Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sappos schreef:Ik baal er ook zo van. Één voordeel is dat ik al 18 ben en daarom geen boete kan krijgen. Mijn rooster klopt van geen kan heb 12 tussenuren en zit dus 12 x 45 minuten helemaal niks te doen. Maar wel van half 9 tot half 5 op school zitten he. Je houdt ook erg weinig tijd meer over voor andere dingen want als je het een beetje zwaar hebt zit je elke dag een aantal uur aan je huiswerk
Niety schreef:Maar wat doet de sorry dat ik het zeg 'kortzichtige' minister nou:
Ze geeft scholen geld voor slechts 25 lessen per week, maar wil wél scholieren minimaal 34 uur per week op school laten zitten.
Jaduuh schreef:Ach, door die hoge boetes kunnen ze die leraren weer mooi van betalen. Meer kwaliteit. Heeft het staken toch wat uitgehaald.
Bienotje schreef:Is het voordeel van tussenuren niet dat je in groepsverband dan juist aan je huiswerk kunt beginnen?
Het lijkt wel of een ieder tussen uren opvat als ´loos´ terwijl ze juist ook functie hebben volgens mij.. Dat is om het van 9 tot 5 in de schoolbanken passief naar de leraar luisteren en weinig op steken te voorkomen.
Merilyn schreef:Volkomen terecht de boete. leerlingen horen op school. als ze nu al zeiken van een hele dag op school van s'morgens tot s'avonds hoe moet dat dan na school als ze aan het werk moeten. Ongelovelijk.... Ik heb alleen pagina 1 gelezen niet de rest.
runningkawa schreef:9 uur 1,5 vrije dag?
dat is gewoon een drukke werkdag
WildWings schreef:wat nou als je je beter thuis kan concentreren op je huiswerk dan op school.
runningkawa schreef:9 uur 1,5 vrije dag?
dat is gewoon een drukke werkdag
verootjoo schreef:WildWings schreef:wat nou als je je beter thuis kan concentreren op je huiswerk dan op school.
Daar zul je toch zelf aan moeten werken dan. Denk niet dat je baas het later op prijs gaat stellen als je met die smoes aankomt; 'Ik blijf vandaag thuis, want ik kan me hier beter concentreren dan op kantoor'
runningkawa schreef:Door te vergelijken kun je zien dat je het nu nog wel erg goed hebt qua uren
runningkawa schreef:ja doei...waar denk je dat ik op reageer
Staan geen 25 berichten tussen
runningkawa schreef:geloof dat mijn berichtje er eerder stond, dus hoe kan ik dan al op dat van jou reageren
Kan geen gedachte lezen in wat je gaat schrijven de volgende minuut![]()
Maar ik ken ook echt wel bedrijven waar er weinig geflauwekuld wordt, maar gewoon 8 uren door stampen om het werk af te krijgen.
Ik denk dat je werk verromantiseerd
WildWings schreef:Ik denk dat weinig mensen een negen tot vijf baantje hebben waarbij je je kop moet dichthouden en werken. Veel kantoorbanen heeft men muziek op, worden af en toe e-mails verstuurd die weinig met werk te maken hebben, etc. Heerst een iets ander sfeertje dan op een school.