Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Genee

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:52

Treinen & tram zijn chill. Bussen haaaaat ik echt.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:54

Ik vind het ook erg fijn!
Ik vind het altijd jammer als ik nog maar een uur hoef.
Maar ik moet wel kunnen zitten in de trein, anders is er weinig aan.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 23:27

Ik reis elke dag zeker twee uur met de trein (als ik na school moet dan..dus eigenlijk toch niet elke dag)
Geen problemen mee...kan dr altijd heerlijk slapen Nagelbijten / Gniffelen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 23:39

bussen heb ik een hekel aan treinen vind ik vaak wel relaxt...
kom je de gekste mensen tegen en soms kan dr nog een praatje vanaf..
ook kan ik heerlijk wegdromen in de trein..moet altijd vrijdag de trein rotterdam hebbe..maar kheb wel hekel aan vertragingen uitval van treinen stakingen etc

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 23:51

Als ze geen vertragingen hebben, vind ik het niet erg Tong uitsteken. Ga volgend jaar toch echt op kamers Tong uitsteken.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:43

Okeeeee..
Gisteren Groningen-Leiden.. Nou in zwolle moest iedereen uit de trein, was ergens iets kapot. Okey kan gebeuren.. Wouden we trein naar Deventer nemen en daarvanuit naar Amersfoort.. Rijdt die trein naar deventer NIET naar deventer..
Uiteindelijk trein genomen die naar amersfoort ging via deventer, zou niet stoppen in deventer. Stopt ie wel daar.
Eindelijk in Amersfoort gekomen, is de trein te lang voor de perron, er moest een andere trein weg. 5 minuten gewacht geloof ik.. Toen konden wij eindelijk eruit.

Wou ik trein naar schiphol nemen, maar ja door die 5 minuten had ik m gemist, volgende genomen. Had die trein 15 min vertraging. In Schiphol aangekomen, trein naar Leiden genomen.. Had die ook al vertraging..

5 uur ipv 3..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 14:41

Jeetje, dat is een hele trip geweest, zeg!

Ik mag volgende week heerlijk naar Maastricht met de trein, 2 uur heen, paar dagen later 2 uur terug.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:49

Trein vind ik niet zo erg, maar bussen...Aaargh. Moet elke dag 20 minuten heen&terug naar de stad, maar ik ben er na een maand al zat van Clown

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:21

Ik irriteer me soms mateloos aan het luide mp3 gehoor. Zat gister in de bus en er stond er een zo hard op, dat ik er gewoon last van had. Donderdag moet ik vanaf Den Haag HS om 07.03 met de trein naar Den Helder Zuid. Kom daar aan om 08.52

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:40

Gisteren en vandaag ook weer overal vertragingen.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:59

MoonChloe schreef:
Okeeeee..
Gisteren Groningen-Leiden.. Nou in zwolle moest iedereen uit de trein, was ergens iets kapot. Okey kan gebeuren.. Wouden we trein naar Deventer nemen en daarvanuit naar Amersfoort.. Rijdt die trein naar deventer NIET naar deventer..
Uiteindelijk trein genomen die naar amersfoort ging via deventer, zou niet stoppen in deventer. Stopt ie wel daar.
Eindelijk in Amersfoort gekomen, is de trein te lang voor de perron, er moest een andere trein weg. 5 minuten gewacht geloof ik.. Toen konden wij eindelijk eruit.

Wou ik trein naar schiphol nemen, maar ja door die 5 minuten had ik m gemist, volgende genomen. Had die trein 15 min vertraging. In Schiphol aangekomen, trein naar Leiden genomen.. Had die ook al vertraging..

5 uur ipv 3..

Ja vreselijk was het gister Nagelbijten / Gniffelen

Mijn vriend moest vanuit Dordrecht naar Grou. In Amersfoort moest hij ineens via Deventer omreizen want er was iets kapot.
Dus ipv 1 keer overstappen moest hij 4 keer overstappen en deed hij er 2 uur langer over Nagelbijten / Gniffelen
En de treinen zaten bom en bomvol.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 00:56

Heerlijk treinreizen. Zou als ik de tijd had ook zo in de trein stappen en gewoon Nederland doortoeren.
(Heb ook echt vrienden die dat dus doen, die er dus wel de tijd voor hebben of er tijd voor maken Tong uitsteken)

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 01:02

Ik vermaak me wel in de trein, nu reis ik er niet meer mee, maar voorheen ging het prima.
Bussen daar in tegen vind ik vre-se-lijk!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:07

Guetta schreef:
Ik vermaak me wel in de trein, nu reis ik er niet meer mee, maar voorheen ging het prima.
Bussen daar in tegen vind ik vre-se-lijk!

Ik heb ook liever de trein dan de bus.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:48

Gisteren en vandaag weer eens gebruikgemaakt van de Deutsche Bahn. Heerlijk dat ik Keulen niet in hoefde met de auto, de parkeerplaats achter het station in Osnabrück is groot genoeg én gratis. Dan neem ik die tien minuten vertraging wel op de koop toe hoor.

Overigens vielen gisteren om voor mij onbekende redenen heel wat treinen van en naar Keulen uit. Dat gebeurt dus óók in het pünktliche Duitsland. Knipoog

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:51

Trein is chill en makkelijk. Bussen heb ik een hekel aan, echt bah bah bah. ZO vol 's ochtends, ZO benauwd en het schiet niet op. Heb na 1 week horror met stadsbussen (Groningen) een fiets gekocht. Veel sneller Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:56

Karin schreef:
Overigens vielen gisteren om voor mij onbekende redenen heel wat treinen van en naar Keulen uit. Dat gebeurt dus óók in het pünktliche Duitsland. Knipoog

Ik zeg ook niet dat een vertraging af en toe niet kan Knipoog, heb ik ook best begrip voor, maar bij de NS gebeurt het net iets te vaak en soms om redenen die eigenlijk niet zouden moeten kunnen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:59

Tja, wat is 'te vaak'. En wij weten niet wat er achter de schermen speelt, ik vind dan ook niet dat wij kunnen oordelen of er redenen zijn die 'eigenlijk niet zouden moeten kunnen'.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:09

de trein is leuk! maar de bus, verschrikkelijk, het duurt altijd zo lang.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:09

Ik zag vandaag op amsterdam centraal dat er werkzaamheden zijn in Dld. Veel treinen (vooral ICE's) reden met mate of helemaal niet vandaag.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:11

In Keulen zag ik dan weer posters over spoorwerkzaamheden dit weekend tussen Arnhem en Den Bosch.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:26

Haha grappig. Ik heb niks over arnhem-den bosch gezien op cs..
Lekker tegenstrijdig weer Tong uitsteken

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:43

Karin schreef:
Tja, wat is 'te vaak'. En wij weten niet wat er achter de schermen speelt, ik vind dan ook niet dat wij kunnen oordelen of er redenen zijn die 'eigenlijk niet zouden moeten kunnen'.

Een voorbeeld dan: enkele jaren geleden, toen ik nog bij m'n ouders woonde, reed zo ongeveer 1x per week de trein tussen alphen en gouda niet wegens een sein- en wisselstoring.
Daarnaast bijvoorbeeld de 'vierkante wielen'.

Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik vind het te vaak. Iets meer service kan geen kwaad en dan mag van mij ook best de prijs van een kaartje iets omhoog, maar er moet wel iets tegenover staan.
Bovendien begint het al bij goede informatieverschaffing, maar daar heb ik het eerder in dit topic al over gehad.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:47

Die vierkante wielen zijn helaas wel heel erg waar maar er wordt nu al veel daaraan gedaan. Wat precies weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:47

Gisteren had ik een trein die izjn eerste rit met passagiers maakte. Een nieuwe dubbeldekker. Wat een ding zeg Wow!