Sythaa schreef:De boodschappen zijn inderdaad een stuk duurder geworden.
Desondanks zit ik met verbijstering te lezen van hoe weinig geld per week mensen hier boodschappen doen. Wat eet je dan vraag ik me af? B merken? macaroni? brood?
Met 2 drukke banen en paarden hebben wij geen tijd om aanbiedingen af te stuinen. Daarnaast ga ik echt niet naar de Aldi of de Lidl, ik zou er ver voor om moeten rijden, plus moet dan alsnog naar een andere supermarkt omdat je er niet alles kan krijgen, dus dat schiet ook niet op.
Wij gaan naar AH of de Plus, bakker en slager, eten lekker elke dag groenten en vlees, verschillende soorten, proberen lekkere recepten uit, drinken fris, bier en wijn, et eten graag wat lekkers, nootjes en chips enzo, en ik koop meestal A merken. Onder de 130 euro per week (2 personen) kan ik geen boodschappen doen. Daarbij is bezuinigen op eten zo lang dat niet nodig is wel het allerlaatste wat ik ooit zou doen. Ik werk me niet een slag in de rondte om merkloze spullen of onderuit het schap te eten.
Wie zegt dat dat bij anderen wel het geval is? Ik bezuinig absoluut niet en eet wat ik lekker vind (vaak en veel
). B merken zijn trouwens geregeld net zo lekker als A merken. Ik eet ook lekker, zowel groente/vlees/aardappelen als pasta of rijstgerechten, ovenschotels etc. Gewoon ontbijt en beleg. Gewoon toetjes. Gewoon lekkers. Gewoon alles
Ik struin geen aanbiedingen af, ik kan gewoon heel goed boodschappen doen. Ik shop wekelijks bij de Nettorama en als ik echt iets moet hebben wat ze daar niet hebben, dan ga ik naar een andere supermarkt, maar dan koop ik bijvoorbeeld 3 stuks van dat artikel, dan hoef ik er even niet te komen en ben ik weer met mijn ene Nettorama klaar per week.