ik kan me wel voorstellen als relaties stranden doordat men niet meer contacten erbuiten heeft, daarom zijn vrienden, familie en kennisen ook zo belangrijk! Zonder zou ik ook niet willen naast mijn vent. Pling

Ik vind HC niet vooruit. Ik vind dat hij op een soort wolkje zweeft en tracht vanuit intellectueel geredeneer alles mooi te praten, alsof dat een alibi zou kunnen zijn om buiten de pot te piesen. Haha!

Gelukkig denken wij allen anders! Knipoog
En dat maakt de mens idd interessant in de ze tijd en in deze cultuur.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:56

detour schreef:
Ik vind HC niet vooruit. Ik vind dat hij op een soort wolkje zweeft en tracht vanuit intellectueel geredeneer alles mooi te praten, alsof dat een alibi zou kunnen zijn om buiten de pot te piesen. Haha!

Wel Detour, wéér spring je op basis van jouw eigen vooroordelen naar een conclusie die nergens op slaat.
Jij vindt dat ik vind en slaat daarbij wéér de plank volledig mis.

Waarom heb jij problemen met alles wat jíj vanuit joúw beperkte perspectief als enige ´goed´meent te moeten vinden?
Vul jij jouw relatie fijn in volgens jouw normen en láát een ander toch! Als jij dat bedreigend vindt is dat joúw probleem, niet dat van een ander.

Wat jíj daar ook van vindt, in NL is de meest voorkomende relatievorm; seriële monogamie met overspel.

Ik heb daar geen waardeoordeel over, jij wel.

Wij wensen beíden niet op die manier te leven.

Ik vul mijn duurzame relatie integer in, jij wellicht ook, alleen op een andere manier.

Ik heb geen probleem met jouw invulling of welke andere invulling ook en ik snap werkelijk jouw probleem niet. Los het op! Ik ken jou niet dus ben geen deel ervan.

hc