Ruzie met Vodafone...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

T3mptati0n

Re: Ruzie met Vodafone...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:58

Donderdagavond sta ik in de vodafone winkel en ga daar niet eerder weg voordat ik helderheid heb over dit want dit klopt voor geen meter met mijn rekeningen van 166 euro terwijl ik amper bel en sms.

Vind het btw wel vaag dat er nu ineens zoveel mensen zijn met problemen van de rekening....

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:01

Ik heb dit probleem nu 3 maanden ong. heb me tellers op 0 maar weet niet vanaf wanneer me nieuwe abo ingaat.? en op de site zit ik er nu al 75,- euro overheen, en per sms krijg ik:
resterend tegoed= 23,26 euro..

Nou maak mij maar gek!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:03

Ik heb gister een rekening van 166,09 gekregen, terwijl ik nog tegoed van vorige maand had. Dit staat ook bij mijn tegoed op op de vodafone site. Ik snap er niks meer van Tong uitsteken

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:08

een vriend van mij heeft laatst ook veel problemen gehad met vodafone.. hij wou zijn rekening stopzetten.. maar met die mensen van vodafone viel niet te praten.. als hij zij dat hij zijn abo sotp wou zetten werd er gewoon opgehangen! dus klantvriendlijkheid is daar niet helemaal zoals t hoort te zijnn...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:21

Ik heb ook gewoon mijn abbo opgezegd. Zoals ik al zei, de rekening werd echt te gek voor woorden.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:34

Een nadeel van vodafone is dat je als je buiten je bundel zit je iets van 25 cent per minuut smst en belt.
En dat loopt erg rap op!
Verder zijn ze niet klant vriendelijk bezig idd.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:35

Ik lees dit met verbazing. net weer rekening binnen gekregen. Snap niks van dat ding overigens, maar het bedrag klopt.
Ook stond er nu een uitleg bij over de dubbele rekening. En de excuses daarvoor.

Ik hoop voor jullie dat jullie dr allemaal uitkomen met Vodafone want dit is echt heel gek.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:40

malih schreef:
Je hebt toch een minuten melder op je telefoon? dan zet je hem elke maand op 0 kun je precies zien wat je verbelt.

Ook niet realistisch. Stel jij belt 50 seconden betaal je voor 1 minuut, standaard. Na die minuut wordt het pas per seconde gedaan. Dus jouw teller kan zeggen dat je na 10x 50seconden op 8.33minuut zit terwijl je dus in feite voor 10x 1 minuut al hebt gebelt en niet dus die 8.33minuut..

Hopelijk is dat een beetje duidelijk.

Wat betreft de hoge rekeningen; ik kan er over meepraten met HI. Ik was tot vorige maand nog NOOIT over m'n abbo heen gegaan en opeens had ik een rekening waarvan ik het bedrag niet eens wil zeggen........... Sigaar

Sterkte mensen..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:46

Ik ben benieuwd, heb sinds gisteren Vodafone sim only.
Ga het nu zeker in de gaten houden Ja

Tip:
Als je naar koopnummers belt met klachten/storingen etc, kun je de gemaakte kosten terug eisen.

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:52

Was vandaag in de winkel en daar was toevallig nog iemand met dezelfde klacht, je moet gewoon naar Vodafone klantenservice bellen en dan kunnen hun het uiteindelijk uitzoeken. Verder moet je ook de automatische incasso storneren bij de bank gaf hij aan als je er zeker van bent da thet niet klopt. Meer wist hij ook niet te vertellen... lekker duidelijk he Knipoog

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:55

Korleon schreef:
Was vandaag in de winkel en daar was toevallig nog iemand met dezelfde klacht, je moet gewoon naar Vodafone klantenservice bellen en dan kunnen hun het uiteindelijk uitzoeken. Verder moet je ook de automatische incasso storneren bij de bank gaf hij aan als je er zeker van bent da thet niet klopt. Meer wist hij ook niet te vertellen... lekker duidelijk he Knipoog

Is ook vrij lastig te vertellen hoor voor die mannetjes in zo'n winkel. Hun hebben bij lange na niet alle gegevens daar of kunnen niet aan de hand van die gegevens zelf iets doen, gaat vaak allemaal via het 'hoofdkantoor' , waar die callcenter mannetjes zitten & dan is het te hopen dat ie niet in de wacht komt.

Maar goed, vervelend is het wel, ja.
Voor het geval je afvraagt hoe ik die dingen weet; vriendje werkt bij Telfort. Clown

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:07

Als ik sms voor m'n tegoed komt er te staan dan is nog €45,00 heb, iedere keer, maar was toch wel mooi €9,00 over m'n abbo heen was, nou is die €9,00 niet hoog maar goed...

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:13

Wat moet je smsen voor je tegoed?
Ik heb precies een maand geleden een abbonement afgesloten bij vodafone (daarvoor een zeer tevreden prepaid beller) maar er is nog steeds niets afgeschreven van mijn rekening.
Volgens de winkelmeneer lag dat aan wanneer ik was ingedeeld, iemand enig idee waneer ik een rekening kan verwachten?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 05:22

Heb net alle 10 pagina's doorgelezen hoor maar de eerste 4.
Wat een regen van klachten zeg bij Vodaphone, vooral over die hoge rekening????? Maarreh kun je dan gewoon niet eens 1 of 2 maanden lang zelf bijhouden hoeveel je SMSt? Dan kun jetoch uitrekenen of het klopt? Ik zou persoonlijk niet bij een provider blijven die me belazert, en als de rekening bij herhaling echt niet klopt lijkt me dat een legitieme reden om een abonnement voortijdig op te zeggen.

In dat geval zou ik ze eerst een aangetekende brief (met handtekening retour) sturen met de omschreven klacht, en daarin al aangeven dat je geen genoegen neemt met de gebruiklijke uitleg over "problemen met de administratie, problemen met de site, blabla". Maar dat er dus echt iemand in moet duiken.

En nu we hier toch zijn in dit topic, zou ik het met een paar man tegelijk doen, dus op dezelfde dag een aangetekende brief sturen en elkaar ook noemen in je brief.

Zelf heb ik KPN, al 10 jaar, en naar volle tevredenheid. Ben ook erg tevreden over de klantenservice, heb daar weleens een wat bits mens aan de telefoon gehad maar voor de rest word je ter plekke snel en goed geholpen.

OH ja, en kun je bij Vodaphone geen gespecificeerde faktuur vragen? Dat zou ik als eerste stap doen. Bij KPN betaal je daar dacht ik wel een klein bedrag voor, weet niet hoe dat bij Vodaphone is.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 06:51

Ik krijg die al, maar daar staan dingen op waarvan ik niet eens weet wat het is!
Heb daarover ook gemaild..
Kan je trouwens zomaar je abo stop zetten?
Zag dat een paar keer voorbij komen, en ik zit nog 1,5 jaar vast aan mijn abo, maar als ik hem stop kan zetten, zou ik dat graag doen!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:07

Ik denk dat dat alleen kan als je redelijk hard kunt aantonen dat je ter plekke belazerd wordt. Maar in principe komt het dan eerst erop neer dat ze je het teveel betaalde geld zouden moeten teruggeven.

Lijkt me dus wel vrij lastig.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:57

ja het is hun woord tegen het joue..
Hun zeggen dat het wel klopt, jij zegt van niet..
En ik denk dat hun toch wel iets meer "macht" hebben daarin dan wij.
Beetje raar ook dat ze niet even na gaan denken hoe het kan dat 3/4 van de vodafone gebruikers ineens belachelijk hoge rekeningen hebben :S

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:26

LuckySil schreef:
Ik krijg die al, maar daar staan dingen op waarvan ik niet eens weet wat het is!
Heb daarover ook gemaild..
Kan je trouwens zomaar je abo stop zetten?
Zag dat een paar keer voorbij komen, en ik zit nog 1,5 jaar vast aan mijn abo, maar als ik hem stop kan zetten, zou ik dat graag doen!

Je abbo kun je niet zomaar stopzetten

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:33

Hebben jullie geen specificatie bij je telefoonrekening? Ik heb sinds juni een Vodafone abonnement en zag gisteren pas dat de rekening uit meerdere pagina's bestaat. Bloos

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:35

hee ik heb dit ook gehad.
Ik heb echt een giga abbonement waar ik nooit overheen bel !
Nu was er een tijdje een storig waardoor ik mijn tegoed niet op kon vragen. Daarna krijg ik een rekening van even 50,- meer als wat normaal is !!!
Ik een mail naar vodafone gestuurd, van hoe kan dit? Klopt dit wel?
Natuurlijk krijg ik het bericht terug dat het allemaal klopt en ik er gewoon overheen bel.
Maar dit is de eerste keer in ruim 1,5 jaar dat ik over dit abbonement heen bel !!
Volgens mij klopt er echt iets niet, maar krijg het nooit bewezen.....

Enja, ik heb een specificatie van mijn rekening. ook nagekeken. En lijkt zo inderdaad te kloppen. maar heb natuurlijk niet alles opgeteld het echt na te kijken. En ik weet ook echt niet hoelang IEDER gesprek heeft geduurt.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:36

@ Ing__ : Nee je kunt je abo natuurlijk niet zomaar stop zetten. Maar als het inderdaad niet blijkt te kloppen en men wil die fout niet corrigeren, dan lijkt het mij toch wel dat dat zou moeten kunnen . Alleen dan is het inderdaad wel je woord tegen dat van de foonmaatschappij.

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:37

Bij mij klopt mijn rekening ook niet van vodafone. Ik betaal elke maand 25 euro. Zit nooit over mijn tegoed heen. In de maand augustus zat ik ineens op 262 euro. Op mijn specificatie stond dat ik ver boven mijn tegoed had gesmst. Nou ik heb een Blox voor zoveel sms voor 10 euro. Ik heb met vodafone gebeld en het bedrag klopt inderdaad niet en zou in september mijn geld weer terug krijgen. Ook bij een vriendin van mij ging het fout. Het gaat dus niet helemaal goed bij vodafone!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:43

Ik heb net mijn rekening bekeken, maar niets vreemds te ondekken Ja

Ook om deze redenen is het niet eenvoudig om je abbo vroegtijdig op te zeggen, ik werk bij Tmobile en zie vaak zat mensen die dat proberen Knipoog maar krijg ook vaak zat mensen aan de lijn die zeggen dat hun rekening niet klopt, maar 9 van de 10 keer hebben wij toch echt gelijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:46

Korleon schreef:
Hypofocus schreef:
Ik heb niet alle 9 pagina's doorgelezen, dus ik weet niet of dit al eerder geschreven is... Maar je kunt, als het geld via automatische incasso is afgeschreven, via je bank gewoon om stornering vragen van het geld (binnen 30 dagen!), met als reden onjuist bedrag.

Dan krijg je je geld gewoon terug. Knipoog
En anders je automatische incasso opzeggen en gewoon steeds per accept giro betalen, dan heb je niet het risico dat het er ineens vanaf gehaald wordt.

Ja dat is waar maar hoe zit dat dan met het bedrag? Vodafone heeft het gewoon afgeschreven maar ik kan zeggen dat het niet waar is, heeft vodafone het geld dan wel gekregen?

Als je laat storneren, wordt het geld van de rekening van Vodafone weer weggehaald en terug gestort op jouw rekening.
Je kunt dan evt. handmatig het juiste bedrag overmaken door een overschrijving, of Vodafone eisen om een correcte factuur, en pas betalen als ze die correcte factuur hebben gestuurd.
Doen ze dat niet, dan houden zíj zich niet aan het contract, en mag je het ontbinden. Dan ben je van ze af.
Dat ontbinden moet je doen door ze in gebreke te stellen per aangetekende brief, waarin je ook zet, dat als zij niet meer reageren, dat je het contract dan als ontbonden beschouwt. Bewaar ook een kopie van de brief, en van de aangetekende verzending. Fax eventueel dezelfde brief óók door, zodat ze niet kunnen zeggen dat ze niets hebben ontvangen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:55

Korleon schreef:

Incasso storneren had de TS volgens mij al gedaan, die kan momenteel helemaal niet meer bellen want Vodafone heeft haar nummer geblokkeert Clown

@kristie: De eerste rekening gaat nooit over een volle maand, dat is altijd meer of minder. De ene provider factureert iedereen op een vast moment in de maand en de ander verdeelt het in meerdere groepen per maand. Wanneer je eerste rekening komt is dus maar net afhankelijk van in welke groep jij terecht bent gekomen.

@renee: leg de specificatie van je hoge rekening eens naast de rekening daarvoor en kijk even of er niet zaken dubbel in rekening zijn gebracht. De lengte van de gesprekken zijn idd niet te controleren, maar je kan wel kijken of de nummers die erop staan je bekend voorkomen en of je die gebeld kan hebben of niet.