Himyar schreef:Nee, ik kan niet zeggen dat ze een narcist is, maar dit klinkt toch niet als iemand die geen stoornis heeft of dit moet in veel gezinnen een normale situatie zijn:
Al zolang ik me kan herinneren zijn er altijd al problemen geweest tussen mijn moeder en mij. Het begon heel onschuldig, maar later werd het steeds erger en erger. Als ik bv. ’s ochtends wakker werd vond ik een brief op mijn bureau van mijn moeder waarin ze schreef over hoe erg ze van me walgt, dat ik een mislukkeling ben, dat ik uit haar leven moet verdwijnen enz. Ik heb al die brieven bewaard, het zullen er rond de 30 zijn. Stond ik een keertje in de keuken met een mes in mijn hand, smeekte ze me of ik dat mes alsjeblieft in mijn keel wou steken. Hetzelfde een keer toen we over een brug reden, of ik er alsjeblieft vanaf wou springen en zo zijn er nog vele andere dingen gebeurd waar ik verder niet over ga wijden. Ik was toen ong. 12/13 jaar.
Lijkt me geen normale en een absoluut zorgwekkende situatie. Maar dan nog, het hoeft geen stoornis te zijn. Daarover kan alleen een psychiater oordelen, niet jij.