Vraagje aan Jehovagetuigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandka

Re: Vraagje aan Jehovagetuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:23

Bij ons zijn ze een keer aan de deur geweest met de mededeling 'Wij komen god bij u thuis brengen.' waarop mijn vader antwoorde 'Zet hem maar in de achtertuin dan.'
Daarna zijn ze vreemd genoeg nooit meer langs geweest.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:23

Zwerte schreef:
over zieltjes winnen gesproken, bedenk me ineens dat de christenen dit ook goed kunnen! (gaat weer even offtopic maar wilde het jullie niet onthouden)
Elk jaar bij waldrock staat de bidgroep van Burgum (friese plaatsje waar het is) kaartjes uit te delen om ons te redden... 2 jaar geleden was het pas echt prachtig, er stonden mensen bij de rij dus kaartjes uit te delen en te zeggen: "bekeer je voor het te laat is! God kan je vergeven! Ga niet naar dit festival dat geinspireerd is door satan met satansmuziek!" Of iets in die geest iig. Heb me kapot gelachen want de headliners waren gelovige bands.... Die lui denken niet na, metal = satanistisch, terwijl dit slechts een hele kleine stroming in de metal is. Beetje dom van ze, ik heb het geprobeerd uit te leggen maar luisteren wordt natuurllijk ook niet gedaan... En als het zo gaat heb ik dus ook echt geen respect voor ze, die kaartjes krijgen ze regelrecht terug in hun gezicht!
(en dit jaar liep ik te zingen: "ik hoef geen hond want de heer is mijn herder.... ")

om even over dat satanistische terug te komen. Ik hoorde van een collega dat er dus nog steeds bekeringen worden uitgevoerd op bizare wijzen om van satan af te komen... en daar kreeg ik echt de kriebels van zelfs met jonge baby's ....
"hier heb ik het dus alleen maar over een bepaalde groep mensen, ik zeg niet dat alle gelovigen dit doen"

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:24

Blue_Eyes schreef:
Sow zeg. Ik heb me weer even ergens in gemengd, dat ga ik nu niet verder doen.
@Zwerte en krak: Dat zal wel wezen, dat er mensen zijn die er 'vatbaarder' voor zijn. Maar zoals het vaak overkomt is dat mensen alleen gaan geloven als ze labiel, depressief of verstandelijk gehandicapt zijn - of ze moeten ermee opgevoed zijn. Dat wil ik dus bij deze duidelijk stellen - dat is absoluut niet zo.

En ik had een paar maanden geleden aan mezelf de belofte gedaan om me niet meer te mengen in geloofsdiscussies op Bokt, want dat loopt altijd verkeerd af... dus ik ga maar weer Knipoog

Klopt, ik zei ook dat dat zeker niet voor alle gelovigen zo is (ken er zelf genoeg) en als ik me goed herinner wil krak dit ookniet beweren. Gewoon een kwestie van misinterpretatie lijkt mij? Helemaal niet nodig dat je dus weg gaat, hier gaat het toch niet de verkeerde kant uit? Vind het tot nu toe vrij netjes verlopen allemaal!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:25

Christenen leuren trouwens ook met het geloof.
Denk maar even aan de missionarissen...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:26

Mystica schreef:
en dus land in te pikken Vork

Voor de grote machtshebbers erachter wel, maar de kleine man op het veld die had er geen baad bij Haha! . Die hebben ze daar gekregen onder het motto 'bevrijd het land voor God, God staat aan onze zijde...". Opiumeffect Knipoog .

Net als bijvoorbeeld elf september inderdaad. Voor de grote meneren erachter zal er wel veel meer achter zitten, maar diegene die rondlopen met explosieven rond hun buik zijn vaak toch mensen die werkelijk geloven het voor God te doen en niet voor de macht van iemand.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:30

Kuggur schreef:
Mystica schreef:
Nee dat mag hij niet. Jammer voor het kind, maar blijft de keus van de ouders.

Vergeet het maar; Dat is zeker wel mogelijk, via rechterlijke weg; heet "tijdelijke ontheffing van de ouderlijke macht". Dit middel wordt zonder aarzelen gebruikt als het om ernstige aandoeningen gaat, en bijvoorbeeld een bloedtransfusie noodzakelijk is.
Zou ook te zot zijn dat ouders op een dergelijke manier over leven of dood van hun kind kunnen beschikken. Dit heeft er overigens in sommige gevallen wel toe geleid dat ouders hun kind niet terug wilden....

Maar dat is dan niet de beslissing van de dokter. Als een dokter dat zo maar doet, zit hij heel erg fout.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:30

Sandka schreef:
Bij ons zijn ze een keer aan de deur geweest met de mededeling 'Wij komen god bij u thuis brengen.' waarop mijn vader antwoorde 'Zet hem maar in de achtertuin dan.'

Waarom geloof ik dat niet? Nagelbijten / Gniffelen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:37

Waarom niet? Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:40

Omdat dat echt zo'n standaard zin is die in de kroeg gebruikt wordt om op te scheppen of die voorkomt in flauwe moppen Clown

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:41

Mijn vader is ook erg grappig

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:42

Kijk en dat is dan weer een mening Huilen van het lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:43

Er zijn wel standaardzinnen in dat geval. "Wij brengen u het licht". *licht aanknippen* "'t is aangekomen! Bedankt!" *deur dicht* is ook zo'n klassieker, kan me ook wel inbeelden dat je lolbroeken hebt die het daadwerkelijk doen Huilen van het lachen .

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:46

Ow, ongetwijfeld. Clown Ik ken ook iemand die de tuinslang door de brievenbus stopte toen ze aanbelden Scheve mond Leuk hoor Nagelbijten / Gniffelen

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:16

Zwerte schreef:
Blue_Eyes schreef:
Sow zeg. Ik heb me weer even ergens in gemengd, dat ga ik nu niet verder doen.
@Zwerte en krak: Dat zal wel wezen, dat er mensen zijn die er 'vatbaarder' voor zijn. Maar zoals het vaak overkomt is dat mensen alleen gaan geloven als ze labiel, depressief of verstandelijk gehandicapt zijn - of ze moeten ermee opgevoed zijn. Dat wil ik dus bij deze duidelijk stellen - dat is absoluut niet zo.

En ik had een paar maanden geleden aan mezelf de belofte gedaan om me niet meer te mengen in geloofsdiscussies op Bokt, want dat loopt altijd verkeerd af... dus ik ga maar weer Knipoog

Klopt, ik zei ook dat dat zeker niet voor alle gelovigen zo is (ken er zelf genoeg) en als ik me goed herinner wil krak dit ookniet beweren. Gewoon een kwestie van misinterpretatie lijkt mij? Helemaal niet nodig dat je dus weg gaat, hier gaat het toch niet de verkeerde kant uit? Vind het tot nu toe vrij netjes verlopen allemaal!

Okee, ik ben een beetje overgevoelig vandaag, door omstandigheden. Maar zo begint het meestal, alles nog heel netjes, tot er een paar komen die ontzettend lomp en kwetsend uit de hoek komen. Ik zie dus wel wat ik doe Knipoog

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:21

Zwerte schreef:
Kan wel wezen, maar dat maakt het niet minder vervelend als ze steeds terug blijven komen! Zou wat zijn als alle geloven dit zouden gaan doen.... Ook al is het dan uit liefde! Niet alleen de motivatie is belangrijk, de daad op zich ook.

Okee, maar dan nog... mensen de vingers breken omdat ze iets komen doen met de allerbeste bedoelingen - want het gaat die mensen echt aan het hart dat jij naar de hel gaat (volgens hen)! Ook al zijn ze irritant, dan nog... en dat er dan ook nog echt mensen zijn die dat durven toejuichen... dat snap ik dus niet.

En nee, ik ben geen Jehovah's Getuige.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:45

Ten eerste; wat een geweldige discussie Knipoog vind het tot nu toe erg netjes verlopen en lijkt me leuk om me hier in te mengen Ja

ts' oorspronkelijke kwestie;
dat gebeurd bij ons ook, maar niet heftig, ze komen langs met boekjes,
wij hebben dan geen interesse en dan gaan ze weer weg
(heb ze de laatste tijd niet gezient rouwens)..
Blue_Eyes schreef:
Zwerte schreef:
Kan wel wezen, maar dat maakt het niet minder vervelend als ze steeds terug blijven komen! Zou wat zijn als alle geloven dit zouden gaan doen.... Ook al is het dan uit liefde! Niet alleen de motivatie is belangrijk, de daad op zich ook.

Okee, maar dan nog... mensen de vingers breken omdat ze iets komen doen met de allerbeste bedoelingen - want het gaat die mensen echt aan het hart dat jij naar de hel gaat (volgens hen)! Ook al zijn ze irritant, dan nog... en dat er dan ook nog echt mensen zijn die dat durven toejuichen... dat snap ik dus niet.

En nee, ik ben geen Jehovah's Getuige.

wat ik heb gelezen, ze sloeg de deur dicht en ze stopten hun vingers tussen de deur, dus puur toeval kan niemand wat an doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:50

ik heb ook het idee dat een paar mensen hier zichzelf heel erg stoer vinden. En nogal op anderen neerkijken...

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:50

Citaat:
want het gaat die mensen echt aan het hart dat jij naar de hel gaat (volgens hen)!

Nou nee want ze geloven niet in de hel, als je dood gaat vergaan je ziel en gedachten punt uit, sorry mss kinderachtig maar we moeten het natuurlijk wel over het juiste blijven hebben.....
Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:51

Beetje jammer dat er dan mensen zijn die roepen dat dat "geweldig" of ROFL was. Het is triest genoeg.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:51

blue_eyes, blijf dr lekker bij als je daar zin in hebt joh. Als de discussie kwetsend en lomp dreigt te worden ga ik me dr ook mee bemoeien of ben ik weg. Nergens voor nodig om zo te discussieren lijkt me!
Volgens mij was het idd een ongelukje van die vingers en toejuichen doe ik ook zeker niet! Jammergenoeg zijn er altijd mensen die dit wel doen....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:52

Sandka schreef:

Deed mijn oom ook. "Wij brengen u Jezus"
"WOW! Zet maar bij de achterdeur."

ook nooit meer wat van gehoord. (:

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:28

Mystica schreef:
Beetje jammer dat er dan mensen zijn die roepen dat dat "geweldig" of ROFL was. Het is triest genoeg.

bedoel je dat dan op het feit dat die mens zen vingers brak toen hij zijn vingers tussen de deur stak van iemand anders?
moest het mij hier overkomen, met eender wie trouwens Knipoog getuigen van johova of voor mijn part de postbode, ik zou er zelf mee naar de spoed rijden maar die ondertussen ook duidelijk maken dat die zijn vingers niet tussen mijn deur heeft te steken.
een ongeluk, dat kan gebeuren, maar als je je vingers tussen de deur steekt van iemand die die wil dichtdoen... niet zo slim he Knipoog steek dan je voet ertussen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:55

@ Krak: ik weet niet meer wie die opmerking maakte. Dus niet degene bij wie het voorviel, maar degene die het zo'n geniale actie vond.

En dan steken ze hun voet ertussen, is het weer niet goed Huilen van het lachen ( dit is een grapje uiteraard Knipoog )

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:57

het punt is, dat sommige mensen het geloof opdringen
en dát maakt mensen zo argwanend..

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:07

Wij werden er gek van toen we nog in NL woonden. Iedere week was 't raak. Elke keer als m'n vader niet thuis was. Tot hij er wel een keer was en aan de deur kwam, ze zijn nooit meer langs geweest. We hebben ook een keer de hond op ze af gestuurd, toen was 't ook wel even over.

Hier in Duitsland zijn ze 1keer geweest. Laat mijn vader nou net theologie gestudeerd hebben. Ik kan je zeggen, die mensen kwamen niet weg en ze keken echt niet blij. Maar m'n vader is wel heel netjes gebleven, gewoon een discussie gehad over hun manier van geloof etc... En als m'n vader daar eenmaal over begint kom je echt niet zo makkelijk weg. En ze waren uiteindelijk helemaal vastgepraat en wisten op veel dingen geen antwoord. Ik vond het erg grappig en weet ook wel zeker dat ze hier nooit meer aan de deur komen.
Moet ook wel zeggen dat ze hier in de omgeving niet zo opdringerig zijn, maar juist uitnodigend als je er behoefte aan hebt. Zo niet dan laten ze je in je waarde. Kunnen ze waar wij vandaan komen echt nog een voorbeeld aan nemen.