onderbuikgevoel,relatie moeder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:18

Namens de TS een berichtje:

Citaat:
omdat mij hotmail is gehackt, heb ik mijn wachtwoorden van mijn officiële account en m'n SA helaas niet meer...
vandaar dat ik nu per pb reageer, en niet in het topic.

mijn moeder woont nog steeds bij mij, maar helaas gaat het allemaal niet vlekkeloos.
ze heeft veel last van stemmingswisselingen en ik moet regelmatig van school verzuimen omdat m'n moeder de zorg voor m'n kindje niet aankan.
hierdoor raak ik nog wat depressiever, waardoor we lekker in een cirkeltje rond blijven draaien.
mijn moeder is wel op zoek naar een eigen huis, maar het schiet helaas niet echt op.

tevens heeft ze alweer een nieuwe vriend, een heel lieve man maar ik ben er toch niet happy mee.
we hebben het finacieel nog steeds erg moeilijk, daar we beiden enorm gekort worden op onze uitkering enz.
m'n moeder heeft totaal geen overzicht op haar financieën, en ik moet naast school en een stukje huishouden ook haar papierwerk doen.
zoals je begrijpt, het word me allemaal wat teveel....

misschien wil jij zo vriendelijk zijn om dit stukje ook in het topic te zetten?
want ik vind het banketstaaf om niets meer te laten weten aan alle mensen die zo met me meegeleefd hebben.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:27

Hmm dat is niet de update waarop ik had gehoopt. Hopelijk krijgt je moeder gauw een eigen plekje, zodat jij wat meer ruimte krijgt.
Ik hoop echt dat het gaat lukken met school en dat jullie uiteindelijk weer wat rustigere tijden tegemoet gaan.
Heel veel succes en sterkte!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:45

Citaat:
Terugblik 2009/2010

2009, wat een jaar...
een jaar waarin geluk en verdriet om voorrang streden, een jaar waarin ik zoveel verloren heb, en een jaar waarin ik zoveel gewonnen heb.
2009 was het jaar waarin ik hoogzanger op straat stond.
dan leer je je echte vrienden kennen, en gelukkig heb ik die dus!
het zijn er niet veel, maar degenen die ik als mijn echte vrienden mag rekenen koester ik.
er waren veel mensen die met me meeleefde, en ik heb een hoop steun gehad van een aantal mensen waarvan ik het niet had verwacht.
2009 was ook het jaar waarin mijn dochter werd geboren, en het jaar waarin ik geprobeerd heb haar vader in haar leventje te betrekken.
helaas was 2009 ook het waarin ik mijn paard noodgedwongen moest verkopen...
gelukkig heeft hij het wel goed gehad en ik ben de kopers ook zeer dankbaar voor de mogelijkheden die ze mij geboden hebben.

en dan 2010...
wederom een jaar vol drama's, maar inmiddels ben ik niet anders gewend.
alles liep fout, behalve met m'n dochter.
zij is degene waar ik voor vecht, waarvoor ik m'n leven op orde wil krijgen.
een maand in de kou gezeten, en weer waren daar die vrienden die me hielpen!
god, wat ben ik gelukkig met zulke mensen om me heen....
en toen, toen kwam m'n moeder terug.
na anderhalf jaar huwelijk met de nodige problemen heeft zij eindelijk de stap durven zetten om weg te gaan.
helaas loopt dit niet allemaal goed, maar ik ben blij dat ik mijn moeder weer terug heb, met al haar goede en slechte dingen.
ze heeft het ook niet makkelijk gehad, en nog steeds vecht ze.
ik heb bewondering voor haar, maar ze maakt het me afentoe ook moeilijk.
met 3 man in een 2 kamer-appartement is teveel....
ik mis m'n privacy, m'n eigen leven.
toen kwam er een oude liefde terug in mijn leven: m'n paard.
het gaat goed met hem, en ik krijg weer de kans om te doen wat ik leuk vind, en waar ik zelfvertrouwen van krijg.

en een nieuwe liefde....die was/is er ook.
althans, van mijn kant is die er nog steeds.
een jongen waar ik al heel lang gevoelens voor had, maar nooit wat mee heb gedaan.
een jongen die ik alleen kende van "hoi" en "dag"...
en soms moet het zo zijn en raak je in gesprek, blijf je een keer slapen en heb je een relatie.
alles was leuk, ik kon het goed vinden met zijn vrienden en ik voelde me goed.
eindelijk ging daar de zon schijnen, zou ik ook nog geluk vinden?

maar helaas, het gaat toch weer niet goed...
waarom?
liefde kan zo mooi zijn....
misschien kan ik beter alleen blijven, me focussen op m'n kind en m'n hobby.
misschien wil ik teveel?misschien ligt het in m'n aard?
ik weet het niet, ik weet alleen dat ik terug kan kijken op een jaar met veel ups en downs, dat ik nog steeds wat van m'n leven wil maken en dat ik een doel heb: mijn dochter mag niet hetzelfde leven krijgen als wat ik heb gehad....
en als klap op de vuurpijl: als je het over de duivel hebt, dan is ie daar.
m'n ex(de vader van m'n kindje) is weer vrij en wil z'n kind zien.

2011, dat moet een jaar worden waarin ik slaag voor school, een jaar waarin ik mijn leven op orde heb en een jaar waarin ik hoop weer wedstrijden te kunnen gaan starten.
2011, daar ga ik voor!!

Verwijder bericht

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:30

goede avond iedereen!

eerst een SA aangemaakt, bijna 2 jaar lang gepost.
Vervolgens gehackt door de (ex) man van mijn moeder, dus alle gegevens voor mijn normale account+SA kwijt.
Toen maar via via berichten laten plaatsen, alleen...dat werkt ook niet fijn.(niets ten nadele van degene die mijn berichten heeft geplaatst!ben ik zeer dankbaar voor)
En tot slot noodgedwongen maar een nieuw account aangemaakt, deze dus.
Voorheen heette ik Timilon, en mijn SA kennen jullie.

Nu dan maar een soort update:

Mijn moeder woont nog steeds bij mij.
Enerzijds is het wel fijn omdat ik altijd een oppas bij de hand heb voor mijn dochtertje, anderzijds is het een heel grote belasting.
een belasting omdat mijn moeder Borderline heeft, een belasting omdat ze veel medicijnen moet slikken om een beetje normaal te kunnen functioneren, maar door die medicijnen weer vergeetachtig word.
Een belasting omdat ik alle financiële rompslomp moet regelen.
Een belasting omdat het hier gewoon veel te klein is voor 2 volwassenen en een kind.
een belasting omdat mijn moeder nog steeds de scheiding niet rond heeft, maar wel al een nieuwe vriend heeft die gemiddeld 2x per week blijft slapen, waardoor ik naar de bank moet verkassen om te kunnen slapen.
Een belasting omdat ik gewoon rust wil, eindelijk had ik mijn eigen plekje samen met mijn kleine meid, en dat word nu verstoord....
Toch ben ik nog elke dag blij dat ze weg is bij die griezel, en dat ze alweer nieuw geluk heeft gevonden.
Maar ik merk wel dat de band die we hadden toch weg is/veranderd is.
Misschien wel goed, maar toch vind ik het jammer.

In de tussentijd heb ik ook een vriendje gehad, wat helaas niet verder is gekomen dan enkele maanden.
Ik mis hem nog elke dag, en het doet me heel veel pijn dat ik definitief alle banden met hem heb verbroken, maar ik moet voor mezelf kiezen en dat kan niet als ik hoop blijf houden en op hem blijf wachten.

ik heb een stuk geschreven over hoe ik me voel, want dat ik erg depressief ben kan ik helaas niet ontkennen:

soms voel je pijn, omdat je bent gevallen of omdat je je hebt gestoten...
die pijn is lichamelijk, en verdwijnt vaak snel.
soms voel je pijn, omdat je bent gekwetst of omdat je iets verloren bent....
die pijn is geestelijk, en verdwijnt een stuk minder snel.
soms voel je pijn, zonder reden....
die pijn is óók geestelijk, maar komt en gaat en verdwijnt nooit helemaal.

geestelijke pijn kan ook lichamelijk pijn doen, pijn in je hart.....
soms kun je er over praten, soms sla je dicht, soms kun je huilen, soms verstikt het je.
sommige mensen begrijpen het, anderen begrijpen het niet.
iedereen heeft zijn eigen ideeën en komen met tips....
maar soms is de pijn te groot, te zwaar, te heftig...
soms heb je medicijnen nodig, soms een eenzame wandeling in het bos of op het strand.
mijn medicijn staat op stal, heeft 4 benen en het hinnikt.
Special is de naam van dat medicijn....

praten hoeft niet, huilen evenmin.
gewoon van elkaar weten dat je er bent, dat je elkaar begrijpt, zonder woorden...
mijn medicijn heeft ook pijn, 1 van zijn benen functioneerd niet naar behoren.
we hebben samen pijn, hij lichamelijk en ik geestelijk.
maar we zijn ook samen sterk, we kunnen de hele wereld aan, als we maar samen zijn....

hij kan mij niet genezen van mijn pijn, ik hem evenmin.
we hebben beiden hulp nodig, ieder op zijn eigen vlak.
ik ben er nog niet aan toe, laat mij maar alleen....

"Laat me alleen, alleen met al m'n verdriet
't Is beter dat ik nu geen mensen zie
Niemand, niemand, niemand die me troosten kan
Ik verloor m'n toekomst en m'n doel "

7 jaar geleden....de tijd gaat snel, maar heelt deze wonden niet.
7 jaar geleden....zo klein, zo nietig had ik me nog nooit gevoeld.
7 jaar geleden....mijn verleden en mijn toekomst verloren. (Timilon en Pebbles afgemaakt/ingeslapen)

5 jaar geleden...de tijd gaat snel, maar heelt deze wond ook al niet.
5 jaar geleden....zo klein, zo nietig had ik me al eerder gevoeld.
5 jaar geleden....verloren ik weer een stukje verleden, maar kreeg ik een nieuwe toekomst. (Vollie overleden, Special gekregen)

5 jaar later....zoveel verdriet, zoveel pijn....houd het ooit nog op?
5 jaar later....zoveel om van te houden, zoveel om voor te vechten...
5 jaar later....ik wil weg, weg van hier, weg van de pijn en het verdriet.
5 jaar later.... ik kan niet, ik mag niet weg.

ik heb een dochter om voor te zorgen en van te houden, ik heb een moeder om van te houden en om m'n zorgen te delen.
ik heb een stel huisdieren, ik heb een eigen stekkie, ik heb een auto en ik heb special.
ik heb vrienden, ik heb een studie.
waarom dan zo verdrietig zijn?
waarom dan nog steeds die pijn?

ooit komt er een tijd dat ik hier met een lach en een traan op terug kan kijken....hoop ik.
ooit komt er een tijd dat alle zorgen, alle stress voorbij zijn....hoop ik.
ooit komt er een tijd dat ik gelukkig ben....hoop ik.

HOOP daarom blijf ik op de been.
HOOP daarom blijf ik doorgaan.
HOOP doet leven.
HOOP daarom.....

marleen_88

Re: onderbuikgevoel,relatie moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:35

meid, meid wát een ellende allemaal!

Ik snap heel goed dat je je moeder wilt helpen, maar nu moet je aan jezelf (en je kindje denken) Ik denk niet dat 't langer 'verantwoord' is om haar bij jou in huis te hebben. De redenen noem je hier zelf al.

Ik wil je veel sterkte wensen, blijf/ga aan jezelf denken! Zoek hulp en zorg dat jij zo snel mogelijk rust hebt, samen met je kind

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:46

Er komt een dag dat je op deze tijd terug kijkt en dat je vanzelf kunt zeggen dat je supersterk bent geweest.
Je hebt niet alleen een band opgebouwd met je dochter maar je zorgt ook voor een moeder met een beperking.
Accepteer niet teveel, wees ook jezelf.
Als je moeder samen wil slapen met haar nieuwe vriend laat ze dan bij hem gaan slapen of boek een hotel.
Jou privacy moet ook gerespecteerd worden en je moet je vrij voelen in je eigen huis, daar moet gewoon rekening mee gehouden worden. Je hebt tenslotte ook nog een babygirl waar je voor moet zorgen en die je een veilig en warm thuis moet bieden.
Ik heb respect voor je, misschien was ik wel niet zo sterk!
Blijf jezelf en geniet van je kind en ook van je paard, je uitlaatklep...
Het zijn maar woorden, maar goed gemeens. Ik leef met je mee en vindt je een kanjer!!
greetz

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:31

Ik dacht al aan je post te zien dat je bokker timilon was :o

Maar tjee wat heb je veel voor je kiezen gekregen, merk uit je post wel dat je erg sterk bent en dat vind ik heel knap van je! En wat kunnen kinderen je door erge situaties heen trekken hè!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:35

dank jullie wel...
ik moet inderdaad voor mijn eigen plekje blijven strijden, en het is in principe te gek voor woorden dat ik noodgedwongen op de bank moet, in mijn eigen huis!
mijn moeder staat overigens wel ingeschreven als woningzoekende, en reageert ook veel op aangeboden woningen.
alleen de ene keer heeft ze te weinig punten, de andere keer is het inkomen/gezinsgrootte niet passend etc.
momenteel hebben we het gewoon niet ruim, en mijn moeder had het bijzondere idee om haar vriend tijdelijk bij ons in te laten trekken....
3 volwassen, 1 kind---> 1 normale slaapkamer, 1 klein hokje voor mijn dochter....
ook krijg ik geen huursubsidie en alleenstaande ouderkorting meer omdat zij bij me inwoont.
dat is allemaal niet zo erg, maar ik voel me eigenlijk niet meer thuis in mijn eigen huis.
ik kan ook mijn moeder niet op straat zetten, maar haar vriend hier in laten trekken gaat me toch wel 100 stappen te ver.

ik kan moeilijk genieten van mijn kindje, omdat ik zoveel MOET en geen tijd heb om gewoon moeder te zijn.
van mijn paard geniet ik ook nog amper, daar kan hij overigens niets aan doen, maar hij is geblesseerd en er is geen veearts te vinden die het echt serieus neemt.
als ik bij m'n paard ben, denk ik weer aan thuis en dat ik op moet schieten omdat ma al heel de dag met mijn dochtertje zit, ben ik thuis dan voel ik me slecht omdat ik m'n paard tekort doe.
dat icm weinig geld maakt het niet echt leuk....

ik heb ook anti depressiva en gesprekken, maar ik schommel nog enorm in mijn gevoelens en stemmingen.
zo'n 10 jaar geleden ook een depressie gehad, en van wat ik me kan herinneren voelde ik me toen een stuk sneller weer normaal, ook met behulp van medicijnen en gesprekken.
het duurt me allemaal te lang, ik wil het gister allemaal opgelost hebben en dat kan helaas niet.
door gaan en werken aan een betere toekomst is de enige mogelijkheid, maar die toekomst is nog zooooo ver weg voor mijn gevoel....

ik had gehoopt dat ik, doordat ik weer naar school ga, een ritme zou krijgen en me dat ook zou helpen om weer op te krabbelen.

@thirza: :) toch niet zo geheim als ik had gedacht dus....
ach, het maakt nu ook allemaal niet zoveel meer uit.
door die kleine meid blijf ik vechten, als ik haar niet had gehad had ik allang in een hutje op de hei gezeten.
maar die kleine, die heeft een goede moeder nodig, een moeder die er voor haar is en haar beschermt en ondersteund.
godzijdank is het een ontzettend makkelijk, goedlachs en gezond kind.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:54

Waarom zou de vriend van je moeder waar ze pas kort mee samen is bij jullie moeten intrekken? Ik kan me zo voorstellen dat je dan na 3 dagen gigantische ruzie met alles en iedereen krijgt, gewoon door teveel mensen op te weinig ruimte.
Is het (als het voor je moeder zo goed voelt dat ze wil samenwonen) geen optie dat ze bij hem intrekt? Dan krijg jij je rust, ruimte en je huursubsidie etc weer terug :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:02

om het financieel wat ruimer te krijgen....
als mijn moeder een eigen plekje heeft komt hij zowieso bij haar wonen, maar hij woont nu in den haag.
dat is iets wat mijn moeder nooit meer doet, zo ver weggaan van hier.
gelukkig is dit wel een heel lieve man, maar dan nog....

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:56

Ze maakt het wel steeds jouw probleem... Jij voorziet haar in woonruimte en daar mag ze best iets voor terug doen. Waarom zou jij in hemelsnaam in jouw eigen huis op de bank moeten slapen, dat is toch vd zotte? Wat als die vriend een kindje mee neemt moet dan jouw dochter ook haar kamer uit?

Als ze graag samen willen slapen gaat ze toch naar haar vriend? ze hoeft er niet in te trekken gelijk maar ze kan toch daar wel eens slapen als ze dat graag willen? Wat als jij een vriend hebt vertrekt je moeder dan ook naar de bank om te slapen?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:23

daar heb je gelijk in....
anderzijds is ze nu wel voor een paar dagen met d'r vriend mee, en heeft de kleine ook mee zodat ik even helemaal tot rust kan komen.
ze ziet ook wel dat ik op m'n tenen loop, en ze weet hoe ik over bepaalde dingen denk, maar toch vraagt ze elke dag weer of ik er al over nagedacht heb(vriend in laten trekken).
overigens slaapt m'n moeder zowieso op de bank, ik heb maar 1 bed en ik wil niet met haar samen slapen....

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:26

oke dat klinkt al iets beter natuurlijk, jammer dat ze je eigenlijk een beetje onder druk zet om die vriend in te laten trekken (zou wel slim zijn bij een groter huis ivm financieen). Wel fijn dat ze de kleine even mee heeft.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:14

ja, ik ben ook erg blij dat ze even allemaal weg zijn hier, hoewel ik die kleine wel enorm mis...
vanavond komen ze weer thuis.
in eerste instantie wilden we met z'n 3-tjes naar een grotere woning, maar ik blijf toch liever hier in m'n eigen huisje.
ik heb gewoon een privé plekje nodig.
momenteel moet ik erg veel doen qua administratie en huishouding, maar ik heb echt geen puf om dat te doen.
m'n hoofd voelt zwaar en ik kan niets onthouden.
vakantie is bijna voorbij, en ik zie als een berg op tegen school, daar het in de klas ook totaal niet lekker loopt(enorme kliekjesvorming, mensen met psychische problemen, veel ruzie's etc.)

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:08

dat zou ik nu is niet vertrouwen sé, je kindje mee met je moeder (ik heb helaas een hele andere relatie met mijn moeder)ok, maar ook met die nieuwe vriend van der, ook al is je moeder erbij, ik wil je echt niet kwetsen, maar wat als die nieuwe vriend toch niet zo lief blijkt te zijn, heb jij echt niks angst vr wat evtl (hopelijk niet) kan gebeuren met jouw kindje ??

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:54

Nou nou Ulysse moeten we meteen overal monsters zien... zij kent die man en haar moeder toch goed dus lijkt me overdreven om zo te reageren.
Heel vervelend dat je moeder niet sneller een eigen woonruimte vindt want dat is volgens mij nu het belangrijkst. Dat ze daar dan gaat samenwonen etc. is haar pakkie aan... maar ik zou daar wel meer druk achter zetten en ook de slaapfeestjes van je moeder inperken... het is jouw huis jouw regels! Ik zou wat meer aan jezelf gaan denken.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:14

kan best een 'brave meneer' zijn, maar ik ben, ivm heel veel teleurstellingen in 'de mens', gelukkig niet ivm mijn kindje, héél wantrouwig ingesteld, ik zou het in ieder geval niet durven.

en, inderdaad, beetje opkomen vr jezelf,je huisje en je kindje meisje ;))

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:01

@ ulysse1: ik kan me jouw reactie wel begrijpen hoor.
echter ken ik die nieuwe vriend van m'n moeder aardig goed(en ik heb een heel sterke intuïtie), hij heeft zelf ook 2 kinderen.
beide kinderen zijn heel erg gek op hem, en als ik zie hoe hij met mijn dochter omgaat dan denk ik niet dat ik me zorgen hoef te maken.
echter, ik zal mijn kind nooit, maar dan ook echt NOOIT, bij een man alleen laten....
met mijn moeder mee vind ik prima, maar meer ook niet.
er lopen enorm veel viezerikken rond op deze wereld, en ik kijk ook zeker wel uit met wie ik een stukje vertrouwen geef...
toch is dat wel belangrijk, ze zijn niet allemaal slecht, hoe moeilijk dat soms ook te geloven is.

@evelijn: ja, het is inderdaad heel vervelend dat mijn moeder inmiddels al bijna een half jaar bij mij zit...
ik heb geen rust in m'n lijf en verstop me steeds meer achter de pc of in mezelf.
ik zal er ook met mijn moeder over hebben dat ze wat vaker bij haar vriend gaat slapen, ipv haar vriend bij ons.
want alles leuk en aardig, ik vind het een prima man en ik gun mijn moeder alle geluk, maar niet ten koste van mijzelf en mijn rust, en daardoor ten koste van mijn kleine gezinnetje met mijn dochter.
echter, het is wel heel moeilijk om daar met m'n moeder over te praten, daar ze alles op zichzelf betrekt en dan weer beledigd/verdrietig is...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:42

Tja maar dat je moeder beledigd/verdrietig is moet jij dan weer niet op jezelf betrekken ;) Door het steeds toe te laten geef jij je grenzen slecht aan waardoor de verwachtingen van je moeder onrealistisch worden. Opkomen voor jezelf zal af en toe betekenen dat anderen niet kunnen doen wat ze gehoopt hadden maar ik denk dat als je de juiste ik-boodschap geeft dat de relatie tussen jou en je moeder juist beter wordt. Juist doordat ze steeds over jouw grenzen heen gaat en jij niet jezelf kan zijn verslechterd de relatie. Veel succes ermee!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:20

@ evelijn: daar heb je ook zeker gelijk in....
alleen heb ik al zo vaak m'n grenzen aangegeven waar gewoon overheen gedenderd word(want ach, ik geef uiteindelijk toch wel toe...) dat ik er geen energie meer voor heb.
toevallig is haar vriend gister blijven slapen, en vandaag dus weer(zonder overleg!)
weer 2 dagen op de bank slapen voor mij.

m'n moeder blijft haar problemen bij mij leggen, bijv. dat ze heel veel geeft om haar nieuwe vriend, maar continue haar ex voor zich ziet en dat ze zo'n medelijden met die zak heeft.
dat zijn dingen die ik helemaal niet wil weten, dat is haar probleem, haar keuze om weg te gaan bij hem en haar keuze om zo snel in een nieuwe relatie te stappen.
t wordt echt hoog tijd dat ze een eigen stekkie heeft, maar ja, ik kan haar niet op straat zetten.
gister werd er gesproken over een eventuele verhuizing naar haar huidige vriend, en of ik dat niet zag zitten.
wat mij betreft gaat ze, dan maar geen oppas aan huis :)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:40

Ik kom gewoon even een knuffel voor je langsbrengen hier in het topic.
En wil je even zeggen dat ik het ontzettend dapper vind dat je je 'echte' boktnaam hier neer hebt durven zetten.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:59

dat vind ik echt heel erg lief!!
zit momenteel een beetje met mezelf in de knoop, en heb meerder superlieve reactie's gehad, dat doet me zoooo vreselijk goed!
dank je wel moosje, je maakt m'n dag weer een beetje beter....

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:00

Heb k mijn goede daad voor vandaag in ieder geval weer gedaan. :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:10

Meid wat moeilijk allemaal....kan me voorstellen dat je knettergek wordt van deze situatie. Ik denk dat je heel duidelijk moet zijn, dan maar even een beledigde moeder die een beetje verdrietig is. Maar jij en je meissie zijn echt nu het belangrijkste. Dit is geen gezonde situatie zo en jij moet sterk kunnen zijn als mama. Dat lukt in deze situatie niet en de enige die er iets aan kan veranderen ben jij. This situation needs a hero. Hoe moeilijk ook, wees duidelijk. Dan kun jij in elk geval weer op krachten komen zodat je weer energie hebt om aan je toekomst te werken. Pff wat krijg jij een hoop op je bordje zeg. Ik dacht dat ik wat ellende te verduren krijg maar jij kan er ook wat van. ;)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:46

@ mindfields: dank je wel voor je steunende bericht :)

ik heb veel in m'n hoofd, maar weet het even niet duidelijk op te schrijven....
Ik voel me momenteel zo leeg, zo op.
Ik zou het liefst heel de dag alleen maar slapen, dan voel ik tenminste niets.
Deze situatie is inderdaad absoluut niet gezond, maar het was enkele maanden geleden de enige oplossing om mijn moeder weg te krijgen bij die vent.
Helaas duurt het nu veel langer dan ik had verwacht/gehoopt, en hoewel mijn moeder wel weet dat ik privacy nodig heb en graag alleen ben, wil ze vaak praten en komt haar vriend zeer regelmatig over de vloer.
Nu is dat voor mij extra pijnlijk en moeilijk, daar het over is met mijn vriend....
Ik weet niet hoe ik deze situatie moet/kan veranderen, en dat benauwd me.
Zeker, mijn moeder is een hele grote hulp dmv oppassen op mijn kindje, maar ze is ook zo'n grote "last", alleen al omdat ze heel de dag op MIJN plekje op de bank zit.
Dat ik depressief ben, kan en wil ik niet ontkennen, en dat ik momenteel geen lichtpuntje zie om naar toe te werken ook niet.
Zeker, mijn kindje houd me overeind, maar vergt ook enorm veel energie, en die energie...die heb ik eigenlijk helemaal niet.
Normaliter kon ik me even een uurtje ontspannen op de rug van mijn fantastische paard, maar dat is momenteel door de terugkomende blessure ook even klaar.
Ik hoop zo dat de blessure niet te ernstig is(woensdag naar een kliniek), en dat ik het rijden weer snel op kan pakken.
Het is eigenlijk zeer triest dat dat m'n enige ontspanning is(en me dat dus ontnomen is), maar het is nu eenmaal zo en ik kan dat niet 1,2,3 veranderen.
Ik ben al een tijd niet op school geweest, gewoon omdat ik het niet op kan brengen om ook dáár als klaagmuur gebruikt te worden.
Ik wil gewoon rust!....