Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
sporter schreef:_Scarlet_ schreef:Ik vind het een beetje raar, Phara, dat je meteen aanneemt dat ze er geen ervaring mee heeft, alleen maar omdat ze er niet net zo negatief tegenover staat als jij. Zij neemt wellicht niet die ene gebeurtenis als maatstaf voor de rest, jij wel. Dat is het verschil. En eerlijk gezegd vind ik haar aanpak dan een stuk beter.
Niet elke gebruiker is hetzelfde, niet elke drug is hetzelfde. Het gaat hier weer voornamelijk om XTC, maar alcohol heeft nét zulke verwoestende eigenschappen, sterker nog, het zou niet eens legaal mogen zijn als je kijkt naar de schade die het veroorzaakt. Het is gewoon een harddrug, en ik vind het belachelijk dat een groot deel van de mensen een glaasje alcohol wél OK vind, maar een pilletje op een avond niet.
zo denk ik er ook over!
@Phara
Als het echt zo zwart wit is als jij zegt, hoe verklaar je dan dat ik genoeg mensen ken en ik kan mezelf ook mee rekenen. Die op de uni rondlopen en ook nog hun vakken halen toch nog wel eens een jointje roken?

pharagirlke schreef:OP ZICH is blowen niet zo'n ramp. MAAR zoals ik al zei, is blowen wel geestelijk verslavend én verkleint het te stap naar hardere illegale drugs, je bent immers al illegaal bezig en werd niet gepakt. Dus nog een beetje verder zal ook wel niet uitmaken dan he?
NonaWen schreef:In mijn vorige klas, zaten jongens..die iedere dag tussen de lessen gingen blowen.. en knetter stoned in de klas kwamen..
Volgens mij zit er geen één meer op school
sporter schreef:Oke daar kan ik me al iets beter in vinden.
Alleen woon ik in NL dus dat illegale gaat hier niet op
Dudette_ schreef:pharagirlke schreef:OP ZICH is blowen niet zo'n ramp. MAAR zoals ik al zei, is blowen wel geestelijk verslavend én verkleint het te stap naar hardere illegale drugs, je bent immers al illegaal bezig en werd niet gepakt. Dus nog een beetje verder zal ook wel niet uitmaken dan he?
hier ben ik 't absoluut niet mee eens.
Ik weet waar ik over praat, en dat is meestal echt niet waar!
Ik ken genoeg mensen die aan de wiet/hasj zaten etc. maar verder dan dat werd 't 'm echt niet.
Maakte mij absoluut niet uit hoor, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand die blowde daardoor een xtc pilletje dan ook maar ging doen.
je moet 't willen, je moet 't willen uitproberen. dat heeft niks t maken met wiet.
't lijkt er niet eens op.
) tov iemand die het zelfs vertikt om een sigaret vast te houden en er absoluut niets van wil weten? Kom op zeg.
Het kan best goed gaan en ik wil gerust geloven dat er mensen zijn die niet verder gaan, maar wel even realistisch blijven.
Bovendien lijkt me dat "op de hoek dealen" ook in Nederland illegaal is.
En niet elke nederlander zal naar een koffieshop gaan voor zijn blowtje.
pharagirlke schreef:OP ZICH is blowen niet zo'n ramp. MAAR zoals ik al zei, is blowen wel geestelijk verslavend én verkleint het te stap naar hardere illegale drugs, je bent immers al illegaal bezig en werd niet gepakt. Dus nog een beetje verder zal ook wel niet uitmaken dan he?
Shadow0 schreef:pharagirlke schreef:OP ZICH is blowen niet zo'n ramp. MAAR zoals ik al zei, is blowen wel geestelijk verslavend én verkleint het te stap naar hardere illegale drugs, je bent immers al illegaal bezig en werd niet gepakt. Dus nog een beetje verder zal ook wel niet uitmaken dan he?
Geldt dat ook voor te hard rijden? Dat je voor je het weet banken aan het overvallen bent, want je bent al een keer illegaal bezig geweest en je werd toch niet gepakt?![]()
Daarnaast is de situatie in Nederland uiteraard anders, omdat het hier niet illegaal is.
Ik geloof dat ik in zo'n dingen nogal principieel ben
pharagirlke schreef:dus jij denkt niet dat iemand die al het verlangen heeft om eens te blowen en dat te proberen, niet sneller naar harddrugs gaat grijpen (even proberen....) tov iemand die het zelfs vertikt om een sigaret vast te houden en er absoluut niets van wil weten? Kom op zeg.
Het kan best goed gaan en ik wil gerust geloven dat er mensen zijn die niet verder gaan, maar wel even realistisch blijven.
sporter hier in Belgie is het dus niet legaalBovendien lijkt me dat "op de hoek dealen" ook in Nederland illegaal is.
En niet elke nederlander zal naar een koffieshop gaan voor zijn blowtje.
![]()
Doet me denken, puur interesse overigens. de "boten" van maastricht, zijn die legaal?
Tellie schreef:sporter schreef:Oke daar kan ik me al iets beter in vinden.
Alleen woon ik in NL dus dat illegale gaat hier niet op
Officieel is het wel illegaal, maar het word getolereerd.
die stap is gewoon kleiner dan van niet roken naar ineens blowen.
Maar dat is slechts mijn logica. pharagirlke schreef:ik geloof overigens ook dat van het moment dat je begint met roken, je "sneller" geneigd bent om je te laten overtuigen om toch eens te blowen hoor.die stap is gewoon kleiner dan van niet roken naar ineens blowen.
Maar dat is slechts mijn logica.

Dudette_ schreef:we hadden 't over van softdrugs naar harddrugs. maakt mij niet uit
dat wil ik ook best wel geloven.
pharagirlke schreef:dus jij denkt niet dat iemand die al het verlangen heeft om eens te blowen en dat te proberen, niet sneller naar harddrugs gaat grijpen (even proberen....) tov iemand die het zelfs vertikt om een sigaret vast te houden en er absoluut niets van wil weten? Kom op zeg.
pharagirlke schreef:Ik geloof wel dat als je een keer de regels aan je laars lapt door te hard te rijden, je dat gerust wat vaker wil doen ja
Shadow0 schreef:pharagirlke schreef:Ik geloof wel dat als je een keer de regels aan je laars lapt door te hard te rijden, je dat gerust wat vaker wil doen ja
Maar dat was de vraag niet: de vraag is of jij denkt dat zoiets de stap verkleint naar de 'harde criminaliteit'?
De meeste van de bankovervallers zullen ooit begonnen zijn met te hard rijden en daar niet voor gepakt worden.
Er een "kick" van gekregen hebben dat ze dit konden zonder gepakt te worden et voila... Shadow0 schreef:pharagirlke schreef:dus jij denkt niet dat iemand die al het verlangen heeft om eens te blowen en dat te proberen, niet sneller naar harddrugs gaat grijpen (even proberen....) tov iemand die het zelfs vertikt om een sigaret vast te houden en er absoluut niets van wil weten? Kom op zeg.
Ten eerste vind ik dat je reactie niet zo vriendelijk overkomt naar Dudette.
Ten tweede denk ik dat je je bewust moet zijn dat het soms wel degelijk is dat het juist degene met de heftigste antigevoelens ook degenen zijn die het meest kunnen doorslaan. Ik denk bijvoorbeeld aan jongeren die uit een heel strenge (bv religieuze) opvoeding komen en als ze losbreken ook echt alle grond onder de voeten kwijtraken.

pharagirlke schreef:Shadow0 schreef:Maar dat was de vraag niet: de vraag is of jij denkt dat zoiets de stap verkleint naar de 'harde criminaliteit'?
jep. Theoretisch gezien net zoveel als de stap verkleint word van soft drugs naar harddrugs.