Zo ontzettend overstuur, al mijn trouwfoto's verpest!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: Zo ontzettend overstuur, al mijn trouwfoto's verpest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:43

Vind deze foto's ook heel erg meevallen, zeker nabewerkt! Vind ook dat de TS wel een klein beetje milder mag zijn.. Zoals gezegd, voor een dubbeltje op de eerste rij moet je zelf de consequenties dragen. De meesten hier zijn het er over eens dat het nette foto's zijn.. En nikki is zéker niet dus, dusja, dat is een eigen keus he..

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:44

Oké, de foto's zijn niet 100%, maar ik vind het nog altijd geen drama wat je te zien krijgt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 17:44

Nouks: Moet je me toch eens leren hoe je dat doet, hihi.

Ga nu eten en dan naar huis, heb thuis geen internet

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:44

smillie_ schreef:
K blijf toch benieuwd naar de foto's waarop nikki slaapt eik.

Hier nog 1 *LOL*

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:45

Nou ik heb haar portfolio niet gezien, maar als dat voornamelijk buitenfoto's zijn is dat wel logisch. Ik vind het mooie foto's. Oké, geen professionele foto's, maar daar zou je ook aanzienlijk meer voor moeten betalen. Ik vind het topic nogal sneu voor de fotografe, een slechte naam heb je veel sneller dan een goede! Maar ik vind het echt wel mooie foto's, binnen minder maar dat zal waarschijnlijk erg aan de locatie liggen.

Redrumfox

Oh Lian wat balen zeg. Ik heb even gauw dit topic doorgelezen en kan alleen maar zeggen dat zíj en haar man degenen zijn die er tevreden over moeten zijn, dat jullie de foto's wel goed genoeg vinden lijkt me niet aan de orde. Ik moet zeggen dat ik de foto's technisch gezien ook geen hoogstandjes vind, dit was te verwachten als zij zo'n laag tarief hanteerd maar goed: iemand die het fotograferen nog niet in de vingers heeft zitten moet gewoon geen bruiloftshoots doen. Van iemand die zoiets aanbied verwacht je dat die er ervaring mee heeft en het dus ook kan, anders bied je dat immers toch niet aan? Zelf zou ik het risico niet willen nemen om iemands bruiloft op deze manier af te sluiten, met foto's waar men (ik vind persoonlijk terecht, ik vind dit niet bijzonder professionele foto's) niet tevreden over is. En om een bruidspaar tevreden te maken (aangezien het een grote gebeurtenis in hun leven is) over de bruiloftfoto's die aan iedereen geshowt moeten worden lijkt me geen eitje, daarom vind ik dus dat je écht professioneel moet zijn om dit aan te bieden. Want dit is immers wel een groot deel van de herinnering aan de bruiloft. (dit zou je natuurlijk ook op de ts af kunnen rekenen aangezien die haar ingehuurd heeft, maar persoonlijk zou ik er vanuit gaan dat als iemand het aanbied dat die het ook in haar mars heeft om het te laten slagen)

Ik wil wel zeggen dat de fotografe erg professioneel handelt en er niet met de pet naar gooit, dat vind ik wel een groot pluspunt. Lachen

Cyntje

draverr schreef:
Het is dat ik nog (lang) niet ga trouwen want anders had ik nikki per direct gevraagd, Ik vind het erg mooie foto's

De foto die de TS plaats vind ik ook echt niet storend, Ben dan toch wel benieuwd wat nou de slechte foto is, En vind het toch wel erg vervelend nu de TS gaat brabbelen dat ze ook wel foto's heeft van Nikki half slapend. ( kenen jullie dat programma helse bruiden Tong uitsteken TS kan wel meedoen aan Helse bruiden na de bruiloft )

Toen ik dit topic begon te lezen dacht ik toch echt dat dat mij nooit mag overkomen, als ik zo even verder lees, is mijn mening toch wel omgedraaid en krijgt Nikki al mijn steun

Grote klasse dat Nikki nog steeds een compromis wil sluiten( ik had de foto's allang de fik in laten gaan )

Inderdaad, moge dit haar nog meer shoots opleveren! Haha!
Dit heeft Nikki NOOIT verdient

Anoniem

LADPR schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:46

Ik denk dat het probleem m zit in de nabewerking. Jullie hebben de foto's 'rauw' van de camera gekregen. Dit is bij spiegelreflex-camera's vrijwel nooit het geval. Er is bijna altijd wel iets van nabewerking. En dat zie je nu ook op de bewerkingen van Nouks terug. Er is heus nog wel wat aan de foto's te doen.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:46

@ LAPDR, waarom laat je het verder op bokt niet rusten? Ik begrijp dat er een aantal bokkers op je trouwdag geweest zijn? En nu zijn jullie een beetje aan het bekvechten met elkaar.(zie een paar opmerkingen die nou niet echt aardig zijn) Daar hou jij, en de betreffende bokkers, toch ook een nare smaak aan over. (vind het een beetje kinderachtig worden, maar zal dan wel niet op dit topic moeten komen)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:47

Redrumfox schreef:
Oh Lian wat balen zeg. Ik heb even gauw dit topic doorgelezen en kan alleen maar zeggen dat zíj en haar man degenen zijn die er tevreden over moeten zijn, dat jullie de foto's wel goed genoeg vinden lijkt me niet aan de orde. Ik moet zeggen dat ik de foto's technisch gezien ook geen hoogstandjes vind, dit was te verwachten als zij zo'n laag tarief hanteerd maar goed: iemand die het fotograferen nog niet in de vingers heeft zitten moet gewoon geen bruiloftshoots doen. Van iemand die zoiets aanbied verwacht je dat die er ervaring mee heeft en het dus ook kan, anders bied je dat immers toch niet aan? Zelf zou ik het risico niet willen nemen om iemands bruiloft op deze manier af te sluiten, met foto's waar men (ik vind persoonlijk terecht, ik vind dit niet bijzonder professionele foto's) niet tevreden over is. En om een bruidspaar tevreden te maken (aangezien het een grote gebeurtenis in hun leven is) over de bruiloftfoto's die aan iedereen geshowt moeten worden lijkt me geen eitje, daarom vind ik dus dat je écht professioneel moet zijn om dit aan te bieden. Want dit is immers wel een groot deel van de herinnering aan de bruiloft. (dit zou je natuurlijk ook op de ts af kunnen rekenen aangezien die haar ingehuurd heeft, maar persoonlijk zou ik er vanuit gaan dat als iemand het aanbied dat die het ook in haar mars heeft om het te laten slagen)

Ik wil wel zeggen dat de fotografe erg professioneel handelt en er niet met de pet naar gooit, dat vind ik wel een groot pluspunt. Lachen

Het was hún keus om Nikki in te huren.. Ze wisten dat het een jong meisje is wat nog geen prof is.. Tja, dat is en keus en is en blijft een risico, maar daarom is het imo niet redelijk om alles op Nikki af te schuiven

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:48

Cyntje schreef:
draverr schreef:
Het is dat ik nog (lang) niet ga trouwen want anders had ik nikki per direct gevraagd, Ik vind het erg mooie foto's

De foto die de TS plaats vind ik ook echt niet storend, Ben dan toch wel benieuwd wat nou de slechte foto is, En vind het toch wel erg vervelend nu de TS gaat brabbelen dat ze ook wel foto's heeft van Nikki half slapend. ( kenen jullie dat programma helse bruiden Tong uitsteken TS kan wel meedoen aan Helse bruiden na de bruiloft )

Toen ik dit topic begon te lezen dacht ik toch echt dat dat mij nooit mag overkomen, als ik zo even verder lees, is mijn mening toch wel omgedraaid en krijgt Nikki al mijn steun

Grote klasse dat Nikki nog steeds een compromis wil sluiten( ik had de foto's allang de fik in laten gaan )

Inderdaad, moge dit haar nog meer shoots opleveren! Haha!
Dit heeft Nikki NOOIT verdient

Mee eens!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:50

Mijn conclusie?

Nikki moet echt even de tijd nemen om haar foto's netjes af te werken en dan durf ik te wedden dat Lian niets anders meer kan dan er tevreden mee zijn. Wat me opvalt aan deze foto's is dat Nikki nog heel veel te leren heeft (bewust je camera instellen, nog even flink oefenen met binnenlocaties, niet bang zijn voor hoge ISO, misschien nog wat oefening met flitsen), maar dat ze kwalitatief echt niet verkeerd zijn.

De foto's die Lian hier heeft geplaatst, zijn veelal onderbelicht.

Ik moet toegeven dat ik niet blij zou zijn wanneer Nikki deze foto's bij mij zo had afgeleverd, maar dat maken het nog geen slechte foto's. Nikki had in dezen denk ik alleen beter Lian even kunnen laten weten dat de foto's nog een weekje op zich lieten wachten om de nabewerking direct goed te doen, in plaats van ze onafgewerkt/niet voldoende nabewerkt aan te leveren...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:51

Ik heb de foto's in de portfolio bekeken, ze zijn leuk, maar ik vind ze niet denderend. Gezichten staan er niet altijd op en zo. Iig niet wat ik zou vragen voor een bruiloft met alles erop en eraan. Dus ik vind dat er op basis van dat portfolio al prima te beslissen viel of dit voldoende kwaliteit was.

LADPR: ik snap dat je teleurgesteld bent, zo'n dag en dan geen professionele foto's... van de andere kant zal de prijs er ook naar geweest zijn en vind ik persoonlijk dat je op voorhand prima kon inschatten wat de kwaliteit zou zijn. De nabewerking van de binnenfoto's kan zeker beter, dat is ook te zien aan de bewerkingen van Nouks.

Spijitg dat het nu allemaal zo moet.... Daar blijf ik bij. Want dit is voor beide partijen erg vervelend.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:52

@Nouks: Denk dat dat een hele nette conclusie is en handig dat je er wat fototechnische tips bij hebt gezet Ja

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:54

Wendy15 schreef:
Redrumfox schreef:

Het was hún keus om Nikki in te huren.. Ze wisten dat het een jong meisje is wat nog geen prof is.. Tja, dat is en keus en is en blijft een risico, maar daarom is het imo niet redelijk om alles op Nikki af te schuiven

Ja dat snap ik en het is inderdaad niet eerlijk om haar overal de schuld van te geven, maar ik ben van mening dat mensen zich niet voor dingen aan moeten bieden waar ze niet kundig genoeg voor zijn: dan heb je deze ellende niet. Ik wil haar niet de schuld geven, want een onprofessionele fotograaf zou ik nooit van mn langzaldieleven inhuren ivm het risico dat het resultaat bagger is (wil niet zeggen dat dit bagger is hoor) en daarom vind ik de 'schuld' ook wel bij de ts liggen, maar daar is het wel mee begonnen: als zij hier niet mee in was gegaan en het bij paardjes en bloemetjes had gehouden als oefenmateriaal dan was deze discussie niet nodig geweest. Ik zie het als een voorzorgsmaatregel: net zoals je bij een kind de wanten aan de jas naait zodat ze niet kwijtraken, zo moeten fotografen die niet kundig genoeg zijn zich weghouden van bruiloften dan kunnen ze ook niet ingehuurd worden.

Maar ik ben het met je eens, de schuld moet niet allemaal op haar afgeschoven worden want ik neem aan dat ze haar best heeft gedaan om er wat moois van te maken.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:56

ik heb die foto's bekeken, maar zelfs die eerste foto's die wildwings heeft geplaatst zie je hun gezichten niet, die laatste twee zijn dan wel mooi, maar ook niet super.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:56

En tóch zullen er ook mensen zijn die niet zo'n ruim budget hebben en die wél tevreden zijn met zulke foto's Lachen Dat is ieder z'n keus natuurlijk Lachen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:58

Redrumfox schreef:

ik ga (na lang meelezen) met deze reactie mee

ik ben bang dat er een aantal communicatie fouten zijn gemaakt

ts dacht andere kwaliteit foto's te krijgen (ongeacht het tarief)
en ik moet zeggen vind het ook geen hoogstandjes , wel zeer netjes verder
maar bij een trouwreportage zie ik ook wat anders voor ogen

de fotograve laat natuurlijk hoogstandjes zien in haar portfolio
maar niet elke reportage kan een hoogstandje zijn dat moet ts ook beseffen

vind het alleen jammer dat er nu naar mijn mening een kinderachtige hetze is begonnen naat ts
deze heeft natuurlijk in haar schrik en wellicht boosheid dit topic geopend
maar zij heeft nooit de naam genoemd van betreffende fotograve , wat van haar kant ook weer netjes is
dat dit te linken is en zo raar naar buiten komt heeft zij denk ik ook niet voor ogen gehad

wel moet ik ook zeggen dat fotograve ook een nette post plaatst

jammer dat er zo gekibbeld moet worden

naar mijn mening zijn er gewoon communicatie fouten gemaakt
en om dit verder te beperken zou ik zeggen ga om de tafel zitten met elkaar desnoods met bemiddelend persoon erbij
om elkaar recht in de ogen te kijken
maar ga dit niet via bokt uitvechten , hier komen alleen maar meer communicatiefouten van
en het word van kwaad tot erger

dus ik zou zeggen ophouden met kibbelen , derde partijen er buiten laten en samen met elkaar om de tafel

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:59

Ik vind ze meevallen, met wat bewerken kom je een heel eind.
Het viel mij mee dat je de originelen gekregen hebt. Dat doen veel fotograven niet.
Ik heb zelf 1 keer een trouwrapportage gedaan. Het bruidspaar was gelukkig tevreden (was mijn zusje, heb er ook niets voor gekregen). En het blijft altijd lastig. Ik had ook soms mooie foto's, maar ja, dan staat er iemand met de ogen dicht op. Heb je er ook niets aan.

Ilsje_

wel ruim budget of geen ruim budget, wat nouks allemaal heeft bewerkt scheelt al zoveel!

poes

Helemaal eens met zydeco Ja

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 18:01

Aan de hand van de foto's die hierboven even vlot bewerkt zijn heb ik weer goede hoop dat er nog iets van te maken valt.
Met Nikki heb ik inmiddels afgesproken dat ik alle foto's onbewerkt, in orgineel formaat krijg aangeleverd.
De foto's nogmaals door Nikki laten bewerken (acht weken op gewacht) durf ik niet meer aan dus alleen nog iemand vinden die ze goed kan nabewerken en wellicht hebben we dan toch nog een mooie trouwfoto voor een vergroting.
Verder heeft poes gelijk en laat ik het hierbij rusten.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:03

Gelukkig ben je nu wat rustiger en zijn jullie tot een oplossing gekomen Lachen Een mooie foto voor een vergroting gaat vast helemaal goedkomen! Ja

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:03

Dat lijkt me een goede oplossing Lian. Lachen