Boete wegens stakingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: Boete wegens stakingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:45

Is het voordeel van tussenuren niet dat je in groepsverband dan juist aan je huiswerk kunt beginnen?

Het lijkt wel of een ieder tussen uren opvat als ´loos´ terwijl ze juist ook functie hebben volgens mij.. Dat is om het van 9 tot 5 in de schoolbanken passief naar de leraar luisteren en weinig op steken te voorkomen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:39

Sappos schreef:
Ik baal er ook zo van. Één voordeel is dat ik al 18 ben en daarom geen boete kan krijgen. Mijn rooster klopt van geen kan heb 12 tussenuren en zit dus 12 x 45 minuten helemaal niks te doen. Maar wel van half 9 tot half 5 op school zitten he. Je houdt ook erg weinig tijd meer over voor andere dingen want als je het een beetje zwaar hebt zit je elke dag een aantal uur aan je huiswerk

Dat niks doen doe je zelf. Ga dan in die tussenuren huiswerk maken of iets dergelijks. Als je dan thuis komt heb je tijd genoeg om andere dingen te doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:49

Ik vind die boete zekers wel terecht.Ik heb al die filmpjes gezien en dit was echt geen demonstratie,dit was pure vernielerij en ze wilden opvallen.Deze zogenaamde staking sloeg werkelijk nergens op.Wat voelden vele zich stoer zeg!Echt sneu.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:08

Niety schreef:
Maar wat doet de sorry dat ik het zeg 'kortzichtige' minister nou:
Ze geeft scholen geld voor slechts 25 lessen per week, maar wil wél scholieren minimaal 34 uur per week op school laten zitten.

En hier ben ik het wel mee eens Ja

Ze kan beter de kwaliteit aanpassen en zorgen dat er meer lessen gegeven kúnnen worden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:38

Volkomen terecht de boete. leerlingen horen op school. als ze nu al zeiken van een hele dag op school van s'morgens tot s'avonds hoe moet dat dan na school als ze aan het werk moeten. Ongelovelijk.... Ik heb alleen pagina 1 gelezen niet de rest.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:28

boete voor de relschoppers en mensen die staken als het niet aangekondigt is door het LAKS vind ik ook terecht Lachen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:58

Ach, door die hoge boetes kunnen ze die leraren weer mooi van betalen. Meer kwaliteit. Heeft het staken toch wat uitgehaald. Clown

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:06

Jaduuh schreef:
Ach, door die hoge boetes kunnen ze die leraren weer mooi van betalen. Meer kwaliteit. Heeft het staken toch wat uitgehaald. Clown

als die boetes al daar heen gaan Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:18

Bienotje schreef:
Is het voordeel van tussenuren niet dat je in groepsverband dan juist aan je huiswerk kunt beginnen?

Het lijkt wel of een ieder tussen uren opvat als ´loos´ terwijl ze juist ook functie hebben volgens mij.. Dat is om het van 9 tot 5 in de schoolbanken passief naar de leraar luisteren en weinig op steken te voorkomen.

Die tussenuren roosteren ze niet bewust in hoor... dat kan op de meeste scholen niet anders vanwege de weinige leraren, OF het zijn opvul-uurtjes 'want we moeten aan onze uren komen'. En wat nou als je je huiswerk al af hebt, wat nou als je niet meer vooruit kan werken omdat je de nieuwe stof niet snapt, wat nou als jouw school weinig goede en rustige werkplekken biedt, wat nou als je je beter thuis kan concentreren op je huiswerk dan op school.

De mensen die hier doen alsof tussenuren zo leuk en handig zijn hebben ze zelf waarschijnlijk niet.. en ja Manon88, dan heb je makkelijk en leuk praten he? Lachen Altijd leuk, anderen zo gemakkelijk beoordelen terwijl je zelf niet met TWAALF tussenuren zit. Let wel: Sappos zit dus NEGEN uur op school zonder dat ze die negen uur les krijgt of begeleiding heeft.

Negen uur.. pff, dat is gewoon bijna 1,5e vrije dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:22

Merilyn schreef:
Volkomen terecht de boete. leerlingen horen op school. als ze nu al zeiken van een hele dag op school van s'morgens tot s'avonds hoe moet dat dan na school als ze aan het werk moeten. Ongelovelijk.... Ik heb alleen pagina 1 gelezen niet de rest.

Het gaat ook niet om het aantal lesuren maar de manier waarop scholen die besteden en de combinatie meer lesuren + lerarentekort, EN voornamelijk de kwaliteit van het onderwijs.

Ik word ook een beetje moe van het 'scholieren zijn lui, wij werken de hele dag!'-argument.
Inderdaad.. wij zitten NOG op school.. jullie werken AL full-time... dat is een groot verschil Knipoog

Op de kleuterschool zit je toch ook niet de hele dag aan het werk? Op de basischool draai je al meer uren, daarna op de middelbare school nog meer, bij je opleiding nog meer.. en als je daarna full-time werkt zit je hele dagen te werken. Dat wordt gewoon opgebouwd.

Maar nu zit je hele dagen op school waarvan bijvoorbeeld dus negen uur in de week zonder les of begeleiding. Negen uur is toch weer een volle werkdag.. dat is toch ook idioot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:23

9 uur 1,5 vrije dag?
dat is gewoon een drukke werkdag Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:25

runningkawa schreef:
9 uur 1,5 vrije dag?

Voor mij een gewone schooldag, en ik heb ook tussenuren, je kan nooit alles geleerd hebben

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:44

WildWings schreef:
wat nou als je je beter thuis kan concentreren op je huiswerk dan op school.

Daar zul je toch zelf aan moeten werken dan. Denk niet dat je baas het later op prijs gaat stellen als je met die smoes aankomt; 'Ik blijf vandaag thuis, want ik kan me hier beter concentreren dan op kantoor'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:45

runningkawa schreef:
9 uur 1,5 vrije dag?

Dat bedoel ik nou, houd nou eens op school en werk te vergelijken! Voor mij is 9 uur toch echt BIJNA (lezen Knipoog ) 1,5 SCHOOLdag. Mijn hemel, je mag je woorden hier wel op een gouden bordje serveren... zal voortaal wel nadrukkelijk neerzetten dat het om een schooldag gaat als sommige bokkers dat zelf niet kunnen concluderen Lachen

Katiavl, wij hebben een 65 min. rooster, en max. 6 uren op een schooldag (van 8.25 tot 16.00 incl pauzes dus). Dat is 7 uur en drie kwartier, dus ik heb 9 uur even afgerond op bijna 1,5 schooldag. (Zeker gezien we vorig jaar bijv. 8.30-15.40 uiterlijk hadden, en je nooit volle schooldagen maakt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:45

Ik kan me wel voorstellen als de rest loopt te rellen dat dat niet meevalt.
Maar goed, dat heeft te maken met raddraaiers niet aan mogen pakken, niet met het aantal uren op school zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:46

Door te vergelijken kun je zien dat je het nu nog wel erg goed hebt qua uren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:48

verootjoo schreef:
WildWings schreef:
wat nou als je je beter thuis kan concentreren op je huiswerk dan op school.

Daar zul je toch zelf aan moeten werken dan. Denk niet dat je baas het later op prijs gaat stellen als je met die smoes aankomt; 'Ik blijf vandaag thuis, want ik kan me hier beter concentreren dan op kantoor'

Hier heb ik al eerder op geantwoord.. dit argument. Je blijft hier wel bezig in dit topic zeg...

Ik denk dat weinig mensen een negen tot vijf baantje hebben waarbij je je kop moet dichthouden en werken. Veel kantoorbanen heeft men muziek op, worden af en toe e-mails verstuurd die weinig met werk te maken hebben, etc. Heerst een iets ander sfeertje dan op een school.

Op school is het vaak OF dat, OF in de aula zitten met schreeuwende en blerende kinderen. En ook dat kom je niet zo gauw tegen op kantoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:48

runningkawa schreef:
Door te vergelijken kun je zien dat je het nu nog wel erg goed hebt qua uren Haha!

Vergeleken met?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:49

school natuurlijk Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:49

ja doei...waar denk je dat ik op reageer Haha!
Staan geen 25 berichten tussen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:51

runningkawa schreef:
ja doei...waar denk je dat ik op reageer Haha!
Staan geen 25 berichten tussen Lachen

Ik zou denken dat ik het nog goed heb op school, vergeleken met werk.. maar daar had ik net al wat over gezegd, iets hier boven.. waar nog geen 25 berichten tussen staan. Dus denk.. dat zal het wel niet zijn Knipoog

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:52

Grappig ik had het er vandaag nog over op school hoe het zat met stakingen en boete's ROFL
Als de staking niet officieel is dan kunnen ze idd een boete verwachten maar als het wel officieel is dan heeft de school geen poot om op te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:53

geloof dat mijn berichtje er eerder stond, dus hoe kan ik dan al op dat van jou reageren Tong uitsteken
Kan geen gedachte lezen in wat je gaat schrijven de volgende minuut Tong uitsteken Clown

Maar ik ken ook echt wel bedrijven waar er weinig geflauwekuld wordt, maar gewoon 8 uren door stampen om het werk af te krijgen.
Ik denk dat je werk verromantiseerd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:55

runningkawa schreef:
geloof dat mijn berichtje er eerder stond, dus hoe kan ik dan al op dat van jou reageren Tong uitsteken
Kan geen gedachte lezen in wat je gaat schrijven de volgende minuut Tong uitsteken Clown

Maar ik ken ook echt wel bedrijven waar er weinig geflauwekuld wordt, maar gewoon 8 uren door stampen om het werk af te krijgen.
Ik denk dat je werk verromantiseerd Lachen

Ik bedoel een berichtje nog daarboven natuurlijk, hehe..
Het berichtje na de jouwe heeft ook helemaal geen verband met het aantal uren maar ging over werken op school vs werken thuis. Lijkt me logisch dat ik dan niet op die doel...

Ik weet ook wel dat die bedrijven er ook ZIJN maar dat is eerder uitzondering dan regel als ik kijk op de bedrijven waar bijv. mijn ouders of ouders van vrienden werken.. (en dan hoef ik geen opmerkingen te hebben over niveau o.i.d., want dat zijn gewoon goede banen...).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:56

WildWings schreef:
Ik denk dat weinig mensen een negen tot vijf baantje hebben waarbij je je kop moet dichthouden en werken. Veel kantoorbanen heeft men muziek op, worden af en toe e-mails verstuurd die weinig met werk te maken hebben, etc. Heerst een iets ander sfeertje dan op een school.

Wat denk jij dan dat die mensen doen de hele dag Nagelbijten / Gniffelen Gezellig theeleuten? Het is zeker wel continu hard werken en kop dicht Ja Muziek?? Zo zacht dat je het misschien kan horen als je er pal naastzit...