wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:17

je moet het zien als positieve discriminatie Knipoog je wordt er gezonder van, frisser en niet rokers kunnen eindelijk ongestoord genieten zonder die stank om zich heen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:18

En die aparte rokers en niet rokers gedeelten in restaurants: een wassen neus. Tafeltjes staan naast elkaar en afzuiging staat altijd uit omdat rokers nogal eens last van tocht hebben. Clown Heb zelfs een restaurant meegemaakt waar het rokers gedeelte lager lag dan het niet-rokers gedeelte.

Was nog niet in ze opgekomen dat rook omhoog gaat Koe

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:20

Katiavl vat het misschien wat letterlijk op; Ik heb het over mensen, niet over de stof zelf Knipoog

Ik vind dat de overheid mensen niet mag beperken in hun eigen verantwoording, en dat doen ze hiermee wel naar mijn idee.
(net als een nieuw idee van de ns; om treinovergangen beter te controleren, zodat mensen er minder snel onder door lopen als de bomen gesloten zijn. Als die mensen dat willen, moeten ze dat doen toch? Ieder heeft een eigen verantwoordelijkheid, en ieder weet dat je niet onder gesloten bomen door moet lopen)

zo ook met roken; iedereen weet dat het slecht is, maar de mate waarin je het doet moet je zelf weten, en waar je het doet ook, is mijn idee.

Zolang je er maar geen andere mensen onnodig mee lastig valt.

Prima als kroegbazen zelf besluiten dat er niet gerookt mag worden in hun bedrijf, maar om dat collectief vast te leggen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:20

Dat is idd wel heel dom slimmerik Clown

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:21

CtjeLief schreef:
je moet het zien als positieve discriminatie Knipoog je wordt er gezonder van, frisser en niet rokers kunnen eindelijk ongestoord genieten zonder die stank om zich heen..

Discriminatie = discriminatie. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:21

BarbaLala schreef:
Zolang je er maar geen andere mensen onnodig mee lastig valt.

Prima als kroegbazen zelf besluiten dat er niet gerookt mag worden in hun bedrijf, maar om dat collectief vast te leggen

Kijk, en dat 1e gebeurt dus wel en blijkt niet via zelfregulering op te lossen, want die mogelijkheid heeft de branche gehad.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:24

@slimmerik: dat heb ik idd ook vaker gezien..

@Barbalala: ik denk dat ze het nu collectief willen doen, omdat er anders geen enkele kroeg rookvrij is.. Er zou geen kroegbaas zijn die mensen willen weigeren..

Maar voor alsnog ben ik van mening dat er bepaalde kroegen of discotheken moeten blijven bestaan waar wel gerookt mag worden. zo heeft elke "groep"een keus om ergens heen te gaan.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:24

Ja daar zit idd ook wel een kans in idd Haha!

Ja, waarom niet beiden?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:28

Waarom moeten gezonde mensen wijken voor ongezond.
Als jij rookt in een geslote omgeving dwing jij mee te roken, ook het personeel en daar gaat het om. Een werkgever moet zijn werknemers geen risicos laten nemen, dat mag niet in de andere beroepen dus horeca hoeft geen uitzondering te zijn

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:29

katiavl schreef:
Discriminatie voor een kankerverwekkende stof hahah die is goed Huilen van het lachen. Ik zie straks ook campagnes voorbijgaan met free the asbest.
Met zo een pratend stukje asbest die roept "stop de discriminatie, ik ben ook maar materiaal" Haha!

Vjestagirl eindelijk iemand die tot de tien procent behoord ze bestaan toch Lachen

Ja ja, we leven Ja ! Nou moet ik zeggen dat een groot deel van het horeca personeel idd rookt. Tis gewoon een beetje n ander slag mensen... Maar er zijn er idd ook die niet roken, en ik verzeker je, het lijkt me heerlijk om niet meer door de rook te hoeven...

Overgens is dat verbod een wassen neus, buiten mag het wel, dus als ik teras loop (lees: 90% van onze gasten) dan moet ik wel door de rook...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:30

ik werk op een anti-discriminatie bureau, dus weet als geen ander wat het inhoudt, en dit is echt geen discriminatie.. Knipoog

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:33

BarbaLala schreef:
CtjeLief schreef:

Discriminatie = discriminatie. Knipoog

Waarom is het volgens jou dan discriminatie? Naar mijn mening is roken niet iets wat bij bepaalde mensen hoort. Het heeft niets te maken met godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras of geslacht. Rokers worden wel toegestaan in de horeca, het enige verschil is dat zij daar binnen niet mogen roken Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:34

Nudisten worden dus ook gediscrimineerd ROFL

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:37

Ik vind het idioot, vooral in discotheken e.d.
Ik bedoel, kijk hoeveel mensen roken met uitgaan..
Ik denk ook dat het tot verlies gaat leiden.

En wat je waarschijnlijk ook gaat krijgen, dan denken de jongeren van 'ow, als we uitgaan mogen we niet roken'. En gaan ze dus meer op straat hangen, en daar zuipen & roken..

Ik vind het echt nergens op slaan, veel mensen steken na hun etentje een sigaretje op.
Maak dan gewoon een duidelijke onderscheiding in restaurants met een wel en niet rokers gedeelte.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:39

Typisch slachtofferrolgedoe. Haha!

Weet je, we kunnen er kort of lang of discussieren, maar feit is dat er vanaf 1 juli gewoon niet meer gerookt mag worden in de horeca-gelegenheden e.d. Wen er gewoon aan, klaar. Knipoog

En als jongeren dan maar op straat gaan hangen om te zuipen en te roken, dan zegt dat meer over die jongeren zelf dan over de regel.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:39

ik vind het een slimme aanpak.
het stinkt en zo gezond is het niet. dat iemand anders zijn longen wil verknallen betekend niet dat ik dat ook wil..

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:40

Nadya schreef:
En als jongeren dan maar op straat gaan hangen om te zuipen en te roken, dan zegt dat meer over die jongeren zelf dan over de regel.

Dit is wel erg kort door de bocht..

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:41

ik vind het heel goed dat er een rookverbod komt, komnou,
ik heb ur alleen last van, die vieze gore stinkrook!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:42

als je echt schone longen wilt, moet je in zwitserland gaan wonen Haha!

wat denk je van al die uitlaatgassen en erger nog het fijnstof wat daarmee vrijkomt!

Maar wat ik al eerder zei ik wil toch stoppen dus voor mij maakt het niet zo uit,
ik vind het alleen een beetje kort door de bocht dat niet rokers alleen door rokende mensen slechte longen zouden krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:43

Olle schreef:
Nadya schreef:

Dit is wel erg kort door de bocht..

Ach, ik dronk vroeger ook best wel wat, maar het kwam echt niet in mijn hoofd op om voor overlast op straat te zorgen, hoor. Knipoog

lieke4quike

nee, helemaal niet. Ik zeg ook helemaal niet dat er niks gedaan moet worden aan al die andere luchtvervuiling, maar je moet toch ergens beginnen?

lesilla

Splinter schreef:
als je echt schone longen wilt, moet je in zwitserland gaan wonen Haha!

wat denk je van al die uitlaatgassen en erger nog het fijnstof wat daarmee vrijkomt!

Maar wat ik al eerder zei ik wil toch stoppen dus voor mij maakt het niet zo uit,
ik vind het alleen een beetje kort door de bocht dat niet rokers alleen door rokende mensen slechte longen zouden krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Waarom dan extra risico nemen voor een ander zijn plezier rook is klasse A dus één van de hoogste Lachen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:44

Leuke banners en reclame ook onderaan het topic Haha!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:45

ik snap niet zo veel van wat je nu bedoelt Tong uitsteken

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:45

Ik als roker ben voor. Maakt het een stuk gemakkelijker om te minderen/ stoppen en je kleren stinken tenminste niet zo.
Ik was vorig jaar in Schotland, waar het al verboden is en moet zeggen dat ik het best lekker vond dat er om me heen niet werd gerookt. Ik voelde zelf minder de drang om te roken en vond niet dat het de sfeer nu echt ten slechte kwam. Ik begreep wel van de horecabazen daar dat de klandizie wel wat was terug gelopen in eerste instantie, maar nu weer aantrok.
Denk ook dat het beter is, omdat het voor de jongeren een extra stimulans is om niet te gaan roken. Wat mij betreft: Hoe eerder hoe beter!