Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:28

Ik zou het niet kunnen accepteren. Ik ben echt anti drugs. Wat mensen ermee doen moeten ze zelf weten, maar ik wil het niet om me heen hebben. Knipoog

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:29

Nul komma nul.. écht absoluut niet!
Ik zie zo ongelovelijk veel lui kapot gaan aan drugs, en zoveel relaties daar kapot aan gaan. Mensen die elkaar naar de haren vliegen etc.

Dit geld voor alcohol .. prima dat je drinkt, maar dat is 1 x goed fout gegaan tussen mijn vriend en mij. En tsjah.. ik heb het niet op die zooi

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:31

sporter schreef:
_Scarlet_ schreef:
Ik vind het een beetje raar, Phara, dat je meteen aanneemt dat ze er geen ervaring mee heeft, alleen maar omdat ze er niet net zo negatief tegenover staat als jij. Zij neemt wellicht niet die ene gebeurtenis als maatstaf voor de rest, jij wel. Dat is het verschil. En eerlijk gezegd vind ik haar aanpak dan een stuk beter.

Niet elke gebruiker is hetzelfde, niet elke drug is hetzelfde. Het gaat hier weer voornamelijk om XTC, maar alcohol heeft nét zulke verwoestende eigenschappen, sterker nog, het zou niet eens legaal mogen zijn als je kijkt naar de schade die het veroorzaakt. Het is gewoon een harddrug, en ik vind het belachelijk dat een groot deel van de mensen een glaasje alcohol wél OK vind, maar een pilletje op een avond niet.

zo denk ik er ook over!

@Phara
Als het echt zo zwart wit is als jij zegt, hoe verklaar je dan dat ik genoeg mensen ken en ik kan mezelf ook mee rekenen. Die op de uni rondlopen en ook nog hun vakken halen toch nog wel eens een jointje roken?

slim genoeg om te leren, stom genoeg om hun intelligentie te vergooien aan die rommel. Knipoog

OP ZICH is blowen niet zo'n ramp. MAAR zoals ik al zei, is blowen wel geestelijk verslavend én verkleint het te stap naar hardere illegale drugs, je bent immers al illegaal bezig en werd niet gepakt. Dus nog een beetje verder zal ook wel niet uitmaken dan he? Knipoog

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:32

In mijn vorige klas, zaten jongens..die iedere dag tussen de lessen gingen blowen.. en knetter stoned in de klas kwamen..

Volgens mij zit er geen één meer op school

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:34

pharagirlke schreef:
OP ZICH is blowen niet zo'n ramp. MAAR zoals ik al zei, is blowen wel geestelijk verslavend én verkleint het te stap naar hardere illegale drugs, je bent immers al illegaal bezig en werd niet gepakt. Dus nog een beetje verder zal ook wel niet uitmaken dan he? Knipoog

hier ben ik 't absoluut niet mee eens.
Ik weet waar ik over praat, en dat is meestal echt niet waar!
Ik ken genoeg mensen die aan de wiet/hasj zaten etc. maar verder dan dat werd 't 'm echt niet.
Maakte mij absoluut niet uit hoor, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand die blowde daardoor een xtc pilletje dan ook maar ging doen.

je moet 't willen, je moet 't willen uitproberen. dat heeft niks t maken met wiet.
't lijkt er niet eens op.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:34

NonaWen schreef:
In mijn vorige klas, zaten jongens..die iedere dag tussen de lessen gingen blowen.. en knetter stoned in de klas kwamen..

Volgens mij zit er geen één meer op school

Dat moet per persoon verschillen, ik ken mensen die hebben stoned hun eindexamen gehaald. Nagelbijten / Gniffelen

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:35

Oke daar kan ik me al iets beter in vinden.
Alleen woon ik in NL dus dat illegale gaat hier niet op Lachen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:36

Blowen en slikken worden ook in verschillende subculturen gedaan. En je gebruikt eerder drugs omdat je vrienden het ook doen dan omdat je ongelukkig bent. Pas later kan je depressie gaan samenhangen met je drugsgebruik.

Tellie

sporter schreef:

Officieel is het wel illegaal, maar het word getolereerd.

Ayasha
Blogger

Dudette_ schreef:
pharagirlke schreef:

hier ben ik 't absoluut niet mee eens.
Ik weet waar ik over praat, en dat is meestal echt niet waar!
Ik ken genoeg mensen die aan de wiet/hasj zaten etc. maar verder dan dat werd 't 'm echt niet.
Maakte mij absoluut niet uit hoor, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand die blowde daardoor een xtc pilletje dan ook maar ging doen.

je moet 't willen, je moet 't willen uitproberen. dat heeft niks t maken met wiet.
't lijkt er niet eens op.

dus jij denkt niet dat iemand die al het verlangen heeft om eens te blowen en dat te proberen, niet sneller naar harddrugs gaat grijpen (even proberen.... Knipoog ) tov iemand die het zelfs vertikt om een sigaret vast te houden en er absoluut niets van wil weten? Kom op zeg. Lachen Het kan best goed gaan en ik wil gerust geloven dat er mensen zijn die niet verder gaan, maar wel even realistisch blijven.

sporter hier in Belgie is het dus niet legaal Knipoog Bovendien lijkt me dat "op de hoek dealen" ook in Nederland illegaal is. Lachen En niet elke nederlander zal naar een koffieshop gaan voor zijn blowtje. Lachen
Doet me denken, puur interesse overigens. de "boten" van maastricht, zijn die legaal?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:37

pharagirlke schreef:

Geldt dat ook voor te hard rijden? Dat je voor je het weet banken aan het overvallen bent, want je bent al een keer illegaal bezig geweest en je werd toch niet gepakt? Lachen
Daarnaast is de situatie in Nederland uiteraard anders, omdat het hier niet illegaal is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:39

Shadow0 schreef:
pharagirlke schreef:

Geldt dat ook voor te hard rijden? Dat je voor je het weet banken aan het overvallen bent, want je bent al een keer illegaal bezig geweest en je werd toch niet gepakt? Lachen
Daarnaast is de situatie in Nederland uiteraard anders, omdat het hier niet illegaal is.

Ik geloof wel dat als je een keer de regels aan je laars lapt door te hard te rijden, je dat gerust wat vaker wil doen ja Knipoog
Maar mijn vriend hoeft ook niet te hard te rijden met mij in de auto want dan eis ik dat ie me laat uit stappen en vervolg ik mijn weg wel te voet Clown Ik geloof dat ik in zo'n dingen nogal principieel ben Clown

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:40

pharagirlke schreef:
dus jij denkt niet dat iemand die al het verlangen heeft om eens te blowen en dat te proberen, niet sneller naar harddrugs gaat grijpen (even proberen.... Knipoog ) tov iemand die het zelfs vertikt om een sigaret vast te houden en er absoluut niets van wil weten? Kom op zeg. Lachen Het kan best goed gaan en ik wil gerust geloven dat er mensen zijn die niet verder gaan, maar wel even realistisch blijven.

sporter hier in Belgie is het dus niet legaal Knipoog Bovendien lijkt me dat "op de hoek dealen" ook in Nederland illegaal is. Lachen En niet elke nederlander zal naar een koffieshop gaan voor zijn blowtje. Lachen
Doet me denken, puur interesse overigens. de "boten" van maastricht, zijn die legaal?

Nee, dat doe ik niet. Als je 't niet wilt, doe je het niet. Als je 't wel wilt probeer je 't.
Ik ken ook mensen die eerst speed hebben gesnoven en toen pas gingen blowen. dus nee, dat geloof ik niet.

t gaat er gewoon om dat als jij 't niet wilt proberen dan doe je t ook niet, netzo simpel als met roken, waarschijnlijk doen mensen dat sneller denk ik, maar je moet 't willen of helemaal totaal niet.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:41

Tellie schreef:
sporter schreef:

Officieel is het wel illegaal, maar het word getolereerd.

Maar je houd er geen strafblad aan over

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:42

ik geloof overigens ook dat van het moment dat je begint met roken, je "sneller" geneigd bent om je te laten overtuigen om toch eens te blowen hoor. Lachen die stap is gewoon kleiner dan van niet roken naar ineens blowen. Knipoog Maar dat is slechts mijn logica.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:43

pharagirlke schreef:
ik geloof overigens ook dat van het moment dat je begint met roken, je "sneller" geneigd bent om je te laten overtuigen om toch eens te blowen hoor. Lachen die stap is gewoon kleiner dan van niet roken naar ineens blowen. Knipoog Maar dat is slechts mijn logica.

Bij mij is het precies andersom gegaan. Had eerst geblowed, draaide joints met sigaretten en ben daardoor gaan roken.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:43

we hadden 't over van softdrugs naar harddrugs. maakt mij niet uit Knipoog

dat wil ik ook best wel geloven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:44

Dudette_ schreef:
we hadden 't over van softdrugs naar harddrugs. maakt mij niet uit Knipoog

dat wil ik ook best wel geloven.

als die stap kleiner is, waarom zou de stap van blowen naar harddrugs dan niet kleiner zijn dan van niets naar harddrugs?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:46

pharagirlke schreef:
dus jij denkt niet dat iemand die al het verlangen heeft om eens te blowen en dat te proberen, niet sneller naar harddrugs gaat grijpen (even proberen.... Knipoog ) tov iemand die het zelfs vertikt om een sigaret vast te houden en er absoluut niets van wil weten? Kom op zeg. Lachen

Ten eerste vind ik dat je reactie niet zo vriendelijk overkomt naar Dudette.

Ten tweede denk ik dat je je bewust moet zijn dat het soms wel degelijk is dat het juist degene met de heftigste antigevoelens ook degenen zijn die het meest kunnen doorslaan. Ik denk bijvoorbeeld aan jongeren die uit een heel strenge (bv religieuze) opvoeding komen en als ze losbreken ook echt alle grond onder de voeten kwijtraken.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:47

Ik denk sowieso niet dat je zulke conclusies kan trekken. Voor iedereen is de reden om het te doen anders. De een is er gevoeliger voor dan de ander. Ik weet uit ervaring dat je na het een keer geprobeert te hebben er totaal geen behoefte meer aan hebt, en mocht je er behoefte aan hebben je er alsnog voor kan kiezen om het niet de doen. Dat neemt niet weg dat er mensen zijn die zo'n keus niet kunnen maken en dus wel verslaafd raken. In mijn ogen moet je dus naar de persoon kijken en niet alle drugsgebruikers over een kam scheren. Lachen

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:47

ik probeer te zeggen dat 't dus aan je mening ligt, ik vind de stap van blowen naar harddrugs haast 't zelfde als van niks naar harddrugs. je weet waar je aan begint dan, (in vele gevallen) softdrugs is daar gewoon haast niks bij!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:48

pharagirlke schreef:
Ik geloof wel dat als je een keer de regels aan je laars lapt door te hard te rijden, je dat gerust wat vaker wil doen ja Knipoog

Maar dat was de vraag niet: de vraag is of jij denkt dat zoiets de stap verkleint naar de 'harde criminaliteit'?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:55

Shadow0 schreef:
pharagirlke schreef:

Maar dat was de vraag niet: de vraag is of jij denkt dat zoiets de stap verkleint naar de 'harde criminaliteit'?

jep. Theoretisch gezien net zoveel als de stap verkleint word van soft drugs naar harddrugs. Knipoog De meeste van de bankovervallers zullen ooit begonnen zijn met te hard rijden en daar niet voor gepakt worden. Lachen Er een "kick" van gekregen hebben dat ze dit konden zonder gepakt te worden et voila...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-07-08 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:56

Shadow0 schreef:
pharagirlke schreef:
dus jij denkt niet dat iemand die al het verlangen heeft om eens te blowen en dat te proberen, niet sneller naar harddrugs gaat grijpen (even proberen.... Knipoog ) tov iemand die het zelfs vertikt om een sigaret vast te houden en er absoluut niets van wil weten? Kom op zeg. Lachen

Ten eerste vind ik dat je reactie niet zo vriendelijk overkomt naar Dudette.

Ten tweede denk ik dat je je bewust moet zijn dat het soms wel degelijk is dat het juist degene met de heftigste antigevoelens ook degenen zijn die het meest kunnen doorslaan. Ik denk bijvoorbeeld aan jongeren die uit een heel strenge (bv religieuze) opvoeding komen en als ze losbreken ook echt alle grond onder de voeten kwijtraken.

kennelijk heeft zij het opgenomen zoals het bedoelt was gezien de verdere reacties naar elkaar toe. Lachen

maar shadow, daar spreek je wel van opgelegde "anti gevoelens" en niet van gevoelens die je zélf creëert. Lachen

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:56

pharagirlke schreef:
Shadow0 schreef:

jep. Theoretisch gezien net zoveel als de stap verkleint word van soft drugs naar harddrugs. Knipoog

sorry maar dit is gewoon onzin naar mijn mening Clown

hoézo zou dat de stap verkleinen?