1. Je leert een kind zo dat negatief aanraken normaal is.Zeker in een situatie waarin jij (de juf) geen overhand meer kan houden.
De redenatie van een kind; wanneer ik geen overhand kan houden,moet ik dus fysiek worden.
2.Na de eerste fysieke aanraken,bijvoorbeeld een tik op de broek, heeft dit wel even effect,Het kind is overdondert.
Vervolgens heeft hij die tik op zijn broek er wel voor over,en tik duurt immers minder lang dan een straf.Gevolg?
Ouders beginnen of harder te slaan,of mét dingen te slaan in extreme gevallen.Dit om het kind nog steeds onder de indruk te krijgen.
Gevolg voor later?Je hebt een puber die je op een normale manier niet meer in de hand kunt houden,hij is immers getikt,dus van een hartig woordje is deze niet meer onder de indruk.
Een puber tik je dan niet meer even op zijn broek,en met een beetje pech,krijg je nog een lel terug ook!
Mijn vriendin is vroeger zelf geslagen.De tikken die ze kreeg,konden haar na een aantal jaar niets meer schelen,ze voelde het niet eens meer en was blij dat ze er met een tik vanaf kwam.Toen ze 12 was begon ze haar moeder terug te slaan.Nu is het zo dat zij de baas is in huis,en haar eigen moeder bang van haar is.
@TS; erg jammer van de school dat ze dus een stagaire én een ongeschoold onervaren iemand voor een moeilijke groep laten zorgen.

Jij kunt er niks aan doen,ik denk dat je op dat moment en in jou ogen juist handelde.