Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Juul schreef:Vero ik ga niet eventjes een site maken en shoots aanbieden.Dat zeker niet. Maar Ik heb ook nu al een keer of 3 aangegeven in dit topic dat ik het heb over de mensen die een DSLR kopen en betaalde shoots gaan doen en hun eigen foto's de hemel inprijzen en geen tips willen. Níet over de mensen die willen leren.
Juul schreef:Ik had ook al aangegeven dat m'n beginpost misschien niet zo overkwam als ik het bedoelde, dat het een beetje krom geschreven stond.
Juul schreef:Wat me wel opvalt is dat je tegenwoordig overal 'gewone doorsnee' mensen met een gezinnetje met DSLR's ziet lopen, vooral in dierentuinen. Die dingen worden ook steeds betaalbaarder en veel simpeler met automatische standen en lifeview zodat de doorsnee mens die geen verstand heeft van fotografie ermee kan aanklooien. Ik vind dat gewoon zo zonde.
Juul schreef:Zonde bedoel ik met dat ze steeds simpeler worden. Zo blijft er van de échte SLR weinig meer over.Is moeilijk uit te leggen trouwens.
Zoals ik het nu typ is het ook niet goed verwoord.
Citaat:Ik ga me bijna afvragen waarom je zelf een spiegelreflex hebt.
Juul schreef:Zonde bedoel ik met dat ze steeds simpeler worden. Zo blijft er van de échte SLR weinig meer over.Is moeilijk uit te leggen trouwens.
xDramaQueen schreef:[naam] schreef:Zonde bedoel ik met dat ze steeds simpeler worden. Zo blijft er van de échte SLR weinig meer over.Is moeilijk uit te leggen trouwens.
wat weet jij nou van een echte DSLR???? je fotografeert zelf op autostanden en gezien de reacties in het camera topic wist je niet eens je iso te vindensorry hoor maar hier sla ik stijl van achterover
Mereltje_ schreef:Citaat:Ik ga me bijna afvragen waarom je zelf een spiegelreflex hebt.
Voor haar (volgende studie), heeft ze ergens vermeld...
Ik denk overigens niet dat de TS'er persé bedoeld dat ze zelf weé perfecte foto's maakt. Ik denk dat ze bedoeld dat sommige mensen wel een dure camera hebben en er echt maar wat mee aanrommelen, zonder de boel te snappen. Ik kan me voorstellen dat als je serieuze interesse hebt in fotografie, en al dan niet met moeite zo'n spiegelreflex kan kopen, het niet leuk vind als mensen die minder serieus zijn er ook mee rondlopen. En nee, ik bedoel dus niet dat iemand die 'minder serieus' is er geen moet kopen! Maar misschien is dat het gevoel wat [naam] wil beschrijven. Aan de andere kant gebeuren die dingen nu eenmaal... Ik vind het erger als iemand bijvoorbeeld een paard of een ander dier koopt zonder te weten waar hij mee bezig is. Een camera is nog best onschuldig, het is alleen wel duur![]()
En het zal al wel vaker gezegd zijn, maar de reden dat het op Bokt zo opvalt is gewoon dat iedereen z'n paarden en andere beesten graag vastlegt. En sommigen zijn daar meer mee bezig dan anderen... Ikzelf ben bepaald geen fotograaf maar ik heb mappen vol paardenfoto's in mijn computer staan, waaronder ook foto's waar ik best trots op ben. Volgens mij maken dieren gewoon in veel mensen de 'fotograaf' los...