Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:50

Jej, we kunnen weer update's krijgen Haha!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:00

hoi
dit is mij zo'n 16 jaar geleden ook overkomen, ik was toen 17.
volgens de bank kon je niet achter een pincode komen maar de politie zei dat dit wel degelijk kon.
toen had je nog geen camara's boven de pin-automaten dus er viel niets te achterhalen en heb dus nooit wat van mijn geld (1300 gulden) terug gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:04

Natasjaa schreef:
x_manon_x schreef:
Nee niet precies, het is wel een centrum maarik komer nooit dus ik weet het niet? Ik weet dan ook echt niet of het bij het postkantoor zelf is of bij een automaat.

Misschien dat ze je dit op het postkantoor wel kunnen vertellen, neem toch aan dat zij beschikken over de gegevens om dit na te trekken.
Dan heb je in ieder geval een idee waar de dader vandaan kan komen, toch?

Kan dit?! Bloos![/quote]

De wet belemmert ze hier in ieder geval niet in. Neem je legetimatie mee, het is gewoon jouw rekening dus als je je kan legetimeren moeten ze je hier alle info over geven. Dus hoe laat, wanneer, hoeveel pogingen voor pin, locatie ed moeten ze vertellen.

Ga anders eens naar die automaat toe en kijk of ze daar een camera hebben. Het staat vaak in het scherm aangegeven dat er camerabewaking is en anders zit er rechts of links bovenin de hoek een rood of zwart glimmend plaatje van pakweg 5 bij 8 cm en daar zit dan de camera achter. Dan heb je in ieder geval op dat gebied duidelijkheid voor jezelf.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:36

Jester_ schreef:
Wat ook kan, dat iemand heeft meegekeken, zonder dat je het weet.
Hier in de supermarkten, hangen bij de kassa's grote spiegels boven je. Daar kan een slim iemand ook op meekijken (kan heel makkelijk, heb het voor de grap een x geprobeerd, bedoelde er niks mee hoor, maar gewoon om te kijken of dat wil). Ik ben daar altijd extra voorzichtig, als je een x een verkeerd iemand achter je hebt staan, die meekijkt & je pas daarna jat.

Mensen lachen mij altidj uit om mijn ubergrote portemonnee, maar die is dáár dus goed voor Lachen Ik houd altijd mijn hand of portemonnee boven mijn pincode, om dat t evoorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:56

Door dit topic ben ik wel voorzichtiger geworden, bewuster van de gevaren omtrend het hele pingebeuren.
Ik deed altijd maar wat, of beter gezegt ben blijkbaar iemand van goed getrouw.
Zelfs op een markt typ in nog vriendelijk mijn code in als er zo'n apparaatje staat te
balanceren ergens tussen de appels en de peren met in mn kielzog boer Harms. Clown

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 13:11

Hooi iedereen,
Ik ben gisteren naar de bank geweest, en die zegt dus dat niet overal camera's zijn. De medewerker zei dat als het goed is bij die pinautomaat ook geen camera zit.. het is trouwens gewoon bij zo'n automaat gebeurd, die man zei me ook dat het een bekende moest zijn omdat als het een dief was geweest het er binnen 10 min af was gehaald en niet een halve week verder. Maar het kon ook de man voor mij zijn geweest (de man liet mijn voor, hij zei: Ga jin maar voor, jij bent aan het werk en ik heb weekend.) Maargoed de medewerker van de bank zei dat ik het waarschijnlijk niet terug krijg, maar dat dat allemaal nog uitgezocht moet worden.

Eerlijk gezegt durf ik nu helemaal geen geld meer op mijn bank te zetten, ik heb het met mijn moeder er al over gehad. Misschien een extra spaargiro aanmaken ofzo?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:22

Of misschien erg duidelijk maken bij de postbank dat, als ze je niet helpen met onderzoek of geld terug geven, dat ze dan een klant kwijt raken?
En dan dus gewoon alles opzeggen en naar een andere bank gaan.
Ik zou je rabobank aanraden maar, heb geen ervaring met andere banken. Bij de Rabo heb je ook een pasje nodig om te kunnen internet bankieren. De kans dat je dan sneller ontdekt dat je pas weg is is groter.
Je moet niet het vertrouwen verliezen in bank rekeningen in het algemeen. De kans dat het 2x bij dezelfde persoon gebeurd is, volgens mij, niet zo groot Haha!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:30

Hmm wat vervelend allemaal zeg! Ik ben trouwens net als MandyR goed te spreken over de Rabobank. Ik hoop voor je dat je nog wat van je geld ziet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:37

ABN Amro en Rabo zijn betrouwbare banken.

Zet je spaargeld ook altijd weg op een afgesloten rekening. Dat wil zeggen op een rekening waar je geen pasje bij krijgt. Dan is het alleen mogelijk om via internet geld over te boeken naar jouw betaalrekening, zelfs niet naar die van iemand anders. De kans op plundering wordt dan een stuk kleiner.

De postbank is naar mijn mening niet meer van deze tijd , dus handeltje oppakken en naar een andere bank. Tenzij je echt zwaar vermogend bent of een lening hebt bij die bank zullen ze er echt niet wakker van liggen als je weg gaat, dus daarmee dreigen zal ook geen nut hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:08

x_manon_x schreef:
het is trouwens gewoon bij zo'n automaat gebeurd, die man zei me ook dat het een bekende moest zijn omdat als het een dief was geweest het er binnen 10 min af was gehaald en niet een halve week verder. Maar het kon ook de man voor mij zijn geweest (de man liet mijn voor, hij zei: Ga jin maar voor, jij bent aan het werk en ik heb weekend.)

De eerste zou je moeten weten, vertel jij je pincode aan vrienden?

De tweede, je had je pas dr toch uitgehaald, en geld gepint, dan kan hij dat toch nooit zijn geweest?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 01:03

Dat zou ik echt sneu vinden als je het niet terug krijgt, en ik kan me goed voor stellen dat je nou geen geld meer ope je rekening durft te zetten

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 07:19

MSQuincyTE schreef:
Dat zou ik echt sneu vinden als je het niet terug krijgt, en ik kan me goed voor stellen dat je nou geen geld meer ope je rekening durft te zetten

Mijn moeders auto is een keer gestolen voor de deur, en van mijn vader pas ook. oliebol happens, maar dat wil niet zeggen dat wij de auto niet meer voor de deur parkeren.
Ik begrijp dus niet dat je niets meer op je rekening durft te zetten. Wat ik wel kan begrijpen is dat je voorzichter wordt met bv betalen via internet.

Spoiler:
Wij wonen overigens niet in een mega-criminele buurt Clown Hebben gewoon pech gehad met de autos's

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 08:24

Ik zou in dat geval toch echt de auto aan de ketting leggen, en niet meer gerust zijn om hem voor de deur te parkeren.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 08:27

Ja of er een Rottweiler inleggen, maar al met al lost dat niets op. Als ze willen, komen ze overal binnen. Ook in je zwaarbeveiligde huis.
Maar daarom ga ik nog niet mijn hele hebben en houden aan de ketting leggen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:43

Ben je er ook heel zeker vand dat je je pinpas wel hebt terugestoken en niet in een bui van verstrooidheid vergeten bent?

Ik zou me ook geen zorgen maken om je geld op een rekening te zetten, ik zou me toch nog altijd veiliger voelen zo. Mààr het zal me wel een goede les zijn om veel voorzichtiger te zijn. Controleren als er niets verdachts is aan de automaat, goed de code afschermen, zorgen dat iedereen op een gepaste afstand blijft,....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 10:01

jeetje,
lekker positief dat je waarschijnlijk je geld niet terugkrijgt... hoe bestaat het dat er geen camera's hangen?!
nog 6 weken wachten, dat is lang..

ik pin eigenlijk niet als er mensen staan.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:22

Utixo schreef:
Ik zou in dat geval toch echt de auto aan de ketting leggen, en niet meer gerust zijn om hem voor de deur te parkeren.

het kan nog gekker hoor. mams en ik hadden nieuwe fietsen de rest van het gezin nog oude barrels...
onze fietsen stonden allemaal in een afgesloten schuur de nieuwe fietsen helemaal achtreraan in de rij

dieven hebben alle fietsen uit de schuur gehaald de 2 nieuwe weggereden en de oude barrels weer in de schuur terug gezet... krat met bier laten staan en de deur weer netjes dicht gedaan...
dan sta je raar te kijken de volgende ochtend...

maar idd je voelt je onderhand nergens meer veilig en zou bijna een kluis in je betonnen vloer maken...

samissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:27

x_manon_x schreef:
Wat er vandaag is gebeurd. Ik keek even op internetbankieren en ik zag dat ik nogmaar €0,00 op me bank had staan. Ik dacht dat kan niet.. ik goed kijken naar me afschriften zie ik dat al mijn geld van me bank is gehaald. Ik keek snel in mijn portomonee met de gedachte; Nee dit kan niet... nou dus wel, ik had mijn pas niet meer in mijn portomonee. Verdrietig Ik huilen... omdat ik heel de vakantie heb gewerkt om geld te sparen voor volgend jaar om op vakantie te gaan, ik heb geen ene week vrij gehad. Ik had zoveel plannen, scooter, vakantie, leuke dingen enz. Maar hoe het nu is gaat het em even niet worden. Verdrietig

Ik moet morgen aangifte doen bij de politie en een schadeformulier invullen en daarmee naar de bank.. als ik geluk heb krijg ik misschien 2derde van mijn geld terug, maar het is nog afwachtten. Verdrietig

Wie heeft dit nogmeer meegemaakt?

xx Manon

Sjee wat erg.. ik heb dat nog nooit meegemaakt omdat ik 10 ben maar dat is geen geintje!

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:00

In de grote steden hebben ze bijna elke straat met een camera bewaakt. Misschien dat de politie dat nog na kan trekken. De beelden blijven volgens mij een week staan. Op zo'n camera kan je dan misschien ook zien wie het gedaan heeft.
Sterktee ermee!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:03

MandyR schreef:
Ik zou je rabobank aanraden

Mijn man is al jaren naar volle tevredenheid klant, maar mijn vader zou je de rabobank juist afraden en die hebben daar ook zo min mogelijk lopen. Helemaal niets was ook niet echt een optie want als rasechte Nederlander en (oud-)Interpolis medewerker kon hij natuurlijk geen nee zeggen tegen bepaald personeelskortingen en met sommige dingen had hij gewoon geen keus. Iedere keer opnieuw als hij geld van zijn spaarloonrekening af wilde halen moest hij de baliemedewerkster uitleggen dat dat wel kon als hij geen lopende rekening bij de rabobank had en vervolgens een uur wachten totdat mien muts de enigste persoon in het gebouw te pakken had die kon bevestigen dat mijn vaders beweringen juist waren.
Zelf ben ik trouwens al jaren naar volle tevredenheid klant bij de Postbank en ik ben bang dat de Postbank zelf niets met dit euvel te maken heeft. Tsja, en dat internetbankieren van hun is zo veilig als je het zelf maakt. Bij mij komen ze er iig niet zomaar in. Hoewel ik wel moet toegeven dat ik het systeem van de andere banken eigenlijk wel net iets veiliger vindt dan dat van de Postbank.

Chiqa schreef:
x_manon_x schreef:
het is trouwens gewoon bij zo'n automaat gebeurd, die man zei me ook dat het een bekende moest zijn omdat als het een dief was geweest het er binnen 10 min af was gehaald en niet een halve week verder. Maar het kon ook de man voor mij zijn geweest (de man liet mijn voor, hij zei: Ga jin maar voor, jij bent aan het werk en ik heb weekend.)

De tweede, je had je pas dr toch uitgehaald, en geld gepint, dan kan hij dat toch nooit zijn geweest?

Eerlijk gezegd denk ik dat hij het juist wel geweest is. Hoe hij je pas dan te pakken heeft gekregen weet ik niet, maar door jou voor te laten heeft hij je pincode kunnen zien en nadat hij je pas te pakken heeft gekregen was het een koud kunstje om je rekening te plunderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:05

Falona, waarom zou de persoon in kwestie vervolgens dan een paar dagen hebben gewacht voor 'ie ging pinnen met de pas? Daarmee had hij het risico gelopen (niet erg onwaarschijnlijk) dat de pas al lang en breed geblokkeerd was.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:13

Ik maak nergens uit op dat pas een paar dagen na 'verdwijning' van de pas de rekening geplundert is. De TS heeft pas een paar dagen na plundering van de rekening ontdekt dat de rekening geplundert is en daardoor ontdekt dat de pas weg is.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:18

jeetje wat rot zeg.

Ik werd ook gewaarschuwd van de week dat je doorgestuurt wordt via de postbank naar een pludersite, zonder dat je het weet. gebeurd mij iets te vaak, ik ga overstappen naar de ABN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:27

Falona schreef:
Ik maak nergens uit op dat pas een paar dagen na 'verdwijning' van de pas de rekening geplundert is. De TS heeft pas een paar dagen na plundering van de rekening ontdekt dat de rekening geplundert is en daardoor ontdekt dat de pas weg is.

x_manon_x schreef:
Het geld is er woensdag afgehaald maar ik zag het pas vandaag, ik heb meteen gebeld naar postbank en de medewerkster daar heeft meegekeken en heeft mijn pas gelijk geblokeerd. Hier in de buurt is geen politiebureau open.. nooit op zondag, dus daarom doe ik morgen aangifte.

x_manon_x schreef:
Ik weet niet hoe diegene mijn pincode weet te achterhalen, misschien moest degene het eerst uitzoeken en dat het daarom een paar dagen duurde dat het pas was gepint? Ik heb geen idee.

En nee mijn pincode heb ik in mijn hoofd, ik heb hem echt nergens staan/geschreven oid.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:34

Bank is toch verplicht om het geld terug te geven of zie ik dat verkeerd?