Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 05:01

Geweldig topic!!!

Mijn nichtje had ook een keer zo'n leuke actie. Ze was bij mij ouders aan het logeren en op een gegeven moment roep ik 'mama'.
'Nee' zegt ze 'mama is thuis, die is hier niet'.
Ik uitleggen dat ik mijn moeder bedoelde (die er ook bij was gekomen). Zij heel boos 'nee, dat is Toos, mama is er niet'.

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 05:37

Mijn nichtje zei toen ze 11 was en haar verkering uitging:

Alles went behalve een vent!

Hahaha die was wel mooi!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:49

een kind van mijn werk vertelde laatst leuk tegen mijn baas dat ik élke avond een liedje zing waarin ik zing: en **** (baas) met een luier om te spelen met zijn teen!!!'
zegt het kind tot slot: 'en ze veranderd het nóóit!!!'

stond ik even voor schut Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:53

Mijn zusje is geadopteerd uit India.
En toen mijn nichtje nog klein was zei ze altijd:
"Mijn nichtje is geaporteerd uit de Ikea!"
Huilen van het lachen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:00

Na de gebruikelijke 'papa' en 'mama'. Heeft mijn zusje meer dan een half jaar lang alleen maar 'Die! Dat!' en 'Die blauwe!' geroepen Huilen van het lachen Zelfs al was er helemaal niks blauws Clown

Mijn zusje kon ook uren zingen over een klein kerstboompje,
'Klein kerstboompje, klein kerstboompje wat doe je in de sloot' en dan kwam er een uren durend verhaal achter Clown

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:16

Een van mijn oppaskindjes heeft soms echt van die vreemde uitspraken Haha!

Op mijn verjaardag stapte hij op mijn vader af: "ehm, Henk? Wist je dat ik ook taart lust?!" Wel heel schattig zo'n subtiele hint. Of hij rent door de kamer in zijn onderbroek: Yeuahh ik ben onderbroekenMen! Of eh.. Eveline (ik dus) Heb jij geen piemel? Ik dacht dat meisjes ook een piemel hadden maar wist het niet zeker meer. En dat vroeg hij dan in een volle huiskamer met visite.(Heeft zijn moeder al zo vaak uitgelegd hoe dat allemaal zit maargoed, toch maar even checken natuurlijk want je weet maar nooit met die moeders.)

Zijn moeder heeft vier kinderen die ze zo'n beetje alleen opvoed, dus wordt af en toe weleens gek van die krijsende koters. Nu had ze een keer iets lachend gezegd tegen me in de trand van: Arhg, als dit nog zo doorgaat ga ik echt heel hard om me heen slaan. Niet dat ze dat echt zou doen maar bij het ophalen van de kinderen vond dat ene zoontje (onderbroekenmen) wel dat iedereen op het schoolplein even moest weten dat als mama boos is, gaat ze heeel hard slaan XD. Tsja, dan sta je ook wel even met je mond vol tanden tussen al die ouders.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:25

mijn dochters hebben ook altijd wel van die zinnen. Zo waren we een keer boodschappen aan het doen en ze had steeds van die bijdehandte opmerkingen. Zeg ik zo tegen haar:"hou eens op met die bijdehandte opmerking" zegt zij:" Een bij heeft geen handjes hoor" Ze was toen 2 jaar.

Mijn zus een keer tegen mijn andere dochter die was toen4 jaar. Ze was de hele tijd maar aan het praten. Van zit je weer op de praatstoel? Me dochter tegen haar: " Wat ben jij dom zeg? Me zus van hoezo dat? Mijn dochter: Pfff ik loop toch ik zit helemaal niet op een stoel".

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:30

Geweldig dit topic Haha!
Wij zaten een keer met het hele gezin in de auto, denk dat ik een jaar of 4 was...
Reden we langs de kerk waar ik gedoopt ben Tong uitsteken
Mama: "Kijk Danielle, daar in dat gebouw ben jij gedoopt"
Ik: "Heee?! In de Mayonaise???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:33

Heb ik gehoord van mijn broer. Heel gesprek over vriendje van een meisje o.i.d., zei iemand voor de lol: 'heeft hij een grote hengel' (ze bedoelden er idd iets anders mee Knipoog ), roept een jongetje: IK HEB OOK EEN GROTE HENGEL ,

komt hij met zijn nieuwe hengelsetje binnengelopen Huilen van het lachen

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:41

Ik was er vroeger ook heilig van overtuigd dat ik Zeemeermin kon worden Ja
(staat in een zeer oud vriendenboekje)
Of Babyzuster Haha!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:25

Oke....

Nichtje wordt midden in de nacht wakker en roept mammmaaaaaaaa maaaaammmaaaaaaaaaaa

Moeders schud papa wakker en vraagt of hij ff wil kijken...
papa komt de kamer binnen en vraagt wat is er Vera?

Vera begint nog harder te huilen en roept boos**ik riep toch mama geen papa!!**

Haha! Haha!

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:09

Ik was op wedstrijd en was aan het wachten tot ik mijn parcours mocht springen. Staat daar een jongetje van een jaar of 4/5 met ,volgens mij, zijn broer. Kijk zegt dat jochie een schimmel paard!
Die broer: misschien is dat het paard van sinterklaas wel?
jongetje: Nee, het hulppaard, amerigo is toch in spanje!

Toen ik de baan uitreed kwam hij toch even vragen of het niet het paard van sinterklaas was Tong uitsteken

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:38

toen mijn zoontje net 3 was moest ie naar de wc voor het slapen gaan..
meneer gaat netjes braaf staan voor de wc pot en kijkt me aan met het antwoord :

ik denk huh? er zitte geen water meer in Haha! Haha! Haha!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:14

Oh wat zijn kinderen toch leuk!! Haha!

Ik noemde mezelf vroeger altijd Thia (heet Cynthia) en mijn neef mando (Armando) en een giraf was een Langnek Tong uitsteken

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:49

Grandioos dit,

M'n half-broer toen ik nog niet geboren was, maar wel een weekend bij mijn ouders kwam. Hij had een badman-pak aan, en wou dat pak ABSOLUUT niet uit doen, hij heeft 'm heel t weekend aan gehad. Zelfs met slapen, en toen ze boodschappen gingen doen.

En ook toen ze 'm vertelde dat ik geboren zou worden. Zegtie "Moet ik dan weg?" Verdrietig

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:13

echt een geweldig topic Vork
Ik kan vanmezelf ook nog wel van die rare opmerkingen bedenken. Die ik dan ook met regelmaat nog te horen krijg, en ik me daar in groot gezel schap toch erg voor kan schamen als me moeder het verteld.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:25

Citaat:
Mijn nichtje zei toen ze 11 was en haar verkering uitging:

Alles went behalve een vent!

ROFL geweldig topic is dit! Ik ga 'm volgen!

Ik doe spw en loop vaak stage met kinderen en heb ook wat leuke uitspraken meegemaakt. In het eerste jaar liep ik stage op een peuterspeelzaal en daar was een heel lief jongetje dat tegen me zei: "Juf Merel, nou, als ik later groot ben, dan koop ik voor jou een paard en voor mij een Ferrari!" Haha!

Ik heb ook een keer dubbelgelegen met een van m'n oppaskinderen. Ze zei tegen mij dat ze een nieuwe juf had. Waarop ik vroeg: "Hoe heet je juf?" Toen zei ze: "Dat weet ik even niet. Maar ze heeft blond haar. Maar ze is niet dom!"

Lisanne_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:25

Prachtig al die uitspraken!
Ik weet er ook nog een paar...

Ik reed een keer met m'n moeder langs de weg op de pony's van de buren. Ik op de shet en m'n moeder op een grote dikke tinker. Toen kwam er een moeder met haar dochtertje langs. Het meisje zei: Kijk mam, een paard en een koe!!

Vroeger was ik er heilig van overtuigd dat een vos een zofje heette. En als m'n moeder dan zei dat het een vos was werd ik heel boos. Ook vond ik dat een reiger een hijger heette en m'n elleboog een denneboom...

Ook zei ik dat er een boerderij in m'n speelgoed vliegtuigje moest omdat hij het niet deed. Ik bedoelde batterij.

In de JM stond ook een keer een leuke: een meisje ging met haar moeder naar de stad en vroeg of ze weer een broodje konijnensandalen gingen eten. (broodje tonijnsalade)

Een vriend van m'n moeder kon vroeger de R niet uitspreken, maar moest toch van z'n moeder rabarber verkopen... Dat werd toen maar wabawebe.

m'n buurjongetje (6) had moeite met het woord computer. Hij zei dan tjompoeter.
Dus ik zei: "zeg eens com."
hij: "com"
ik: "zeg eens pjoeter."
hij: "pjoeter"
ik: en nu computer.
hij: tjompoeter!!!

Lars (3) houdt van tuinieren. Hij had een tijdje terug z'n vader geholpen wat hij erg leuk vond. Nu vroeg hij: Pap, wanneer gaan we weer verticuteren??

Een kennis van ons wilde een bepaald recept maken. Maar ze wist niet meer hoe het moest.
Zoontje (4) zegt: Dan moet je in het kookboek kijken!
Moeder: Maar ik weet niet meer in welk kookboek het stond.
Zoontje: Nou, in dat van Gordon Ramsey!!!
Laatst bijgewerkt door Lisanne_vL op 23-03-08 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:32

Citaat:
Ik reed een keer met m'n moeder langs de weg op de pony's van de buren. Ik op de shet en m'n moeder op een grote dikke tinker. Toen kwam er een moeder met haar dochtertje langs. Het meisje zei: Kijk mam, een paard en een koe!!

Haha herkenbaar Haha! Als ik met mijn bonte bijrijdpaardje langs kom rijden hoor ik ook weleens kinderen tegen hun moeder zeggen: "Kijk, een koepaard!" En de heel kleine kinderen zeggen volgens z'n eigenaresse 'boepaard' Huilen van het lachen

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:36

Geweldig, dit topic! Tong uitsteken

We waren in de kerk en ik was toen ongeveer 4 jaar ofzo.. Vertelde mama dat dat water in de kerk wijwater (of hoe je dat schrijft Tong uitsteken ) heet. Dus ik zeg: Oh, ons water?! Tong uitsteken

Loekepetoeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:42

Lachen

Mijn buurjongen is 10 jaar en we vroegen aan hem: "Rien, weet je het geheim van de Sint eigenlijk al?"

Rien antwoordt: "Oh neen! Is de Sint homo?"

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:54

Mijn zus kwam apetrots thuis van de kleuterschool waar ze het Wilhelmus had leren zingen

'Wilhelmus van Nassouwe
Ben ik van duister bloed'

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:02

haha geweldig om te lezen dit Haha!
Zo even snel weet ik niets.

Handtas

Loekepetoeke schreef:
Lachen

Mijn buurjongen is 10 jaar en we vroegen aan hem: "Rien, weet je het geheim van de Sint eigenlijk al?"

Rien antwoordt: "Oh neen! Is de Sint homo?"

ROFL .
M'n vader vroeger. 'Papa en mama? Wat zijn jullie aan het doen op het balkon?'
'Een luchtje scheppen.'
*Heeeeeeeelemaal verschrikt: 'Toch niet met mijn schepje hè?'

roylinde

mijn "neefje" zijn beppe ging altijd pitnissen in plaats van fitnissen Lachen Haha!