Benadering van politie via de email? met spoed!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Benadering van politie via de email? met spoed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:17

Tsja dat de beste meneer helemaal niet op bureau is op het moment dat hij die afspraak heeft gepland, begin ik toch ook m'n twijfels te krijgen bij die politieagent... Das wel slordig van hem ook.

Wat betreft binnenkant envelop: gebeurt wel vaker dat daar wat op gedrukt is, vind het niet raar wanneer bij de TS de binnenkant bedrukt zou zijn. Sterker nog, dat is meestal wel zo bij zulke "officiële post".

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 14:18

slimmerik schreef:
Als je het politiebureau belt dan bel je toch met de brief bij de hand Verward

Voorkomen is ook wat anders als op het politiebureau op een afspraak komen hoor.

Voorkomen doe je bij de Officier van Justitie.

Ik begin het allemaal toch wel slordig van jou en je ouders te vinden.

Slimmerik ik kan er niets aan doen dat ik overal en nergens woon. Ik woon waar ik mij het fijnste voel en op dit moment ben ik bij mijn vriend, ligt de brief bij mijn vader die tevens werken is en er is daar vandaag niemand thuis..en mijn moeder zit ook bijna 20 kilometer verder op. Het moet maar even zo. Ik dacht dat ik die brief in mijn tas had gedaan maar ik was hem dus vergeten, kan gebeuren. Ik vind dat je altijd zo snel roept dat mijn ouders slordig te werk gaan oid en ik vind dat eigenlijk helemaal niet leuk.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:18

Man, als ik zoiets zou hebben zou ik binnen een uur bij de politie aan de deur staan en dan werd het opgelost. Punt uit.

Hoe dit nu al 9 topicpagina's kan duren…

Beetje vaagjes.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 14:18

Dioxide schreef:
De politie-enveloppen die ik gehad hebben waren toch echt wit met alleen het politie logo aan de voorkant en aan de binnenkant niets bijzonders voor zover ik me kan herinneren. Vind dit hele topic eigenlijk maar een vreemd verhaal Scheve mond Nagelbijten / Gniffelen

Bij mij ook aan de voorkant een embleem oid van de politie en dan een doorzichtig stukje waar ik mijn naam bij kan zien door de anvelop heen op de brief.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:39

LadyElmira schreef:
Slimmerik ik kan er niets aan doen dat ik overal en nergens woon. Ik woon waar ik mij het fijnste voel en op dit moment ben ik bij mijn vriend, ligt de brief bij mijn vader die tevens werken is en er is daar vandaag niemand thuis..en mijn moeder zit ook bijna 20 kilometer verder op. Het moet maar even zo. Ik dacht dat ik die brief in mijn tas had gedaan maar ik was hem dus vergeten, kan gebeuren. Ik vind dat je altijd zo snel roept dat mijn ouders slordig te werk gaan oid en ik vind dat eigenlijk helemaal niet leuk.

Nou, ik zou als ouder in alle staten zijn. Die brief willen lezen en zéker de afspraak niet willen verzetten. Dat bedoel ik met slordig zijn. Maar alle mensen zijn niet hetzelfde dus. Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik ooit eerder gezegd heb dat je ouders slordig zijn maar als dat wel gebeurd is dan meende ik dat wss ook maar dan over een ander onderwerp als dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:52

Maanling schreef:
Man, als ik zoiets zou hebben zou ik binnen een uur bij de politie aan de deur staan en dan werd het opgelost. Punt uit.

Hoe dit nu al 9 topicpagina's kan duren…

Beetje vaagjes.

Nou presies, ipv van dat je je druk loopt te maken over de kleur van de binnekant van de
envelop had je de tijd ook kunnen gebruiken om het bureau te bezoeken mét brief
wat dit te betekenen heeft. 5 minuutjes werk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:55

idd vind dat je je er wel makkelijk probeert af temaken, gewoon er heen gaan en kijken waar het schip strand

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:07

Gisteren avond weer een brief gehad. Dit stond er in, inclusief een spelfout:

Geachte mevrouw achternaam (die is dus aan mij geadresseerd want er is geen andere mevrouw met die naam hier, eerst stuurde hij een brief aan mijn ouders)

Hierbij vraag ik uw aandacht voor het volgende.

Eerder heb ik u een uitnodiging gestuurd om op zondag 15 juni 2008 te verschijnen aan het politiebureau van segbroek te den haag.

Echter wegens de maatregelen van het EK voetbal moet ik deze afspraak helaas verzetten.
Ik zal zo snel mogelijk een nieuwe afspraak me u maken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

De chef van politiebureau segbroek - PL1524
namens deze,

De brigadier van politie haaglanden,

Voorletters Achternaam
Handtekening

Eerste wat ik raar vind is dat ik volgens de eerste brief een donderdag moest komen en niet op zondag. Tweede wat ik raar vind is dat ze mij geen brief aan mijzelf mogen sturen omdat ik minderjarig ben, ik mocht namelijk zelf ook niemand te woord staan over dit gedoe..dat moest een van mijn ouders doen. Ten tweede zit er weer een spelfout in, ten derde is deze politieman ineens chef en/of brigadier.

Ook is de inkt waarschijnlijk op want er zitten blauwe vegen op de brief, waarschijnlijk van de blauwe binnenkant van de anvelop, de brief was niet nat.

Trouwens, mijn ouders konden niet eens langskomen want er werd duidelijk aan de telefoon gezegt dat hij niet aanwezig was eergister en gister. Wél zouden we worden terug gebelt gister, wat niet is gebeurd. Dit was met een huistelefoonnummer. Twee uur reizen heen en terug zonder dat er iemand aanwezig is waar het om gaat wil mijn moeder niet. Eerlijk gezegt heb ik ook zoiets van laat maar komen, die nieuwe afspraak..dan zien we wel weer.

Edit: Er is aangifte tegen mij gedaan.. Ik heb nu verschillende pogingen gedaan om met hem in contact te komen, hij mailde mij drie keer .. vierde keer was wel heel raar .. drie keer vraagt hij om mijn gegevens. Ik zeg kom er zelf maar achter en ik krijg een dag of twee later een brief in de bus. Was dat nou zo moeilijk. Beetje jammer al dit gedoe. Mijn moeder heeft nu gebelt, hij was dus weer niet aanwezig, betekend dat hij voor de vierde keer niet aan de telefoon kon komen. Als 'oplichter' vind ik dat ik dan wel genoeg heb gedaan hieraan. Zowel mijn moeder, vader en vriend zeggen dat ik voor de gek wordt gehouden, en dat ik geen contact meer moet zoeken. Laat hij dat maar doen..als er echt een aangifte is gedaan tegen mij krijg ik vanzelf wel weer wat te horen. En dan kom ik netjes met mijn ouders en mijn bankafschriftjes opdagen..en dan wil ik gráág horen wat er nu aan de hand is.
Laatst bijgewerkt door LadyElmira op 13-06-08 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:09

Ik zou je niet te druk maken over spelfouten.
Ik heb wel eens een aangifte laten opmaken, en sommige agenten zijn nou eenmaal minder goed in taal, en soms zelfs dyslectisch.
Dat maakt toch niet uit? Ik snap niet dat je naar zulke dingen uberhaupt kijkt.

Ik vind dat je nou allemaal kleine dingetjes aan het zoeken bent, maar je wijkt af van het grootste punt: Ga er op af en eis duidelijkheid ipv het zo lang te laten duren! Er loopt een aangifte tegen je! Wake up! Lachen
Wat maakt de envelop/inkt/spelfout nou uit? Ik had daar allang op de stoep gestaan! Dit duurt toch veel te lang? Straks zien ze dit tijdrekken als een vorm van niet willen meewerken, en wat moet je dan? Lachen

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:11

inderdaad..... je kan hier een heel topic over starten, maar wij zijn niet degenen die je duidelijkheid kunnen geven. daarvoor zal je echt naat het bureau toe moeten.

dus, op naar het bureau ipv hier maar posten zonder dat er iets uitkomt.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:13

Ik ga niet naar het bureau, kost me 20 euro en twee uur heen en twee uur terug reizen. Overigens kan ik daar wel alleen heen maar ik ben minderjarig, mijn ouders hebben de uitnodiging in de eerste instantie gehad. Ik zou bijvoorbeeld ook niet met mijn vriend even met de auto kunnen gaan rijden..want mijn ouders moeten ook mee. Ik laat het hierbij, ik hoor wel wanneer de nieuwe afspraak staat en dán regel ik vervoer om te gaan.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:21

Je zoekt allerlei uitwegen om níet te hoeven gaan TS, ga gewoon of kap met zeuren.. Ook als je minderjarig bent mag je zonder ouder op het politiebureau verschijnen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:24

Dioxide schreef:
Je zoekt allerlei uitwegen om níet te hoeven gaan TS, ga gewoon of kap met zeuren.. Ook als je minderjarig bent mag je zonder ouder op het politiebureau verschijnen.

Ik zoek geen uitwegen, ik ga gewoon niet. Zo simpel is het, en dit bedoel ik niet kattig. Maar als ik zeg dat ik niet ga heb ik niet nog tien mensen nodig die mij zeggen dat ik wel moet gaan. Uitweg zoeken of niet, ik ga op mijn afspraak..niet eerder.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:25

Jeminee ben je nu nog niet op het bureau geweest? Ik vind het allemaal maar raar hoor.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:26

LadyElmira schreef:
Ik ga niet naar het bureau, kost me 20 euro en twee uur heen en twee uur terug reizen. Overigens kan ik daar wel alleen heen maar ik ben minderjarig, mijn ouders hebben de uitnodiging in de eerste instantie gehad. Ik zou bijvoorbeeld ook niet met mijn vriend even met de auto kunnen gaan rijden..want mijn ouders moeten ook mee. Ik laat het hierbij, ik hoor wel wanneer de nieuwe afspraak staat en dán regel ik vervoer om te gaan.

Als het oplichters zijn, en ze hebben je gegevens, kan het je nog wel eens veeeel meer gaan kosten meisje..

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:33

Waarom wordt er gezegd dat de politie niet mailt? Ik heb ook eens gemaild met de politie over mijn gestolen portemonnee en het duurde inderdaad even voordat ik antwoord kreeg (3/4 dagen ofzo), maar ik kreeg netjes via de mail antwoord. Dus het kan best een e-mailbericht van de politie zijn geweest.

Ik vind dat je het allemaal erg luchtig opneemt. De politie mailt, stuurt brieven, en omdat het misschien nep zou kunnen zijn, ga je maar gewoon niet, want dat kost je geld en reistijd? Ga gewoon, wij kunnen hier op Bokt verder ook niets oplossen en de politie kan dat wel!

Het is trouwens onzin dat je niet alleen naar het bureau mag omdat je minderjarig bent. Ik ben ook meerdere keren alleen naar het bureau geweest.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:38

LadyElmira schreef:
Dioxide schreef:

Ik zoek geen uitwegen, ik ga gewoon niet. Zo simpel is het, en dit bedoel ik niet kattig. Maar als ik zeg dat ik niet ga heb ik niet nog tien mensen nodig die mij zeggen dat ik wel moet gaan. Uitweg zoeken of niet, ik ga op mijn afspraak..niet eerder.

Maar begrijp je niet dat mensen op Bokt dit heel vreemd (kunnen) vinden klinken? Jij wil de hele situatie naar jouw hand zetten en doen waar je zelf zin in hebt. Op het moment dat de politie contact met je opneemt en een datum afspreekt willen ze dus wél serieus met je in gesprek gaan. Niet alles kan zoals jij het wil

Je hebt toch niets te verbergen? Of heb je een rits lijken in de tuin liggen die niet ontdekt mogen worden? Knipoog geintje natuurlijk

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:39

@dioxide:
zeg dat niet te snel!

dat van dat geintje

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:08

Dioxide schreef:

had het niet beter kunnen verwoorden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:18

Op een zondag?? Langskomen gaat niet, want het wordt verzet wegens het EK?
Werkelijk waar, dit klopt van geen kanten.

Ik zou als ik jou was een aangifte gaan doen tegen deze meneer die je lastig valt en onder valse voorwendselen van alles in je schoenen schuift.
Klopt geen moer van.

Zou dus die €20 wel voor over hebben om erheen te gaan, maar dan voor heel andere zaken dan als voor die afspraak.
Even bellen weer nav die brief, vragen of dit klopt en of bekend is dat je langs moet komen op een zondag en verschuift is wegens het EK?

Werkelijk waar...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:29

Misschien dat er ongeregeldheden worden verwacht? Dat was hier in de buurt ook het geval.
Ik ben trouwens ook wel eens op zondag op het politiebureau geweest hoor.
Zo vreemd is dat niet Lachen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:37

Ik vind het vanuit de politie zwaar amateuristisch gaan. Maar ben daar dan ook niet echt verbaasd over. Wie wel ? Knipoog Het lijkt wel een klucht te worden inmiddels.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:39

Cayenne schreef:
Misschien dat er ongeregeldheden worden verwacht? Dat was hier in de buurt ook het geval.

Ben het met je eens hoor. Die wedstrijd wordt ook onverwachts gehouden.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:40

Nou ik ben het met TS eens hoor. Wat doet iedereen nu opeens alsof ze er niks aan heeft gedaan?? Ik vind dat ze meer dan voldoende heeft gedaan en de politie laat het in dezen enorm afweten. Wat een belachelijke gang van zaken.

Ik begrijp waarom TS denkt dat er iets niet klopt. Ik zou er ook over vallen hoor als ik allerlei spelfouten in de officiele communicatie met de politie zou aantreffen. Nou weet ik uit ervaring dat de politie nauwelijks kan spellen (de meesten dan) maar het is een kleine moeite om alle uitgaande correspondentie te checken. Doen bedrijven vaak ook. Je hebt als politie een autoritaire functie, dan moet je dat goed doen ook.

Op zondag op het politiebureau komen kan wel idd. Maar ik begrijp dat je die man nog helemaal niet hebt gesproken? En vergeet niet jongens dat TS al wel op het bureau is geweest en de politieman in kwestie gewoon niet aanwezig was.

Daarbij is ze ook nog eens minderjarig dus afhankelijk van wat haar ouders ermee willen doen. En als ze ergens schuldig aan is dan zullen ook haar ouders hiermee geconfronteerd worden.

Ik zou me hier ook geen zorgen over maken hoor, als het zo belangrijk is hadden ze het allang anders geregeld!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:44

Cayenne schreef:

Maar ben jij op die zondag op het bureau geweest, omdat ze je verwachtte wegens een aanklacht tegen jou gericht? Denk nl dat er in de weekenden mensen werken die aangiftes opnemen en arrestaties afhandelen en un eigen administratie bijwerken, maar gok dat er in de weekende niet dingen als die van de TS worden afgehandeld?
DAt moet dat in de afgelopen jaren veranderd zijn, want vroeger was dat echt niet het geval nl.

Oja, op die manier het EK< zo had ik het nog niet bekeken.

Althans, ik heb ooit als getuige mee gemoeten voor iets, het was in belang dat dat meteen moest, dus op die zaterdag op zondagnacht, maar de afhandeling deden ze na het weekend pas..alleen mijn verklaring moest meteen, omdat deze nog vers was.