Staking op school!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melis__

Re: Staking op school!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:23

bij ons was het ook in purmerend!
Er kwamen naar onze school andere scholen van hiero uit de buurt en deden ook met vuurwerk en eieren en brood enzo..

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:24

by ons gaan ze maandag ook weeer staken, iig dat zeggen ze.
hha ik vond het wel grappig, ik heb met wat vriendinnen heel erg gelachen haha. Clown
en dr werd veeeel met vuurwerk gegooit en eieren enzo, dr zijn er bij ons ook
wat opgepakt.

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:26

Haha, ik tegen een vriendin:

'wat betekend LAKS' (vroeg ik)
'Lastig Achterbaks Komieté sukkel. Rolleyes '

Huilen van het lachen

Ik word echt gék van die doorstuurdingen.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:26

Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040-uren norm. Er wordt nu een t e staking gepland voor maandag 26 november rond 11 uur (kleine pauze). Wij van het LAKS rekenen op jullie steun. Stuur dit door naar IEDEREEN in je msn lijst en zorg ervoor dat heel Nederland eraan mee doet.

dit sturen ze dan Clown word er een beetje ''gek'' van
Laatst bijgewerkt door Illusion op 23-11-07 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:27

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:27

Laura_horse schreef:
by ons gaan ze maandag ook weeer staken, iig dat zeggen ze.
hha ik vond het wel grappig, ik heb met wat vriendinnen heel erg gelachen haha. Clown
en dr werd veeeel met vuurwerk gegooit en eieren enzo, dr zijn er bij ons ook
wat opgepakt.

ja idd dat zeggen ze hiero ook dat het maandag weer komt Clown

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:28

Wij hebben vandaag ook gestaakt! College de Heemlanden, Houten

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:29

Iedereen die bij ons gestaakt heeft , moet een opstel van 1040 .. woorden schrijven over de maatregelen van de ministers..

Sabinee_

HAHA ja bij ons was er ook een staking.
Bij ons is er niet met vuurwerk & eieren gegooid maar wel gewoon in de aula de banken & prullebanken omgegooid enzo.
Maar ik heb er wel om moeten lachen hoor.
Hoe iedereen schreeuwend door de school heen rent Huilen van het lachen
Was het stil, schreeuwt een iemand weer en ja hoor daar gaan we weer.
Heb vandaag ook weer heel de school gezien Schijnheilig

Joonsel

sidneey schreef:
Al die stakingen, bij ons op school hebben we al jaren de 1040-uur norm. Wij hebben gewoon redelijke roosters en geen 9de uur. Wat een ophef zeg.

Ik haal nu geen 1040 uur, heb maar 21 uur in de week, maar heb echt geen problemen om er een paar uur bij te hebben, is voor m'n examens alleen maar fijn! (Zit nu in havo5)

Vind het ook wel een beetje idioot.

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:30

Marjo_x schreef:
Iedereen die bij ons gestaakt heeft , moet een opstel van 1040 .. woorden schrijven over de maatregelen van de ministers..

Echt waar Nagelbijten / Gniffelen
Maar ze kunnen toch niet precies weten wie het waren enzo?
Of waren het er niet veel bij jullie?

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:30

Bij ons in almere is er ook gestaakt

Meergronden plus nog een andere school met 1800 mensen het ging wel rustig bij ons was er veel geroep en de gehele meute ging een keer door het hoofdgebouw lopen maar toen ging het brandalarm af werden ze weer naar buiten gestuurd.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:31

Ik vind de manier waarop er gestaakt wordt echt dieptriest...mag hopen dat dat niet de afspiegeling is van de jeugd van tegenwoordig Op deze manier neemt niemand ze toch ook serieus, als ze zich gedragen als een kudde hooligans Nors opkijken

Bovendien vind ik die 1040-uren norm láng zo gek nog niet. Met een beetje geluk heb je met 16 jaar je VMBO-diploma op zak en kun je direct gaan werken. In de supermarkt ofzo, je hebt immers níks anders dan je middelbare schooldiploma dus de banen liggen niet voor het oprapen. Hup, van 08:00 tot 17:00, 5 tot 6 dagen in de week. Hup, eens kijken of je dan nog zo mekkert als je op school van 08:30 tot hooguit 17:00 lekker in de schoolbanken mag zitten Knipoog

Wen er maar aan: op vervolgopleidingen gaat men uit van een 40-urige werkweek, ingevuld door college's en zelfstudie. Dus niks mis mee als scholieren daar alvast aan kunnen wennen Lachen

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:32

Dal gaan we wel weer de straat op Vork als het niet heeft geholpen. Echt prachtig man ! In assen waren er 32 mensen opgepakt. De politie schoot in de lucht en de super de boer was leeg geplunderd er werd met eieren gegooit en op het laatst werden er honden los gelaten !

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:32

Joonsel schreef:
sidneey schreef:
Al die stakingen, bij ons op school hebben we al jaren de 1040-uur norm. Wij hebben gewoon redelijke roosters en geen 9de uur. Wat een ophef zeg.

Ik haal nu geen 1040 uur, heb maar 21 uur in de week, maar heb echt geen problemen om er een paar uur bij te hebben, is voor m'n examens alleen maar fijn! (Zit nu in havo5)

Vind het ook wel een beetje idioot.

21 uur Bloos
Ik heb er 36,paar uur van mij? ;x

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:33

Maethoriel schreef:
Ik vind de manier waarop er gestaakt wordt echt dieptriest...mag hopen dat dat niet de afspiegeling is van de jeugd van tegenwoordig Op deze manier neemt niemand ze toch ook serieus, als ze zich gedragen als een kudde hooligans Nors opkijken

Bovendien vind ik die 1040-uren norm láng zo gek nog niet. Met een beetje geluk heb je met 16 jaar je VMBO-diploma op zak en kun je direct gaan werken. In de supermarkt ofzo, je hebt immers níks anders dan je middelbare schooldiploma dus de banen liggen niet voor het oprapen. Hup, van 08:00 tot 17:00, 5 tot 6 dagen in de week. Hup, eens kijken of je dan nog zo mekkert als je op school van 08:30 tot hooguit 17:00 lekker in de schoolbanken mag zitten Knipoog

Wen er maar aan: op vervolgopleidingen gaat men uit van een 40-urige werkweek, ingevuld door college's en zelfstudie. Dus niks mis mee als scholieren daar alvast aan kunnen wennen Lachen

Helemaal mee eens!

Ik heb ook niet meegedaan, vind het ronduit te triest voor woorden!

Anoniem

Haha, over maandag heb ik nog niets gehoord.. Maar 'k kreeg gister inderdaad msn-berichtjes over het staken, en toen ik op school kwam, was het op diverse plaatsen ook aangeplakt. Iedereen werd op geroepen om te staken. De meeste leraren van wie wij les hadden, lieten de briefjes hangen, ze waren het er immers zelf mee eens! Zelfs onze decaan zei tegen ons; "Van mij mogen jullie staken, zolang jullie vanavond maar aanwezig zijn (Profielavond). Nou goed, onze klas ging dus op 5 na staken, maar ik denk dat er in totaal maar zo'n 50 á 100 aan het staken waren. Helaas waren niet alle leraren het er mee eens, ze wouden bij ons ook al met Megafonen roepen, maar iedereen zat er doorheen te joelen. Toen zijn we rondjes om de school gaan lopen, maar de groep werd steeds kleiner, toen zijn wij ook maar naar binnen gegaan. Stond daar een heule rij voor de receptie, moest je je schoolpaspoort inleveren, kreeg je een stempel, en werd je naam opgeschreven voor een paar uur nakomen. En er stonden van de 'security' achtige ventjes, dus er was geen ontkomen aan.. Clown
Achja, wij zijn stiekem door de andere ingang gesneakt, dus alleen een stempel, maar niet na hoeven te komen. Maar geen rellen bij ons op school, wel hadden ze 2000 eieren besteld, maar het busje werd niet toegelaten op school. Toen gingen ze maar met WC-papier gooien.. Huilen van het lachen
Maar de school heeft ons dus weer klein gekregen, de volgende keer moeten we gewoon als hele school gaan, ipv. nog niet eens een kwart. Samen schijn je sterker te staan.. Huilen van het lachen

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 17:33

wohooo wat een reacties!! Bloos!
Er staat ook al wat op youtube geloof ik...

Toogfilosoof

Laat ons ook kind zijn.Mogen we nog een béétje vrije tijd hebben? Kom op zeg laat het gewoon 960 blijven, wat is er mis mee?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:34

Sabinee_ schreef:
Marjo_x schreef:

Echt waar Nagelbijten / Gniffelen
Maar ze kunnen toch niet precies weten wie het waren enzo?
Of waren het er niet veel bij jullie?

misschien de helft van de leerlingen ofzo Knipoog Lessen zijn gewoon doorgegaan en absenten opgeschreven!

Anoniem

..........in Middelburg is de politie de leerlingen gaan slaan met zo'n knuppel Scheve mond

Joonsel

Justine_Mo schreef:
21 uur Bloos
Ik heb er 36,paar uur van mij? ;x

Heb een aantal vakken al afgesloten, scheelt bijna 10 uur per week. Knipoog
Had liever wat extra natuurkunde ofzo gehad..

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:35

nou ik heb vandaag dan niet meegedaan, was ook niet zo enorm op onze school maar hoop echt niet dat het maandag weer het geval is, ga namelijk me toetsweek in en heb maandag erg drukke en moeilijke dag en wil dat absoluut niet nog een keer inhalen. ook vind het ik staken zeer nutteloos. zit nu in de 5e en heb eigenlijk maar weinig lessen zelfs te weinig. dusja van mij mogen er best iets meer lesuren bij.

Joonsel

Lavien schreef:
Laat ons ook kind zijn.Mogen we nog een béétje vrije tijd hebben? Kom op zeg laat het gewoon 960 blijven, wat is er mis mee?

Dit is de basis voor 'de rest' van je leven! Als ik jou was, zou ik nu gewoon op school zitten, goede opleiding doen en dan geld verdienen. Of wil je straks heel de dag in de AH werken achter de kassa? Kan ook natuurlijk.

Anoniem

Maethoriel schreef:

Nog láng zo gek nog niet? Een negende uur, duurt bij ons tot 5 voor 5! Moet je nagaan, als je uit Hellouw ofzo komt, die zitten ook bij ons op school, ben je pas om 5 voor 6 thuis! Dan wordt er nog van je gedacht ook dat je minstens een half uur per vak aan je huiswerk zit, dan ben je dus bij een dag van 8 uur, 4 uur aan je huiswerk bezig, en dan wil je ook nog gaan paardrijden.. En oké, tot daar aan toe. Maar wat worden die 9de uuren dan? Huiswerk uren! Omdat onze school gewoonweg die uren niet kwijt kan aan lessen! Onze school is het er ook absolúút niet mee eens, dit is echt gewoon poedersuiker!