Wat is er toch aan de hand?!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Re: Wat is er toch aan de hand?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:37

Jullie hebben het nu over 'waarom' lees ik..En dat deed me aan dit bericht denken:

In de nacht van dinsdag op woensdag 30 juli is een 20-jarige jongen uit Winterswijk op de Badweg in zijn woonplaats mishandeld. De jongen hield hier een pijnlijke wang en een blauw oog aan over.
De jongen fietste omstreeks 02.00 uur samen met enkele vrienden over de Badweg. Bij een bruggetje werd hen de doorgang versperd door een groep jongeren. Zonder aanleiding werd de 20-jarige Winterswijker vervolgens van zijn fiets getrokken en geschopt. Hierbij raakte hij gewond aan zijn gezicht. De politie is een onderzoek gestart.

Nouja, ik ken die jongens die het gedaan hebben.. En die vertelden eerlijk dat er geen 'waarom' was....
Iedereen gaat zich irriteren aan kleine dingen, en houden die agressie blijkbaar net zolang in zich, tot er ineens een onschuldig iemand wat aangedaan wordt.
En misschien loopt het ook mede daardoor 'wel eens' fout. Nagelbijten / Gniffelen

De jongen uit dit bericht is verder een deel van zijn geheugen kwijt, en een gebroken kaak, en die jongens hebben nu enkel een taakstraf. Lips are sealed Terwijl ze voor meerdere gevallen gezocht worden, en dan alleen een taakstraf van 40 uur?
Denken ze nou echt dat ze daardoor veranderen? Nagelbijten / Gniffelen

Verder volg ik dit topic even... Lachen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:38

_Nancy schreef:
katiavl schreef:
Het gaat over waarom iemand iets zou doen.
In dit geval gaat de tekst over waarom iemand een brand zou stichten.
Dat kan door menopauze (wanneer vrouwen geen menstruatie meer krijgen)

En deliquent is crimineel. Dus als je in het hoofdje gaat kruipen, ga je de dader beginnen "verstaan" en kan je er beter mee omgaan.

Ja, maar k vind niet dat er een enkele reden is om even de crimineel uit te hangen..
Wie weet wat er gebeurt en hoeveel gewonden of zelfs doden vallen..

Nou weet ik wel dat sommige mensen anders reageren dan de andere..
Maar sommige slaan meteen door..
Ik heb gelukkig nog nooit iets meegemaakt op dit gebied (snel afkloppen.)

Vriend van mijn zus wel, is overvallen in het bedrijf.
Met pistool tegen de grond geslagen en ze vroegen hem waar de baas was.
In paniek zei hij; da weet ik niet, da weet ik niet!

Toen zagen ze m al en gingen ze naar hem toe en hebben ze een buit gemaakt van 2300 euro..

Waar doe je het toch allemaal voor..
En 3 keer raden wat voor mensen t waren..

heb het denk ik al geraden....
ach mensen hangen om de kleinste dingetjes al crimineel uit

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:39

_Nancy schreef:
Sommige mensen hebben ook gewoon een goede intuitie of mensenkennis, dus die kunnen er ook al beter mee omgaan.

Was een gokje hoor Knipoog

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:39

daNiielle_ schreef:
Nouja, ik ken die jongens die het gedaan hebben.. En die vertelden eerlijk dat er geen 'waarom' was....

Hier kun je toch zoooo pissig om worden!! Boos!
Heb er geen woorden voor, alleen dat t ziek is, laag bij de grond en dat die jongens eens gauw een hobby/leven moeten gaan zoeken!

AArgghhh

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:40

suusiejj schreef:
_Nancy schreef:
Sommige mensen hebben ook gewoon een goede intuitie of mensenkennis, dus die kunnen er ook al beter mee omgaan.

Was een gokje hoor Knipoog

Ja weet ik Lachen
Bedoel er ook niks mer hoor Knipoog
Ik wilde het alleen even melden..

Maar goed;
Vaak hoor/lees je ook dat er maar een buit van 100 euro is gemaakt,, en daar zakt dan echt de broek vanaf..
100 eurie, dat is toch niks.. Gaaaap

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:40

daNiielle_ schreef:
Jullie hebben het nu over 'waarom' lees ik..En dat deed me aan dit bericht denken:

In de nacht van dinsdag op woensdag 30 juli is een 20-jarige jongen uit Winterswijk op de Badweg in zijn woonplaats mishandeld. De jongen hield hier een pijnlijke wang en een blauw oog aan over.
De jongen fietste omstreeks 02.00 uur samen met enkele vrienden over de Badweg. Bij een bruggetje werd hen de doorgang versperd door een groep jongeren. Zonder aanleiding werd de 20-jarige Winterswijker vervolgens van zijn fiets getrokken en geschopt. Hierbij raakte hij gewond aan zijn gezicht. De politie is een onderzoek gestart.

Iedereen gaat zich irriteren aan kleine dingen, en houden die agressie blijkbaar net zolang in zich, tot er ineens een onschuldig iemand wat aangedaan wordt.
En misschien loopt het ook mede daardoor 'wel eens' fout. Nagelbijten / Gniffelen

De jongen uit dit bericht is verder een deel van zijn geheugen kwijt, en een gebroken kaak, en die jongens hebben nu enkel een taakstraf. Lips are sealed Terwijl ze voor meerdere gevallen gezocht worden, en dan alleen een taakstraf van 40 uur?
Denken ze nou echt dat ze daardoor veranderen? Nagelbijten / Gniffelen

Verder volg ik dit topic even... Lachen

Wat gruwelijk... Helemaal omdat je ze kent.. Lijkt me heel moeilijk.. Dit soort ventjes moeten in de gvangenis met een boksbal oid

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:41

Ik doe niks van werk, ik studeer nog (psychologie). Maar ben al van mijn 16de bezig met forensische wetenschap onder begeleiding.
Op mijn twaalfde begon de interesse toen ik mijn eerste lijk zag in de metro.

Ben gewoon een freak Huilen van het lachen

Ik kan inderdaad in het hoofd kruipen, maar veel dingen zijn nog altijd niet uit te leggen. Hopelijk maak ik daar later verandering in.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-08-08 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:41

_Nancy schreef:
daNiielle_ schreef:

Heb er geen woorden voor, alleen dat t ziek is, laag bij de grond en dat die jongens eens gauw een hobby/leven moeten gaan zoeken!

AArgghhh

Krijg je hen toch niet aant verstand

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:42

_Nancy schreef:
daNiielle_ schreef:

AArgghhh

Ben ik ook met je eens. Ja
Daarom kan ik er ook zo kwaad om worden dat ze enkel een taakstraf krijgen! Die hebben ze al eens gehad, en moet je nou kijken...nog geen steek veranderd! Maar nee joh, gewoon weer een taakstraf geven, poging 2. OK dan!
Waar is de politie en de rest erom heen dan mee bezig?
Wanneer die jongens van die straf afzijn, zijn ze nóg agressiever, en valt er misschien wel wéér een gewonde...Wat dan? wéér een taakstraf? Rolleyes

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:42

katiavl schreef:
Ik doe niks van werk, ik studeer nog (psychologie). Maar ben al van mijn 16de bezig met forensische wetenschap onder begeleiding.

Ik kan inderdaad in het hoofd kruipen, maar veel dingen zijn nog altijd niet uit te leggen. Hopelijk maak ik daar later verandering in.

Goh dat lijkt me luguber om dat op je 12de te zien.. Wel goed opzich dat je er "werk" van maakt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:43

daNiielle_ schreef:
Daarom kan ik er ook zo kwaad om worden dat ze enkel een taakstraf krijgen! Die hebben ze al eens gehad, en moet je nou kijken...nog geen steek veranderd! Maar nee joh, gewoon weer een taakstraf geven, poging 2. OK dan!
Wanneer die jongens van die straf afzijn, zijn ze nóg agressiever, en valt er misschien wel wéér een gewonde...Wat dan? wéér een taakstraf? Rolleyes

politie schrijft alleen bonnetjes uit Knipoog

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:44

katiavl schreef:

Hoe voelde je er toen bij..?
Was jij niet echt vreselijk geschrokken en heb je geen 'trauma' er aan overgehouden?
Zou t vreselijk vinden..
Het is ook wel interessant om te weten wat er die h oofden om gaat en waarom ze het nou doen..

Maar soms is er ook geen enkele reden voor behalve verveling..
Net als hier hebben we ook een aantal jongetjes die andere mensen in rolstoelen en zo lastig vallen.
Nou was ik daar dus 1 keer bij en toen ben ik me toch uit gevallen tegen heb, over respect en wat denk je wel niet! En nou gauw wegwezen of ik doe je wat!

Ik ging echt over de rooie, kan t niet hebben als mensen zonder enkele reden of 'verveling' andere mensen gaan lastig vallen en/of diep beledigen..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:45

daNiielle_ schreef:

Je komt in Nederland ook met álles weg he!!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:46

suusiejj schreef:
daNiielle_ schreef:

politie schrijft alleen bonnetjes uit Knipoog

Daarom zeg ik, de rest erom heen, de mensen die hun de straf voorleggen. Waar zijn die dan mee bezig?
1 van die jongens, wordt al sinds zijn 14e gezocht, we zijn nu 5 jaar verder, en nog steeds komt hij er elke keer vanaf met een taakstraf.. Lips are sealed
Maargoed, het is ook moeilijk. Ik ken die jongen, maar ook de 'daders'. Dus probeer je er dan maar eens buiten te houden, zonder dat jou niks aangedaan word..

Die jeugd van tegenwoordig ook. Vork

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:48

daNiielle_ schreef:
Daarom zeg ik, de rest erom heen, de mensen die hun de straf voorleggen. Waar zijn die dan mee bezig?
1 van die jongens, wordt al sinds zijn 14e gezocht, we zijn nu 5 jaar verder, en nog steeds komt hij er elke keer vanaf met een taakstraf.. Lips are sealed
Maargoed, het is ook moeilijk. Ik ken die jongen, maar ook de 'daders'. Dus probeer je er dan maar eens buiten te houden, zonder dat jou niks aangedaan word..

Ik ben ook jeugd Clown

Het lijkt me indd moeilijk om er buiten te blijven..
Aangezien je t vast wel verteld hebben en je 'hoop ik' niet aan hun kant staat maar dat niet wilt laten zien, omdat je zelf ook nog langer mee wil dan vandaag..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:58

daNiielle_ schreef:

wat ziek

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:32

denk dat iedereen wel uitkijkt met wat ie zegt in dit soort tijden
jammer van dit "vrije" meningsuiting landje

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:14

suusiejj schreef:
denk dat iedereen wel uitkijkt met wat ie zegt in dit soort tijden
jammer van dit "vrije" meningsuiting landje

Jaaa je moet echt uitkijken..
Voor je t weet heb je mensen op je dak, en dat is niet zo'n pretje..
Geen eigen ervaring, GELUKKIG!
En zo willen we het houden Lachen

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:17

En toch blijf ik zeggen wat ik te zeggen heb. Dan maar een mes in me rug ofzo (komt heel dom over maar meen het wel) dan heb ik in ieder geval gezegd wat ik ervan vind

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:18

katiavl schreef:

Lijken doen mij ook niks.. Alleen mensen die dicht bij me staan.. En dierenlijken kan ik minder goed tegen.
Ik kan zo onder mijn lekkere avond eten, een autopsie, of een operatie bekijken Tong uitsteken
Blijkbaar ben ik nu ook een freak Huilen van het lachen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:18

Kimberley_ schreef:
En toch blijf ik zeggen wat ik te zeggen heb. Dan maar een mes in me rug ofzo (komt heel dom over maar meen het wel) dan heb ik in ieder geval gezegd wat ik ervan vind

Dat zeg je nu..
Maar in theorie heeft iedereen 'een grotere mond' dan wanneer het punt daar is.

Weet het even niet anders te verwoorden met een grotere mond, maar ik bedoel er verder niks mee Knipoog

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:33

dat zeg ik nu en dat zeg ik dan ook

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:35

Kimberley_ schreef:
dat zeg ik nu en dat zeg ik dan ook

als jij t zegt Knipoog
Eerst zien, dan geloven Lachen

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:36

prima

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:38

Dus als ik et goed begrijp.. Wil jij liever een mes in je rug en je mening geven, dan je mening niet mogen te geven? Of lees ik dat nou verkeerd? Tong uitsteken