Je overleden vader/moeder missen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Je overleden vader/moeder missen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:43

Er word tegen mij ook zovaak gezegd dat ik op mijn moeder lijk...en dan ben ik toch zo ontzettend trots. Haha!
Het is al 14 jaar geleden en nog kan ik er elke dag om huilen...

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:45

Ik was ook 7 Seraphim, maar kan me gelukkig toch nog wel aardig wat herinneren van mijn moeder. En eigenlijk alleen maar positieve dingen, wat jammer dat je nog maar zo weinig weet.

En heolang het ook geleden is, de pijn en het gemis zal altijd wel blijven bestaan. Ik kan er wel steeds beter mee omgaan maar mis haar ook nog best vaak.
Laatst bijgewerkt door Denica op 10-05-08 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:46

brittje88 schreef:
Ik heb idd in principe 9 maanden de tijd gekregen om afscheid te nemen. Maar daarnaast begint het rouwen al bij de keer dat je hoord dat hij ongeneeselijk ziek is en nog hooguit een jaar hebt. Die datum komt steeds dichter bij en je gaat je heel erg afvragen waar gaat hij heen, hoe gaat het straks zijn. Het is gewoon ook een hele marteling om het zo maar even te noemen. Ik vond het vreselijk. Het steeds veder af zien takele en het kaal worden opzet worden maar toch ook dun worden.
Ik wou dus aan de ene kant dat het gewoon plotseling was gebeurd, maar aan de andere kant heb me wel erop voor kunnen bereiden.

Heel herkenbaar Brittje! Ik heb tien maanden de tijd gehad om afscheid te nemen. Die tijd hebben we ook bijzonder goed benut, zijn heel speciale maanden geworden. Maar het aftakelen is inderdaad afschuwelijk om te zien. En je kan er NIETS aan doen. Mijn mooie, trotse, lieve papa was op het laatst een compleet uitgemergeld zielig hoopje mens.

Denica/runningkawa: I know. Bloos Heb al met andere dingen ervaren dat opkroppen slecht is. Maar ik kán gewoon niet praten over moeilijke, persoonlijke dingen. Klinkt misschien suf, maar ik kan het echt niet. Ik heb hier op bokt een heel topic bijgehouden, vanaf het moment dat we het slechte nieuws over mijn vader kregen totdat hij stierf. De steun die ik van alle bokkers kreeg, was super. Niet te omschrijven hoeveel dat voor me betekende. Toen ging erover schrijven wel. Maar nu achteraf, valt niet mee... Ga wel naar een psych, maar ook daar gaat het praten niet bepaald eenvoudig. Nagelbijten / Gniffelen We hebben het overigens nog niet over mijn vader gehad. Eerst wat andere probleempjes oplossen. Bloos

Even een Ach gut voor iedereen!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:46

ik lijk in gedrag enorm veel op mn vader..heel grappig soms want juist de trekjes waar ik me zo aan ergerde..het terug trekken en allemaal zelf wel oplossen, geen prater zijn de trekjes die ik van hem heb.
qua uiterlijk dacht ik altijd dat ik op hem leek maar ik heb een foto van mn moeder vroeger en het is gewoon te eng voor woorden, zo sprekend lijk ik op haar. alles was hetzelfde behalve de haar kleur.
toch voel ik me een echte ********, ook de lengte heb ik van mn vaders kant (1.93!) hoewel ze niet zo lang zijn, ik ben een uitschieter (mn broer is 2.10).
ik zie mn vader heel erg in mezelf en dat stelt me gerust
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 14-12-11 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:47

Het is iig goed om er dan op zo'n manier mee bezig te gaan. Het is idd wel lastig om over zoiets persoonlijks en moeilijks te praten maar het is ook gewoon al goed om er mee bezig te zijn (zoals bijv. dit topic lezen en dus even je verhaal vertellen) en het niet weg te drukken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:49

Het helpt idd om te lezen dat je niet de enige bent. Lachen
Er zijn gewoon mensen die jou pijn herkennen....en dat is fijn, zo kan je elkaar troosten en helpen..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:52

Dat is absoluut waar! Ja

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:53

Toch "fijn" om te lezen dat er toch nog zoveel mensen hier zijn die op zo'n jongen leeftijd een vader of moeder hebben verloren. Hoe gek het ook klinkt het doet me wel goed om deze dingen te lezen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:54

Ja, mij ook wel...Ja

Ik vind het alleen jammer dat ik mij zo weinig kan herinneren van mijn moeder...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:55

Wil wel eens horen hoe het uitstrooien bij jullie was?

We hadden het een jaar uitgesteld. We wisten wel waar en hoe we het wouden doen. Elke zomer vanaf dat ik 6 dagen oud was gingen we naar Zeeland. We hadden een eigen boot die daar lag en ging altijd naar in het bijzonder naar 1 eiland De Osenhoek. Vlakbij port zélande. Varen was zijn passie, hij bloeide daar helemaal op. Vooral het rond lopen op het eiland, iedereen kende hij en wie hij niet kende daar stapte hij wel brutaal aan boord om ze te leren kennen. Hij was de enige ouder die ongestraft bij onze kampvuren van alle jongeren mocht zitten. De rest mochten niet komen, vanwege het bier de blowtjes.
Heb gelukkig de laatste zomer nog wel een weekje kunnen genieten van dit. Ookal zat er ook een hele rare draai aan maar denk niet dat iedereen op die uitleg zit te wachten Tong uitsteken
Maar wij met zn alle naar port Zélande. Bootje gehuurd met ze alle derin en varen met die hap naar de ossenhoek. Zo vlak voor de haven, waar ook ons vaste ligplek was van de boot heb ik samen met de vriendin van me vader overboord het water in zn as uit gestrooid. (krijg de rillingen over me nek nu) Ik kon zo niet geloven dat ik daar me vader uit liep te strooien. Gek genoeg werd ik ook niet echt emotioneel. Ik moest alleen kei hard lachen toen er een windje kwam onder het uitstrooien en hij zo in me ogen vloog!! Me vader had zeker gedacht wat zitten ze daar nou zielig te doen, HIER! hahaha! Vond het wel super mooi, nog een rondje over het eiland gelopen en terug gevaren. We hadden de buis erachter aangegooid die zagen we nog drijven moest toch wel een traantje weg pinken toen. Maar vond het super mooi had het echt niet willen missen. M'n broer waar ik geen goed contact mee had was niet mee gegaan, die vond het niet nodig.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:55

Ik heb er ook zeker wat aan! Zo vond ik mijn gespreksgroepje op school ook best fijn, ondanks dat ik iedereen helemaal niet kende was het al snel echt een hechte groep. Tenslotte deelden we dezelfde pijn.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:58

Toch wel mooi om dan op zo'n plek die ook echt bijzonder was voor je vader de as uit te strooien. Mijn moeder is gewoon begraven, ik kom er alleen niet zo vaak omdat ze dus nog in mijn oude woonplaats ligt en wij inmiddels zijn verhuist (het is nu zo'n 40 minuten rijden met de auto denk ik)
gelukkig woont mijn familie er nog wel, dus als ik daar ben ga ik soms ook wel even langs de begraafplaats.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:58

Toekie schreef:
Heel herkenbaar Brittje! Ik heb tien maanden de tijd gehad om afscheid te nemen. Die tijd hebben we ook bijzonder goed benut, zijn heel speciale maanden geworden. Maar het aftakelen is inderdaad afschuwelijk om te zien. En je kan er NIETS aan doen. Mijn mooie, trotse, lieve papa was op het laatst een compleet uitgemergeld zielig hoopje mens.

Even een Ach gut voor iedereen!

Inderdaad. Mijn vader was ook een hele trotse man. Moest altijd sterk zijn en wou zeker niet laten zien dat hij pijn had. Heb hem maar 2 keer zien huilen en dat was op begravenissen. Het was zo erg dat hij tot op de laatste dag nog grapjes zat te maken over alles. Dat vond ik heel bijzonder. Zou ik nooit kunnen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:00

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al heel lang niet bij haar graf ben geweest...eerlijk gezegd ben ik bang dat ik alleen maar ga zitten huilen of dat ik me gewoon geen houding weet te geven...en ik rij er elk weekend langs als ik klaar ben met werken...maar wil eigenlijk ook niet alleen gaan...

slimmerik

Mijn vader is in mijn armen gestorven. Hoewel ik 100 kilometer van huis woon en altijd gedacht had dat ik er niet bij zou zijn, was ik de enige. Een heel emotioneel maar speciaal moment.

brittje88

Denica schreef:
Toch wel mooi om dan op zo'n plek die ook echt bijzonder was voor je vader de as uit te strooien. Mijn moeder is gewoon begraven, ik kom er alleen niet zo vaak omdat ze dus nog in mijn oude woonplaats ligt en wij inmiddels zijn verhuist (het is nu zo'n 40 minuten rijden met de auto denk ik)
gelukkig woont mijn familie er nog wel, dus als ik daar ben ga ik soms ook wel even langs de begraafplaats.

was ook zeker heel blij dat we die plek hebben. Mijn hele jeugd ligt daar, al mijn herrineringen van me vader. Als ik echt dicht bij hem wil zijn ga ik ook zeker terug daar. Heb er jammer genoeg nog niet de kans voor gehad

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:01

slimmerik schreef:
Mijn vader is in mijn armen gestorven. Hoewel ik 100 kilometer van huis woon en altijd gedacht had dat ik er niet bij zou zijn, was ik de enige. Een heel emotioneel maar speciaal moment.

Dat is wel heel apart. Scheve mond
En dat moet idd wel heer speciaal gevoelt hebben.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:03

Prachtig omschreven Brittje! Dat van die windvlaag... is ook echt iets voor mijn vader. *LOL*
Mijn broer en ik hebben nog niet zo lang geleden de as opgehaald bij het crematorium. Het is verdeeld in twee kleine urnen. We hebben speciale documenten. Met één urn gaan we naar papa's geboorte-eiland Rhodos (Griekenland) waar ook zijn moeder ligt begraven. We zullen hem daar uitstrooien óf de urn begraven langs zijn moeder. Daar is namelijk nog een plek voor een graf, beide plekken heeft mijn vader vroeger gekocht. Ik heb de as trouwens wel even bekeken. Heel bizar! Scheve mond

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:04

Lijkt me idd zeer apart, aan de ene kant wel mooi maar misschien ook wel eng. Het lijkt me zo raar.

Britt, ongelovelijk he hoe moedig ze dan kunnen zijn. Ik weet nog dat mijn moeder ondanks haar pijn en zwakheid nog altijd erop stond om zelf de trap af te gaan als ze weer met de ambulance naar het ziekenhuis moest. Ze wilde echt niet gedragen worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:04

Bellatrix schreef:
slimmerik schreef:

Dat is wel heel apart. Scheve mond
En dat moet idd wel heer speciaal gevoelt hebben.

Ik vond het alleen zo sneu voor mijn moeder. Die sliep al maanden op een stretcher naast mijn vader. Die nacht wilde ik haar rust gunnen en sliep ze boven. Toen zijn ademhaling onregelmatig werd heb ik haar wakker gemaakt en de HA gebeld. Toen mijn moeder zich snel ging aankleden is hij in mijn armen overleden. Huilen

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:06

Jee dat is heftig Slimmerik! Maar toch ook bijzonder... Ach gut

Trouwens, na de dienst in het crematorium ben ik samen met mijn moeder tot aan de ovens meegegaan met de kist. Ik heb de kist de oven in zien gaan. Dit wilde ik graag, het ging heel rustig en we kregen alles duidelijk uitgelegd.

[edit] Nu vraag ik me regelmatig af; waar haalde ik de kracht toen vandaan? Voel me nu niet meer bepaald sterk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:08

Knap hoor Toekie!!!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:10

Toekie schreef:
Prachtig omschreven Brittje! Dat van die windvlaag... is ook echt iets voor mijn vader. *LOL*
Mijn broer en ik hebben nog niet zo lang geleden de as opgehaald bij het crematorium. Het is verdeeld in twee kleine urnen. We hebben speciale documenten. Met één urn gaan we naar papa's geboorte-eiland Rhodos (Griekenland) waar ook zijn moeder ligt begraven. We zullen hem daar uitstrooien óf de urn begraven langs zijn moeder. Daar is namelijk nog een plek voor een graf, beide plekken heeft mijn vader vroeger gekocht. Ik heb de as trouwens wel even bekeken. Heel bizar! Scheve mond

Haha dat gevoel kreeg ik er echt bij, me tante riep het ook gelijk en we zaten allemaal te lachen. Lijkt me ook een hele mooie laatste eer om je vader zo weg te brengen naar Rhodos. Hoop dat het mooi word voor je en dat het toch een kleine hulp word bij het afsluiten!

Denica schreef:
Lijkt me idd zeer apart, aan de ene kant wel mooi maar misschien ook wel eng. Het lijkt me zo raar.

Britt, ongelovelijk he hoe moedig ze dan kunnen zijn. Ik weet nog dat mijn moeder ondanks haar pijn en zwakheid nog altijd erop stond om zelf de trap af te gaan als ze weer met de ambulance naar het ziekenhuis moest. Ze wilde echt niet gedragen worden.

Haha vond het ook eigenlijk heel eng maar om het idee moest ik gewoon lachen. Zat daarna ook de hele tijd in me ogen te wrijven omdat ik de hele tijd dacht me vader zit in me ooogg!! achteraf kan ik er gelukkig nog om lachen

slimmerik schreef:
Ik vond het alleen zo sneu voor mijn moeder. Die sliep al maanden op een stretcher naast mijn vader. Die nacht wilde ik haar rust gunnen en sliep ze boven. Toen zijn ademhaling onregelmatig werd heb ik haar wakker gemaakt en de HA gebeld. Toen mijn moeder zich snel ging aankleden is hij in mijn armen overleden. Huilen

Lijkt me ook heel er moeilijk zeg! &zeker voor je moeder, je wil er op zo'n moeilijk moment toch bij zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:10

Toekie schreef:
Jee dat is heftig Slimmerik! Maar toch ook bijzonder... Ach gut

Trouwens, na de dienst in het crematorium ben ik samen met mijn moeder tot aan de ovens meegegaan met de kist. Ik heb de kist de oven in zien gaan. Dit wilde ik graag, het ging heel rustig en we kregen alles duidelijk uitgelegd.

[edit] Nu vraag ik me regelmatig af; waar haalde ik de kracht toen vandaan? Voel me nu niet meer bepaald sterk.

Ik heb toen je topic gevolgd Toekie. Wat een pracht vader had/heb je. Ik denk dat hij je toen die kracht gaf en je enorme liefde voor hem. Geweldig zoals je het toen deed, mag je nu best je een beetje zwakker voelen Ach gut

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:12

We zijn ze dan allemaal wel op een andere manier kwijtgeraakt maar het gevoel is bij ons allemaal hetzelfde...we zijn een vader of moeder kwijt en that sucks.