Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Mystica schreef:Ik weet niet hoe ik hier nu op moet reageren...Discussiëren of niet?
Dat is aan jou![]()
Ik ga echter nu eten koken en moet vanavond werken, dus verwacht van mij even niet teveel antwoord
detour schreef:Jezus nodig hebben vind ik een heel mooie essentie van het Christenzijn, Blue Eyes..Dat je honger naar God, geloven en het uitdragen ahw gestild kan worden.
Maar wie zijn wij idd om te bepalen dat homosexualiteit of hoereren verkeerd is?..
En dat is wat ik nou zo mis bij een hoop Christenen!
geerke schreef:ik zie geen kwaad in seks voor het huwelijk,de gelovigen van tegenwoordig toch ook niet of zie ik het nu verkeerd?
Blue_Eyes schreef:Mystica schreef:Ik weet niet hoe ik hier nu op moet reageren...Discussiëren of niet?
Dat is aan jou![]()
Ik ga echter nu eten koken en moet vanavond werken, dus verwacht van mij even niet teveel antwoord
geerke schreef:ik zie geen kwaad in seks voor het huwelijk,de gelovigen van tegenwoordig toch ook niet of zie ik het nu verkeerd?
xMarit schreef:detour schreef:Jezus nodig hebben vind ik een heel mooie essentie van het Christenzijn, Blue Eyes..Dat je honger naar God, geloven en het uitdragen ahw gestild kan worden.
Maar wie zijn wij idd om te bepalen dat homosexualiteit of hoereren verkeerd is?..
En dat is wat ik nou zo mis bij een hoop Christenen!
Ik denk niet dat prutsmuts zijn precies is wat God voor iemand bedacht zou hebben. Er staat ook op een aantal plekken in de bijbel dat man en vrouw één worden als ze seks hebben en dat het niet de bedoeling is om het met iedereen te doen. Maar ik vind ook idd dat christenen (om iedereen maar even over 1 kam te scherenweet dat er uitzonderingen zijn, ik wil er ook niet over oordelen als christen) veelste snel hun oordeel klaar hebben over dat "soort" mensen. Precies iets wat Jezus nooit zou doen! Hij at met tollenaars (in die tijd ook niet geliefde mensen) en was bevriend met een prutsmuts. Wat dat betreft kunnen we nog zooooveel van Hem leren! Ik vind 1 van de belangrijkste dingen uit de bijbel: heb je naaste lief als je jezelf --> behandel een ander zoals je zelf behandelt wil worden.
geerke schreef:volgens mij kun je beter seks met elkaar hebben dan ruzie met elkaar maken..ik denk dat god het wel met mij eens is..
detour schreef:geerke schreef:volgens mij kun je beter seks met elkaar hebben dan ruzie met elkaar maken..ik denk dat god het wel met mij eens is..
Dat vind ik ook maar: Vrij wel veilig, he?
![]()
De aarde raakt nl een beetje vol zo.
pinuts schreef:en de mensen die er bewust voor kiezen niet te geloven?
Mystica schreef:Mij maakt seks voor het huwlijk ook geen biet uitToch heb ik wél geen goed woord over voor iemand die met iedereen het bed in duikt of seks heeft om de seks. Nou ja, geen goed woord over... Laten we zeggen dat zo iets gewoon dom is, buiten het geloof staand is dat zelfs zo.
Mystica schreef:spettic schreef:Het hele christelijke geloof draait toch om Jezus Christus?
Als je daar niet in geloofd wat is je geloof dan waard?
Het gaat er juist om dat je Jezus als je Middellaar nodig hebt.
Zonder Jezus kun je niet tot God komen.
God ziet jou door Jezus aan en door Jezus kun jij God aankijken.
Er is maar 1 waar geloof en daarom klinkt het je vast ook belachelijk in de oren.
Ik bedoelde meer dat zoals in pagina's hiervoor is genoemd, dat Katholieken in meer dingen geloven als Prostestanten. Jehova's geloven erook nog bij dat zij zo veel mogelijk mensen moeten redden van de op handen zijnde Apocalypse. Ze doen dit echter door te praten en omdat zij dit oprecht geloven. Ook al mogen veel mensen ze irritant vinden. Zij hebben op hun beurt weer medeleiden met die mensen. Joden geloven ook in God en in de Messias, zij geloven slechts niet dat jezus deze Messias was. Over Boedisten en Hindoe's etc kan ik niet meepraten omdat ik geen flauw idee heb waar die precies in geloven. Ik snap ook dat jij zo vast gelooft dat voor jou, jou stroming van het Christendom ( protestants gok ik, maar dat doet verder niet ter zake) het enige ware geloof is, maar dat maakt anderen nog niet fout. Ik ben het namelijk niet met jou eens, omdat ik niet geloof dat Jezus de Messias was. De Messias moet nog komen... Dat maakt mijn relatie met God niet minder als de jouwe.
En voor mij is dat de waarheid. En daarom dus dat ik zei dat het goed is dat je verschillende kanten hoort, en je eigen conclusies kunt trekken, en als het ware dus kiezen wat jij gelooft. Ik denk dat de Katholieken ook zeker een punt hebben met hun absolutie. Ik denk echter ook, dat dat alleen werkt als je oprecht berouw hebt, en er is maar 1 iemand die dat kan zien, en dat is God.
Ik vind jou mening dus niet belachelijk, ik deel hem alleen niet.