Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

Re: Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:06

heb nooit een klok gehad..heb eigenlijk ook nooit heel rationeel voor kids gekozen, het was het goede moment met de goede partner......beetje impulsief...maar als ik dat niet had gedaan had ik ze nu nooit gehad...er is altijd wel een reden om het niet te doen...

MAAR wat had ik dan het allerbijzonderste in mijn leven gemist. Had van tevoren nooit kunnen bedenken hoe geweldig het is,ondanks alle vermoeidheid,uitgezakte buik en zorgen Clown .
En ja heb wel wat eigenbelangen opzij moeten zetten, maar dat weegt voor mij niet op tegen hetgeen ik terug krijg..de twee gekste meiden van de wereld...humor, relativeringsvermogen,onvoorwaardelijke knuffels, speeltuinen, zelfinzichten, stationwagen met hond achterin, GELUK door alleen maar naar ze te kijken. Het leven houdt echt niet op met kids...geniet bijvoorbeeld nu juist samen met kids van de huisdieren...(kon ik eindelijk toch nog een shettie kopen Bloos )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:06

Chubby schreef:
Kinderen en huisdieren, dat is niet te vergelijken.. Ik denk dat je dat pas beseft als je wel heel graag kinderen wilt..

Chubby schreef:
Niks mis met het niet willen van kids hoor! Ik kan me best voorstellen dat mensen dat niet willen en hun liefde geven aan een partner en huisdier Knipoog

Maar zo klinkt het IMO alsof een huisdier een kind 'vervangt'. Ik denk niet dat het eerlijk is om zo te denken. Sorry, ligt gevoelig. Voordat ik een serieuze relatie had, werd in mijn omgeving geroepen dat ik een paard had 'omdat' ik geen vriend had. Tja.

Voor sommige mensen is hun huisdier idd hun 'kind'. Mijn kat is vooral mijn haat-liefde-vriendinnetje en mijn paard is vooral mijn sportmaatje. In geen enkel opzicht zijn ze voor mij te vergelijken met een kind - behalve misschien dat ze aandacht nodig hebben, maar dat hebben vrienden en familie ook.

Het is maar net wat je leuker vindt. Bij de een is dat een dier, bij de ander een kind en bij weer een ander beide.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:09

Karin schreef:
Maar zo klinkt het IMO alsof een huisdier een kind 'vervangt'. Ik denk niet dat het eerlijk is om zo te denken. Sorry, ligt gevoelig.

Nee hoor, ik bedoel het helemaal niet negatief! Sorry!

Het is lastig genuanceerder op te schrijven wat ik wel bedoel..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:11

Ik kan begrijpen dat moeders zeggen dat hun kind 'het mooiste is wat hun ooit is overkomen'. Als ik zoiets hoor ben ik vooral blij voor het kind, vanwege het feit dat het gewenst is. Lachen

Maar daarom wil het nog niet zeggen dat het ook mij moet overkomen. Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:13

Ik riep ook altijd dat ik liever veulentjes had dan kindjes. Haha!
Maar nu snap ik dat dit totaal niet met elkaar te vergelijken is. Ik zag mijn paarden ook als mijn kindjes maar als je een kind van jezelf hebt snap je het verschil.
Uiteraard zitten er ook "nadelen" aan een kind en ik snap de redenen die mensen geven om liever niet aan kinderen te beginnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:42

Ik zie mijn katten als mijn kindjes (en dat weet mijn omgeving maar al te goed Haha! ), ook al besef ik wel dat het helemaal niet hetzelfde is.

Mijn katten toveren wel elke dag moeiteloos een glimlach op mijn gezicht, daarom vind ik ze zo geweldig.

Horsie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:20

Ben 36 en ook mijn klokje tikt niet (of bij mij zijn ook de batterijen leeg Haha!

Vind kinderen van pasgeboren tot een jaar of 10 echt heel leuk
Leen ze ook geregeld (ben 7 x tante) maar ben ook blij dat ik ze na een weekendje weer aan de
rechtmatige eigenaar terug kan geven. Bloos

Vanaf +/- 10 tot +/- een jaar of 17 vind ik ze wel weer wat minder (staan ze vaak zo onder invloed van hun omgeving en vaak minder positief) niet dat ik dan een hekel aan ze heb, maar dan heb ik er gewoon "iets" minder mee.
De beruchte pubertijd dus... Vork

Mijn man en ik (hij is 9 jaar ouder) zijn het gelukkig hier wel over eens.

Maar wat ik idd wel vervelend vind is dat veel mensen schijnen te vinden dat ik me moet verklaren waarom ik ze niet wil en
dat vind ik dus de grootste onzin. Zo vind ik ook niet dat mensen die ze wel willen zich hoeven te verklaren

Laat een ieder in z'n waarde en doen wat hij/zij zelf wil!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:45

Chubby schreef:
Kinderen en huisdieren, dat is niet te vergelijken.. Ik denk dat je dat pas beseft als je wel heel graag kinderen wilt..

No offense, maar voor sommige mensen is dat toch wel te vergelijken, misschien voor jou niet, maar dat wil imo nog niet zeggen dat het sowieso niet te vergelijken is... Lachen en dan zijn er ook nog eens mensen die meer van dieren houden dan van kinderen... Ik schaar me bij die laatste categorie, hoewel ik kinderen best leuk kan vinden ( niet alle kinderen, maar sommige zoals bv de meiden van faye op bokt en het zoontje van een ex stalgenootje vind ik heel erg leuk), maar dieren vind ik NOG leuker. Dus voor mij persoonlijk staan dieren een stapje boven kinderen Lachen . Overigens heb ik een vriendin met zowel kinderen als dieren en zij is er heel stellig in dat haar dieren en kinderen haar exact even dierbaar zijn en dat ze niet voor elkaar onder doen. Voor haar zitten haar kinderen en huisdieren dus gewoon op hetzelfde niveau en zijn ze dus wel degelijk te vergelijken. Mensen kunnen dat natuurlijk best raar vinden of niet begrijpen... maar dat doet niets af aan het feit dat het voor haar wel zo is / voelt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:57

Vikki ik denk dat het wel anders is of je een kind of een hond hebt, maar goed er zit ook een verschil tussen een hond of een paard hebben. Qua gevoel kan het gelijk zijn, maar praktisch zit er wel wat verschil in vandaar dat ik wel dieren heb en geen kinderen, in ieder geval nog niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:06

er is inderdaad wel een practisch verschil tussen kinderen en dieren....ik kan gewoon een dagje weg als ik dat wil,paarden lopen braaf in de wei en de honden in een enorm afgerastert gedeelte.....ze steken het huis niet in de fik,zitten niet op dubieuze sites,vreten m'n kast niet leeg,ik hoef geen oppas te regelen.
Nog veel meer voordelen natuurlijk:ze raken niet in de pubertijd,zijn altijd blij met me(dat is bij kinderen weleens anders...)hoeven geen game-boy/nike-air.....geen drugs,xtc of drank,geen slechte vriendjes ,geen slechte schoolprestaties.
Misschien erg pessimistisch maar voor mij liever dieren!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:09

Ik doelde op het gevoel sonjim Lachen . Nou geloof ik trouwens wel dat er ook in het gevoel voor veel mensen wel een verschil zit, maar ik ben dus van mening dat dat niet voor iedereen geldt. Praktisch gezien zitten er natuurlijk wel degelijk verschillen in (een klein kind kan je bv natuurlijk niet een paar jaar lekker "in de opfok" gooien ofzo Haha! ). Pffft, ik wilde nog wat typen, maar ik ben nog niet helemaal wakker dus mijn eerste poging begreep ik zelfs zelf niet Nagelbijten / Gniffelen... eerst even koffie drinken voor ik ga raaskallen Nagelbijten / Gniffelen .

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:13

Zou soms wel handig zijn, kinderen in de opfok, hihi.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:20

ik moest wel lachen bij die aflevering van Koefnoen.
Ze brengt de kleine naar de opvang en begrijpt niet dat ze het kind dezelfde dag weer op moet halen....."oh,ik dacht over 18 jaar?"

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:26

vikki schreef:
Chubby schreef:

No offense, maar voor sommige mensen is dat toch wel te vergelijken, misschien voor jou niet, maar dat wil imo nog niet zeggen dat het sowieso niet te vergelijken is... Lachen en dan zijn er ook nog eens mensen die meer van dieren houden dan van kinderen... Ik schaar me bij die laatste categorie, hoewel ik kinderen best leuk kan vinden ( niet alle kinderen, maar sommige zoals bv de meiden van faye op bokt en het zoontje van een ex stalgenootje vind ik heel erg leuk), maar dieren vind ik NOG leuker. Dus voor mij persoonlijk staan dieren een stapje boven kinderen Lachen . Overigens heb ik een vriendin met zowel kinderen als dieren en zij is er heel stellig in dat haar dieren en kinderen haar exact even dierbaar zijn en dat ze niet voor elkaar onder doen. Voor haar zitten haar kinderen en huisdieren dus gewoon op hetzelfde niveau en zijn ze dus wel degelijk te vergelijken. Mensen kunnen dat natuurlijk best raar vinden of niet begrijpen... maar dat doet niets af aan het feit dat het voor haar wel zo is / voelt.

En als ze nou iets zou meemaken - zeg, haar dier en haar kind liggen in het water te verdrinken en ze kan er maar eentje redden, welke zal dat dan zijn?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:33

Eh... als ze twee kinderen heeft en ze liggen beide in het water, en ze kan er maar eentje redden?

Sorry, maar ik vind dit altijd van die zinloze vergelijkingen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:35

Weet je wat het is? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dan niet zonder twijfel voor je kind kiest. Maar dan kunnen ze je toch niet allebei even dierbaar zijn?
Als allebei mijn kinderen in het water zouden liggen zou ik echt niet weten waar ik het eerst achteraan moest gaan, waarschijnlijk degene die ik het makkelijkst kon pakken. Als het mijn hond en mijn kind zou zijn, al zou de hond op 1 meter liggen en mijn kind op 100 meter, dan ging ik op mijn kind af...
Echt zo'n worst nightmare-geval, trouwens...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:36

Dat zal het moederinstinct zijn - dat ik niet heb, ik heb geen kinderen en ik wil ze niet. Lachen

Ik heb overigens ook geen hond en die wil ik ook niet, maar dat terzijde. Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:41

Ik heb ook geen hond, maar een paard is zo moeilijk uit het water te vissen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:41

Ik denk erg vaak na over hoe ik het zou moeten doen als ik met mijn kinderen in de auto te water raak... Ze kunnen alle 3 nog niet zwemmen, en ik heb geen idee wat ik zou doen

Hmm... Misschien voor de zekerheid eens iets van reddingsvesten in de auto gaan leggen Scheve mond

Overigens houd ik veel meer van mijn kinderen dan ik ooit van mijn dieren heb gehouden. En van mijn dieren hield ik al heel veel!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:43

De meeste honden kunnen instinctief zwemmen, dus ik zou ook het kind redden, maar ik zou als er iemand in de buurt is wel moord en brand schreeuwen voor de hond.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:52

Tja wat een morele dilemma's.

Dieren vind ik persoonlijk zijn een stuk gemakkelijker op te voeden.
En opfok voor kinderen; dat doen toch al genoeg mensen in bepaalden mate Knipoog ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:55

als ik zou moeten kiezen tussen mijn hond te water of die verwende etterbak van mijn vriendin zou ik het wel weten hoor....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:56

Dat is iets anders dan je eigen kind, Geerke...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:56

Noemen ze kinderdagverblijven geloof ik, of niet.
Begrijp me overigens niet verkeerd ik vind kinderen ergleuk, maar twijfel vooral over de praktische kant, tijd geld en zo'n zwangerschap/bevalling. Voor dat laatste wist mijn vriend de oplossing we adopteren er eentje, handig zo'n vriend.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:57

Dat kost pas geld en tijd, adopteren Knipoog