Vriendin (18) en vriend (31)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Udella

Re: Vriendin (18) en vriend (31)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:09

Wat een triest topic eigenlijk.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:09

Inderdaad dit topic gaat toch niet specifiek over haar al lijkt het wel zo...

Waarom reageren moderators hier niet?! dit is of-topic!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:13

SONY schreef:
Inderdaad dit topic gaat toch niet specifiek over haar al lijkt het wel zo...

Waarom reageren moderators hier niet?! dit is of-topic!

iefke schreef:
Graag ontopic en respectvol reageren. Alvast bedankt voor de medewerking.[/mod]

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:14

Dat was al een tijdje geleden en er word niet echt gehoor aangegeven toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:15

ALs je als 15 of 16 jarige een relatie hebt met een vent van in de dertig, heb je dus een relatie met een pedofiel. En die valt niet voor niets op jou. Dus als je volwassener wordt zul je waarschijnlijk net zo hard ingeruild worden voor een jonger slachtoffer, dat is nou eenmaal waar ze op vallen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:16

SONY schreef:
Maar mystica dat is jouw verhaal, jouw ervaring je kant niet alles generaliseren en over één kam strijken natuurlijk!

Dit hoeft lang niet altijd zo te zijn. Knipoog

Dat hoeft idd niet nee Lachen Mijn verhaal ging er eigenlijk om dat ik duidelijk wilde maken dat ik al die tijd heel goed wist waar ik mee bezig was, en ik wist ook ongeveer waar hij mee bezig was. Gelogen heeft hij nooit, verzwegen wel. En ik wist dat het fout was. Maar blijkbaar is dat op zo'n leeftijd niet genoeg reden om het te stoppen. En ik zou op dat moment ook nooit toegegeven hebben dat het fout was. Ik weet niet eens meer wat mijn beweegredenen waren Clown Ja ik hield van hem ( nog steeds heeft hij een bijzondere plek) en ik waardeerde dat hij eerlijk was en aangaf dat zo gauw ik niet meer verder wilde, hij me zonder tegenstribbelen etc met rust zou laten. Daarom zeg ik ook dat ik er geen spijt van heb, want dat heb ik niet. Maar dat maakt het nog steeds niet goed Knipoog
Overigens kwam mijn ex uit dezelfde regio, en is hij inmiddels 35. *LOL*
Eigenlijk is het ook totaal zinloos om er over te discussieren, het is iemand zijn eigen keuze, en niemand weet wat iemand er zelf van vind. Wat je hooguit kunt doen als iemand nog niet volwassen is, is de volwassene aangeven. Vork Met eiegen ervaring kun je iemand niet voor fouten behoeden, die fout moet zelf gemaakt worden. De tijd zal het leren of het in het geval van WinSel wel of niet goed is geweest. Ik blijf het echter raar vinden dat je na gaat vragen of dit legaal is of niet Nagelbijten / Gniffelen

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:17

Omg..

bromfiets

faye schreef:
ALs je als 15 of 16 jarige een relatie hebt met een vent van in de dertig, heb je dus een relatie met een pedofiel. En die valt niet voor niets op jou. Dus als je volwassener wordt zul je waarschijnlijk net zo hard ingeruild worden voor een jonger slachtoffer, dat is nou eenmaal waar ze op vallen.

Zou dat echt altijd zo zijn?

Anoniem

Laten we het zo stellen: Als je als vent van 35 op een 16 jarig meisje valt ben je goed ziek.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:18

SONY schreef:
Dat was al een tijdje geleden en er word niet echt gehoor aangegeven toch?

Er is leven naast Bokt. De moderators hebben wel meer te doen. Bokkers verpesten het voor zichzelf, kom zeg, zijn we met z'n allen nu écht niet in staat om op een respectvolle manier hier een discussie te voeren? Dan heb ik het idee dat we naar onze eigen leeftijd moeten kijken. Er moet niet persé een moderator voor nodig te zijn om hier normaal met elkaar om te gaan, wel dan?

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:18

Kunnen de mods niet veel aan doen! Behalve een slotje, als het zo door gaat..
Ze kunnen wel in de herhaling blijven vallen! Na 1 keer is wel genoeg, moeten sommige maar beter lezen en de waarschuwing opvolgen..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:21

faye schreef:

In mijn geval klopt dit idd. Ex van nu 35 kom ik nog steeds tegen met een meisje van 16. Haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:22

Op zich heb ik met leeftijdsverschillen gaan probleem, zolang het beide partners boven de 18 gaat. Eronder vind ik het heel vaak twijfelachtig.

Maar ik vraag me af,relaties met zulk leeftijdsverschil, het kan toch niet anders of jullie moeten toch op een bepaals punt op gigantische verschillen lopen?

Ik ben zelf 17 en ben bijna een jaartje samen met een jongen van 21. Het klikt super tussen ons, maar toch is het af en toe 2 aparte werelden. Ik ga volgend jaar voor 3/4 jaar op kamers, terwijl hij al twee jaar werkt. Dus ik kan me voorstellen dat het nog veel moeilijker is als je partner al verder zit in z'n leven (huisje tuintje enzo).

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:23

faye schreef:

Weet niet of ik het hier mee eens ben.. Maar ik zou wel eens willen weten waar het verstand bij de volwassene dan zit, denk dat je lang kunt zoeken voor je dat gevonden hebt. Al dat gepraat over "als het gevoel maar goed is", mensen vergeet niet dat je ook nog zoiets als "verstand" hebt... (Ik heb het nu over de strafbare relaties dan he)

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:25

Nee wij hebben 20 jaar verschil en wij hebben geen gigantische verschillen waar we tegenaan lopen hoor. Ook zitten we beide niet in een hele andere fase van ons leven waardoor onze relatie bemoeilijkt word. Als je allebij op dezelfde manier ergens over denkt en in het leven wil staan zoals jij bijvoorbeeld noemt huisje boompje beestje kan dat prima.

Maar kan me voorstellen dat bij iemand van 14 met 35 het moeilijker word, er zijn dan nog zoveel dingen die je niet ervaren hebt.

Alles gaat gwoon lekker zonder moeilijkheden en zo hoort het ook te gaan.

Trouwens Udella je draagt echt wat bij aan het topic wat een wijze woorden en zo goed beargumenteerd! Clown

Mensen ga even een sigretje roken!

Nou niet over me heen vallen dat het zo giga slecht is he ROFL Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door SONY op 24-04-08 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:28

Mareska schreef:
faye schreef:

Weet niet of ik het hier mee eens ben.. Maar ik zou wel eens willen weten waar het verstand bij de volwassene dan zit, denk dat je lang kunt zoeken voor je dat gevonden hebt. Al dat gepraat over "als het gevoel maar goed is", mensen vergeet niet dat je ook nog zoiets als "verstand" hebt... (Ik heb het nu over de strafbare relaties dan he)

Los van het hele paginasgedoe wil ik je er op wijzen dat een pedofiel zich enkel aangetrokken voelt tot kinderen en niet tot enkel pubers. Dan spreek je van een efebofiel. En het hoeft niet zo te zijn dat elke man die ooit op een veel jongere is gevallen, altijd op veel jongeren valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:28

Pedofiel is iemand die valt op meisjes zonder vrouwelijke vormen. Neem aan dat je dat op je 16de niet meer het lijf hebt van een 8 jarige.

En over meningen; tuurlijk is het goed dat meningen worden gegeven maar er wordt aangevallen richting de relatie van Winsel, waar zij helemaal nergens om heeft gevraagd!
Maar goed, buiten dat.

Op mijn 14de had ik een relatie met een jongen van 18 en dat vond ik toen al een groot verschil, maar ja, we waren gelukkig dús ga je er mee door.
Tuurlijk is 18 en achterin de 30 wel even een verschil maar het gaat om het principe.
Nogmaals, je kan niet kiezen voor wie je valt. Als dat zo zou zijn. .

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:32

Vraagje LachenIs iedere man die bijvoorbeeld 40 is en met iemand van 20 heeft dan ook een efebofiel?

Denk het niet. Mijn vriend en ik verschillen 20 jaar, maar voor mij heeft hij gewoon relaties gehad met vrouwen ook wel jonger maar ook zeker van zijn eigen leeftijd langere realties gehad en getrouwd geweest!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:33

Gut o gut, wat een gezellig topic weer...

Om gewoon even on-topic te reageren: Ik vind het leeftijdsverschil tussen 18 en 31 wel meevallen. Als je 18 bent hebben al veel mensen een verantwoordelijkheids gevoel en weten echt wel wat goed is en wat niet goed is. Wat kan en wat niet kan. Als zij er happy mee zijn, laat ze dan lekker. Helemaal niets mis mee.

En over WinSel, dit is al de zoveelste discussie, laat haar lekker! Zij hebben het naar hun zin, hun ouders vinden het goed, niemand heeft er verder problemen mee. Dan is er toch helemaal niets aan de hand?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:34

bromfiets schreef:
faye schreef:

Zou dat echt altijd zo zijn?

Ik denk dat het zeker voor veel gevallen zo werkt (niet alle)
Wanneer je 15-16 bent, dan ben je nog redelijk naief, onervaren en niet totaal volgroeid.
Het is toch raar dat iemand van ruim 30 daar op valt? Het is zeker géén gelijkwaardige relatie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:34

Ik was 26 toen een man van bijna 60 mij ten huwelijk vroeg,ik heb nee gezegd.Alleen om dat ik nog kinderen wilde en ik hem daar te oud voor vond.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:35

SONY schreef:
Vraagje LachenIs iedere man die bijvoorbeeld 40 is en met iemand van 20 heeft dan ook een efebofiel?

Denk het niet. Mijn vriend en ik verschillen 20 jaar, maar voor mij heeft hij gewoon relaties gehad met vrouwen ook wel jonger maar ook zeker van zijn eigen leeftijd langere realties gehad en getrouwd geweest!

Nee, natuurlijk niet.
Wanneer je 20 bent, ben je geen kind meer.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:37

oh okey dat vroeg ik me evne af Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:38

Ik denk dat geen enkele relatie gelijkwaardig is, je blijft namelijk ook altijd niveauverschillen enz. houden. Gelijkwaardigheid is bedacht door de maatschappij, typisch voorbeeld van hokjesdenken.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:39

SONY schreef:

Neen, absoluut niet. Lachen Het vallen op een puber (of adolescent dan, beter woord voor 20 jarige) als je al een volwassen man bent wilt zeker niet zeggen dat je een efebofiel of whatever bent (niet dat het een crime is om efebofiel te zijn, daar kies je niet zelf voor, wat mensen ook denken of zeggen). Deze mannen in kwestie voelen zich niet per se constant aangetrokken tot pubers of adolescenten.