rare kinderacties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: rare kinderacties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:09

geweldig topic!

Wij speelden altijd kapster toen we klein waren.
niet echt knippen, maar staartjes enzo maken.
dat deed ik samen met 2 meiden van verderop.
en de ene is ook kapster geworden.

Op mijn rug op de glijbaan liggen toen ik klein was en dan vormpjes van de wolken maken.
of zeggen wat je dacht dat het voor een dier was.

Paardje spelen met vriendinnen op de speelplaats.
Ik had altijd een vosbonte hengst die cracker jack heette.

Spelen dat je zwanger was (dik kussen onder je buik) en dat je van de 'dokter' niet op je buik mocht liggen en dat toch stiekem doen.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:18

hahah briljant topic dit ROFL
Natuurlijk heb ik ook nog wat verhaaltjes.

Mijn broertje en ik hadden een hamster die we er alleen uit mochten halen als mijn moeder erbij was.
Toen ik 5 was en hij 3 hadden we stiekem de hamster uit de kooi gehaald.
Hij had hem al heel lang vast en ik vond dat het tijd werd dat ik hem ook maar eens vast mocht hebben.
Hij heeft toen de hamster van de ene kant van de kamer naar de andere kant gesmeten.
Hamster is er zonder kleerscheuren van af gekomen

Mijn nicht liet mij toen ik klein was boterbloemetjes eten.
Ze beweerde dat de blaadjes naar boter smaakte en het binnenste het lekkerst was.
Overigens heeft was ze er zelf ook van overtuigd en deed ze vrolijk mee.

Ook heb ik een keer met een potlood op de muren getekend van mijn slaapkamer.
Mijn moeder vroeg of ik dat gedaan had, maar ik ontkende.
Toen zei ze:"of hebben de kaboutertjes het soms gedaan?"
Waarop ik hevig ja knikte en zei:" ja! mam de kaboutertjes hebben op de muren getekend"

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:33

darkmoona schreef:

Ze beweerde dat de blaadjes naar boter smaakte en het binnenste het lekkerst was.

Geef toe, ze waren wel lekker ^^

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:47

adoration schreef:
darkmoona schreef:

Geef toe, ze waren wel lekker ^^

hahahaha
nee rose!
ik ondervind nog elke dag de gevolgen ervan.
ik heb een boterbloemen fobie Haha!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:49

takkie_muis schreef:
Mulan schreef:
- Ik heb hem ooit eerder geplaatst, maar dit verhaal blijft toch wel grappig;-

Ikzelf was een flinke 'penny-muts' vroeger.
En ja, ook ik reed proefjes op mijn fiets.

Zo kwam het dat ik eens besloot een fijne buitenrit te gaan maken. Mijn (stalen) ros (lees:fiets) moest uitgebreid worden opgetuigd.
Ik naar de Appie om kartonnen dozen.
1. Van karton maakte ik een zadel. Daar moesten uiteraard stijgbeugels aan, maar wat zo lastig is; die trappers blijven tijdens het fietsen niet op dezelfde hoogte...
Maar ik liet me niet zo snel uit het veld slaan; de stijgbeugelriemen maakte ik gewoon van elastiek!
2. De teugels fabriceerde ik van een touw dat ik aan mijn stuur bond.
3. Mijn 'paard' moest een weelderige staart en manenkam hebben, dus flink aan de slag met een bol zwarte wol. Aan de bagagedrager hing een mooie staart, en het frame beplakt met manen.
4. Een stuk pvc-buis was mijn 'zweepje'

Ikzelf mijn regenlaarzen aan en een zwarte gymlegging, petje op en ik was klaar voor de buitenrit!

Het ging heerlijk. De wind in de rug en daar zoefde ik al lichtrijdend over het fietspad.
Mijn 'paard' was erg braaf en liet zich niet afleiden door de auto's op de autoweg die parallel aan het fietspad liep.
De automobilisten keken bewonderend (lees:verbijsterd) naar mijn mooie paard en ik spoorde nog eens flink aan voor een galopje.

Het was best even wennen, sturen met touwtjes... en zo gebeurde het dat ik slechts lichtjes naar rechts had willen sturen, maar het een beetje anders liep.
Mijn stuur klapte finaal naar rechts toen ik aan mijn rechterteugel trok en ik reed met mijn paard door de heg heen en vloog over de kop, zo de autoweg op. Vóór een auto, die met piepende banden moest remmen.

Bleek van de schrik stapte de automobilist uit. 'Meisje, meisje... ik schrik me rot... gaat het?"

Oké bokkers, probeer je een beeld te vormen van wat de arme man daar aantrof voor zijn auto:
een 10-jarig meisje dat onder een fiets ligt, bedolven onder stukken karton.. overal zwarte wol draden die van voor naar achter en weer terug lopen, touwen aan het stuur, elastieken aan haar voeten die weer ergens tussen verdwijnen, een grote pvc-buis tussen de spaken....

De man vroeg: "Maar waar ben jij in vredesnaam doorheen gereden?"

Ik stond met het schaamrood op mijn kaken op, sleepte per ongeluk mijn hele fiets mee die via elastieke stijgbeugelriemen aan mijn voeten verbonden was en plukte wat 'manen' van mijn kleren.
Keek de man aan en mompelde wat over 'buitenritje... paard...' en sleepte gauw mijn fiets door het ontstane gat in de heg weer terug het fietspad op.
Heb wat stukjes karton recht gehangen, de staart weer op zijn oorspronkelijke plaats terug gehangen en ben ik volle rengalop met de tranen op mijn wangen naar huis gefiet.. euh.. gereden.

Dat was overigens mijn laatste buitenritje...

ooh jemig Clown

Prachtig ROFL Huilen van het lachen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:52

sjorsie schreef:
Ik heb ooit toen ik 4 was ofzo toen we op vakantie waren de hele hotelkamer met Nivea-creme ingesmeerd, muren, stoelen, spiegels alles Tong uitsteken vraag me niet waarom:P

Waarom Duivel

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:54

Dapy schreef:
sjorsie schreef:
Ik heb ooit toen ik 4 was ofzo toen we op vakantie waren de hele hotelkamer met Nivea-creme ingesmeerd, muren, stoelen, spiegels alles Tong uitsteken vraag me niet waarom:P

Waarom Duivel

inderdaad
je maakt ons nieuwsgierig Huilen van het lachen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:15

Ik heb trouwens ook nog hele uhum leuke kinderacties..

Ik ga ze niet allemaal opnoemen want dan kan ik nog heel mijn leven doorgaan Knipoog

- Mijn mama spoot altijd parfum op, en ik ? Ik mocht natuurlijk weer eens niet Boos!, Natuurlijk begrijpen jullie wel dat ik dat heel vervelend en oneerlijk vond !! Bloos . Daar ging kleine Daphne stilletjes de trap op de badkamer in, en heel stil de kast openmaken. En wat zag ik daar ? Was het goud, ja voor mij wel.. Parfum rijen vol, kleine Daphne dacht oeee hebbe hebbe. Maar jammer dat kleine Daphne vroeger altijd dacht dat je parfum op je voorhoofd moest spuiten..
Dus ik heel stilletjes de trap weer af met vuurrode ogen, 'mama, ik ben heel stout geweest' Verdrietig .
Ik had trouwens minstens 4 flesjes parfum uitgeprobeerd dus ik stonk ook nog eens.

- Ik had toen ik 11 was een stalen ros (lees: fiets) Dit klinkt heel bekend, voor meerdere vast een dejavu. Hij heette Stormwind (ja van prinses sisi) Het was een paarse fiets met een mandje, maar ik zag daar een nobel paard in Clown .
Goed lieve, onwetende Daphne ging (zoals wel meer kinderen) op buitenrit, Daphne had worteltjes in het mandje gedaan want dat was zijn mond natuurlijk Cool .
Ik had touwtjes aan mijn stuur gebonden en laarzen aangetrokken, van karton had ik een cap gemaakt. Nou ik kan jullie vertellen dat was me eens een ritje ! (Er is voorderest niks gebeurd, maar de mensen keken me eens aan Tong uitsteken.

- Mijn moeder ging een vriend helpen verhuizen, zoveel kartonnen dozen. Kleine Daphne had van die kartonnen dozen natuurlijk een.. Robotpak gemaakt, gaten geknipt, gevouwen en er op gekleurd met viltstiften. Op mijn hoofd een helm, om mijn armen dozen, heel strak zaten ze ook zo om mijn benen en zelfs om mijn buik. Maar toen ging het pijn doen en kreeg ik het niet meer uit, nou mijn moeder heeft mij er toen uitgeknipt, maar ik had allmaal rode striemen van het schuren haha Verdrietig .

- Mijn buurmeisje peste mij altijd (ik was toen 7) toen ze jarig was heb ik haar terug gepakt. Haar o zo mooie fiets die o zo mooi was versierd. Nou laten we zeggen nadat ik er klaar mee was niet meer. Een week later kwam ze naar mij toe. (zij was toen 10) Ik was een beetje bang en had eigenlijk wel spijt. Met mijn domme kop ging ik mee naar haar huis. De achtertuin in 'Ben jij nog boos op mij' 'Nee tuurlijk niet'
Toen kwamen we bij haar achterdeur, haar vader deed open en keek boos, (niet naar mij maar zo kijkt hij gewoon) Mijn buurmeisje zei : Ik pak een mes en ik maak jou dood !
Ik rende zoals ik nog nooit had gerend, klopte half bezeten aan, rende naar boven, ging naar mijn kamer en ging tegen de deur zitten. Mijn ouders die niet wisten wat er was rende achter mij aan, maar de deur kregen ze niet open !

- Wij waren op vakantie met onze boot, (die heette Daphne Clown) we gingen naar de supermarkt en daar lagen hamburgers.. Kleine Daphne plette de hamburgers en maakte er figuurtjes van (ze zaten nog wel in de verpakking) een winkelbediende kwam naar kleine Daphne toe. Kleine Daphne rende bang weg naar mama en papa. De winkelbediende was boos en zei tegen mama en papa dat ze het vlees moesten kopen. Mijn ouders waren boos Clown .. Nou sorry hoor, maar we aten wel hamburgers Bloos

Zo heb ik nog meer maar dat komt misschien wel later Dromen

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:57

Vroeger met m'n broer in de trein:
Gaan we elkaar shminken :p (m'n broer e Knipoog )
Oké, dan zogezegt verf van de zetels pakken en zo schminken :p

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:47

dapy:
ik lig hier helemaal om jouw actie's haha

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:07

Als ik met mijn moeder vroeger naar de viswinkel ging stond ik altijd naar die visjes te kijken en te roepen dat het zielige visjes waren!! 'kijk mamma allemaal zielige vis!!!' Ik kon zo die hele winkel binnen 5 minuten leeg krijgen. Niemand had meer zin in vis door dat kleine meisje die die visjes zo zielig vond Vork

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:33

ik kon er ook wat van:
* had mijn bed ingesmeerd met poep, ik zat zelf trouwens ook onder :o
* heb mijn hoogzwangere moeder in bikini in de tuin opgesloten en kreeg de deur niet meer open }> toen is ze uit eindelijk maar naar de buren gelopen voor de voordeur sleutel :Y)
* en natuurlijk ook parfum en soep maken en lieveheersbeestjes vleugeltjes uittrekken en opsluiten in een doosje :o
* ook hield ik er niet van me kleding aan te houden trok ze altijd uit. :D
* tevens ook als pop in bad ging moest ik ook in bad naakt in een afwasteiltje gaan zitten :Y)
*en als mijn moeder mijn zusje borstvoeding ging geven ging ik gezellig mee doen want pop had ook honger :+

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:21

Dit topic is 2 jaar oud. Ik zal even temmen.

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:44

Toen ik een jaar of 10/11 was speelde ik altijd buiten met mijn broertje en buurjongentje. Broertje was jaar of 8/9 en buurjongentje even oud als mij.

Omdat het buurjongentje wel wilde weten waar onze opa & oma woonde, vertelde mijn broertje en ik dat we er wel ff heen zouden fietsen. Zo gezegt zo gedaan, wij met zn 3tjes fietsent naar oma & opa.
(Lees; oma & opa wonen aan de andere kant van de stad, zo'n 20 minuten fietsen.)

Inmiddels waren onze ouders ons al aan het zoeken, hadden de politie al ingelicht etc. Mn moeder belde onze tante die een straat verderop woonde op of we toevallig niet daar aan het spelen waren. Tante zei dat we niet bij haar waren en vroeg waarom. Je raad het al, tante vond al paar kinderen verdacht veel op ons lijken opweg richting oma & opa langs de drukke weg!

We waren bijna weer thuis van ons fietstochtje tot we onderschept werden!

Man o man, wat was mijn moeder woest! We werden thuis in de hoek gezet en gezegt dat de politie ons kwam ophalen omdat we weggelopen waren! Man wat hebben mijn broertje en ik hard gehuilt! En mijn moeder ging gewoon verder met strijken en bleef maar inprenten dat de politie ons straks kwam ophalen!

Ik geloof dat wij nooit meer weg gelopen zijn :D

Mn eigen zoontje toen hij 3jaar was op kinderdag verblijf sliep altijd middags nog een uurtje. Maar altijd alleen in de aparte slaapzalen,
maar dit keer met een ander jongentje. Alleen waren ze niet voorplan om te slapen. Ze sliepen beide in een ledikant tegen, met de hoofdleuning tegen de andere hoofdleuning aan. Dus als ze gingen staan in bed konden ze elkaar zien en aanraken.
Zo zijn ze samen uit bed geklomen, hoe mag joost weten, waarschijnlijk hebben ze elkaar geholpen. En hebben ze een prachtige stift gevonden wel te verstaan een rode! En hebben ze rondjes gelopen met de stift langs de muren de hele slaapzaal rond. (Lees; Muren zijn wit :D)

Gelukkig kon de leiding er wel om lachen.. :P

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:55

Owjah, en toen ik net 8 jaar werd had ik zo'n hele mooie rode lookie fiets gekregen voor me verjaardag, alleen me broertje moest nog eerst leren fietsen. Dus me vader met mijn nieuwe fietsje en broertje het park in.. Broertje snapte het vrij goed en mocht het los proberen..... Helaas vergat hij te sturen dus ging hij rechtdoor! Maar rechtdoor stonden struiken/bomen en daarachter gelijk een sloot.. Hij reed een heel stuk door de struiken maar kwam stil te staan vol tegen de boom..... Mn arme lookie fietstje was niks meer van over :(

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:15

Lachen dit topic!

Ik ging met mijn buurjongetje een spelletje doen. Ik geef hem de dobbelsteen en zeg: "Wie het hoogst gooit mag beginnen..."
Hij kijkt me verwonderd aan en gooit vervolgens zo hard als hij kan de dobbelsteen tegen het plafond.....

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:18

LovingTweety schreef:
Dit topic is 2 jaar oud. Ik zal even temmen.

Waarom...toch hartstikke leuk dat dit weer tevoorschijn komt en verder gaat? Ik lach me suf om alles wat ik lees....

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:20

Ik besloot stenen te verzamelen in de rugtas van mijn moeder tijdens een tripje Disney Land Parijs.

Mijn moeder maar afvragen hoe die tas nu zó zwaar kon zijn.

:Y)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:24

Ik heb ergens een foto van mij in een indianenpakje, met bijbehorende chagerijnige kop...
Mezelf verkleden als indiaan was namelijk niet echt mijn manier van plezier maken.

Ik had een heel legodorp onder mijn bed gebouwd, de huisjes hadden maar 3 laagjes legostenen, anders had ik niet genoeg voor het hele dorp.
Ik had een heleboel huizen, voor elk poppetje 1, ook had ik winkels, een manege, een dokter en een plek waar ze konden trouwen gemaakt.
Er was in mijn dorp een gezin dat rijker was dan de rest, en ook had ik poppetjes die ziek waren en bijvoorbeeld geen benen of een hoofd hadden.
Ik had een rijke fantasie... :D
Laatst bijgewerkt door Pentax op 19-09-10 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:25

Hahah wat een dingen hebben jullie toch allemaal gedaan vroeger!

Ik heb nog wel wat van mn petekindje.
Laatst moest hij voor straf op zijn kamer zijn, vond zn moeder het op een gegeven moment wel erg stil, dus even kijken: had hij alles (dekbed, kussen, kleertjes, vloer, speelgoed, knuffels, bed) ondergesmeerd met zn eigen ontlasting, blluuhhh.

En nog iets heel onschuldigs, maar waar ik wel heel hard om moest lachen. Hij kent de woordjes 'al klaar' als we bijv vinden dat hij moet stoppen met een spelletje of wat dan ook. Hij gebruikt het te pas en te onpas. Bijv. na het eten, heeft hij alles op, dan zegt hij 'al klaaar!'. Zo een keer toen was hij stout, heel erg aan het klieren, dus zn moeder stuurt hem naar de hoek om even af te koelen. Al huilend loopt hij naar de hoek, staat daar 10 seconden nog wat te sippen, draait zich om, loopt terug naar ons en zegt 'al klaar!' en gaat weer verder spelen, geniaal :D
(helaas voor hem vond zn moeder het een minder goed plan dat hij zelf bepaalde wanneer zijn 'straf' van in de hoek staan klaar was, dus werd hij weer gewoon teruggestuurd naar de hoek om er even later netjes uitgeroepen te worden ;) :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:31

Dit topic niet sluiten hoor! Hij is geweldig1

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:49

Haha geweldig om te lezen dit!

Toen ik twee was zat ik vaak bij mijn vader op zijn nek. Zo waren we een keer aan het winkelen en liepen terug naar de auto. Eenmaal bij de auto riep ik 'schoentjen, schoentje!' en zag mijn vader ineens een schoentje voor zijn neus hangen.. Bleek ik een schoentje te hebben meegenomen uit een schoenenwinkel..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:54

Met een vriendinnetje allerlei soorten zeepjes door elkaar mixen en dat op de deurkruk smeren van een chagrijnig stel ergens verderop in de straat.
Tenten bouwen binnen of buiten het huis was ik ook altijd voor in, evenals soep/parfum maken van planten ed. :')
Poppen hield ik niet van, knuffels waren veel leuker. En levende knuffels al helemaal, dus de kat kreeg vaak een gratis lift in de poppenwagen, of die dat nou wilde of niet. :D
Kappertje spelen op de kat bleek dan weer geen succes te zijn.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 02:06

Mijn buurmeisje van 2 liep vorige week met de laarzen van haar moeder (naaldhakken van minstens 10 cm en haar hele beentjes in de schacht) vrolijk over straat.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 02:09

Ik had in de straat een "heks"wonen en ik heb toen met een stokje in hondenpoep geroert en het toen aan haar deur gesmeert haha.

Ook heb ik flink wat geld gekost. Ik was nog klein en had een sleutel om mijn nek omdat mijn moeder gek werd dat ik om de 3minuten aanbelde en ... Ik kon mijn naam schrijven. Ik was op een parkeerplaats aan het spelen met 20/25 auto's en heb dus op alle auto's met mijn sleutel mijn naam geschreven....

En ik was dierenarts en de kat was ziek en moest speciaal voer ( vermicelli) en water maar dan wel uit een spuitje en hij moest een luier om en ik was toen zo kwaad geworden op de kat omdat zijn staart in de weg zat om de luier goed dicht te doen...

Mijn broer had een muis en die mocht ik nooit vasthouden behalve als hij erbij was maar ik luisterde natuurlijk niet en wou de muis aan mn vriendinnetjes laten zien dus die had ik mee naar buiten genomen en los gelaten.

Mijn buurvrouw was nogal gek en zij had een struik in de staan met volgens haar fluwelen blaadjes en die plukte ik er allemaal af en ging ze huilen en ik lachen...

Heb mijn buurmeisje in de sloot geduwd..een baggersloot nog wel

Er kwam een nieuw meisje in de straat wonen en we hadden haar wijsgemaakt dat er leeuwen in het park liepen en snachts door de straten kwamen op zoek naar meisjes die Sandra heette om op te eten...Kind was doodsbang.

Bij mensen die we stom vonden briefjes in de brievenbus doen met piemels erop getekend.

Eieren op ruiten gegooit, ook bij mijn buurjongen en zijn vader dacht dat hij het had gedaan omdat hij straf had gekregen maar wij waren het natuurlijk en hij moest alles schoonmaken en mocht 6 weken niet meer buiten spelen ( dus echt niet!Zijn ouders waren heel erg streng.)