Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Zwerte schreef:over zieltjes winnen gesproken, bedenk me ineens dat de christenen dit ook goed kunnen! (gaat weer even offtopic maar wilde het jullie niet onthouden)
Elk jaar bij waldrock staat de bidgroep van Burgum (friese plaatsje waar het is) kaartjes uit te delen om ons te redden... 2 jaar geleden was het pas echt prachtig, er stonden mensen bij de rij dus kaartjes uit te delen en te zeggen: "bekeer je voor het te laat is! God kan je vergeven! Ga niet naar dit festival dat geinspireerd is door satan met satansmuziek!" Of iets in die geest iig. Heb me kapot gelachen want de headliners waren gelovige bands.... Die lui denken niet na, metal = satanistisch, terwijl dit slechts een hele kleine stroming in de metal is. Beetje dom van ze, ik heb het geprobeerd uit te leggen maar luisteren wordt natuurllijk ook niet gedaan... En als het zo gaat heb ik dus ook echt geen respect voor ze, die kaartjes krijgen ze regelrecht terug in hun gezicht!
(en dit jaar liep ik te zingen: "ik hoef geen hond want de heer is mijn herder.... ")
Blue_Eyes schreef:Sow zeg. Ik heb me weer even ergens in gemengd, dat ga ik nu niet verder doen.
@Zwerte en krak: Dat zal wel wezen, dat er mensen zijn die er 'vatbaarder' voor zijn. Maar zoals het vaak overkomt is dat mensen alleen gaan geloven als ze labiel, depressief of verstandelijk gehandicapt zijn - of ze moeten ermee opgevoed zijn. Dat wil ik dus bij deze duidelijk stellen - dat is absoluut niet zo.
En ik had een paar maanden geleden aan mezelf de belofte gedaan om me niet meer te mengen in geloofsdiscussies op Bokt, want dat loopt altijd verkeerd af... dus ik ga maar weer![]()
Mystica schreef:en dus land in te pikken
. Die hebben ze daar gekregen onder het motto 'bevrijd het land voor God, God staat aan onze zijde...". Opiumeffect
.Kuggur schreef:Mystica schreef:Nee dat mag hij niet. Jammer voor het kind, maar blijft de keus van de ouders.
Vergeet het maar; Dat is zeker wel mogelijk, via rechterlijke weg; heet "tijdelijke ontheffing van de ouderlijke macht". Dit middel wordt zonder aarzelen gebruikt als het om ernstige aandoeningen gaat, en bijvoorbeeld een bloedtransfusie noodzakelijk is.
Zou ook te zot zijn dat ouders op een dergelijke manier over leven of dood van hun kind kunnen beschikken. Dit heeft er overigens in sommige gevallen wel toe geleid dat ouders hun kind niet terug wilden....
Sandka schreef:Bij ons zijn ze een keer aan de deur geweest met de mededeling 'Wij komen god bij u thuis brengen.' waarop mijn vader antwoorde 'Zet hem maar in de achtertuin dan.'
Daarna zijn ze vreemd genoeg nooit meer langs geweest.
.
Ik ken ook iemand die de tuinslang door de brievenbus stopte toen ze aanbelden
Leuk hoor
Zwerte schreef:Blue_Eyes schreef:Sow zeg. Ik heb me weer even ergens in gemengd, dat ga ik nu niet verder doen.
@Zwerte en krak: Dat zal wel wezen, dat er mensen zijn die er 'vatbaarder' voor zijn. Maar zoals het vaak overkomt is dat mensen alleen gaan geloven als ze labiel, depressief of verstandelijk gehandicapt zijn - of ze moeten ermee opgevoed zijn. Dat wil ik dus bij deze duidelijk stellen - dat is absoluut niet zo.
En ik had een paar maanden geleden aan mezelf de belofte gedaan om me niet meer te mengen in geloofsdiscussies op Bokt, want dat loopt altijd verkeerd af... dus ik ga maar weer![]()
Klopt, ik zei ook dat dat zeker niet voor alle gelovigen zo is (ken er zelf genoeg) en als ik me goed herinner wil krak dit ookniet beweren. Gewoon een kwestie van misinterpretatie lijkt mij? Helemaal niet nodig dat je dus weg gaat, hier gaat het toch niet de verkeerde kant uit? Vind het tot nu toe vrij netjes verlopen allemaal!
Zwerte schreef:Kan wel wezen, maar dat maakt het niet minder vervelend als ze steeds terug blijven komen! Zou wat zijn als alle geloven dit zouden gaan doen.... Ook al is het dan uit liefde! Niet alleen de motivatie is belangrijk, de daad op zich ook.
vind het tot nu toe erg netjes verlopen en lijkt me leuk om me hier in te mengen 
Blue_Eyes schreef:Zwerte schreef:Kan wel wezen, maar dat maakt het niet minder vervelend als ze steeds terug blijven komen! Zou wat zijn als alle geloven dit zouden gaan doen.... Ook al is het dan uit liefde! Niet alleen de motivatie is belangrijk, de daad op zich ook.
Okee, maar dan nog... mensen de vingers breken omdat ze iets komen doen met de allerbeste bedoelingen - want het gaat die mensen echt aan het hart dat jij naar de hel gaat (volgens hen)! Ook al zijn ze irritant, dan nog... en dat er dan ook nog echt mensen zijn die dat durven toejuichen... dat snap ik dus niet.
En nee, ik ben geen Jehovah's Getuige.
Citaat:want het gaat die mensen echt aan het hart dat jij naar de hel gaat (volgens hen)!
was. Het is triest genoeg. Sandka schreef:Bij ons zijn ze een keer aan de deur geweest met de mededeling 'Wij komen god bij u thuis brengen.' waarop mijn vader antwoorde 'Zet hem maar in de achtertuin dan.'
Daarna zijn ze vreemd genoeg nooit meer langs geweest.

Mystica schreef:Beetje jammer dat er dan mensen zijn die roepen dat dat "geweldig" ofwas. Het is triest genoeg.
getuigen van johova of voor mijn part de postbode, ik zou er zelf mee naar de spoed rijden maar die ondertussen ook duidelijk maken dat die zijn vingers niet tussen mijn deur heeft te steken.
steek dan je voet ertussen.
( dit is een grapje uiteraard
)