Moeder is totaal de weg kwijt... of...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sHaKiEjLaVeR

Re: Moeder is totaal de weg kwijt... of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:46

ikkemetwikke schreef:
wanneer staat het gesprek met je vader erbij gepland, las ik vragen mag?
Citaat:
Geen idee. De huisarts zou mijn vader bellen om een afspraak te maken, maar gezien mijn vaders werkschema zal dat pas zijn als wij terug zijn van vakantie (rond de 14e augustus).
Laatst bijgewerkt door sHaKiEjLaVeR op 01-08-08 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:47

Oeps sorry Bloos en bedankt voor het opzoeken!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:22

Bedankt voor t opzoeken!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:56

Ben heel erg benieuwd hoe het met je gaat TS!

Mijn zussen en ik zijn ook mishandeld in onze jeugd (ik voornamelijk geestelijk), dus als je wilt praten dan kun je me even PBen Lachen

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:15

ah op vakantie, nou we hebben geduld!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:43

Jeetje wat een nare situatie.
Ik kan er niet zoveel over zeggen, ik heb hier totaal geen ervaring mee of iets dergelijks.
Maar ik wil je echt heel veel succes wensen, en ik vind het echt super goed van je dat je een oplossing probeert te zoeken!!
Ach gut Kop op!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:26

Ik heb het hele topic door gelezen. En wát een indrukwekkend verhaal! Ik hoop dat je wel een beetje een leuke en ontspannende vakantie kunt hebben. En ben benieuwd hoe het nu met je gaat. Ik vind dat je je zelf heel sterk houdt en je komt bij mij heel nuchter over, petje af hoor! Knipoog

Wat ik wel nog even kwijt wilde, is dat je je zusje en broer niet te veel wil belasten met 'jouw' probleem. En dat je niet tussen hen en jou moeder in wil komen te staan. Dat vind ik echt ontzettend knap van je, en ik vind dat je best wel eens bij hun je verhaal mag houden hoor. Daarmee verpest je niet direct hun relatie met jullie moeder. Bovendien hoeft je moeder er niets van te weten dat je met hun het er over hebt. Al is het alleen maar even om je verhaal kwijt te kunnen bij een familie lid! Nouja kijk maar wat je er mee doet...

Anyway, heeel veeel sterkte! (K)

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:13

Pfff.. wat een verhaal joh!
Vreselijk als je niet weet waarom je moeder zo tegen je doet en je vader zich er niet mee bemoeid, maar ''vlucht'' zoals je vertelde.
Je vader moet ongetwijfeld weten wat er tussen jou en je moeder speelt, en dat hij zich dan op de achtergrond houd vind ik ronduit zwak. (of hij moet er een heeeellee goede reden voor hebben)
Je moeder is gewoon ''ziek'' en moet duidelijk geholpen worden.
Vind het super van je dat je naar je HA bent geweest en je verhaal heb voorgelegd.
Hopenlijk kan hij je verder helpen en zoeken naar een oplossing, met of zonder je ouders.
Ik vind het heel knap hoe je in deze situatie hebt gehandeld, ik zou allang mijn koffers hebben gepakt en zijn vertrokken.
TS sterkte!! Ach gut Ik hoop dat je toch een beetje een leuke vakantie hebt en hou ons op de hoogte!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:59

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:40

whiehiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:04

ja hoe gaat het met je??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:24

Himyar: mag ik vragen waarom je constant narcisme-linkjes zit te spammen? NAV dit verhaal kun je echt niet stellen of de moeder van de TS narcist is of niet. Plus, zelfdiagnose lijkt me ook niet helemaal ideaal. En er zijn nog 1001 andere mogelijkheden dan narcisme, misschien heeft de moeder van de TS wel überhaupt geen stoornis oid.

@TS: ook ik ben wel nieuwsgierig hoe het nu met je is... Hoe was je vakantie?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:01

Nee, ik kan niet zeggen dat ze een narcist is, maar dit klinkt toch niet als iemand die geen stoornis heeft of dit moet in veel gezinnen een normale situatie zijn:

Al zolang ik me kan herinneren zijn er altijd al problemen geweest tussen mijn moeder en mij. Het begon heel onschuldig, maar later werd het steeds erger en erger. Als ik bv. ’s ochtends wakker werd vond ik een brief op mijn bureau van mijn moeder waarin ze schreef over hoe erg ze van me walgt, dat ik een mislukkeling ben, dat ik uit haar leven moet verdwijnen enz. Ik heb al die brieven bewaard, het zullen er rond de 30 zijn. Stond ik een keertje in de keuken met een mes in mijn hand, smeekte ze me of ik dat mes alsjeblieft in mijn keel wou steken. Hetzelfde een keer toen we over een brug reden, of ik er alsjeblieft vanaf wou springen en zo zijn er nog vele andere dingen gebeurd waar ik verder niet over ga wijden. Ik was toen ong. 12/13 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:36

Himyar schreef:
Nee, ik kan niet zeggen dat ze een narcist is, maar dit klinkt toch niet als iemand die geen stoornis heeft of dit moet in veel gezinnen een normale situatie zijn:

Al zolang ik me kan herinneren zijn er altijd al problemen geweest tussen mijn moeder en mij. Het begon heel onschuldig, maar later werd het steeds erger en erger. Als ik bv. ’s ochtends wakker werd vond ik een brief op mijn bureau van mijn moeder waarin ze schreef over hoe erg ze van me walgt, dat ik een mislukkeling ben, dat ik uit haar leven moet verdwijnen enz. Ik heb al die brieven bewaard, het zullen er rond de 30 zijn. Stond ik een keertje in de keuken met een mes in mijn hand, smeekte ze me of ik dat mes alsjeblieft in mijn keel wou steken. Hetzelfde een keer toen we over een brug reden, of ik er alsjeblieft vanaf wou springen en zo zijn er nog vele andere dingen gebeurd waar ik verder niet over ga wijden. Ik was toen ong. 12/13 jaar.

Lijkt me geen normale en een absoluut zorgwekkende situatie. Maar dan nog, het hoeft geen stoornis te zijn. Daarover kan alleen een psychiater oordelen, niet jij.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:49

Er is een huisarts bij betrokken, lijkt me dat men zich op zijn mening en advies zal baseren.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:59

Jeetje wat een rotsituatie ik hoop dat je wel een beetje een leuke vakantie heb gehad.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:33

Dit klinkt aardig als een bi-polaire stoornis. Verder is het zo dat bij mensen die (van nature of misschien zo geworden) geweldadig zijn hele andere grenzen kennen dan een "normaal" iemand. Hoewel iets voor jou en voor de gemiddelde persoon allang onacceptabel is, kan zoiemand niet eens begrijpen waar je je druk om maakt. Ze zien alleen dat JIJ je blijkbaar ergens druk over maakt en dat is voor hen dan meteen weer een reden om te vinden dat jij hen "zit uit te dagen" en opnieuw te beginnen met je walgelijk te noemen en alles wat verder lelijk is. Mensen met dit soort afwijking kunnen ook als sneeuw voor de zon op slag veranderen. Ze doen even een ommetje en stappen vervolgens het huis weer binnen, zijn vrolijk en doen net alsof er helemaal niets gebeurd is. Als ze excuses aanbieden heb je geluk gehad, ze beseffen namelijk vaak helemaal niet dat ze fout waren (of ze beseffen het wel, maar excuses aanbieden wordt geassocieerd met toegeven dat je fout bent, of ziek bent, en misschien doet ze wel heel erg haar best om te ontkennen dat ze ziek is. Excuses aanbieden hoort daar dan natuurlijk niet bij). Als jij dan je ongerief uit dan kun je hele verbaasde (en zelfs geiriteerde) reacties verwachten in de vorm van: "ik heb je toch niet geslagen", ""heb ik je pijn gedaan dan?", "... slaat zijn vrouw(/kind, etc), ik sla jou toch niet?", "waar maak je je druk om?", "er is toch niets gebeurd?". Herken je daar iets van?

Ik denk dat je moeder heel ziek is. Waarschijnlijk heeft ze het zelf niet in de gaten of doet alsof ze het niet in de gaten heeft en verkeert in een ontkennende fase (kan jaren duren, in het ergste geval een heel leven). Misschien heeft je vader zelfs wel gedacht dat het aan hem lag en jullie daarom bij je moeder gelaten. Of misschien heeft hij zich wel heel goed gerealiseerd dat er iets niet in orde was en heeft hij haar niet willen kwetsen door jullie mee te nemen. Ik zou hem maar eens die brieven laten lezen die je moeder aan jou geschreven heeft en vraag hem je te helpen om zo snel mogelijk bij je moeder uit te huizen. Dit is geen gezonde situatie voor een kind om op te groeien.

Als je het mij vraagt zijn de prioriteiten als volgt: 1) zo snel mogelijk vertrekken (ga naar je vader, of desnoods tijdelijk bij een vriendin logeren, elke willekeurige moeder van een echte vriendin begrijpt jouw situatie als je haar die brieven laat zien). 2) Probeer je moeder over te halen om hulp te zoeken. Helaas kunnen mensen die geen hulp willen niet geholpen worden. In dat geval kun je helaas weinig voor haar doen. Probeer niet boos op haar te zijn, dat belemmert jou om met je leven verder te gaan en zij heeft er ook niets aan. Kijk maar wat je voor haar kunt doen, maar dan wel vanuit een situatie dat je er niet zelf midden in zit. Zorg in ieder geval goed voor jezelf!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:53

Allereerst wil ik zeggen; dit is niet normaal! Wat een gedrag, en dat nog voor een moeder. Dat je het allemaal pikt meid. Sorry als dat was banketstaaf overkomt, maar ik zat dit echt zowat met open mond te lezen. Hoe oud ben jezelf eigenlijk? (Sorry als dit hier al ergens staat aangegeven maar heb alleen jou verhaal gelezen). Kun je niet eventueel bij familie gaan intrekken zodat je niet meer bij je moeder woont? Met haar gaan praten lijkt mij niet op te schieten, daar ga ik nou al vanuit.
Ik denk dat als ik jou was ik al veel langer geleden het huis uit was gegaan! Natuurlijk is dat niet zo makkelijk als dat het gezegt word, maar dit is wel heeeeel erg.
Vooral dat ze zegt dat je maar van de brug af moet springen etc. Eerlijk gezegt denk ik ook dat het niet helemaal klopt in haar hoofd.
Ik kan je helaas niet veel advies geven, mijn enigste advies is; Ga ergens anders wonen, eventueel bij familie of bij wie dan ook. Alles beter dan bij je moeder.

Heel veel succes ermee!

Miyavi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 14:59

Pfoe, dat er zoveel mensen toch nog aan me denken...Bloos

Ik ben inderdaad een paar weekjes op vakantie geweest met allebei mijn ouders, broer en zusje. Ik zag mijn ouders alleen 's ochtends met het ontbijt en verder heb ik zoveel mogelijk mijn eigen ding gedaan, en zij ook. Ik heb dus opzich een heerlijke vakantie gehad. Knipoog

Inmiddels thuis is het meteen weer fout boel, maar dinsdag hebben we dat gesprek bij de huisarts, dus dan zien we wel weer verder...

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:07

Fijn om weer wat te horen.
Gelukkig heb je toch nog een redelijk leuke vakantie gehad.
Jammer dat het thuis weer moest escaleren!
Succes dinsdag!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:08

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:08

Moelie schreef:
Allereerst wil ik zeggen; dit is niet normaal! Wat een gedrag, en dat nog voor een moeder. Dat je het allemaal pikt meid. Sorry als dat was banketstaaf overkomt, maar ik zat dit echt zowat met open mond te lezen. Hoe oud ben jezelf eigenlijk? (Sorry als dit hier al ergens staat aangegeven maar heb alleen jou verhaal gelezen). Kun je niet eventueel bij familie gaan intrekken zodat je niet meer bij je moeder woont? Met haar gaan praten lijkt mij niet op te schieten, daar ga ik nou al vanuit.
Ik denk dat als ik jou was ik al veel langer geleden het huis uit was gegaan! Natuurlijk is dat niet zo makkelijk als dat het gezegt word, maar dit is wel heeeeel erg.
Vooral dat ze zegt dat je maar van de brug af moet springen etc. Eerlijk gezegt denk ik ook dat het niet helemaal klopt in haar hoofd.
Ik kan je helaas niet veel advies geven, mijn enigste advies is; Ga ergens anders wonen, eventueel bij familie of bij wie dan ook. Alles beter dan bij je moeder.

Heel veel succes ermee!

helemaal mee eens, ga ergens anders wonen... ps: is er iets gebeurt in het gezin waardoor je moeder gestrest raakt ?
naja, veel succes ermee hè Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:39

veel succes dinsdag meid! ik hoop dat de ha snel duidelijk zal zijn dat de situatie zo niet langer verder kan. zorg goed voor jezelf he Ach gut

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:27

Gelukkig weer een reactie. Fijn dat je vakantie toch nog leuk geweest is! Wel jammer dat het thuis meteen weer fout ging.
Succes dinsdag met het gesprek! Kusje

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:07

hoe oud is jou moeder?
Is ze wel helemaal lekker om te vragen of je je keel wil doorsnijden?!
Geef het gewoon aan als ze dingen doet die helemaal niet horen.
Zoals jou lichamelijk misbruiken..
Gewoon aangeven!