Je allereerste auto!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

samantha5

Re: Je allereerste auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:47

Musjes schreef:
Maar voor 2000,- meer heb je bij een dealer ook een goede nieuwere auto. Moet je voor de grap eens kijken bij bv renault, en dan jaartal 2001-2008. Zie je echt auto's, twingo/clio, met lage kilometerstand voor +/- 4500,- euro. En dan zit je bij een dealer, wat meestal ook garantie betekent. Nou is dat nog een boel geld, zeker als je het niet hebt Haha! , maar in het geval van TS zou ik het wel weten.

Ja maar dan kan je ook weer redeneren voor 3000,00 erbij heb ik een nieuwe. TS zoekt in een bepaalde prijsklasse. Knipoog

Ik heb mijn auto ook bij een dealer gekocht en op die prijs zat ook geen garantie. Alto uit bouwjaar 2000. Tweedehands auto's tot een bedrag van +/- 3000,-- zit (meestal) standaard geen garantie op.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:53

Het was een voorbeeld Lachen

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:14

Ik heb een peugeot 106. Ben er tot nu toe wel blij mee Tong uitsteken.
Maar ik zat toen ook te denken aan een Renault Clio, Opel Corsa enz.
Dat zijn allemaal van die leuke autootjes,
Een Ford Fiësta is ook erg leuk.
Net als een Seat Ibiza of een honda Civic Haha!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:33

Ik vind een Ka betrouwbaarder dan een Fiesta.
Mijn ma had 2 auto's hiervoor een Ka uit 96, die heeft alleen een klein lekje gehad wat makkelijk dicht te lassen was, verder niks eigenlijk, en die heeft ze tot 1,5 jaar geleden gehad. Nu issie van mijn zus en die is er al mee naar Spanje gereden en daar hele dagen rond getoerd.
Mijn ma heeft ook een Fiesta gehad en dat ding heeft ze toen maar een half jaar gehad omdat het best verreden en verrot was achteraf gezien.

Maja dat ligt natuurlijk ook wel aan het gebruiksverleden en onderhoudsverleden van de auto. Maar ik zou zeggen; Ka, heb je langer plezier van.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:51

Lindy1982 schreef:
Sorriso schreef:
Euhm, ik heb ook al een ongeluk(je) gehad met mn Seicentootje en had ook helemaal niks. Schade aan mn autootje was ook niet zo erg, dus je moet niet denken dat ze gammel zijn.

je hebt het over een ongelukje ik had een ongeluk.. had 5000 euro schade de andere auto wastotal los.. was er 1 met 50 km per uur in mij geknald

Ja maar ik ga er niet van uit dat ik ooit zo'n ongeluk krijg en dat doet niemand denk ik.
Ook heeft niet iedereen het geld om naar een andere auto (die ruim boven de maat scoren op de NCAP) uit te kunnen kijken, zo heb ik mijn autootje zelfs gekregen van mijn ouders. En mijn zus heeft een vorig autootje ook total loss gereden, met haarzelf was niks aan de hand en dat was een Fiat Panda (oud model).
Ik vind je opmerking niet echt toevoegend voor dit topic omdat TS sowieso een goedkoop autootje zoekt waarvan je niet kunt verwachten dat die de nieuwste technologie aan kooiconstructie en kreukelzones e.d. heeft.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat het een hele grote impact op je heeft gehad en dat jij er daarom voor kiest niet meer in een klein autootje te rijden uit lagere prijsklassen, maar niet iedereen heeft daar het geld voor (over).

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:19

Sorriso schreef:
Ik vind een Ka betrouwbaarder dan een Fiesta.
Mijn ma had 2 auto's hiervoor een Ka uit 96, die heeft alleen een klein lekje gehad wat makkelijk dicht te lassen was, verder niks eigenlijk, en die heeft ze tot 1,5 jaar geleden gehad. Nu issie van mijn zus en die is er al mee naar Spanje gereden en daar hele dagen rond getoerd.
Mijn ma heeft ook een Fiesta gehad en dat ding heeft ze toen maar een half jaar gehad omdat het best verreden en verrot was achteraf gezien.

Maja dat ligt natuurlijk ook wel aan het gebruiksverleden en onderhoudsverleden van de auto. Maar ik zou zeggen; Ka, heb je langer plezier van.

Hier dezelfde ervaring wat de Ford betreft, een vriendin van mij had een Fiesta, na een jaartje door de keuring proberen te krijgen maar het ding was door en door rot. Ook was werkelijk vanalles kapot waarvan we nieteens wisten dat het op een auto zat...

Met een KA heb ik geen ervaringen, behalve dat ik de StreetKA erg gaaf vind Haha!

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:00

Ach en een auto voor 500 euro.. Als ie ooit stuk mag gaan, is het niet zo zuur Tong uitsteken Als de reperatie dan enkele honderden euro's zal kosten, laat je m gewoon niet maken Tong uitsteken Leg je die 1500 euro opzij voor als je ooit een andere auto nodig zal hebben.

Het is dat er zo'n enorm prijsverschil in zit. Ik zou liever een ka hebben dan een fiesta.. maar voor 1500 euro verschil, zou ik er ook over nadenken.

Je moet ook maar net geluk hebben met een auto hoor.

Zo ging mijn eerste oldtimer na 3 maanden op een sleepwagen naar huis omdat mijn hele blok kapot was. Nu rij ik met mn oldtimer van '79 al maanden rond zonder problemen.

En zo hebben mijn ouders een Pt Cruiser gehad die elke maand naar de garage kon, gelukkig was t een lease auto.

Moeilijk te zeggen dus welke auto betrouwbaarder is..

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:06

Daewoo/Chevrolet Matiz! Haha! Haha! Haha!
Fijn bakkie en rijd prima en goedkoop!

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:10

Ik heb gister een seat ibiza gekocht uit 95 als ik het goed heb. Erg fijne auto!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:16

HouVanUtopia schreef:
die van 500 ken ik die man heel erg goed van.
En wij mogen hem voor 500 euro hebben zorgt hij dat het APK gekeurd is en dat ik er zo 1 jaar mee vooruit kan.

Ik denk zelf nu meer aan de ford omdat die natuurlijk maar 500 is en ik ken die man hij is zelf monteur dus dan weet ik eigelijk zeker dat het goed is.
Mijn vader is zown goede vriend met hem.

APK is nog geen garantie op een goede auto er zijn standaard dingen die gecontroleerd worden.. maar veel motorische dingen vallen niet onder de APK je kan even goed nog een hoop kosten er aan hebben of met een maand er mee nokken

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:20

@ sorisso..
Een oude vw golf type 2 of 3 heeft ook een sterke kooi constructie het hoeft niet nieuw te zijn.. ikrijdt toevallig nieuwe auto's maar mijn man is automonteur dus voor mij is het gewoon makkelijker.. maar bedoel het ook met ouderen en dus goedkopere auto's golf 2koop je ook wel voor 500 a 1000 euro golf 3 koop je ook wel voor 2000 euro.. noem maar een voorbeeld he.. Mijn vw caddy is van 2003 maar heeft gewoon de onderbouw van een VW polo

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:11

vw zijn idd ook leuk maar wel een stuk duurder Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:24

Ik had mijn fiesta ook voor een koopje gekocht, ik heb er drie jaar lang zonder problemen plezier van gehad... Uiteingelijk een roestplek achterop de auto, even dicht laten plamuren en hij kwam weer door de keuring heen... Voor de rest in de drie jaar heb ik de bandjes vervangen (wat bij iedere auto moet) En voor de rest weinig problemen....

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:15

Lindy1982 schreef:
@ sorisso..
Een oude vw golf type 2 of 3 heeft ook een sterke kooi constructie het hoeft niet nieuw te zijn.. ikrijdt toevallig nieuwe auto's maar mijn man is automonteur dus voor mij is het gewoon makkelijker.. maar bedoel het ook met ouderen en dus goedkopere auto's golf 2koop je ook wel voor 500 a 1000 euro golf 3 koop je ook wel voor 2000 euro.. noem maar een voorbeeld he.. Mijn vw caddy is van 2003 maar heeft gewoon de onderbouw van een VW polo

Oh nou oké... Nu is het zeker duidelijker, ik dacht dat je het echt over nieuwe auto's had.
Ik weet dat die Golfjes niet zo duur zijn, maar ken er nogal wat met roestplekken of die uitvallen...
En niet te spreken over het verbruik, toevallig heeft een vriendin van me een Golfje 2, en die zou ik niet moeten hebben, gebruik mijn auto veel meer dan zij doet, en dan zou ik me scheel betalen.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:09

ik heb vorige maand mijn eerste auto gekocht een witte honda civic uit '95 een automaat met airco en Mp3 speler Haha! en hij is nog super zuinig ook Haha! had maar 70.000 km gelopen Haha!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:36

heb net me 1ste auto gekocht Bloos!
een Ford fiesta 1.3 uit 91!
Met zonnedakje en ziet er nog super goed uit.
Ook stukje in gereden rijd erg lekker!!

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:26

Gefeliciteerd!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:05

Foto??? Haha!

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:07

Een mitsubitsi cold Haha!

Dat was mijn eerste autotje... Helaas al in poeier en puin :S

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:13

Pop schreef:
Foto??? Haha!

Morgen avond haal ik hem op Haha!
dan komt foto!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:34

Gefeliciteerd Haha! En we zijn inderdaad benieuwd naar foto's!

Geniet ervan morgen Haha! En hopelijk nog veel langer natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:58

Ik heb een suzuki swift, nieuw model! Haha!
Echt lekker autotje, maar voor de meeste niet betaalbaar als 1e auto!

Maar ik rij iedere week 500km dus ik heb wel een auto nodig waar ik vanuit kan gaan datie het altijd doet! Knipoog

Ik heb 'm vorig jaar gekocht september, en morgen gaatie al voor de 30.000km beurt Wow!

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:08

ik heb gister mijn eigen eerste auto gekocht een peugot 205 een oud barrel maar het rijd wel en ga er volgend jaar mee auto-crossen

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:14

Gefeliciteerd! Lekker van genieten *is beetje jaloers*

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:52

ik heb een auto "gekregen" van mijn ouders (lees ik ben de enige die er in rijd, zij betalen verzekering/belasting) een susuki alto hij is niet moeders mooiste maar wel lekker zuinig! ik rij 400 km met een 25 liter tank Haha!