Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amaryllis schreef:Ik lees een aantal vergelijkingen met dieren.
Als ik naar mijzelf kijk heb ik heel lang getwijfeld, toch de knoop doorgehakt om er 100% wel voor te gaan en ben nu iets meer dan een jaar moeder van een heel mooi jongetje.
En aanhankend op het dierenpunt: hoeveel je ook van een dier houdt, het is nooit te vergelijken met de liefde voor je eigen kind. Ik geloofde daar ook nooit echt in, maar ik moet de clichés weer gelijk geven. Dus dat is geen goed betrouwbaar materiaal als het aankomt op het bepalen of je wel/geen kinderwens hebt.
Desondanks een pittige beslissing TS. Gevoelsmatig denk ik dat jullie hier niet uit gaan komen, hoewel ik je natuurlijk liever anders toe zou wensen! Veel wijsheid in ieder geval!
Amaryllis schreef:Ik lees een aantal vergelijkingen met dieren.
Als ik naar mijzelf kijk heb ik heel lang getwijfeld, toch de knoop doorgehakt om er 100% wel voor te gaan en ben nu iets meer dan een jaar moeder van een heel mooi jongetje.
En aanhankend op het dierenpunt: hoeveel je ook van een dier houdt, het is nooit te vergelijken met de liefde voor je eigen kind. Ik geloofde daar ook nooit echt in, maar ik moet de clichés weer gelijk geven. Dus dat is geen goed betrouwbaar materiaal als het aankomt op het bepalen of je wel/geen kinderwens hebt.
Desondanks een pittige beslissing TS. Gevoelsmatig denk ik dat jullie hier niet uit gaan komen, hoewel ik je natuurlijk liever anders toe zou wensen! Veel wijsheid in ieder geval!
Ayasha schreef:Amaryllis schreef:Ik lees een aantal vergelijkingen met dieren.
Maar jij kent beide vormen nu. Als je die tweede vorm níet kent dan is er geen "grotere vorm" en dus is de liefde voor je dier het meest intens. Dat de liefde voor een kind, als dat er zou zijn, groter kan zijn betekent niet dat zonder kind de liefde voor het dier minder is. Voor de persoon zelf ís die "grotere" liefde er niet nl.
Dat jíj dat verschil kent maakt geen jota uit voor de persoon die dat verschil niet heeft.
Mandy_89 schreef:En misschien had ik ook wel anders over kinderen gedacht als hij meer voor mij over zou hebben.
Zo zou hij voor mij echt nooit naar mijn paard gaan om te verzorgen als ik ziek ben. Dat moet ik zelf maar zien te regelen, en ookal heeft hij een e rijbewijs en de auto ervoor. Denk maar niet dat hij ooit met de trailer zou willen rijden.
En zo kan ik nog wel meer voorbeelden bedenken.
Heb soms wel momenten gehad dat een kindje mij stiekem eigenlijk best heel leuk leek.
Maar dan kwamen de vragen weer omhoog. Wie zorgt er dan voor mijn paard en hoe ga ik dat combineren als het kindje er eenmaal is.
En hoe ga ik m'n mijn paard nog betalen met alle extra kosten erbij.
Als ik het er met hem over had, van hoe zie jij dat voor je. Was 't altijd van oh maar dat komt wel goed dan hoor. Maar toch heb ik er geen vertrouwen in.
Verder zit ik er aan te denken om misschien even een week of 2 in de richting. Hem eens alleen te laten, even weg bij elkaar om alles op een rijtje te kunnen zetten.
germie schreef:En vlak voor kerst is eigenlijk een heel mooi moment om gewoon doei te zeggen. Ik zou 1 gesprek aangaan, blijft hij bij de kinderwens, dan is het over. Echt, van kinderen word je ongelukkig.
Een kind is iets verschrikkelijks, dus ik begrijp de TS absoluut en ik zeg het tegenwoordig direct als ik iemand ontmoet. GEEN kinderen, punt, onbespreekbaar.
We hebben juist zelfs een tweede gemaakt die onderweg is
verootjoo schreef:germie schreef:En vlak voor kerst is eigenlijk een heel mooi moment om gewoon doei te zeggen. Ik zou 1 gesprek aangaan, blijft hij bij de kinderwens, dan is het over. Echt, van kinderen word je ongelukkig.
Een kind is iets verschrikkelijks, dus ik begrijp de TS absoluut en ik zeg het tegenwoordig direct als ik iemand ontmoet. GEEN kinderen, punt, onbespreekbaar.
Nou nou... tandje minder mag wel hoor![]()
Ik vind mijn kind toevallig wel heel lief, ben er dolgelukkig mee en ervaar het niet als iets verschrikkelijks
Maar ja, ik vind seks ook heel leuk en daar verschillen we ook over van mening. germie schreef:Iemand mag er prima gelukkig mee zijn, maar als je geen kinderwens hebt of ook geen sekswens, dan is dat onbespreekbaar. Niets raars mee. Ik zeg niet dat een ander geen kinderen mag krijgen, maar de TS wil ze niet, dan moet je daar niet langer mee blijven rondlopen , dan is het gewoon doei, daar is gat van de deur. Dat is het allerbeste. Niet iedereen is op de wereld gezet om een kind te baren. Iedereen heeft zijn eigen roeping. Maar wil je niet, dan moet je dat direct duidelijk maken en er niet mee rond blijven lopen. Kerstavond is eigenlijk een heel mooi moment. En gaat je vriend niet overstag om de nee te accepteren, dan mag jij blij zijn dat je hem net nu de deur wijst. Eerlijkheid duurt het langst.
Kinke schreef:Mandy_89 schreef:En misschien had ik ook wel anders over kinderen gedacht als hij meer voor mij over zou hebben.
Zo zou hij voor mij echt nooit naar mijn paard gaan om te verzorgen als ik ziek ben. Dat moet ik zelf maar zien te regelen, en ookal heeft hij een e rijbewijs en de auto ervoor. Denk maar niet dat hij ooit met de trailer zou willen rijden.
Heb soms wel momenten gehad dat een kindje mij stiekem eigenlijk best heel leuk leek.
Maar dan kwamen de vragen weer omhoog. Wie zorgt er dan voor mijn paard en hoe ga ik dat combineren als het kindje er eenmaal is.
Als ik het er met hem over had, van hoe zie jij dat voor je. Was 't altijd van oh maar dat komt wel goed dan hoor. Maar toch heb ik er geen vertrouwen in.
Verder zit ik er aan te denken om misschien even een week of 2 in de richting. Hem eens alleen te laten, even weg bij elkaar om alles op een rijtje te kunnen zetten.
Ik zie hier nog wel een ander probleempje, niks voor iemand over hebben is nooit goed, of er nou wel of geen kinderen zijn.
Mandy_89 schreef:En misschien had ik ook wel anders over kinderen gedacht als hij meer voor mij over zou hebben.
Mondy schreef:Niks voor iemand over hebben omdat hij haar paard niet wil verzorgen ???
Onze paarden zijn alles voor ons maar dat wil niet zeggen dat onze relaties dan maar t over moeten nemen als we er even niet voor kunnen zorgen. Onze hobby en onze verantwoordelijkheid.
Stop alsjeblieft met het psychologische gebeuren over iemand die we niet kennen.
Ts je komt nu een beetje over alsof je je gelijk wil halen door dingen die je aan m storen erbij te halen.
En die imo ook niet eerlijk zijn. Als hij nou dit had gedaan had ik miss wel er over nagedacht zijn precies de dingen waardoor een ander denkt dat je t miss wel wil.
Praat er met elkaar over en als blijkt dat jullie allebei iets anders willen ga dan nadenken wat je wil. Samen verder of niet.
Want niet alleen jouw vriend wist al 10 jaar lang dat jij geen kinderen wil andersom net zo goed dat jij wist dat hij t wel wil.